مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

آماده سازی نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه پزشکی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده پزشکی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۷۵
کد مقاله
MDSN75
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آماده سازی نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV
نام انگلیسی
Preparation of poly(lactic acid)/chitosan nanoparticles for anti-HIV drug delivery applications
تعداد صفحه به فارسی
۲۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
پلی (اسیدلاکتیک), کیتوزان, داروی لامیوودین, امولسیون, نانوذرات, دارو رسانی کنترل شده
کلمات کلیدی به انگلیسی
Poly(lactic acid), Chitosan, Lamivudine drug, Emulsion, Nanoparticles, Controlled drug delivery
مرجع به فارسی
پلیمرهای کربوهیدارت
مرکز نانو علوم و پزشکی مولکولی دانشگاه آمریتا، هندوستان
کالج شیمی، مواد و بیومهندسی، مرکز تحقیقاتی فن آوری پیشرفته، دانشگاه کانسایی، ژاپن
الزویر
مرجع به انگلیسی
Carbohydrate Polymers; Amrita Centre for Nanosciences and Molecular Medicine, Amrita Institute of Medical Sciences and Research Centre, Amrita Vishwa Vidhyapeetham University, Cochin, India;
 Faculty of Chemistry, Materials and Bioengineering and High Technology Research Centre, Kansai University, Osaka, Japan; Elsevier
کشور
ژاپن – هندوستان

 

آماده سازی نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV
چکیده
نانوذرات کیتوزان (CS) / پلی (اسید لاکتیک) (PLA) با روش امولسیون برای دارو رسانی ضد HIV آماده شدند. ویژگیهای نانوذرات PLA/CS تهیه شده با استفاده از DLS, SEM,  و  FTIR مشخص شدند. لامیوودین بعنوان داروی ضد ویروسی آب پسند در نانوذرات PLA/CS بارگذاری شد. کارایی جاسازی / کپسوله سازی و رفتار انتشار داروی درون کشتگاهی نانوذرات PLA/CS بارگذاری شده دارو با استفاده از طیف سنج ماورای بنفش بررسی شدند. علاوه بر این، سمیت سلولی نانوذرات PLA/CS با استفاده از آرایه MTT  بررسی شد. بررسی های انتشار داروی درون کشتگاهی انتشار دارو نشان داد که میزان انتشار دارو در pH اسیدی در مقایسه با pH قلیایی کمتر است. این حالت ممکن است بخاطر دافعه بین یون های H+ و گروه های کاتیونی موجود در نانوذرات پلیمری باشد. سرعش انتشار دارو در فرمولاسیون بارگذاری شده ۶ درصد دارو در مقایسه با فرمولاسیون بارگذاری شده ۳ درصد بیشتر بود. این نتایج نشان دادند که نانوذرات PLA/CS بعنوان یک سیستم حامل قابل توجه برای دارو رسانی کنترل شده ضد HIV بشمار می آیند.

کلمات کلیدی: پلی (اسیدلاکتیک)، کیتوزان، داروی لامیوودین، امولسیون، نانوذرات، دارو رسانی کنترل شده

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

 

