ایران ترجمه – مرجع مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

طراحی یک ابراز چند اسلوبی برای موقعیت یابی ساختمانها در یک محیط دانشگاهی

طراحی یک ابراز چند اسلوبی برای موقعیت یابی ساختمانها در یک محیط دانشگاهی

طراحی یک ابراز چند اسلوبی برای موقعیت یابی ساختمانها در یک محیط دانشگاهی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه ۲۰ الی ۱۰۰% رایگان مقالات ترجمه شده

۱- قابلیت مطالعه رایگان ۲۰ الی ۱۰۰ درصدی مقالات ۲- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر ۳ فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر
مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۰
کد مقاله
CVL20
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
طراحی یک ابراز چند اسلوبی برای موقعیت یابی ساختمانها در یک محیط دانشگاهی
نام انگلیسی
Designing a Multi mode Tool for Locating Buildings on a College Campus
تعداد صفحه به فارسی
۲۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۲
کلمات کلیدی به فارسی
موقعیت یابی ساختمانها
کلمات کلیدی به انگلیسی
Locating Buildings
مرجع به فارسی
دانشگاه پیتسبرگ، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
University of Pittsburgh- USA
قیمت به تومان
۱۰۰۰۰
سال
۱۹۹۸
کشور
ایالات متحده

 

طراحی یک ابراز چند اسلوبی برای موقعیت یابی ساختمانها در یک محیط دانشگاهی
دانشگاه پیتسبرگ، ایالات متحده
۱۹۹۸
حافظه انسانی برای اطلاعات مکانی بعنوان یک کولاژ یا تکه‌های بهم چسبیده شناختی شامل بخشهای بسیار کوچک نسبی از اطلاعات با فرمتهای بسیار متفاوت می‌باشد. بر مبنای این اصل، یک ابزار چند رسانه‌ای برای موقعیت‌یابی ساختمانها در یک محوطه دانشگاهی بوجود آمده است. پروتوتایپ این رابط برای بررسی تحت فضای اینترنت طراحی شده است. مشکلات طراحی در ارتباط با ساخت این پروتوتایپ دارای تلویحات قدرتمندی در زمینه تئوری راهیابی و جهت یابی (ناوبری) می‌باشد. این مقوله شامل ایده‌ای است که بر مبنای آن بهترین کمکهای مرتبط با مضامین موقعیتی در ارتباط با یک مشکل خاص مطرح بوده و استفاده از داده‌های تکراری چند رسانه‌ای می‌تواند در زمینه انجام وظایف جهت یابی در این زمینه مخصوصا به هنگامی که سطوح ظریفتری از جزئیات بصورت سلسله مراتبی برای کاربران وجود داشته باشند، کارگشا باشد. از اینرو، این سیستم یک بستر آزمایشی مستقیم را برای تئوری کولاژ شناختی عرضه داشته و بر این اساس اجازه درک ارتباط بین جهت یابی یا گشت و گذار در دنیای واقعی و جهت یابی در دنیای الکترونیکی را خواهد داد.
 
مقدمه
مشکل یافتن موقعیتها در یک شهر، حومه یا یک محوطه دانشگاهی بصورت سنتی از طریق کاربرد علائم مسیریابی شفاهی، نقشه‌ها یا احتمالا استفاده از یک تور راهنما که دارای یک راهنمای مطلع می‌باشد، رفع می‌گردید. بخشی از مشکلات مرتبط با این روشهای ارتباطاتی بواسطه محدودیتهای فنی بوده است. یک نقشه بعنوان یک شاخص قوی و چند منظوره جهت نمایش ارتباطات مکانی یا فاصله‌ای مطرح بوده است. از طرف دیگر، یک راهنمای مطلع، قابلیت ارائه مجموعه منحصر بفردی از دستورالعملها برای یک مقوله راهیابی خاص را خواهد داشت، اما در ارائه مضامین گرافیکی دقیق محدود خواهد بود. یک رابط جهت یابی هوشمند پتانسیل ارائه دستورالعملهای مرتبط با راه یافتن راه یا راهیابی خاص را همانند یک راهنما خواهد داشت. با این وجود، علاوه بر آن چنین سیستمی می‌تواند اطلاعات مورد نظر را در قالبها یا فرمتهای مختلف عرضه دارد، نظیر دستورالعملهای نوشتاری، نقشه‌های دارای شرح و تصاویری مختلف همراه با جزئیات آن. در این مقاله، ما نسبت به بررسی کارایی بوجود آوردن یک ابزار چند رسانه برای یافتن موقعیت ساختمانها در یک محیط دانشگاهی اقدام می‌کنیم. پروتوتایپ یا نمونه این رابط برای مرور (جستجو در اینترنت) تحت محیط وب (www) فراهم آمده است. مشکلات طراحی در ارتباط با ساخت این پروتوتایپ مضامینی در زمینه طبیعت ذاتی جهت یابی یا گردش را به همراه داشته است که جزئیات مربوطه ذیلا تشریح می‌گردند.
 
