مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آفت زنگ گیاه ختمی درختی

آفت زنگ گیاه ختمی درختی

ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه بیولوژی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات آماده ترمه شده گروه بیولوژی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۷
کد مقاله
BIO07
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آفت زنگ گیاه ختمی درختی
نام انگلیسی
Hollyhock rot
تعداد صفحه به فارسی
۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۱
کلمات کلیدی به فارسی
آفت زنگ, گیاه ختمی درختی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Hollyhock rot
مرجع به فارسی
دپارتمان پاتولوژی گیاهان
 دانشگاه ارکانساس، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
University of Arkansas, Division of Agriculture
کشور
ایالات متحده

زنگ گیاه ختمی

هم ­اکنون (ماه می) زمانی از سال است که کلینیک آفات گیاهی شروع به دریافت نمونه­ های ختمی با بیماری زنگ می­کند. این گیاه دو ساله سنتی در رنگ­ های زیبای متنوعی با اقسام تک­گل و دو­گل موجود می­باشد.
 متاسفانه، گل ختمی بسیار به زنگ حساس است. زنگ ختمی بوسیله Puccinia malvacearum ایجاد می­شود که می­تواند باعث آسیب جدی هم به گیاه ختمی درختی ( .Althea spp) و هم ( .Malvs spp) شود. در سطح برگ لکه­های زرد تا نارنجی گسترش پیدا می­کند، ولی علایم در سطح زیرین برگ یعنی جایی که بثورات بزرگ قهوه­ای- نارنجی ظاهر می­شوند نمایان­تر است.
 بثورات همچنین ممکن است بر روی ساقه­ها و قسمت­های سبز رنگ گل نیز ظاهر شوند. بیماری با پیشروی فصل تشدید می­شود و اکثر برگ ­ها با رسیدن پاییز می ­میرند. رعایت نظافت برای کنترل زنگ ختمی حیاتی است. تمامی گیاهان در پاییز باید از سطح زمین بریده شوند.
تمامی برگ­ها باید جمع­آوری شده سوزانده و یا از محیط دور شوند. قارچ­کش­ها نظیر داکونیل ،گوگرد، یا میکلوبوتانیل باید وقتی اولین برگ­ها در حال بزرگ شدن هستند مورد استفاده قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که اگر دما از ۸۵ درجه فارنهایت بالاتر رود استفاده از گوگرد ممکن است به برگ­ ها آسیب بزند.
 

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.