۱- مقدمه
پلیمرهای زیست تجزیه پذیر در زمینه دارو رسانی کنترل شده کاربرد زیادی دارند. پس از دارو رسانی، حامل تجزیه شده در داخل بدن محصولاتی را شکل می دهد که به آسانی جذب یا دفع می شوند. PLA یک ماده پلیمری زیست تجزیه پذیر با سمیت کم، سازگاری زیستی عالی و قابلیت جذب زیستی برون کشتی می باشد. با این حال آبدوستی کم و تبلور بالای PLA  میزان تجزیه را کاهش می دهد که به سازگاری ضعیف تر بافت نرم منجر می شود. به عنوان یک ماده بیوشیمیایی، PLA را می توان در محصولات جامد نظیر میله ها، پیچ های استخوان، خطوط بخیه، حامل های دارویی و میکروسفرها / ریزگوی ها و همچنین ساختارهای متخلخل نظیر داربست ها، منسوجات بدون بافت و ریز دانه های سطحی بکار گرفت.
CS با استفاده از داستیلاسیون قلیایی کیتین بدست آمده است که عنصر اصلی شاخی های محافظ سخت پوستان ( نظیر خرچنگ، میگو ) و دیواره های سلولی برخی قارچ ها ( نظیر آسپرژیلوس و موکور ) است. این روش قادر به باز کردن اتصالات محکم می باشد و در این راستا به انتقال پاراسلولی در کل اپیتلیوم کمک می کند. تحقیق دارو رسانی دهانی و بینی نشان داد که مقادیر قابل توجه ای از داروهای ماکرومولکولی را می توان پس از تجویز با کیتوزان انتقال داد. CS در محلول های آبی اسیدهای مختلف محلول است، اما هیچ ویژگی آب پسند را ندارند و نمی تواند مایسل ها (تجمعات مولکولی کروی) را در آب شکل دهند. جدا از ماهیت زیست تجزیه پذیر آن در شرایط فیزیولوژیکی، CS دارای گروه های آمینه واکنشی و هیدروکسیل می باشد که فرصت های تغییرات را از طریق واکنش پیوند و تعامل های یونی فراهم می کند. CS یک پلیمر طبیعی است که در حالت درون گشتگاهی توسط آنزیم هایی نظیر لیزوزیوم و کیتوزان بداخل الیگومرها تجزیه شده و برای گلوکوزامین N می باشد که در بدن انسان درون زا است. CS همچنین سازگار با محیط زیست بوده و ماده ای با سمیت کم است که آنرا به یک گزینه مناسب برای سیستم های دارو رسانی مبدل ساخته است.
فن آوری های جدید دارو رسانی کشف دارو را متحول کرده اند ؛ توسعه و تحقیق بر صنایع دارویی برای افزایش تحولات جهانی تأکید کرده اند. در این راست، سیستم های جدید دارو رسانی (NDDS) مزایای متعددی را دارند که شامل بهبود درمان با استفاده از افزایش بهره وری و دوره فعالیت دارو، افزایش سازگاری بیمار از طریق کاهش تعداد دوز و مسیرهای مناسب تجویز و بهبود عرضه خاص سایت برای کاهش عوارض جانبی ناخواسته می باشد. تحقیق حاضر به آماده سازی و مشخص کردن نانوذرات PLA/CS با استفاده از سیستم تبخیر محلول امولسیون برای کاربردهای کنترل شده دارو رسانی می پردازد. در این مطالعه، لامیوودین به عنوان یک داروی مدل انتخاب شد. لامیودین به یک طبقه از داروها با نام آنالوگوس نوکلئوزیدی تعلق دارد. این دارو یک مهار کننده قوی و انتخابی از نوع ۱ و نوع ۲ ویروس ایمنی انسان (HIV) است. لامیوودین آب پسند بوده و pKa 4.3 را دارد و عمدتا در فرم یونیزه برداری شده در زمان انحلال در آب مقطر قرار دارد. این حالت به عنوان کلاس ۱ در سیستم طبقه بندی زیستی دارویی شناخته شده است، یعنی نفوذ پذیری و انحلال بالا دارد. مقدار مصرف و مدت زمان درمان لامیوودین باید مطابق با نیاز و واکنش بیمار مشخص شود. دوز روزانه پیشنهادی ۱۵۰ mg b.i.d می باشد. تجویز خوراکی لامیوودین عوارض جانبی را در دستگاه گوارش (GIT) و همچنین در سیستم عصبی مرکزی (CNS) در پی دارد. ترومبوسیتوپنی، احساس ناخوشایند، بی اشتهایی، تهوع، گرفتگی عضلات شکم، اختلالات افسردگی سرفه، خارش پوست، و غیره نیز به عنوان عوارض جانبی می توانند گزارش شوند.
آماده سازی انتشار کنترل شده به دست یابی به حداکثر اثر درمانی با کاهش هم زمان عوارض جانبی آن کمک می کند. دارو رسانی نانو و میکروذره حاوی مزایای متعددی نظیر فراهم زیستی بالا، نیروی حرکتی سریع جذب و همچنین جلوگیری از عوارض اولیه کبدی و بهبود سازگاری بیمار است. در این مقاله، آماده سازی، خصوصیات، سمیت سلولی و رفتار انتشار دارویی درون کشتی نانوذرات بارگذاری شده PLA/CS دارو لامیوودین بطور مفصل شرح داده شده است.