تئوری‌های جهت یابی
جهت ‌یابی در محیط‌های دنیای واقعی بعنوان یک مقوله  فعال جستجو و پرس‌ و جو در طی چند دهه اخیر مطرح بوده است. قابلیت جهت یابی بعنوان یک فرآیند پیچیده مطرح بوده که وابسته به تفاوتهای فردی و ویژگی‌های مرتبط با کار می‌باشد.
 قابلیت جهت ‌یابی تا اندازه‌ای وابسته به  فهم ما از محیط می‌باشد.  از زمانی سیگال و وایت (۱۹۷۵)، این مبحث مطرح بود که دانش مکانی کامل یک موقعیت محلی نیازمند به داشتن اطلاعات در زمینه مشخصه‌ها و نشانها، مسیرها و دانش پیمایش می‌باشد. البته در خلال چندین سال اخیر موارد مختلفی از پالایش این دسته‌بندی مطرح شده است. مخصوصا، این نکته مورد توجه قرار گرفته است که سه نوع از دانش مربوطه را نمی‌توان بصورت ترتیبی فرا گرفت، اما در عوض ممکن است آنها را بصورت موازی آموخت. علاوه بر این، مکانهای پیچیده، نظیر بیمارستانها یا موزه‌ها، ممکن است هرگز امر اکتساب دانش پیمایشی، حتی پس از سالها تجربه، را برای ما ممکن نسازند. مشخص‌ها و نشانه‌های مکانی همراه با ویژگی‌های خاص آنها، مثل نقاط مرجع و نقاط لنگری را نمی‌توان به سادگی توصیف نمود، اما آنها از نقطه‌نظر بصری متمایز بوده و یا آنکه یک عملکرد منحصر بفردی را سبب می‌شوند، که موکد این نکته است که اطلاعات ادراکی در محیط از اهمیت مشابهی با ساختارهای کارتوگرافی یا نقشه‌نگاری برخوردار است.
کاربرد
محل یاب کتابخانه
محل یاب کتابخانه مفاهیم کولاژ شناختی را از طریق ارائه داده‌های مکانی، کلامی و بصری برای هر یک از کتابخانه‌ها موجود در کمپ پیتسبرگ در این دانشگاه بکار می‌گیرند. رابط محل یاب کتابخانه مبتنی بر مرورگر وبی دارای چهار فریم می‌باشد که در شکل ۳ نشان داده شده است. فریم اطلاعات مکانی نشان دهنده داده‌های مکانی نظیر نقشه کمپ یا دیاگرام قرارگیری ساختمان می‌باشد. فریم تشریح متن نیز نشان دهنده نام ساختمان، آدرس و مسیرهای مربوطه است. فریم داده‌های بصری نیز تصاویر ساختمانها یا ویژگی‌های مسیر به سمت کتابخانه را نشان می‌دهد. تصاویر منطبق با سطح کنونی جزئیات فراهم شده بوسیله نقشه‌ها و متون می‌باشند. قالب تعیین موقعیت کنترلهای موقعیت یابی در سیستم است. چهار قالب بگونه‌ای هماهنگ گردیده‌اند که به هنگامی که یک سطح مختلفی از جزئیات در یک قالب مورد نیاز باشد، سطح یکسانی از این جزئیات در کلیه قالبها بصورت همزمان نشان داده خواهد شد.
مسائل مربوط به طراحی
در طراحی و اجرای این سیستم نمونه، چندین مسئله مرتبط با موارد طراحی مطرح می‌شوند، که هر کدام از آنها دارای ضروریات تئوریکی قوی برای تئوری نقشه برداری شناختی بطور اهم و درک فرآیندهای موقعیت یابی بطور اخص می‌باشد.
در ابتدا، علیرغم ساختار نسبتا سر راست ارائه سطوح مختلف اطلاعات که با نمونه کمپ دانشگاهی در بالاترین سطح آغاز می‌شود و در نهایت به سطوح مقطع کتابخانه در سطوح انتهایی ختم می‌شود، ما به سرعت متوجه شدیم که یک حالت عدم کارایی در زمینه استاندارد سازی اطلاعات در مقوله تعیین موقعیت کتابخانه‌ها وجود دارد. بر این اساس، چندین مثال وجود دارد که بهره‌گیری از جزئیات اضافه به منظور تعیین موقعیت کتابخانه در یک محیط دانشگاه لازم خواهد بود. این جزئیات غالبا معرف محدودیتهای موقعیت یابی می‌باشد که بواسطه گوناگونی‌های مرتبط با پستی و بلندی‌های زمین بوجود آمده‌اند. بطور مثال، این موضوع ممکن است از نقشه محرز گردد که یک ساختمان به راحتی از یک خیابان خاص قابل دسترسی می‌باشد، اما در حقیقت تفاوتهای مرتبط با ارتفاع ممکن است در زمینه مسیریابی و دسترسی به یک ساختمان مشکلاتی را ایجاد نماید. این تفاوتها در ارتباط با پیچیدگی مکانی می‌باشد و بنابراین جزئیات خاص، همراه با سطوح داده‌های مختلف بین نقشه کمپ و سطح کف کتابخانه مورد نیاز خواهند بود.
