ایران ترجمه – مرجع مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

عوامل تعیین کننده ریسک عملیاتی در یافتن منابع جهانی خدمات مالی

عوامل تعیین کننده ریسک عملیاتی در یافتن منابع جهانی خدمات مالی

عوامل تعیین کننده ریسک عملیاتی در یافتن منابع جهانی خدمات مالی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حسابداری

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه ۲۰ الی ۱۰۰% رایگان مقالات ترجمه شده

۱- قابلیت مطالعه رایگان ۲۰ الی ۱۰۰ درصدی مقالات ۲- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر ۳ فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر
مقالات ترجمه شده حسابداری - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶
کد مقاله
ACC06
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
عوامل تعیین کننده ریسک عملیاتی در یافتن منابع جهانی خدمات مالی
نام انگلیسی
Determinants of Operational Risk in Global Sourcing of Financial Services Evidence From Field Research
تعداد صفحه به فارسی
۵۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۹
کلمات کلیدی به فارسی
ریسک عملیاتی ، منبع یابی جهانی ، خدمات مالی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Operational Risk -Global Sourcing – Financial Services
مرجع به فارسی
ژورنال علم اقتصاد …
مرجع به انگلیسی
Journal of Economics …
قیمت به تومان
۱۵۰۰۰
سال
۲۰۰۶
کشور

 

عوامل تعیین کننده ریسک عملیاتی در یافتن منابع جهانی خدمات مالی
خلاصه
ما عواملی که منجر به ریسک عملیاتی در یافتن منابع جهانی فرآیندهای تجاری می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما مدل ریسک عملیاتی خود را بر پایه تحقیقات بعمل آمده که در طی چندین سال در کشورهای مختلف صورت گرفت بنیان نموده‌ایم. تحقیقات انجام پذیرفته از سوی ما نشان می‌دهد که دو فاکتور اساسی وجود دارد که مشخص کننده طبیعت و حوزه ریسک عملیاتی در یافتن منابع آن سوی دریاها می‌باشد. اولین فاکتور حوزه‌ای است که براساس آن فرآیندهای مربوطه را می‌توان تدوین (و یا بصورت انحصاری مشخص) نمود. هر چه حوزه عملکرد این گونه موارد تدوین‌پذیر بیشتر باشد، میزان ریسک عملیاتی مرتبط با فرآیند جذب منابع خارجی کمتر خواهد بود. دومین فاکتور میزان همگرایی در فهم پارامترهای فرآیند کیفیت مربوطه بین خریدار و ارائه دهنده خدمات می‌باشد. هر چه میزان کیفیت این فرآیند بصورت هدفمند مشخص باشد و از معیارهای معین خاص خود بهره گیرد، ریسک عملیاتی آن نیز کمتر خواهد بود. ما نسبت به فرمولاسیون ایده زنجیره دانش اقدام نموده و نشان می‌دهیم که فاکتورهای معرف ریسک عملیاتی، که در امتداد با زنجیره دانش محقق شده یا انجام می‌پذیرند، از طبیعت یا ذات کار اطلاعاتی سرچشمه می‌گیرند. در نهایت، ما نسبت به مقایسه و نشان دادن موارد متقابل سطوح مربوط به کارایی و رفاه، که منطبق با سه شیوه اساسی تولید آنسوی دریاهای خدمات می‌باشد، اقدام نموده  و نشان خواهیم داد که فرم هیبریدی یا پیوندی در حال ظهور نحوه اعمال قدرت یا نظارت، که آن را بعنوان «قالب سازمانی تعمیم یافته» می‌خوانیم، بعنوان انتخاب بارز بدست آوری بسیاری از منابع و خدمات مطرح می‌باشد.
