مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

شماره      
۱۳۶
کد مقاله
MNG136
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
شش خط مشی کلیدی: تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین
انتخاب استراتژی بهینه برای کسب و کار خود
نام انگلیسی
Six Key Trends Changing Supply Chain Management Today Choosing the optimal strategy for your business
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۲
کلمات کلیدی به فارسی
خط مشی، مدیریت زنجیره تامین،
 استراتژی، کسب و کار
کلمات کلیدی به انگلیسی
Trends, Supply Chain Management, strategy,  business
مرجع به فارسی
شرکت مشاورین هیتاچی
مرجع به انگلیسی
Hitachi Consulting Corporation
کشور
ژاپن

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

 

شش خط مشی کلیدی: تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین
انتخاب استراتژی بهینه برای کسب و کار خود
 
کلیات اجرایی
با توجه بدانکه شرکت ها به صورت فزاینده ای از زنجیره تامین خود جهت رقابت و اکتساب سهم بیشتری از بازار اقدام می نمایند، صرف هزینه و فعالیت در این مضمون به طور قابل توجهی رشد یافته است. ارتقای فناوری و فرآیند در شرکت های دارای تفکرات پیشرو به طور آشکاری نشان دهنده آن است که مزیت زنجیره تامین به طور گسترده تری به عنوان یک عنصر استراتژی کلی تجاری پذیرفته شده است و آنکه این ارزش افزایشی برای مشتریان نه تنها یک مبحث مدیریتی تلقی می شود بلکه کل افراد درگیر در عرصه تجاری را در بر خواهد داشت.
در این مبحث چگونگی نگاه شرکت ها به زنجیره تامین آنها مد نظر می باشد. بر این مبنا بهتر است تا نقطه نظر شرکت خود در خصوص زنجیره تامین را مورد بررسی قرار داده و پاسخ های خود بدین سوالات اصلی را مشخص سازید.
آیا مدیریت شرکت زنجیره تامین شما را به عنوان یک مزیت رقابتی استراتژیک می نگرد؟
در صورتی که جواب منفی باشد، آیا شما امر واگذاری زنجیره تامین خود به منابع خارج از سازمانی را مدنظر قرار داده اید؟
آیا توانایی و ظرفیت زنجیره تامین شما به طور کلی به وسیله مدیریت شرکت درک شده است؟ در صورتی که جواب مثبت باشد، چگونه این موارد بر روی رشد، سود دهی و خدمات پس از فروش تاثیر می گذارد؟
شرکت مشاورین هیتاچی در ارتباط نزدیکی با تولید کنندگان و شرکت های توزیع کننده پیشرو بوده و به آنها در زمینه مخاطب قرار دادن چالش های تجاری خود کمک می نماید. از نظر تجربه ما، کار با شرکت های کلیدی در زمینه مواد غذایی و آشامیدنی، محصولات مشتری، شرکت های تولیدی صنعتی و شرکت های دارای فناوری بالا، در بردارنده ۶ خط مشی کلیدی می باشد که تاثیر معنی داری در این عرصه بر جای می گذارد و سبب تغییر در طراحی و عملکرد زنجیره تامین خواهد شد:
خط  مشی ۱- برنامه ریزی تقاضا
خط مشی ۲- جهانی سازی
خط مشی ۳- رقابت فزاینده و فشارهای مربوط به قیمت
خط مشی ۴- برون منبع یابی
خط مشی ۵- چرخه های حیات کوتاه شده و پیچیده تر محصول
خط مشی ۶- ائتلاف و مشارکت نزدیکتر با تامین کنندگان

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

 

