مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده گروه امنیت - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۱۴
کد مقاله
SEC014
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: لابراتوار ملی لارنس لیورمور و آمادگی ایالات متحده در برابر خطرات هسته ای و رادیولوژیکی
نام انگلیسی
Nuclear Threats and Security Challenges – Chapter Chapter 22: Lawrence Livermore National Laboratory’s Contribution to U.S. Preparedness for Nuclear and Radiological Threats
تعداد صفحه به فارسی
۲۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
تهدید هسته ای, چالش امنیتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nuclear Threat, Security Challenge
مرجع به فارسی
کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای، واشنگتن، ایالات متحده، سری کتاب های علوم ناتو برای صلح و امنیت، اسپرینگر
مرجع به انگلیسی
Samuel Apikyan, David Diamond; NATO Science for Peace and Security Series; Series B: Physics and Biophysics; Springer
کشور
ایالات متحده

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

 

کتاب تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی
 
فصل ۲۲
لابراتوار ملی لارنس لیورمور و آمادگی ایالات متحده در برابر خطرات هسته ای و رادیولوژیکی
 
 چکیده
این مبحث مشخص کننده تعامل لابراتوار ملی لارنس لیورمور در ارتباط با آمادگی ایالات متحده در زمینه رویارویی با خطرات هسته ای و رادیولوژیکی می باشد. این لابراتوار به عنوان بخشی از یک مجموعه بزرگتر با توجه به مشارکت بین DOE/NNSA، لابراتوارهای ملی و آژانس های دولت ایالات متحده به منظور پشتیبانی و پاسخگویی به موقع و اضطراری و مدیریت پیامدها در زمینه حوادث هسته ای و رادیولوژیکی بشمار می آید. لابراتوار لارنس لیورمور دارای دهه ها تجربه در خصوص درک خطرات سلاح های مختلف تخریب جمعی در سراسر جهان شامل سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته ای و رادیولوژیکی می باشد. در طیف دیگر فرآیند آمادگی، این لابراتوار نقش برجسته ای در پشتیبانی از پاسخ به موقع در برابر رخدادهای هسته ای و رادیولوژیکی ایالات متحده بازی می نماید. این نقش شامل موارد ذیل است: مدل سازی انتقالات جوی و پراکندگی، برآوردهای مربوط به پزشکی هسته ای، تحلیل های آزمایشگاهی مواد هسته ای و رادیولوژیکی خاص و دیگر مواد مرتبط. تیم های این مرکز از قابلیت های مختلفی نظیر برنامه ریزی، آماده سازی، و فراهم آوردن برآوردهای کارآمد و تخصصی و همچنین آموزش مستخدمین برخوردار می باشند.
ترکیبی از مقتضیات مختلف نظیر آگاهی از خطرات و قابلیت کامل در انجام فرآیندهای مرتبط سبب ارائه بینش باارزشی در ارتباط با ساختارهای تحقیقاتی و توسعه و ضروریات آن برای آماده سازی ایالات متحده در رویارویی خطرات شده است. این لابراتوار اقدام به تکمیل و توسعه سیستم ها و تجهیزات تشخیص تشعشع نموده است. پیشرفت های اخیر شامل توسعه مواد تشخیصی جدید تشعشع، نظیر سوسوزن های پلاستیکی می باشد که قابلیت تمایز بین پرتوهای نوترون و گاما که می توان از آنها در سیستم های کنترل دستی استفاده نمود را دارد. لابراتوار لارنس لیورمور همچنین از قراردادهای مربوط به عدم اشاعه ایالات متحده و اهداف مرتبط با مسایل فنی و پشتیبانی عملیاتی برای آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و سازمان پیمان منع آزمایش هسته ای پشتیبانی می نماید.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

 