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

 

۲- مواد و روش ها
۲٫۱٫ مواد
کیتوزان (CS), پلی ( اسید لاکیتک ) (PLA)، پلی دی کلرومتان، پلی ( اکسید پلی اتیلن) (PEO)، سالین بافر فسفات (PBS) و اسید استیک از آزمایشگاه Sigma–Aldrich  در امریکا بدست آمدند. داروی لامیوودین از Sigma  خریداری شد. تمامی مواد شیمیایی از رتبه تحلیلی برخوردار بوده اند.
۲٫۲٫ آماده سازی نانوذرات PLA/CS
حدود ۱۰۰ میلی گرم PLA حل شده در ۱۰ میلی گرم دی کلرومتان یک پراکنش ریز را شکل می دهد. این محلول بسرعت در ۱۰ میلی لیتر محلول اسید سیتریک ۱ درصد حاوی ۴۰ میلی گرم CS  و ۲۰۰ میلی گرم PEO ریخته شد. ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه برای شکل گیری یک امولسیون فراصوت شده و به شدت بهم زده می شود تا زمانی که محلول ارگانیک تبخیر شود. در نهایت، نانوذرات با اضافه کردن آب و پس لیوفیلیز ترسیب شد.
۲٫۳٫ آماده سازی نانوذرات PLA/CS بارگذاری شده لامیوودین
برای کپسوله کردن مواد مخدر آبدوست W / O / W از روش امولسیون استفاده شد. محلول داروی آب پسند ( ۲ میلی لیتر) اولین بار در یک محلول پلیمر (۱۰۰ میلی گرم از PLA محلول در ۱۰ میلی لیتر دی کلرومتان  ) ریخته شد تا یک امولسیون w/o  شکل گیرد. امولسیون w/o  بسرعت در ۱۰ میلی لیتر محلول محلول اسید استیک ۱۰ میلی لیتر از ۱٪ حاوی ۴۰ میلی گرم کیتوزان و ۲۰۰ میلی گرم PEO ریخته شد. مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه فراصوت شکل می گیرد و سپس به طور جدی بهم زده شد. بهم زدن تا زمانی که محلول تبخیر شد ادامه یافت. نانوذرات با اضافه کردن آب و سپس لیوفیلیز ترسیب شد. شکل ۱ روش آماده سازی نانوذرات PLA/ CS لامیوودین بارگذاری شده را نشان می دهد.
 
۲٫۴٫ کشت سلول و مطالعات سم شناسی
خط سلولهای فیبروبلاست موش (L929) در حداقل پوشش اساسی (MEM)  حاوی پنی سیلین میلی لیتر / استرپتومایسین (FBS) 10 درصد و ۱۰۰ U/ml پنی سیلین میلی لیتر کشت شدند. سمیت نانوذرات PLA/CS با استفاده از روش MTT استاندارد با روش عصاره غیر مستقیم (ISO 10993-5)  ارزیابی شد. بطور مختصر ۱ گرم اتانول سترون شدن نانوذرات PLA/CS  با ۵ میلی لیتر محلول (یک MEM با ۱۰٪ FBS) با تحریک به مدت ۵ روز برای استخراج تلقیح شد. این عصاره جمع آوری شده و برای آرایه سمیت استفاده شد. کنترل مثبت مواد و کنترل منفی منواد بطور مشابه در راستای نتایج تست ارزیابی می شوند. وجود شیرابه های سیتوتوکسیک با از دست دادن پویایی سلول ها مشخص شده است. سلول ها روی صفحات جداره ۹۶ با یک تراکم ۱۰۴ سلول در جداره کشت شده و در تلقیح کننده CO2  تحت شرایط کشت استاندارد حفظ شد. پس از ۲۴ ساعت، ۲۵٪، ۵۰٪، ۷۵٪ و ۱۰۰٪ از عصاره از نانوذرات جایگزین محیط کشت شد.
۲٫۵٫ کارایی پوشش های محافظ دارویی
نانوذرات بدست آمده انجماد شده و با یک سیستم خشک کننده انجماد برای بدست آوردن یک محصول نانوذره خشک شده لیفولیز شد. محصول وزن دهی شده نانوذرات با آب مقطر شسته شده و سپس مرغ سانتریفیوژ شده و محلول رویی جمع آوری شد.  این محلول با استفاده از طیف سنج ماورای بنفش (UV-1700 Pharma Spec, Shimadzu ) در طول موج ۲۷۰ نانومتراندازه گیری شده و وزن دارو با استفاده از یک منحنی درجه بندی محاسبه شد.
۲٫۶٫ بررسی های انتشار داروی درون کشتگاهی
تست های انتشار داروی درون کشتگاهی تمامی فرمول ها را اجرا کردند. نجاه میلی گرم از هر نمونه در ۱۰۰ میلی لیتر از بافر PBS در pH های مختلف در ۳۷ C قرار گرفتند و در یک تکان انکوباتور در ۱۲۰ دور در دقیقه قرار داده شد. در فواصل زمانی از پیش تعیین شده، ۳ میلی لیتر محلول آبزی دور انداخته شد و غلظ داروی منتشر شده توسط طیف سنج ماورای بنفش در طول موج ۲۷۰ نانومتر کنترل شد. پوشش محلول با بافر تازه برای حفظ کم حجم جایگزین شد. درصد انتشار دارو می تواند با معادله زیر تعیین شود :
۲٫۷٫ تکنیک های مشخصه یابی
۲٫۷٫۱٫ تعیین اندازه با استفاده از پراکنش نوری دینامیک
اندازه ذره نانوذرات آماده شده با استفاده از تحلیل گر اندازه ذره Nicomp, 380 ZLS در دمای ۲۵ درجه مشخص شد. نمونه ها تا زمانی رقیق شدند که شفاف شوند و انتشار آزاد و حرکت برونیان ناخواسته از ذرات و جلوگیری از شکل گیری سطوح را تضمین می کند.
۲٫۷٫۲٫ میکروسکوپ الکترون روبشی (SEM)
مورفولوژی سطح نانوذرات آماده شده توسط میکروسکوپ الکترونی روبشی JEOL JSM-649OLA استفاده شد. نمونه SEM با استفاده از پوشش اسپاتر پلاتین با کوتر با وضوح بالا آماده شده است. اندازه گیری با استفاده از نرم افزار نرم افزار سیگما انجام شد. تصاویر SEM نانوذره پس از تجزیه به مدت ۴۸ ساعت با میزان اسیدیته مختلف استخراج شدند.
۲٫۷٫۳٫ طیف سنجی مادون قرمز (FTIR)
طیف های IR در طیف سنج مادون قرمز فوزیر Perkin-Elmer ثبت شد.  نانوذرات PLA / CS بارگذاری شده شده با داروی لامیوودین یا نانوذرات PLA / CS به تنهایی با KBr برای اندازه گیری ترکیب شدند.