 
۱- مقدمه
عمل فرآیندهای تجاری بین‌المللی یافتن منابع خارجی (BPO) دیگر از حیطه مراکز تلفنی فراتر رفته و محدوده وسیعتری را در بر گرفته است. این محدوده شامل حسابداری مالیاتی، تحقیقات مرتبط به دارایی یا سرمایه مالی، پیش‌بینی گردش وجوه، تحقیقات مرتبط با برآورد دارایی درآمد ثابت، فرآیندهای معاملاتی، هماهنگی زنجیره عرضه و حتی تحقیق و توسعه می‌باشد. برحسب نظر گارتنر، برنامه فرآیندهای تجاری یافتن منابع خارجی یا BPO جهانی طرحی را  برای تحصیل ۱۳۳٫۷ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۵ تنظیم داشته که افزایش ۸% در مقایسه با درآمد سال ۲۰۰۴ که ۱۲۳٫۸ بیلیون دلار می‌باشد را نشان می‌دهد. تولید فرآیندهای تجاری با تولید کالاهای فیزیکی متفاوت می‌باشد. این تفاوت در چندین ویژگی مهم خود را نشان می‌دهد. ویژگی اول آن است که تولید فرآیندهای تجاری شامل هیچگونه جابجایی کالای فیزیکی، مواد خام، انبارداری، ارسال و هزینه‌های مربوط به آن نمی‌باشد. در اینجا، ورودی، خروجی و پروسه انجام کار همگی بصورت اطلاعات یا داده‌ها می‌باشند. ویژگی دوم وجود حداقل تاخیر بین تولید یک فرآیند بوسیله مرکز خدمات و بسته‌بندی و ارسال آن به مشتری یا مصرف کننده نهایی می‌باشد. یک ارائه دهنده خدمات آنسوی دریاها         ( یک شرکت BPO) قادر خواهد بود کلیه مراحل پس‌انداز و کنترل حساب مرتبط با معاملات مشتریان خود را انجام دهد و مشتریان نیز قادر خواهند بود تصمیمات متناسبی براساس ترازهای حساب خود، آن هم لحظه‌ای پس از انجام معاملات و تراز شدن حساب، اتخاذ نمایند. این موارد، عملیات مورد نظر را بصورت بسیار عالی محقق می‌سازد –  عملیات دقیق و بموقع تولید فرآیندهای متمرکز اطلاعات –  آن هم با داشتن اهمیت زیاد و فوق‌العاده. ویژگی سومی که در آن تولید اطلاعات متمرکز متفاوت می‌باشد هزینه بررسی و نظارت خروجی تکمیل شده می‌باشد. عمل بررسی و نظارت بر فرآیند تکمیل شده جهت یافتن خطاهای احتمالی معمولا شامل بررسی مجدد کلیه مراحلی است که در امر تولید فرآیندهای مربوطه شامل می‌باشند. بطور مثال، در صورتی که تراز حساب مشتری ( متعلق به یک شرکت BPO آنسوی دریاها) می‌بایست جهت اطمینان از صحت و درستی آن مورد بررسی و کنترل قرار گیرد، لازم خواهد بود تا حقیقتا کلیه معاملات مورد بررسی قرار گرفته و کلیه بدهیکاریها و بستانکاریها محاسبه شود تا آنکه از درست بودن مجموع کلی حسابها اطمینان حاصل گردد. انجام این عمل الزاما برابر با انجام کار اصلی است که می‌بایست در پروسه تراز حسابها صورت پذیرد. مثالهای متعدد زیاد دیگری در خصوص فرآیندهای تجاری وجود دارد که می‌تواند شامل بانکداری سازمانی، بیمه، خرید مستقیم، خدمات دلالی، بانکداری خرد و غیره  –  جائیکه که دارایی نگه‌داری می‌شود –  باشد. این بدان معناست که هزینه بررسی خود مساوی و مترادف با هزینه تولید است. حتی در جائیکه که بررسی کیفیت خدمات نیز ممکن باشد، تعداد اندکی از  ادوات سنجش یا مقیاس مرتبط با کیفیت وجود دارد که هم خریدار خدمات و هم ارائه‌دهنده آن می‌توانند بر سر آن توافق داشته باشند، نظیر آنکه کدام سطح از بررسی یا تحقیقات برای پیش‌بینی قیمت خرید و فروش یا سهام مربوطه کفایت دارد. نظریه نمایندگی این مطلب را عنوان می‌دارد که این ویژگی تولید فرآیند آنسوی دریاها مملو از مشکلات مرتبط با خطرات اخلاقی بوده و در نتیجه ممکن است رفتارهای فرصت طلبانه‌ای را از سوی مشتری و یا ارائه‌دهنده خدمات بهمراه داشته باشد. این فاکتورها احتمال کمتر گشتن کیفیت خدمات از حد مطلوب خود، آن هم به هنگامی که بسمت ارائه‌دهنده شخص ثالت آنسوی دریاها ارسال شد، را تشدید می‌نماید –  ما این پدیده را بعنوان ریسک عملیاتی می‌خوانیم.