در وهله دوم این نکته مشخص می‌باشد که بهترین کمک‌های مرتبط با موقعیت یابی معمولا بر مبنای مشکلات بیان می‌شوند. این بدان معنا است که در صورتی که فردی به کارایی یک نقشه توجه داشته باشد، و تصاویر و توضیحات را مدنظر قرار دهد، می‌تواند این موضوع را دریابد که مواردی وجود خواهند داشت که هر یک از اطلاعات مشخص شده مهمترین داده‌های حیاتی را برای کاربران عرضه می‌دارند. در اغلب مواقع، این نقشه یک نگرش کلی و مکفی را ارائه داشته و به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند ساختمانها را در یک کمپ دانشگاهی بیابند. علاوه بر نقشه، این تصویر کاملا در زمینه کمک به کاربران برای مشخص ساختن یک ساختمان و یا یک ورودی خاص راهگشا خواهد بود. مخصوصا به هنگامی که اسم ساختمانها و خیابانها به خوبی شناخته نشده باشد این موضوع کاربرد خواهد داشت. سادالا و همکاران (۱۹۸۰) اینگونه بحث نموده‌اند که نقاط مرجع جزء خصیصه‌های قابل تمیز همراه با سیگنالها و نکته نظرات مرتبط با تعیین مسیر می‌باشند. ابوغزه (۱۹۹۶) نشان داد که محیط‌های فیزیکی که از نشانه‌ها یا ویژگی‌های بصری متمایز نظیر دانشگاه پادشاه سعود در عربستان سعودی برخوردار نمی‌باشند. روال فراگیری و تعیین موقعیت آنها بسیار مشکل و ناامید کننده خواهد بود. پاسینی (۱۹۹۶) همچنین طبیعت الزامی این نشانه‌ها و استفاده‌ از آنها در مقوله ادراک محیطی را مورد بحث قرار داد. وی خاطرنشان نمود که به منظور مقابله با پیچیدگی‌های یک محیط فیزیکی یا ساختمانها، نظیر یک شهر، هر فرد می‌بایست اطلاعات مورد نیاز خود را بتواند از محیط استخراج کند. در آنالیز مربوطه، وی دریافت که این موضوعات را باید با توجه به نیاز مرتبط با وظایف بکار برده و نتیجه‌گیری کرد که قابلیت کاربرد «ادراک مستقیم» در یک محیط پیچیده سطحی که بر اساس آن لازم است تا محیط مربوطه تحت پویش قرار گیرد را کاهش داده و از این طریق مقوله بارگذاری بیش از حد اطلاعات نیز کاهش خواهد یافت. در هر یک از قالبهای اطلاعاتی مکانی، کلامی و بصری، داده‌های فراهم آمده به سمت حل یک مشکل خاص در زمینه موقعیت یابی حرکت نموده  و هر کدام از آنها داده‌هایی را فراهم خواهند نمود تا بر اساس آن فرد مشاهده کننده بتواند از «ادراک مستقیم» در محیط استفاده نماید. بطور مثال، تشریحات خاص بر روی نقشه‌ها بطور مشخصی یک ساختمان نامعین یا ورودی‌های کتابخانه را تعیین کرده و مضامین خاص و زاویه تصاویر نیز مشکلات بالقوه موقعیت یابی ساختمانها را مخاطب قرار می‌دهند.    
اصل سوم، طراحی سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا مواردی که مدنظر دارند را فوکوس نموده و آن را مورد بررسی قرار دهند. از این طریق، و با بهره‌گیری از نقشه، تصویر و توضیحات می‌تواند سطوح بالاتری از جزئیات و تفاصیل مربوطه را حاصل نمود و می‌توان مشخصه‌ها و صفات مطلوب را دنبال کرد. این بدان معنا است که کاربرانی که بطور دقیق نسبت به خواندن و بررسی نقشه‌ها اقدام می‌کنند قابلیت بزرگنمایی را از طریق کلیک بر روی نقشه خواهند داشت. کاربرانی که توضیحات مرتبط را مطالعه می‌کنند نیز با کلیک بر روی جعبه، قادر خواهند بود جزئیات بیشتری را ملاحظه کنند. با کلیک بر روی تصویر می‌توان جزئیات بیشتری را مشاهده نمود. در سیستم جاری، با کلیک بر روی هر فریم می‌توان کلیه چهار فریم صفحه نمایش را بطور هم زمان آپدیت کرد. با این وجود، می‌توان