۲۲ـ۱٫ امنیت هسته ای به عنوان نکته تمرکز لابراتوار
لابراتوار لارنس لیورمور اقدام به انجام فرآیندهای توسعه در زمینه علوم، فناوری و مهندسی به منظور اطمینان از ایمنی، پایایی و امنیت ذخایر هسته ای ایالات متحده نموده است تا از این طریق جامعه ایمن تری به وجود آید. بر این مبنا ما سعی در توسعه راه حل هایی نموده ایم که قابلیت استفاده از آنها جهت محافظت در برابر محدوده گسترده ای از خطرات و مخاطرات وجود داشته باشد تا از این طریق توانایی مخاطب قراردهی مسایل مربوط به امنیت جهانی در زمینه ارائه اشاعه مواد هسته ای، آمادگی ضروری، ممانعت، محافظت و پاسخ سریع و همچنین انجام فرآیندهای احیا و بازسازی را داشته باشیم.
خطرات هسته ای و رادیولوژیکی در خلال زمان توسعه می یابند، منشأ چنین خدماتی را می توان از زمان جنگ سرد در نظر گرفت، که در آن دو کشور بزرگ دارای هزاران کلاهک هسته ای نظامی بوده اند. خطر تکثیر سلاح های هسته ای با توجه به آنکه ملل دیگر اقدام به توسعه سلاح های هسته ای نموده اند همچنان تداوم یافته و در عین حال شاهد وجود بازیگران غیردولتی در این عرصه می باشیم که علاقمند به سلاح های تخریب جمعی با استفاده از هر روش ممکن شامل مواد هسته ای و رادیولوژیکی (همانند یک بمب کثیف) می باشند.
این لابراتوار فراهم آورنده یک جامعه متخصصین و پرسنل مجرب ارتش ایالات متحده با مهارت های علمی و مهندسی خاص در رشته های خود به منظور توسعه، طراحی، مهندسی، ساخت و ارائه سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته ای می باشد. ما اطلاعاتی را در خصوص مراحل پردازشی حیاتی یا تأسیسات تولید در اختیار داریم که می توان از آنها در زمینه توسعه و ساخت سلاح های تخریب جمعی استفاده نمود.
ما از دولت ایالات متحده در زمینه برخورد با چرخه کامل توسعه ابزارهای مرتبط و حمل و کاربرد آنها پشتیبانی می نماییم. در این زمینه ما قابلیت برنامه ریزی، اکتساب مواد، طراحی و تولید را داریم. این لابراتوار اقدام به توسعه فناوری لازم به منظور پشتیبانی از مؤسسات متعدد دولتی نموده است که مسئول پاسخگویی تحت شرایط بحرانی و بازسازی تأسیسات حیاتی ایالات متحده در اسرع وقت در صورت استفاده از چنین سلاح هایی هستند.
در این مقاله، ما مشارکت این لابراتوار در ارتباط با مواد و سیستم های تشخیص دهنده تشعشع، و تعامل با نهادهای دیگر نظیر مرکز مشاوره انتشارات جوی ملی (NARAC) و مرکز علوم قانونی را مورد بحث قرار می دهیم.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

 

۲۲ـ۲٫ آشکارسازهای تابشی
آشکارسازها به عنوان جزء حیاتی فرآیند آماده سازی در جهت رویارویی با خطرات هسته ای و رادیولوژیکی به شمار آمده و بر این مبنا، این لابراتوار فرآیند توسعه علوم و مهندسی ضروری خود را تداوم می بخشد تا از این طریق قابلیت تشخیص و مشخص سازی منابع غیرقانونی پلوتونیم و اورانیوم را داشته باشد. هر دو ماده پلوتونیم و اورانیوم کاملاً غنی شده نوعاً با استفاده از ترکیبی از ابزاره های خاص شناسایی شده و از این طریق قابلیت مشخص سازی انتشارات گاما و نوترون به وجود می آید. از ۹/۱۱، تلاش هایی جهت انجام تحقیقات جدید در زمینه تشخیص انتشارات مربوط به این مواد و شناسایی های فناوری های مرتبط انجام شده است.
آزمایشگاه لارنس لیورمور یکسری از ادوات پیچیده را جهت تشخیص و شناسایی مواد هسته ای توسعه داده است و همچنان سعی در ارتقای عملکرد آشکارسازهای خود با توجه به کاهش هزینه ها، کاهش نیاز به مواد نادر، و حل مشکلات و محدودیت های عملیاتی نموده است. چنین موردی مخصوصاً برای کاربردهای میدانی ضروری تلقی می شود که در آن آشکارسازهای تابشی می بایست کوچک، مقاوم، با قابلیت کاربرد در دمای محیطی و کارایی تشخیصی بالا باشند.
۲۲ـ۳٫ آشکارسازهای ژرمانیوم با خلوص بالا
آشکارسازها حاصل شده از ژرمانیوم با خلوص بالا، بعنوان یک نیمه رسانا، برای مدت زیادی است که بهترین رزولوشن انرژی، با قابلیت شناسایی دقیق پرتوهای گاما ساده شده به وسیله پروتونیوم و اورانیوم، را ارائه داده اند. لارنس لیورمور فعالیت های خود جهت ارتقای این آشکارسازها از طریق ترکیب روش ها را افزایش داده است به گونه ای که قابلیت شناسایی و مشخص سازی منابع مرتبط به وجود آید. لابراتوار NASA به طور ابتدا به ساکن برای اهداف سفرهای فضایی ناسا طراحی شده و متعاقباً بعنوان برنده (R&D 100 Award-winning) اقدام به توسعه دستگاه های تشخیص سیار نمود.
ویژگی GeMini به عنوان یک آشکارساز به وجود آمده از یک کریستال ژرمانیوم ابر خالص قابل توجه می باشد. بسیاری از مواد دیگر را می توان جهت تشخیص پرتوهای گاما بکار گرفت، اما ژرمانیوم بهترین رزولوشن را ارائه می نماید. با این وجود، ژرمانیوم صرفاً به هنگامی قابلیت حاصل آوردن رزولوشن طیفی خود را خواهد داشت که تا دمای تبرید تقریباً ۱۰۰ K (-173 °C) یا کمتر خنک شده باشد. طراحی GeMini خود شامل یک سیستم خنک کننده فوق مینیاتوری نوین با ویژگی های ساختاری قابل توجه و میزان مصرف پایین و با عملیات اتوماتیک و همچنین اندازه کوچک است. در حقیقت، این سیستم به اندازه ای کوچک است که در کف دست انسان جای می گیرد.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

