مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۵۹
کد مقاله
WOD59
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA
نام انگلیسی
Analysis of Benefits of CCA-Treated Wood
تعداد صفحه به فارسی
۶۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۳
کلمات کلیدی به فارسی
چوب، فرآوری CCA
کلمات کلیدی به انگلیسی
CCA-Treated Wood
مرجع به فارسی
مجمع شیمی آمریکا – بخش آفات کش ها
گروه محافظت چوب آرسنیک‌
مرجع به انگلیسی
American Chemistry Council; Biocides Panel; Arsenical Wood Preservatives Task Force
کشور
ایالات متحده

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

۱- مقدمه
استفاده از مواد محافظتی چوب در ارتباط با افزایش عمر محصولات چوبی در ایالات متحده از سابقه ای بیش از ۱۰۰ سال برخوردار می‌باشد. آرسنات مس کروماته (CCA) بعنوان جایگزینی برای فرمولاسیون اولیه «نمک»، که در ابتدا با مقبولیت گسترده‌ای در اوایل دهه ۱۹۶۰ روبرو شد، و همچنین کرئوزوت بکار گرفته شد. مزیت، تاثیر و هزینه اندک این ماده محافظتی حلال در آب منجر به موفقیت ممتاز CCA در بازار شد. از دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۲۰۰۰، CCA بعنوان تنها ماده مطلوب در بازار الوار حلال در آب بشمار می آمد و بعلاوه سهم قابل توجهی از  بازار محصولات صنعتی نظیر فرآوری تیر، ستون و الوارهای دریایی و تیرهای برق را بدست آورد. مزایای CCA با توجه به تاثیر عالی آن بر چرخه عمر محصول و خصیصه‌هایی همانند بی بویی، سطح کاری تمیز، رنگ‌پذیری و هزینه پایین، این ماده را بعنوان یک ماده محافظتی برتر برای کاربردهای مختلف مطرح ساخت.
در سال ۲۰۰۲، شرکتهای سازنده مواد محافظتی چوب CCA بطور اختیاری برخی از مصارف خاص این محصول را ملغی نموده و از این طریق تایید آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده (USEPA) را بر روی برچسبهای آفت‌کشهای خود بدست آوردند. این تغییرات در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۳ اعمال شده و بر این مبنا به نحو موثری استفاده از CCA برای فرآوری چوب بکار گرفته شده در کاربردهای صنعتی و کشاورزی محدود شد. در نتیجه این محدودیت ها، مواد محافظتی جدیدی نظیر ACQ و  CA(آزول مس) در کاربردهایی که دیگر بر روی برچسبهای CCA وجود نداشتند، جایگزین CCA گردیدند. با این وجود، اغلب بازارهای غیر الواری همانند قبل و بصورت متداول از برچسب CCA استفاده نموده و آن را همچنان بعنوان یک فرآوری ترجیحی مد نظر دارند.

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

 

۲- یافتن بازار برای چوب فرآوری شده با CCA
۱-۲٫ برآوردهای قبلی
در سال ۱۹۸۸، صنایع محافظتی چوب آمریکا اقدام به انجام بررسیهای دوره ای،‌ غالبا سالیانه، در بازار این کشور کل در مورد چوب فرآوری شده با مواد محافظتی نمودند. آخرین سری این گزارشات مربوط به سال ۱۹۹۷ می باشد (میکل رایت،‌ ۱۹۹۸). در سال ۲۰۰۵، این محقق از گزارشهای قبلی همراه با بررسی های جدید مرتبط با تولید کننده‌‌گان مواد محافظتی CCA جهت برآورد درست حجم بازار CCA، بعد از اعمال تغییرات ۲۰۰۳، استفاده نمود (اسمیت، ۲۰۰۵). تقریبا در همین زمان، دانشگاه ایالتی لوییزیانا از طرف صنایع وابسته ماموریت یافت تا نسبت به انجام بررسی مشابهی در دهه ۱۹۹۰ اقدام نماید (ولاسکی ۲۰۰۶).
ولاسکی (۲۰۰۶) برآورد کرد که تقریبا ۱۸۳ میلیون پوند مواد محافظتی حلال در آب در سال ۲۰۰۴ استفاده شده است و مقدار هر یک از مواد محافظتی اصلی را به تفکیک نوع آنها مشخص نمود. جدول ۱-۲ این اطلاعات را خلاصه می‌کند. بر این مبنا، برآوردی از تقریبا ۷۷۰ میلیون فوت مکعب مواد فرآوری آب برد با برآورد ۵۸۰ میلیونی مایکل رایت در سال ۱۹۹۸ به صورت کاملا منطقی و با توجه به رشد بازار خانگی در سالهای اخیر مقایسه شده است.
برآورد نگارنده در مورد متوسط سالیانه فرآوری CCA به دنبال تغییرات اعمالی،‌ ۱۰۰ میلیون فوت مکعب می‌باشد. این مقدار با تخمین ۹۹ میلیون فوت مکعبی فرآوری CCA در سال ۲۰۰۴ موجود در جدول ۱-۲ کاملا قابل مقایسه است.