 
ریسک عملیاتی
منظور ما از ریسک عملیاتی احتمال بروز خطا در پردازش اطلاعات، ایجاد وقفه در تکمیل کار، ناکفایتی مستندسازی رویه‌ها و مواردی می‌باشد که نهایتا منجر به ظهور خروجی‌ای (فرآیندهای تکمیل شده‌ای) می‌گردد که کیفیت آن کمتر از میزان قابل پذیرش خواهد بود. بطور مثال، چنانچه درخواستی در مورد بیمه به یک شرکت BPO آنسوی دریاها ارسال شود، این احتمال وجود دارد که شرکت مربوطه قابلیت درک ضرورت یا اولویت تقاضای مشتری (خریدار) را نداشته باشد و کلیه تقاضاها را با یک مکانیزم پذیرش کرده و همگی را برای انجام عمل مورد نظر درلیست انتظار قرار دهد. همچنین، داشتن فهم ضعیفی از تقاضای مشتری و در نتیجه عدم اجابت به موقع تقاضای مشتری ممکن است منجر به این امر شود که شرکت BPO مورد ذکر رهنمونهای حسابرسی ناکافی را برای انجام امور جاری خود به خدمت گیرد. علاوه بر این، فهم ناکافی از بازار‌های مشتری و مضامین تجاری مربوط بدان ممکن است باعث شود تا شرکت BPO بگونه‌ای اقدام نماید که باعث برانگیختن واکنشهای معکوسی از سوی مشتریان شود. نمونه چنین نتایجی که در آن محصول شرکتهای آنسوی دریاها از مطلوبیت کمتری با آنچه مدنظر مشتری می‌باشد برخوردار است جزء مواردی محسوب می‌شوند که ما آنها را بعنوان خطاهای عملیاتی نامیده و خطر ناشی از آن را ریسک عملیاتی می‌خوانیم. پیچیدگی مرتبط با کار اطلاعاتی هنوز نیز بعنوان عامل دیگری بشمار می‌آید که می‌تواند باعث تشدید ریسک عملیاتی مرتبط با کارهای شرکتهای ثالت ماورای دریاها شود. برای آنکه کار اطلاعاتی یافتن منابع آنسوی دریاها بتواند از منفعتهای مرتبط با آربیتراژ استخلاص یابد، لازم است تا ریسکهای عملیاتی به حداقل برسد.
هدف این مقاله بررسی فاکتورهایی است که بر روی ریسکهای عملیاتی فرآیند یافتن و استفاده از منابع تجاری آنسوی‌دریاها اثر می‌گذارد. از اینرو، ما نسبت به انجام یک آنالیز تجربی با استفاده از داده‌های طولی جمع‌آوری شده اقدام نمودیم. این داده‌ها شامل اطلاعات کاملی بوده که بصورت دو هفته یکبار بدست آمده و ۳۱ رویه یا پروسه کاری آنسوی دریاها را که توسط ۵ ارائه‌دهنده این خدمات در طول یکسال انجام گرفته است را تحت پوشش قرار می‌دهد. ما دریافتیم که طبیعت این فرآیند، تلاش و تجربه ارائه‌دهنده خدمات و خصیصه‌های معامله همگی تاثیر آماری مهمی بر روی ریسک اینگونه فرآیندها دارند. در بخش بعد ما نسبت به بازنگری و بررسی تحقیقات موجود مرتبط اقدام نموده و در بخش ۳ ما ایده پیچیدگی آربیتراژ را معرفی نموده و مضامین آن را مورد بررسی قرار داده و آن را به مبحث ریسک عملیاتی بخش ۴ ربط داده و فرضیه‌های تحقیقاتی را مورد استنتاج قرار می‌دهیم. در بخش ۵  ما الگوی اقتصاد سنجی ریسک را ارائه داده و اطلاعات بررسیهای انجام شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم. در بخش ۶  ما به بحث در خصوص مضامین مدیریتی تحقیقات پرداخته و در بخش ۷ این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم که کدام یک از روشهای نظارتی بهترین نتیجه را در تسکین ریسک مرتبط با فرآیند تولید آنسوی دریاها بجای خواهد گذاشت و نهایتا در بخش ۸ به نتیجه‌گیری خواهیم پرداخت.