خط مشی ۱- برنامه ریزی تقاضا مشخص نمودن ضرب آهنگ
با توجه به افزایش منابع و ظرفیت های تولیدی، شرکت های بیشتری تمرکز خود را از برنامه ریزی تولید سطح کارخانه ای به سمت پذیرش یک خط مشی تقاضا- محور متمرکز ساخته و بر این مبنا سعی در تاثیر گذاری در این روند و مدیریت تقاضا به صورت کاراتری نموده اند. بر این مبنا منطقی سازی رویه ها، بهینه سازی قابلیت فروش و فرآیندهای تولید و تحویل، یکپارچه سازی کادر فروش، با توجه به ذهنیت مطلوب، به عنوان یک راهکار حیاتی جهت پذیرش مدل تقاضا- محور به شمار می آید.
خط مشی ۲٫ جهانی سازی
چشم انداز تجاری به سرعت سیر جهانی شدگی را می پیماید. علت این امر به میزان زیادی به واسطه توسعه ارتباطات می باشد و رویه جهانی سازی به میزان قابل توجهی بر روی روش مدیریت تجاری و حرکت و عملکرد آن تاثیر گذار می باشد؛ پروسه ای که حتی در سطوح  کاملا محلی نیز دیده می شود. هیچ یک از نواحی مرتبط با کار و کسب وجود ندارد که بیشتر از زنجیره تامین تحت تاثیر محیط تجاری جهانی قرار گرفته باشند. تولید، توزیع، منبع یابی مواد، صورت حساب و بازگشت سرمایه به میزان معنی داری تاثیر گرفته از جامعیت فزاینده مبانی مرتبط با مشتریان و تامین کنندگان جهانی می باشند و بنابر این بسیاری از شرکت ها دریافته اند که فرآیندها و فناوریهای موجود در عرصه محیط تجاری جدید از انعطاف کافی برخوردار نمی باشند.
خط مشی ۳: رقابت فزاینده و فشارهای مربوط به قیمت
از نقطه نظر تاریخی، پارامترهایی چون قیمت، ویژگی های محصول و شناسایی برند / نام و نشان تجاری جهت ایجاد تمایز بین محصولات گوناگون در بازار کفایت داشته است. با توجه به تجاری سازی پیوسته بسیاری از محصولات، شرکت ها به روش های بهتری جهت تشخیص خود نیاز دارند. در یک مورد، یکی از تولید کنندگان بزرگ کالاهای مشتریان در سطح جهان اقدام به کاهش قیمت برخی از محصولات خود به میزان ۶۰ الی ۸۰ درصد نمود. نوآوری محصول و ارزش نام و نشان تجاری بیش از این به وی اجازه نخواهد داد تا آنکه قیمت بالاتری را در بازار برای محصولات خود داشته باشد.
خط مشی ۴: برون منبع یابی
به هنگامی که بسیاری از شرکت ها یک پله به عقب حرکت نموده و نسبت به بررسی نقاط قوت کلیدی خود اقدام می نمایند، برخی از شرکت ها نیز این نکته را دریافته اند که واگذاری امور یا کل زنجیره تامین به منابع خارج از شرکتی می تواند مفید باشد. با توجه به ارتقای بازار در حول و حوش مواردی چون (۱) رسانه و سیستم های اطلاعاتی (۲) هزینه و کیفیت تولید و توزیع جهانی و (۳) قابلیت های طراحی محصول، شرکت ها قابلیت حصول نوعی هماهنگی و همکوشی بیشتر از طریق برون منبع یابی کل یا بخشی از زنجیره تامین خود را خواهند داشت.
خط مشی ۵: چرخه های حیات کوتاه شده و پیچیده تر محصول
امروزه بسیاری از مشتریان ما جهت ایجاد محصولات نوین و روانه سازی سریع آنها به بازار تحت فشار می باشند، در حالی که ممکن است اقدام به کاهش بخش هایی از محصولات موجود نمایند که هنوز تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد. به منظور پاسخ گویی به نیازهای مشتریان و مصرف کنندگان، شرکت ها به فرآیندهای مدیریت چرخه حیات محصول به صورت کاراتر و موثرتری نیاز خواهند داشت. این مورد شامل تاکید خاص بر روی مدیریت ارائه محصول جدید، قطع تولید یک محصول، طراحی جهت تطابق با فرآیندهای تولید و افزایش اعتبار اهرمی در خصوص ویژگی های کلی محصولات و زیر ساختارها می باشد.
خط مشی ۶: مشارکت بین افراد ذینفع در زنجیره تامین گسترش یافته
همانگونه که زنجیرهای تامین  روند رشد و بلوغ خود را ادامه می دهند، حرکت به سمت تعامل و مشارکت گسترده بین مشتریان و تامین کنندگان تداوم دارد. سطح مشارکت هم اکنون فراتر از سطح ارتباطات سیستم های اطلاعاتی رسیده و به یک فرآیند تجاری جامع تبدیل شده است و نوعی از ساختار سازمانی را به وجود آورده است که خود متشکل از زنجیره ارزش کامل می باشد. هدف غایی از این تعامل، افزایش شفافیت زنجیره ارزش در تلاش جهت مدیریت بهتر تصمیمات و کاهش نهایی هزینه های زنجیره ارزش می باشد. با استفاده از ابزارهای درست، همراه با فرآیندها و ساختارهای سازمانی مناسب، این رویه قابلیت فراهم آوردن افراد کلیدی مطلوب در امتداد زنجیره ارزش، همراه با اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم گیری های حیاتی با توجه به بهترین اطلاعات موجود، را خواهد داشت.