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

 

۲-۲- حجم CCA برآورد شده اخیر  
در بررسی محرمانه تولید کننده‌های مواد محافظتی CCA که برای این مقاله انجام شد، دکتر هاس ‌شاه از انجمن شیمی آمریکا گزارش داد که: حجم کل CCA مصرف شده در سال ۲۰۰۷ بر اساس ۱۰۰% اجزای فعال،‌ ۳۵ تا ۴۰ میلیون پوند می‌باشد. از این مقدار، ۴۰% صرف فرآوری تیرهای برق شده است و مقدار باقیمانده صرف انواع دیگر کاربردها (ستونهای دریایی، مزرعه/ کشاورزی الوار/ تخته چندلایی/ بزرگراه و غیره) شده است. برای رسیدن به اهداف این گزارش، فرض می‌شود که استفاده CCA در حد میانه آنچه گزارش شده است یعنی ۵/۳۷ میلیون پوند می‌باشد.
بازارهای عمومی که در آنها چوب فرآوری شده با CCA معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند در بخشهای بعدی گروه‌بندی شده و مورد بحث واقع می‌شوند. این گروهها سازمان‌دهی می‌شوند تا تجزیه و تحلیل را با استفاده از آمارهای موجود امکان‌پذیر سازند و فرضیات منطقی در مورد بازارهای بزرگتر را فراهم نمایند. گروههای بازاری مورد نظر چنین هستند:
  • تجهیزات دریایی ـ چوب گرد برای ستونهای تیری و الوار اره شده برای ساختمانهایی که در داخل آب نمک یا محیط‌های دریایی دارای آب‌شور می‌باشند و یا در مجاورت آنها هستند.
  • کاربردها ـ دیرکهای چوبی و بازوهای عرضی (افقی) استفاده شده برای انتقال و توزیع برق و سیستمهای مخابراتی

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

 

۳- کاربرد و مزایا
۱-۳٫ مزایای چوب
خصوصیات مهمی در چوب وجود دارند که غالبا کاربرد آن را به جای دیگر مصالح ساختمانی مطلوب می‌سازد. مزایای عمومی شامل موارد زیر هستند:
  • وزن یا چگالی کمتر ـ مصالح ممکن است بوسیله دست حمل شوند و یا در آب شناور گردند.
  • سهولت اصلاح میدانی ـ بریدن یا سوارخ کردن چوب با ابزارهای دستی معمولا ساده‌‌تر از بتون،  فولاد، پلاستیک یا فایبرگلاس است.

 

۱-۲-۳٫ تاثیرات اثبات شده
چگونگی افزایش فساد و محافظت از حمله حشرات در محصولات چوبی، شرط اولیه یک سیستم مواد محافظتی است. CCA در مورد فراهم آوردن عمر طولانی و پایدار در محصولات چوبی فرآوری شده، با توجه به ۵۰ سال کار آزمایشگاهی و کار عملی و نیز با توجه به استفاده طولانی مدت موفقیت‌آمیز محصولات در محیط‌های متفاوت، سابقه کاملا اثبات شده‌ای دارد. اثر CCA در برابر سایر مواد محافظتی که اندازه‌گیری شده‌اند، استاندارد است.
۲-۲-۳٫ هزینه کم
CCA عموما برای اغلب کاربردها، محصول فرآوری شده با محافظت کننده‌ای را ارائه می‌دهد که حداقل هزینه را دارد.
 