 
۲- بازنگری و بررسی مطالب
ریسکهای عملیاتی نقش مهمی را در مقوله هزینه معاملات مرتبط با علم اقتصاد (TCE)، در خصوص تعیین محدوده‌های یک شرکت، بازی می‌کنند. نگرش شایعی که عنوان می‌داشت محدوده‌های ذاتی یک شرکت بوسیله تکنولوژی، عدم تفکیک‌پذیریهای مرتبط با تکنولوژی و صرفه‌جوئیهای مقیاسی یا اقتصاد مقداری تعیین می‌گردد. برای اولین بار بوسیله کوئز (۱۹۳۷) بچالش گرفته شد. وی عقیده داشت که موسسات و بازارها بعنوان گزینه‌های متناوب برای سازماندهی یکسری از معاملات کاملا یکسان و هزینه‌های مرتبط با سازماندهی به منظور انجام کار مدنظر بوده تا آنکه صرفا هزینه‌‌های انجام کار مدنظر باشد –  از اینرو بهترین توضیح برای وجود شرکتهای مجزا بجای اتکا جهانی به معاملات بازار می‌باشد. TCE، به منظور توجیه وجود شرکتها، بعنوان ابزارهای که توان اقتصادی نمودن هزینه‌های معاملات را دارد، توسعه یافت. به عبارت دیگر دلیل توسعه آن مشخص‌سازی کاراترین ساختار اقتصادی حاکم و نشان دادن شرایطی که براساس آن یک موسسه یا شرکت، و نه بازار، ساختار نظارتی ایده‌آل را برای خود مهیا سازد. با توجه به تکرار معاملات TCE، خصوصیات منحصربفرد و عدم قطعیت سرمایه‌گذاری بعنوان ابعاد حیاتی ارتباطات پیمانی می‌تواند نقش افزایش دهنده هزینه معاملات را داشته باشد. نقش اساسی ریسک بعنوان جزء بزرگی از هزینه معاملات که بوسیله ترک سلسله مراتب داخلی بوجود آمده است برای اولین بار بوسیله کلاین، کرافورد و آلچیئن (۱۹۷۸) و ویلیامسون (۱۹۷۹) تشریح گردید. نظریه نمایندگی (گراسمن و هارت ۱۹۸۳، گراسمن ۱۹۸۶) نقش اصلی مشکلات نمایندگی را توضیح داده‌ است که عمدتا بصورت عملکرد آگاهانه کمتری نسبت به وظایف مندرج در قرارداد همراه با شرایط کنترلی ناقص و عدم مطابقت انگیزه‌ها بین مشتری و فروشنده می‌باشد. تئوری قرارداد ناقص (هارت و مور ۱۹۸۸، ۱۹۹۰) فرصت مذاکرات مجدد و مطرح‌سازی مشکل در چارچوب قرارداد دیگری که موارد ریسک را  بین مشتری و فروشنده مدنظر قرار داده است را به ارمغان آورده است.  TCEبصورت ساده‌ای بوسیله محققین در رشته سیستمهای اطلاعاتی مورد استفاده قرار گرفته تا بدینوسیله آنها بتوانند تاثیرات تکنولوژی اطلاعات (IT) را  در محدوده‌ها و چارچوبهای هر شرکت توضیح دهند. باکز  و  برینجولفسون (۱۹۹۳)  نشان دادند که به هنگامی که وجود تامین کنندگان زیاد باعث هزینه‌های هماهنگی قابل ملاحظه و ریسک بیشتر خطاهای عملیاتی می‌شود، تکیه بر تنها میزان اندکی از تامین کنندگان نیز باعث تشدید خطر رفتارهای فرصت‌طلبانه می‌گردد.