 

۲۲ـ۴٫ مواد حسگری جدید
یک روش جایگزین برای تشخیص پرتوهای گاما انجام فرآیند سوسوزنی می باشد، که در آن ماده تابشی دارای برهمکنش با یک ماده دیگر جهت تولید یک فلش کوتاه اما در عین حال قابل اندازه گیری نور می باشد. با وجود آنکه ژرمانیوم دارای خلوص بالا، یک نیمه رسانای قابل توجه، برای سالیان متمادی بعنوان یک استاندارد شناخته می شود، تحصیل این ماده گرانقیمت بوده و کاربرد آن برای کنترل و تشخیص مواد هسته ای در نواحی مرزی مشکل می باشد. این محدودیت ها سبب شده است تا دپارتمان امنیت داخلی درخواستی را در زمینه توسعه مواد کارآمدتر در زمینه تشخیص پرتوی گاما ارائه دهد. در پاسخ لابراتوار لیورمور نگاه خود را معطوف به اصول اولیه کار جهت توسعه مواد جدید ارزانتر، سریعتر و با دقت حسگری بالاتر نمود.

 

۲۲ـ۵٫ مواد تک کریستالی
یکی از فرآیندهای تحقیقاتی و توسعه جدید لابراتوار لارنس لیورمور که سبب دریافت جایزه نیز شده است مواد تشخیص دهنده تابشی می باشد که خود از استرانسیم یدید دوپه شده با یوروپیوم، SrI2(Eu)، ساخته شده است. ویژگی تابشی دارای برهمکنش با مواد سوسوزن بوده و سبب تولید یک فلش قابل اندازه گیری نور، به هنگام قرارگیری در معرض پلوتونیوم یا اورانیوم کاملاً غنی شده، می شود. دقت پاسخ مواد سوسوزن یا رزولوشن انرژی، تعریف کننده قابلیت ماده جهت تمایز بین پرتوهای گاما می باشد که دارای انرژی های یکسانی هستند. SrI2(Eu) به عنوان یک کریستال با قابلیت رشد آسان به شمار می آید که دارای رزولوشن انرژی ممتازی است و قابلیت تولید فوتون های بیشتری در مقایسه با مواد مرتبط را دارد و به علاوه رادیواکتیویته نیز نمی باشد. کریستال های کوچک دارای ۵/۲ درصد رزولوشن انرژی هستند (شکل ۲۲ـ۱).
 
۲۲ـ۶٫ پلاستیک
با وجود آنکه سیستم های تشخیصی کاملاً حساس و پایا امروزه در دسترس می باشند، سیستم های موجود متشکل از مواد خاصی هستند که پیاده سازی آنها در حجم های وسیع مشکل است. چیزی که در این عرصه مورد نیاز است استفاده از یک ماده جدید با قابلیت ساخت و پیاده سازی آسان می باشد. یک تشخیصگر کارآمد در کاربردهای بررسی دستی می بایست قابلیت تمایز بالقوه بین منابع رادیواکتیو از منابع معمولی، نظیر پرتوهای کیهانی، کودهای شیمیایی، مواد سرامیکی، شیشه آلات اورانیومی دکوری، میله های جوش، رادیوایزوتوپ های پزشکی بکار گرفته شده برای مراکز درمان سرطان و حتی موز، را داشته باشد.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

 