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

 

نقش تکنولوژی در پشتیبانی از این خط مشی ها
به هنگامی که شبکه های زنجیره تامین پیچیدگی بیشتری می یابند، نیاز جهت حصول راه حل های فناوری زنجیره تامین ارتقا یافته و بزرگتر، بعنوان یک مورد حیاتی بیشتر خواهد شد. برنامه ریزی منابع سرمایه ای (ERP) و بهترین شکل مدیریت زنجیره تامین (SCM) و راه حل آن سبب سرمایه گذاری قابل توجهی در خصوص راه حل های در حال رشد شده تا آنکه قابلیت مخاطب قرار دادن نیازهای تولیدی و توزیعی شرکت ها در این نواحی همانند موارد ذیل بوجود آید:
  • بهینه سازی شبکه و موجودی کالا
  • مدیریت چرخه حیات محصول
  • برنامه ریزی فروش و فرآیند
  • بهینه سازی تولید
  • بهینه سازی امور ترابری (لجستیک)
  • RFID
  • تدارکات
  • هوشمندی تجاری
این فناوری ها به ما در زمینه ایجاد زنجیره ارزش و نوآوری «نیروی کار اطلاعاتی»، کاهش هزینه ها، ارتقای خدمات و مرتفع نمودن انتظارات مشتریان، بهتر از هر زمان دیگر، کمک خواهد نمود.

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

 

نتیجه گیری
ایجاد، تولید و فروش یک محصول می تواند سبب به چالش کشیدن بهترین سازمان ها در بهترین اوقات گردد. به هنگامی که محرک های تجاری یک شرکت تغییر می کنند، فرآیندهای تجاری، سرمایه گذاری در فناوری SCM و دیدگاه کلی در مبحث مدیریت زنجیره تامین نیز می بایست تغییر یافته و هنگام با دیگر تغییرات به پیش رانده شود. یک زنجیره تامین با عملکرد ضعیف و ناکارآمد می تواند به صورت منفی بر روی کلیه ویژگی های یک سازمان تاثیر گذار باشد و عملکرد طولانی مدت یک شرکت را به خطر انداخته و سبب بروز مشکلاتی در خصوص موفقیت آن شرکت شود.
به منظور باقی ماندن در عرصه به عنوان یک شرکت موفق این شرکت ها باید از مزیت ممتاز زنجیره تامین برخوردار باشند و برخی از آنها نیز نیازمند بازنگری مجدد فرآیندها و عملکرد جاری خود با توجه به خط مشی های کلیدی ذیل می باشند:
  • برنامه ریزی تقاضا به عنوان یک امر ضروری
  • جهانی سازی
  • رقابت و فشارهای افزایش یافته قیمت
  • برون منبع یابی
  • چرخه های حیات پیچیده تر و کوتاه محصول
  • مشارکت بین افراد ذینفع
شرکت هایی که نسبت به ارزیابی مجدد مشاغل تجاری خود و چگونگی پشتیبانی تجاری بوسیله ساختار زنجیره تامین کنونی اقدام می کنند – از نظر استراتژی، فناوری، تکنولوژی و چشم اندازهای سازمانی – می بایست تمرکز خود را بر روی حفظ همترازی زنجیره تامین، با توجه به استراتژی کلی تجاری، معطوف دارند. جهت در آغوش کشیدن موفقیت، شرکت ها می بایست مزیت زنجیره تامین را به عنوان یک شایستگی اصلی در کلیه سطوح شرکت حفظ نموده و این امر را مورد شناسایی قرار دهند که مدیریت زنجیره تامین نه تنها باید در سازمان زنجیره تامین شرکت بلکه در کلیه سطوح آن شرکت اجرا شود.

شش خط مشی تغییر الساعه مدیریت زنجیره تامین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.