 
۳- پیچیدگی فرآیند
موارد مورد توجه ما در خصوص ریسک عملیاتی مرتبط با فرآیندهای مربوطه، ما را بصورت کاملا طبیعی واداشت تا نسبت به مطالعه ذات پیچیدگی اینگونه فرآیندها مطالعه نمائیم. ما به بررسی نظرات تنی چند از مدیران ارشد اجرایی در خصوص ذات یا طبیعت پیچیدگی مرتبط با چندین نوع از فرآیندها پرداختیم. در این خصوص ما با مدیران اجرایی در بخشهای «اقتصاد خریدار» (آمریکا، انگلستان و غیره) و «اقتصاد فروشنده» (هند، موریشز، تایلند و سنگاپور) به بحث نشستیم. ما با تعجب دریافتیم که هیچگونه توافق یا هم همگرایی در خصوص میزان پیچیدگی مرتبط با یک فرآیند وجود نداشته و نگرشهای مرتبط با این پدیده کاملا ذهنی می‌باشند. با این وجود نکته‌ای که بصورت یکسان قابل توجه می‌بود وجود توافق بین مدیران اجرایی آمریکا و انگلستان و حتی وجود همگرایی بین مدیران اجرایی هند، سنگاپور، موریشز و تایلند بوده است. با این وجود، به هنگامی که ارزیابیهای فرآیند پیچیدگی دارای همبستگی مثبتی در محدوده داخلی می‌بودند، از نکته نظر خارجی همبستگی منفی‌ در این مورد بچشم می‌خورد. این بدان معناست که مدیران اجرایی آمریکا و انگلستان هیچ گونه مشارکتی را در خصوص ارزیابی پیچیدگی مربوطه  با همتایان هندی، سنگاپوری و موریشزایی خود ندارند. این امر موجب گردید تا ما دست به آنالیز اجزای      پیچیدگی زده و به بررسی مواردی بپردازیم که باعث پدیدار گشتن نکته نظرات مختلف در این خصوص گردیده است. ما برای انجام این مهم برخی از فرآیندهایی که اکثرا از طریق صنایع خدمات مالی بدست آمد بود را انتخاب نمودیم. این فرآیندها در آمریکا، انگلستان و همچنین هند و سنگاپور عملی گردیده و دارای جزئیات خاص خود می‌باشد. ما نسبت به گردآوری جزئیات مربوطه اقدام نموده که برخی از آنها در جدول ۱ نشان داده شده است.
 ۴- مدل و آنالیز نتایج:
فرضیه‌های تحقیقاتی فوق‌الذکر ارائه‌دهنده نکات کلیدی در خصوص طبیعت مدل اقتصادسنجی‌ای می‌باشد که ما آن را بکار خواهیم گرفت.
۱-۴٫ مدل اقتصادسنجی: ریسک عملیاتی (R) بعنوان ترکیب خطی فاکتورهای بحث شده فوق‌الذکر مدلسازی شده است: قابلیت کدینگ نمودن یا تدوین قوانین (C)، تعداد عوامل در هر فرآیند (A)، تعداد وابستگیهای هر پروسه (PD)، ضریب عینیت (OQ)، تعداد برآوردهای کیفیت (Q)، آموزش عوامل (T) و تجربه عوامل (EX). ما مدل اقتصادی‌سنجی این مقوله را بشرح ذیل می‌نویسیم:
۵- تلویحات نهایی
تعداد قابل توجهی از تلویحات نهایی و نکته نظرها وجود دارند که بوسیله این تحقیق مورد بررسی قرار نگرفته است. ما نکات اصلی اینگونه موارد را برای مدیران و سیاست سازان بشرح ذیل ارائه می‌نمائیم.
۱-۵ مشخصات فرآیند و تدوین : از آنالیز فوق مشهود می‌باشد که یکی از عوامل موثر و اصلی ریسک عملیاتی میزانی است که براساس آن یک فرآیند و کاری که می‌بایست برای انجام آن فرآیند صورت پذیرد را می‌توان تدوین نموده و آن را بصورت تحلیلی برای عوامل ارائه‌دهنده تشریح نمود. جدول ۳ نشان دهنده آن می‌باشد که چگونه ریسک عملیاتی به هنگامی که فرآیندها کمتر و کمتر تدوین شده دارای ریسک عملیاتی بیشتری می‌گردد. توجه داشته باشید که برای سطح مشخصی از موارد تدوین شده،  ریسک عملیاتی با کاهش ضریب عینیت افزایش خواهد یافت.