۲۲ـ۷٫ استفاده از نرم افزار جهت ارتقای فرآیند تشخیص
نرم افزار توسعه یافته تحت محیط آزمایشگاهی دارای الگوریتم های پیچیده و روش های فراگیری ماشینی به منظور استخراج اطلاعات بیشتر از علایم موجود در نقاط بازرسی مرزی می باشد. از طریق کاربرد این روش ها، ما قابلیت کاهش میزان هشدار کاذب به طور معنی دار را داشته و همچنین می توانیم نسبت به ارتقای حساسیت به علایم اقدام نماییم.
۲۲ـ۸٫ مرکز مشاوره انتشارات جوی ملی
یکی دیگر از ظرفیت های کلیدی در لابراتوار لارنس لیورمور پشتیبانی در ارتباط با ویژگی های مورد نظر در مرکز مشاوره انتشارات جوی ملی (NARAC) می باشد که فراهم آورنده ابزارها و خدمات لازم به منظور پیش بینی و تحلیل گسترش و پراکنده سازی مواد خطرناک در جو می باشد. این مرکز که در سال ۱۹۷۹ پس از بروز حادثه نیروگاه های هسته ای مایل ایسلند افتتاح شد، همچنان به عنوان یک مرکز برجسته فعالیت خود در زمینه مسایل مختلف هسته ای، رادیولوژیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و دیگر مواد خطرناک در جو را ادامه می دهد. این مرکز به صورت ۲۴ ساعت در هفته فعالیت داشته و اقدام به انجام برنامه ریزی های مختلف، برآوردهای زمان واقعی، پاسخ به موارد اضطراری، و انجام مطالعات گسترده در خصوص حوادث مختلف مربوطه می نماید.
۲۲ـ۹٫ پزشکی قانونی: ظرفیت ها و رویارویی با محدوده گسترده ای از خطرات
لابراتوار علوم لیورمور نقش گسترده ای در ارتباط با سازمان های پزشکی قانونی در سطح بین المللی به منظور کمک جهت پیگیری و کنترل مواد هسته ای به عهده دارد. متخصصین بخش پزشکی قانونی هسته ای ما با قابلیت جستجو برای یافتن شواهد مکفی و اثرات مواد قادرند تاریخچه و منبع مواد هسته ای و رادیولوژیکی که در خارج از کنترل های قانونمند یافت شده اند را بدرستی مشخص نمایند. لابراتوار لارنس لیورمور از تاریخچه طولانی در زمینه پزشکی قانونی و بررسی نمونه های موجود در جهان واقعی برخوردار بوده و همچنین توانایی تحلیل نمونه های ممنوعه را از سال ۱۹۹۴ به خوبی حاصل آورده است.
یکی از نگرانی های اصلی امنیتی جامعه بین المللی فعالیت گروه ها، یعنی تروریست ها، است که ممکن است در جستجوی چنین موادی برای اهداف غیرقانونی خود باشند. به منظور رویارویی چنین خطراتی، تلاش های متعدد ملی و بین المللی در زمینه کنترل گسترش مواد هسته ای و همچنین ارائه فناوری ها و تخصص لازم در زمینه تولید و کاربرد آنها انجام شده است.
لابراتوار لارنس لیورمور به عنوان یک شریک اصلی در این زمینه به شمار آمده و دارای سالیان متمادی تجربه در خصوص طراحی سلاح های هسته ای و عملکرد آنها و همچنین ارائه دستورالعمل ها و قوانین جدید در زمینه پزشکی هسته ای می باشد. در خصوص پزشکی هسته ای، محققین به عنوان یک کارگاه زبردست هسته ای یا مواد رادیولوژیکی عمل نموده و در جستجوی نقاط کلیدی منبع یک ماده جهت مشخص سازی ویژگی های قانونی، کنترل موثق و بررسی مواد گمشده می باشند.

۲۲ـ۱۰٫ ابزارهایی جهت کمک به دولت آمریکا به منظور مخاطب قراردادن خطرات هسته ای
لابراتوار لیورمور با توجه به کادر تخصصی خود اقدام به توسعه برنامه های خاصی به منظور مخاطب قرار دادن مشکلات تکثیر سلاح های هسته ای و مسئله تروریسم نموده است. در این رابطه ما پیشرفت های قابل توجهی در ارتباط با ویژگی های مهندسی و علمی با استفاده از ابزارهای تحلیلی، داده های بزرگ، و سیستم های تشخیصی مواد هسته ای و رادیولوژیکی و رویارویی با بحران های زمان واقعی در پاسخ به حوادث هسته ای را حاصل آورده و به علاوه با توجه به پیشرفت های اخیر یکسری از مؤلفه های پزشکی قانونی جهت کنترل این مواد را نیز در نظر گرفته ایم. این پیشرفت ها به ایالات متحده در زمینه مواجهه با خطرات رادیولوژیکی کمک نموده و همچنین سبب اطمینان از این موضوع خواهد شد که مردم و آحاد جامعه برای رخدادهای همانند حوادث هسته ای آماده می باشند.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۲۲: خطرات هسته ای و رادیولوژیکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.