ایران ترجمه – مرجع مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ویتامین B12

ویتامین B12

ویتامین B12 – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه پزشکی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه ۲۰ الی ۱۰۰% رایگان مقالات ترجمه شده

۱- قابلیت مطالعه رایگان ۲۰ الی ۱۰۰ درصدی مقالات ۲- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر ۳ فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی -- تذکر: برای استفاده گسترده تر کاربران گرامی از مقالات آماده ترجمه شده، قیمت خرید این مقالات بسیار کمتر از قیمت سفارش ترجمه می باشد.  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر -- مقالات آماده سفارش داده شده عرفا در زمان اندک یا حداکثر ظرف مدت چند ساعت به ایمیل شما ارسال خواهند شد. در صورت نیاز فوری از طریق اس ام اس اطلاع دهید.
مقالات ترجمه شده پزشکی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۴۲
کد مقاله
MDSN42
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ویتامین B12
نام انگلیسی
Vitamin B12
تعداد صفحه به فارسی
۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
ویتامین
کلمات کلیدی به انگلیسی
Vitamin
مرجع به فارسی
انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
National Institute of Health – NIH
قیمت به تومان
۵۰۰۰
سال
۲۰۱۳
کشور
ویتامین B12
 انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده
NIH
 ۲۰۱۳
 
ویتامین B12
ویتامین B12 جزء ویتامین های قابل حل در آب می باشد. ویتامین های انحلال پذیر در آب قابلیت حل شدن در آب را خواهند داشت. پس از آنکه بدن از این ویتامین ها استفاده نمود، مقدار باقیمانده از طریق ادرار دفع می شود.
بدن می تواند ویتامین B12 را برای سالیان متمادی در کبد ذخیره سازد.
عملکرد
ویتامین B12، نظیر دیگر ویتامین های B برای متابولیسم مهم است. این ویتامین به تشکیل سلولهای قرمز خون کمک می نماید و همچنین در حفظ سیستم عصبی مرکزی نیز کمک کننده می باشد.
منابع غذایی
ویتامین B12 را می توان در غذاهای ذیل یافت:
  • تخم مرغ
  • غذاهای غنی شده نظیر سویمیلک (soymilk)
  • گوشت
  • شیر و محصولات شیری
  • گوشتهای ارگانی (همانند جگر و قلوه)
  • ماکیان
  • حلزون یا نرمتنان
بدن منابع حیوانی ویتامین B12 را بسیار بهتر از منابع گیاهی آن جذب می کند. منابع غیر حیوانی ویتامین B12 از نظر مقدار B12 متفاوت هستند. البته آنها به عنوان منبع قابل اطمینان ویتامین مد نظر نمی باشند.
 
تاثیرات جانبی
کمبود ویتامین B12 به هنگامی رخ می دهد که بدن قابلیت جذب یا دریافت مقدار مورد نیاز ویتامین را نداشته باشد.
  • بسیاری از افراد فراتر از ۵۰ سالگی قابلیت جذب ویتامین B12 از غذاها را از دست می دهند.
  • اشخاصی که به دنبال رژیم غذایی اکید سبزیجات یا رژیم عدم مصرف محصولات حیوانی هستند و اقدام به مصرف تخم مرغ یا محصولات لبنی نمی نمایند ممکن است به مکملهای ویتامین B12 نیاز داشته باشند.
  • اشخاصی که قبلا جراحی شکمی (معده روده ای) انجام داده اند، نظیر جراحی کاهش وزن، قابلیت جذب ویتامین B12 را از دست می دهند.
  • اشخاصی که دارای مشکلات گوارشی هستند، نظیر بیماریهای ناحیه شکمی یا بیماریهای تورم روده ای دارند ممکن است قابلیت جذب ویتامین B12 کافی را نداشته باشند.
سطح پایین B12 ممکن است سبب بروز عوارض ذیل گردد:
  • کم خونی
  • از دست دادن تعادل بدن
  • بی حسی و کرخی یا سوزش یا احساس خارش در بازوها و ساق پا
  • ضعف
به موارد ذیل نیز رجوع شود:
  • کم خونی سلولهای قرمز خون
  • کم خونی خطرناک
توصیه ها
بهترین روش جهت دریافت مقدار کافی ویتامین B12 خوردن مقادیر متنوعی از محصولات حیوانی است.
برای افرادی که این محصولات را نمی خورند، ویتامین B12 را می توان در موارد ذیل یافت:
  • تقریبا در کلیه مولتی ویتامین ها. ویتامین B12 به هنگامی که با دیگر ویتامین های B مصرف شود، نظیر نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین B6 و منیزیم، به صورت بهتری به وسیله بدن جذب خواهد شد.
  • نوعی از B12 را می توان از طریق تزریق حاصل آورد.
  • از جمله دیگر تجویزات ویتامین B12 ژل بینی (جهت استفاده در داخل بینی) می باشد.
  • ویتامین B12 همچنین در شکلی موجود است که قابلیت جذب در زیر زبان را دارد (زیرزبانی)، اما قرص های مولتی ویتامین نیز همین کار را انجام می دهند.
میزان مجاز توصیه شده (RDA) برای ویتامین ها مشخص کننده میزان مصرف روزانه توسط اشخاص می باشد.
میزان مورد نیاز ویتامین هر شخص منوط به سن و جنسیت وی می باشد عوامل دیگر، نظیر حاملگی و بیماری نیز مهم هستند. زنان حامله یا شیرده به مقادیر بیشتری از این ویتامین نیاز دارند. در این رابطه با پزشک خود مشورت نمایید.
میزان جذب مرجع رژیم غذایی برای ویتامین B12
نوزادان (مقدار مکفی)
  • ۶-۰ ماهه: ۴/۰ میلی گرم در روز (mcg/day)
  • ۱۲-۷ ماهه: ۵/۰ میلی گرم در روز
کودکان
  • ۳-۱ سال: ۹/۰ میلی گرم در روز
  • ۸-۴ سال: ۲/۱ میلی گرم در روز
  • ۱۳-۹ سال: ۸/۱ میلی گرم در روز
نوجوانان و بزرگسالان
مردان و زنان سن ۱۴ و بیشتر: ۴/۲ میلی گرم در روز
نامهای جایگزین:
کوبالامین، سیانوکوبالامین
 
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.