۲-۵ همگرایی در سیستمهای متریک مربوط به این فرآیند : نگرش دوم از این جریان تحقیقاتی، اهمیت و فهم دقیق پارامترهای کیفیت فرآیند تا حد ممکن از سوی خریدار و ارائه‌دهنده خدمات می‌باشد. در صورتی که یک ارائه‌دهنده خدمات بخوبی طبیعت یا ذات پارامترهای کیفیت فرآیند را درک نکند وی قادر بر اعمال نظارت کافی بر روی کارکنان خود به منظور اطمینان از حصول پارامتر کیفیت نمی‌باشد. این امر مخصوصا در فرآیندهایی وجود دارد که نیاز به دقت بررسی یا قضاوت زیادی دارند. جدول ۴ نشان دهنده آن است که ریسک عملیاتی با کاهش در ضریب عینیت افزایش می‌یابد.
۶- قالب سازمانی تعمیم یافته
شروع بکار اینترنت و مهیا بودن پهنای باند با قیمتی نسبتا ارزان شرکتهای آمریکایی و اروپایی را قادر ساخته است تا بصورت مطمئن خود را با شرکتهایی در دیگر کشورها، نظیر چین، هند، موریشز، فلیپین و سنگاپور، پیوند زنند. پیشرفتهای بوجود آمده در سیستمهای نرم‌افزاری و پدیده اتصال‌پذیری نیز این امر را ممکن ساخته است تا شرکتها نسبت به نظارت یا مانیتورینگ پروژه‌ها، انسانها و اجرای فرآیند یا پروسه‌ها در گوشه و کنار جهان آن هم در زمان واقعی و با در نظرگیری جزئیات کامل مربوطه اقدام نمایند. مثال ارتباط عمیق بین شرکتها را می‌توان در مورد شرکت آل‌سک‌تک مشاهده نمود که یک شرکت مستقر در شهر چنی (جنوب هند) است که متخصصین مربوط به فرآیند کاری خود را در ملک مشتری در ناحیه فورد‌تراستدزون قرار داده است. عوامل شرکت آل‌سک‌تک مشکل هماهنگی زنجیره عرضه خود را با پیگیری مفاصا حساب، پرداخت و حسابهای دریافتی و پرداختی حل نموده‌ و همچنین برای مواقع مورد نیاز از خدمات ارائه شده توسط متخصصین فنی نیز استفاده نموده‌اند. عوامل مرتبط با کار ارائه خدمات تحت نظارت مستقیم مدیران مربوطه و نظارت مجازی مدیریت خریدار قرار می‌گیرند. قابل توجه می‌باشد که این اقدامات برای اموری عرضه می‌شود که در آن هزینه بررسی خدمات خروجی عرضه شده توسط  ارائه‌دهنده خدمات زیاد می‌باشد. برای چندین مورد از فرآیندهای روتینی، جائیکه بررسی کیفیت خدمات خروجی آسان می‌باشد، این نوع از اعمال نظارت در قراردادهای مرتبط با تامین منابع خارجی بکار گرفته نمی‌شود.
فرآیندهایی با قابلیت تدوین‌پذیری بالا
شکل ۲ ارائه‌دهنده مقایسه بین کارایی سه نمونه از موارد ذکر شده نظارتی می‌باشد. واضح است که مرکزدستگیری با کیفیت‌ترین خروجی را تولید می‌کند. در صورتی که ما هزینه‌های کلی تولید را نادیده بگیریم،  این گزینه بهترین خواهد بود. در غیر این صورت در خلال مدت زمان مشخص کیفیت خروجی فرآیند EOF تقریبا برابر با کیفیت مرکز‌دستگیری خواهد شد. BPO ارائه‌دهنده همان میزان کیفیتی می‌باشد که در قرارداد قید گردیده است (یا حتی کمی بیش از آن). عرضه سطح بالاتری از کیفیت هزینه‌بر بوده و از منفعتهای مرتبط با BPO نشات می‌گیرد. این موقعیت در شکل ۵، آن هم بهنگامی که هزینه کلی تولید را در نظر می‌گیریم، تغییر می‌کند- یعنی سطوح رفاه سه گونه از سیستمهای نظارتی عرضه شده. با آنکه گونه مرکزدستگیری بعنوان موثرترین گونه نظارتی مطرح می‌گردد، در خلال زمان EOF تبدیل به کاراترین ساختار نظارتی گردیده و از گونه اول پیشی می‌گیرد. EOF قابلیت تلفیق قدرت BPO را دارد-  راندمان مناسب هزینه ( بواسطه تمرکز بر سود) –  و کنترل مدیریتی مرکز‌دستگیری و تمرکز بر کیفیت تولید. بنابراین نتایج حاصله EOF بوجودآورنده بالاترین سطوح از رفاه و آسایش می‌باشد.
