ایران ترجمه – مرجع مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ویتامین E

ویتامین E

ویتامین E – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه پزشکی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات رایگان

مطالعه ۲۰ الی ۱۰۰% رایگان مقالات ترجمه شده

۱- قابلیت مطالعه رایگان ۲۰ الی ۱۰۰ درصدی مقالات ۲- قابلیت سفارش فایل های این ترجمه با قیمتی مناسب مشتمل بر ۳ فایل: pdf انگیسی و فارسی مقاله همراه با msword فارسی  

چگونگی سفارش

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه (شماره حساب) ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.com شامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر
مقالات ترجمه شده پزشکی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۴۵
کد مقاله
MDSN45
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ویتامین E
نام انگلیسی
Vitamin E
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
ویتامین
کلمات کلیدی به انگلیسی
Vitamin
مرجع به فارسی
انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
National Institute of Health – NIH
قیمت به تومان
۵۰۰۰
سال
۲۰۱۳
کشور

 

 ویتامین E
 انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده
NIH
 ۲۰۱۳
 
ویتامین E
ویتامین E یک ویتامین سریع الانحلال می باشد.
 
عملکرد
ویتامین E یک ضد اکسیدان می باشد که سبب محافظت از بافت بدن از صدمه دیدگی به وجود آمده بواسطه موادی که تحت عنوان رادیکال های آزاد نامیده می شوند می گردد. رادیکال های آزاد قابلیت صدمه زدگی به سلولها، بافت ها و ارگان ها را دارا می باشند. عقیده برآن است که آنها نقش خاصی را در شرایط ویژه مرتبط با پیرشدگی ایفا می نمایند.
بدن همچنین به ویتامین E نیازمند است تا آنکه سیستم ایمنی بتواند با توانمندی در برابر ویروس ها و باکتری ها مقاومت نماید.
ویتامین E همچنین در  تشکیل سلولهای قرمز خون مفید بوده و به بدن جهت کاربرد ویتامین K کمک می نماید. بعلاوه، این ویتامین به پهن شدن رگهای خونی کمک نموده و از لخته شدن خون در داخل رگهای خونی نیز ممانعت به عمل می آورد.
سلولها از ویتامین E جهت تعامل با یکدیگر و انجام عملکردهای بسیاری استفاده می نمایند.
این موضوع که آیا ویتامین E قابلیت ممانعت از سرطان، بیماری های قلبی، جنون، بیماری کبدی و سکته را دارد یا خیر هنوز مشخص نیست.
منابع غذایی
بهترین روش جهت حصول نیازهای روزمره ویتامین E خورن منابع غذایی می باشد. ویتامین E در غذاهای ذیل یافت می شود:
  • روغن سبزیجات (همانند گیاهک گندم، تخمه آفتابگردان، گلرنگ یا کافیشه، ذرت و روغن دانه سویا)
  • آجیل (نظیر بادام، بادام زمینی و فندوق / فیلبرت یا نوعی گندم)
  • حبوبات یا دانه ها (نظیر دانه یا تخم آفتابگردان)
  • سبزیجات برگ سبز (نظیر اسفناج و کلم بروکی)
  • غلات صبحانه غنی شده، آبمیوه، کره مارگارین و مواد غذایی نرم و گسترش پذیر. غنی شده به معنای آن است که ویتامین ها به غذا اضافه شده اند. به برچسب مواد غذایی در رابطه با میزان مواد مغذی رجوع شود.
محصولات تولید شده از این غذاها، نظیر مارگارین نیز حاوی ویتامین E می باشند.
تاثیرات جانبی
خوردن ویتامین E در غذا خطرناک و مضر نمی باشد. با این وجود، به شکل مکمل، مقادیر بالای ویتامین E ممکن است سبب افزایش خطر خونریزی و خونریزی جدی در مغز شود.
مقادیر سطح بالای ویتامین E نیز ممکن است سبب افزایش خطر نقص های زایشی گردد.
 
توصیه ها
توصیه رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین ها مشخص کننده میزان مصرف روزانه برای هر فرد می باشد.
  • میزان نیاز ویتامین منوط به سن و جنسیت است.
  • عوامل دیگر نظیر حاملگی، شیردهی و بیماری ممکن است سبب افزایش نیاز شود.
هیئت غذا و مواد مغذی در انسیتوی پزشکی میزان جذب ویتامین E برای هر فرد را بشرح ذیل توصیه نموده است:
نوزادان (میزان جذب مکفی ویتامین E)
  • ۶-۰ ماهه: ۴ میلی گرم در روز
  • ۱۲-۷ ماهه: ۵ میلی گرم در روز
کودکان
  • ۱ الی ۳ ساله: ۶ میلی گرم در روز
  • ۴ الی ۸ ساله: ۷ میلی گرم در روز
  • ۹ الی ۱۳ ساله: ۱۱ میلی گرم در روز
افراد نوجوان و بالغ
  • ۱۴ و بیشتر: ۱۵ میلی گرم در روز
از پزشک خود در این زمینه مشورت بگیرید.
بالاترین سطح ایمنی مکمل های ویتامین E برای افراد بالغ ۱۵۰۰ IU در روز برای انواع طبیعی ویتامین E و ۱۰۰۰IU در روز برای انواع ساخته شده (سنتزی) آن می باشد.
 
نامهای جایگزین
آلفا- توکوفرول، گاما-توکوفرول
تماس با ما

اکنون آفلاین هستیم، اما امکان ارسال ایمیل وجود دارد.

به سیستم پشتیبانی سایت ایران ترجمه خوش آمدید.