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

 

۳- نتایج
نانوذرات PLA/CS ( حدود ۳۰۰ نانومتر ) با امولسیون و تکنیک تبخیر ترکیب شدند. PEO پلیمر به عنوان تثبیت کننده برای آماده سازی مورد استفاده قرار گرفت و به راحتی پس از سنتز شسته شوند. این مسیر بسیار سودمند است چون مانع از استفاده از سورفاکتنت می شود، که یک تحدید کننده پس از ترکیب نانوذرات باقی می مانند. لامیوودین در سیستم نانوذرات PLA / CS در زمان سنتز بارگذاری شد. مقدار داروی افزوده شده در وزن های ۳ و۶ درصد پلیمرهای پایه کل برای امولسیون اضافه شد و بطور متوالی شسته شد. سپس نانوذرات PLA/CS بارگذاری شده بدون هیچ آلودگی تلخیص شده و سپس لیوفیلیز شد.

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

 

۴- مباحث
در طیف های FTIR نانوذرات PLA/CS ،برندها بخاطر پیوند هیدروژن درون مولکولی مشخص تر بود. پیک های مشخص لامیوودین دارو در هر دو سیستم، هیچ ارتباط متفاوت از فرم های لامیوودین را با نانوذرات PLA/CS نشان نمی دهد. پلیمرهای زیست تجزیه پذیر مورد استفاده در کنترل فرمولاسیون عرضه باید بطور شیمیایی بی اثر، غیرسمی، و عاری از ناخالصی های قابل شستشو باشد. تجزیه محصولاتی که واکنش های ضعیفی در محیط بیولوژیک دارند متابولیزه شده و از طریق مسیرهای متابولیکنرمال برداشته شدند. بنابراین سمیت نانوذرات سنتز شده را ارزیابی کردیم .

نانو ذرات کیتوزان / پلی (اسید لاکتیک) برای کاربردهای دارو رسانی ضد HIV

 

۵- نتیجه گیری
در مجموع، نانوذرات PLA/CS با دارو لامیویودین با تکنیک امولسیون آماده شده و مشخصه آنها با توجه به کاربردهای دارو رسانی کنترل شده بررسی شد. نانوذرات PLA/CS در سلول های فیبروبلاست موش غیر سمی گزارش شد. این حالت نشان می دهد که سیستم نانوذرات PLA/CS  را می توان برای کاربرد بیوشیمیایی از جمله بررسی های پوشش محافظ دارویی بکار برد. میزان تجزیه بسرعت در زمان افزایش اسیدیته در دامنه ۸ تا ۱۳ افزایش می یابد. بنابراین این نانوذرات قابلیت به دام انداختن و محافظت داروها در محیط شکم را داشته (PH اسیدی) و سپس از توان انتشار پایدار pH خنثی (درون روده ای) برخوردار است.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.