۲-۶٫ فرآیند تدوین‌پذیری کمتر : برای این فرآیندها، کار انجام پذیرفته توسط عوامل مربوطه براحتی قابلیت تدوین‌پذیری را نداشته و نمی‌توان آن را مورد قضاوت، تفسیر و برآورد حرفه‌ای براساس اطلاعات و دانشی رسمی قرار داد (نظیر مواردی که در آنالیزهای مالی، حسابهای مالیاتی و غیره دیده شده است). همچنین از شکل ۴ و ۵ مشهود می‌باشد که کیفیت خروجی مرکزدستگیری از BPO و EOF بیشتر می‌باشد. ولی در طول زمان فاصله‌ها از میان رفته و همانند قبل کیفیت خروجی EOF بهبود یافته، در حالیکه کیفیت خروجی BPO به سطح مشخص شده در قرارداد می‌رسد. به هنگامی که سطوح کارایی با هم مقایسه می‌شوند – تصویر جالب توجهی بدست می‌آید: گونه مرکز‌دستگیری بصورت موثرترین ساختار نمود می‌یابد در حالیکه که گونه EOF گوناگونیهای قابل توجهی را از خود نشان می‌دهد. در اینجا زمانی وجود خواهد داشت که در آن EOF ناکارآمدی فاحشی را بروز می‌دهد. این زمانی می‌باشد که عوامل ارائه‌دهنده خدمات مشغول تنظیم و تعدیل سبک یا روش کاری خود هستند تا بدینوسیله بتوانند خود را با انتظارات مدیران خریدار هماهنگ سازند. از آنجائیکه این کار براحتی قابلیت تدوین شدن را ندارد، مدیران خریدار در مدیریت عملیاتی مربوطه با تیمهای ارائه‌دهنده خدمات همکاری و مشارکت می‌کنند. در نتیجه عوامل خریدار می‌بایست قادر به برآورده‌سازی انتظارات مدیران خود (که بوسیله BPO استخدام شده‌اند) و همچنین انتظارات مشتریان نیز باشند. مدیران مشتری که برای تعدیل یا کالیبراسیون انتظارات خود در طول زمان آموزشهای بسیاری را  فراگرفته‌اند– سطح انتظارات خود را  به سطح کارکنان رسانده و درک می‌نمایند که این عمل زمان زیادی را طلب می‌کند. در این فاصله به هنگامی که دو طرف خود را در یک فرآیند آزمایشی محک می‌زنند، بروز خطا و تعدیل یا تنظیم مجدد انتظارات، هزینه‌ها افزایش یافته و در نتیجه سطوح پایین‌تری از کارایی بدست می‌آید. با این وجود در خلال مدت زمان دو طرف به نقطه ثابت و یکنواختی از عملکرد دست یافته و در نتیجه EOF بازده بالاتر و بهتری را تولید خواهد نمود.