اطلاعات مشخصی را برای هر فریم بعنوان جایگزین بدست آورد. بطور مثال، با کلیک بر روی تصویر می‌توان یک کلیپ ویدیوئی را مشاهده نمود که راه رفتن کاربران به سمت درب ورودی را به نمایش می‌گذارد، در حالی که با کلیک بر روی نقشه یک انیمیشن نقشه با حالت بزرگنمایی پدیدار می‌گردد. ما کلیه جزئیات قالبها یا فریمها را جهت ممانعت از پیچیدگی موقعیت یابی در یک رابط کاربر در نظر گرفته و بر این اساس نمایش اطلاعات با قالبهای چند رسانه‌ای مختلف امکان‌پذیر خواهد بود که معرف تفاوتهای سبک کنونی و قابلیت عرضه شده بوسیله گلدن و استیمسون (۱۹۹۷) می‌باشد.
اصل چهارمی که در طراحی ما نهفته است استفاده از داده‌های تکراری می‌باشد. سازگار با ایده کولاژ شناختی چند رسانه‌ای، ما چندین روش، در زمینه بدست آوردن داده‌های موقعیت یابی برای کاربران، را معرفی نموده‌ایم. ماس (۱۹۹۳) استفاده از نکات کلیدی موقعیت یابی چند وضعیتی را مورد بحث قرار داده تا آنکه کمکی برای کاربران فراهم شود. لوین و همکاران (۱۹۸۴) نیز نشان دادند که به هنگامی که کاربران را در نقشه‌های محلی درگیر می‌سازید، نکات تکراری جهت کمک به کاربران مفید خواهد بود و در صورتی که یک بخش واحدی از اطلاعات بخوبی خوانده نشود، می‌توان آن را با جابجایی ۱۸۰ درجه‌ای نشان داد که سبب چرخش زاویه دید خواهد شد. این اصل همچنین سازگار با فرضیه ابقای مشترک کلهاوی و همکاران (۱۹۹۳) می‌باشد که بعنوان یک تئوری تعمیم یافته کدینگ دوبل پیویو (۱۹۸۶) مطرح می‌باشد. فرضیه ابقای مشترک داده‌های مکانی و مفهومی را عرضه داشته و همچنین اطلاعات زبانی و کلامی را بصورت مجزا به قاعده در آورده، اما این قواعد به سمت یک شاخص متصل هدایت گردیده‌اند.
در نهایت، این سیستم بگونه‌ای طراحی شده است تا کاربران فرصت فراگیری خصیصه‌های محیط دانشگاه را داشته باشند و بتوانند اطلاعات موقعیتی خاص را به منظور کمک جهت یافتن ساختمانها بدست آورند. همانند سیستم‌های ابر متن متعدد، هیچگونه شکی در مفید بودن کنونی جهت فراهم آوردن مجموعه مجزایی از دستورالعملهای چاپی وجود ندارد، که بر اساس آن کاربران می‌توانند نسبت به تعیین موقعیت حقیقی یک کتابخانه اقدام کنند. در مقابل، پروژه جاری باعث ترغیب در فراگیری پویا با توجه به بهره‌گیری از لینک‌های ابر متن در این سیستم می‌شود و بر این اساس می‌توان داده‌های لازم را در زمینه موقعیت یک ساختمان حاصل نمود، البته این اطلاعات  فی‌نفسه کل مقوله موقعیت یابی را در بر نخواهد داشت. گروه کاربران برای این سیستم در حقیقت همان دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواهند بود، که خود دارای اطلاعات مکانی قابل توجهی در زمینه محیط علمی خود هستند. نتیجه تعامل با این سیستم حاصل آوردن یک نقشه شناختی مکمل می‌باشد، که دانش جدید را با شاخص عقلانی موجود در زمینه محیط دانشگاهی ادغام نموده است.
نتیجه‌گیری
تمرین ساخت یک برنامه موقعیت یاب محل کتابخانه فراتر از مبحث صرف فراهم آوردن یک ابزار مفید برای تعیین موقعیت یک ساختمان در یک محیط دانشگاهی می‌باشد. در مقابل، تمرکز این پروژه توسعه درک تئوریکی بیشتر در زمینه تعیین موقعیت مکانی از طریق اعمال رویه کولاژ شناختی می‌باشد. همانگونه که کاسلین و شوارتز (۱۹۷۷) در زمینه بوجود آوردن یک روال شبیه‌سازی تصویر بصری مشاهده نمودند، رویه‌های پیاده‌سازی این مفهوم نیازمند درک عمیق، اصول تئوریکی در این حوزه می‌باشد. بر این اساس تنها اعمال رویه‌های دستی بیش از این امکان‌پذیر نخواهد بود و هر یک از مراحل پیاه‌سازی می‌بایست بر مبنای فرمولاسیون خاص مشخص گردد.
 