پیچیدگی معامله و تامین خارجی منابع خدماتی آنسوی دریاها: به هنگامی که وجود نقطه نظرات مختلف در زمینه درک پیچیدگی، فرصتی را به خریداران و فروشندگان عرضه می‌دارد تا مزیت رقابتی نسبی خود را بحداکثر برسانند، چیزی که حقیقتا تعیین کننده میزان بازده عملیات آنسوی دریاها می‌باشد توانایی در برآورد، مدیریت و کنترل ریسک عملیاتی مرتبط با تامین منابع خارجی آنسوی دریاها می‌باشد. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که شرکتهای آمریکایی و اروپایی سعی دارند که حداکثر سود را از طریق این معاملات با  طرفهای ثالتی که در کشورهایی نظیر چین، هند، فیلیپین، سنگاپور و موریشز مستقر هستند بدست آورند – بر این اساس می‌بایست کار      پیش روی که بسمت مراحل اجرایی بپیش می‌رود را تدوین نمود. برای چنین فرآیندها بهترین الگو بکار بردن ساختار نظارتی EOF  همراه با سیستمهای ثابت مانیتورینگ یا نظارت در قرارداد می‌باشد. جائیکه که ثابت شده است که تاسیس EOFها پرهزینه و گران است، خریداران  بجای پرپایی مراکز دستگیری می‌بایست نگاه خود را معطوف به ارائه‌دهندگان ثالتی کنند که در آنسوی دریاها مستقر می‌باشند. مدیران شرکت خریدار می‌بایست در آن گونه مکانیزمهای فراهم آورنده – تکنولوژی سرمایه‌گذاری کنند که بدانها در امر بررسی کیفیت فرآیند تولید کمک نموده و از این طریق قادر باشند تا نسبت به اجرای مضامین قرارداد بنحواحسن اقدام نمایند.
برای فرآیندهایی که به میزان بالایی قابلیت تدوین‌پذیری را ندارند – نظیر تولید گزارش در تحقیقات مربوط به سرمایه و تحقیقات دارایی درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری سازمانی، پشتیبانی از تحقیقات مرتبط با قراردادها برای بانکهای سرمایه‌گذار و تحلیلهای ریسک در بیمه – شرکتها می‌بایست یا نسبت به برپایی مراکز دستگیری اقدام نموده و یا آنکه معاملات و قراردادهای خود را از فرم BPO به فرم EOF تبدیل نمایند. بصورت ایده‌آل، شرکتها می‌بایست مکانیزمهای قراردادی را در نظر داشته باشند که به مدیران خریدار اجازه می‌دهد تا عوامل ارائه‌دهنده خدمات را تحت نظارت و مدیریت خود قرار دهند. در خلال مدت زمان خاصی این ساختارها بهترین نتیجه را ببار خواهند آورد. مدیران اینگونه شرکتها می‌بایست در امر سرمایه‌گذاری در مکانیزمهای نظارتی که بر پایه تکنولوژی می‌باشد شرکت جسته و همچنین نسبت به تاسیس ساختارهای کنترلی اقدام کنند. ساختارهایی که بدانها اجازه می‌دهد تا مداخلاتی را بصورت زمان – حقیقی در زمینه تصحیح فرآیندهای مربوطه، که با کیفیتی کمتر از حد بهینه در حال اجرا می‌باشند، داشته باشند. سیستمهای بکار گرفته شده توسط شرکتهایی نظیر OT و ویپرو، به منظور بهره‌گیری کامل از رویه‌های نظارتی بر عوامل مربوطه، معرف مکانیزمهایی می‌باشند که احتمالا در امر یافتن منابع جهانی خدمات بسیار موثر و کارگشا هستند.
 
۷- نتیجه‌گیری
ما عوامل مرتبط با ریسک عملیاتی در زمینه اجرای فرآیندهای تجاری آنسوی دریاها را مورد بررسی قرار داده و این عوامل را بصورت تفکیکی مشخص نمودیم. تحقیقات ما چندین کشور را در خلال چندین سال متمادی در بر می‌گرفت. تحقیقاتی که نهایتا منجر به گردآوری اطلاعات از آرایه‌ای از صنایع مختلف و عملکردهای مربوطه بدان گردیده است. ما مفهوم زنجیره دانش را عرضه نموده و نشان دادیم که چگونه دو منبع اساسی ریسک – فرآیند تدوین‌پذیری و سیستمهای متریک کیفیت فرآیند – از ذات کار در امتداد زنجیره دانش سرچشمه می‌گیرد. بعلاوه، ما نسبت به فرمولاسیون یک مدل اقتصاد سنجی ریسک عملیاتی اقدام نموده و شواهد محکمی را در خصوص پشتیبانی از مدل ارائه شده عنوان داشتیم. ما همچنین عملکرد گونه‌های مختلف نظارت را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و دریافتیم که گونه نظارت پیوندی یا هیبریدی که ترکیبی از بازار و سلسله مراتب مرتبط می‌باشد – و ما آن را بعنوان قالب سازمانی تعمیم یافته خواندیم – بهترین نتیجه را حاصل می‌نماید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.