در نتیجه این فرآیند، موقعیت یاب کتابخانه راهنمایی بیشتری را در زمینه طبیعت و ذات کولاژ شناختی فراهم می‌آورد. علی‌الخصوص، ساختاربندی سلسله مراتبی اطلاعات چندان بعنوان یک مقوله سخت مطرح نبوده، اما لازم است تا این موارد را برای هر یک از مشکلات خاص بکار گرفت، که باعث بروز سطوح متمایز و مقادیر مختلفی از داده‌ها در هر سطح سلسله مراتبی می‌شود. تکرار اطلاعات نه تنها غیر قابل اجتناب می‌باشد، بلکه این مورد، بخش قابل توجهی از ترکیب شاخص چند کاربردی در یک موقعیت کاری می‌باشد. در نهایت، کولاژ مورد بحث بعنوان تلاشی جهت حاصل آوردن مجدد بسیاری از پارامترهای قدرتمند محیطی از طریق انواع مختلف نمایشگرهای اطلاعات می‌باشد.
 
بطور خلاصه، موقعیت یاب کتابخانه بدین منظور طراحی شده است تا یک ابزار چند رسانه‌ای را برای تعیین موقعیت کتابخانه در داخل محیط دانشگاه پیتسبرگ فراهم آورد. نمونه اجرایی یک سیستم قابل انعطاف می‌باشد که می‌توان از آن نه تنها برای تهیه اطلاعات به کاربران استفاده نمود، بلکه می‌توان از آن جهت بررسی یکسری از سوالات مفهومی در زمینه نقش اطلاعات چند رسانه‌ای، بهره‌گیری از کارایی داده‌های تکراری و تمرکز در خصوص بررسی تصاویر دارای قالبهای متعدد استفاده نمود. در اجرای ایده کولاژ شناختی، یکسری از اصول طراحی پدیدار می‌شود که دارای تلویحاتی جهت تئوری راهیابی و تعیین موقعیت خواهد بود. این موارد شامل چنین مبحثی می‌باشند که بهترین موارد کمکی در زمینه تعیین موقعیت موارد یا برنامه‌هایی خواهند بود که بر مبنای مشکلات طراحی شده‌اند و در آنها استفاده از داده‌های تکراری و اطلاعات چند رسانه‌ای بعنوان پارامتر کمکی جهت انجام روالهای اجرایی در نظر گرفته شده است و سطوح ظریفی از جزئیات به بهترین روش بصورت سلسله مراتبی برای کاربران تعیین گردیده است. علاوه بر این، موقعیت یابی کتابخانه‌ای فراهم آورنده بستر آزمایشی مستقیمی برای تئوری کولاژ شناختی بوده و اجازه می‌دهد تا ارتباط بین مقوله‌های مرتبط با تعیین موقعیت در دنیای واقعی با مضامین مشابه آن در دنیای الکترونیکی بوجود آید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.