۳-۲-۳٫ تثبیت مناسب و تراوش کم
CCA تحت تاثیر زمان و دما، تحت یک واکنش شیمیایی در داخل الیاف و سلولهای چوب قرار گرفته و به میزان زیادی پتانسیل تراوش چوب را کاهش می‌دهد. فرآیند تثبیت شامل احیای کروم ۶ ظرفیتی به کروم ۳ ظرفیتی است که طی آن مخلوط پیچیده‌ای از ترکیبات کروم‌دار غیر قابل حل تشکیل می‌شود. این ترکیبات کروم ۳ ظرفیتی، آرسنیک را تا حد زیادی تثبیت می‌کنند و تا درجه کمتری، مس را از طریق واکنشهای پیچیده تثبیت می‌نمایند (آرسنولت، ۱۹۷۵). تثبیت، تاثیرات محیطی را کاهش می‌دهد در حالیکه عمر محصولات را افزایش می‌دهد. رهنمای آبزی WWPI، به علت ظرفیت تراوش پایین، نصب ستونهای تیری با CCA در داخل محیط و ناحیه‌ای با اندازه معین به میزان ۴ تا ۱۰ برابر بیشتر از سایر محافظت کننده‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد (۲۰۰۶ و WWPI ).
 ۴-۲-۳٫ زیبایی و سایر ویژگیهای کیفی
متخصصین و استفاده کنندگان نهایی، چوب فرآوری شده با CCA را برای کیفیت‌هایی که برایشان اهمیت دارد، انتخاب می‌کنند. این کیفیت‌ها شامل موارد زیر هستند:
  • سطح تمیز، خشک و عاری از روغن.
  • چوب فرآوری شده با CCA را می‌توان به آسانی رنگ نمود.
 
۳-۳٫ مصارف اصلی چوب فرآوری شده با CCA
در ذیل بحثی راجع به مزایای چوب فرآوری شده با CCA در چند مورد از مهمترین کاربردها وجود دارد که بر طبق نظر گروه کاربردی AWPA 2005 تشخیص داده شده است. با این وجود، مزایای مشابهی در تمام کاربردهای طبقه‌بندی شده معمولی برای چوب فرآوری شده با CCA یافت می‌شوند.
  • UC 5 ـ  تماس‌های دریایی (آب نمک)
  • UC 4B&C ـ تماس با زمین یا آب شیرین با مولفه‌های جایگزینی بحرانی و / یا دشوار
  • UC 4A ـ تماس با زمین یا آب شیرین با اجزای غیر بحرانی
  • UC 3B _ تماس با بالای زمین، بیرونی، که پوشانده نمی‌شود یا هرز آب ناچیزی دارد.
 ۱-۳-۳٫ کاربردهای دریایی (آب نمک) (UC 5)
فرآوری ستونهای تیری،‌ الوار و الوارهای دریایی در حال حاضر و در آینده به علت اثر ثابت شده آن، کاربرد مهمی خواهند داشت. مواد محافظتی دیگر چوب که برای کاربردهای دریایی تایید شده‌اند کرئوزوت و ACZA هستند. کرئوزوت در موقعیتهایی که تماس مستقیم متحمل است و یا  بو بعنوان یک موضوع مهم بشمار می‌آید و/ یا جاییکه سطح نیاز به رنگ شدن دارد، مناسب نیست.
۲-۳-۳٫ کاربردهای حاد تحت شرایط تماس با زمین (UC 4B&C)
اغلب چوبهای فرآوری شده با CCA برای کاربردهای نهایی یا UC4B فرآوری می‌شوند مانند تیرها (دکلها) بازوهای عرضی (افقی)،‌ الوارهای ساختمانی، تیرهای زمینی (فونداسیون) و تیرهای داخل آب و پی‌های (فونداسیون) چوبی. مواد محافظتی دیگری که برای این کاربردها تایید شده‌اند شامل کرئوزوت، پنتاکلروفنول،‌ نفتنات مس، ACQ و CA می‌باشند. برای این کاربرد،‌ چوب فرآوری شده با CCA کم هزینه بوده و محافظت طولانی مدتی را فراهم می‌کند.
۳-۳-۳٫ کاربردهای عمومی تحت تماس با زمین (UC4A)
حصارهای کشاورزی یا بزرگراه‌ها یک کاربرد نهایی – احتمالی از UC4A می‌باشد. بنابراین، عده‌ای ممکن است CCA را به علت سابقه طولانی در داشتن عمر کاری عالی و هزینه نصب پایین ترجیح دهند.
۴-۳-۳٫ کاربردهای بیرونی فراتر از سطح زمین (UC 3B)
این کاربرد شامل قطعات ساختمانی برای کاربردهای بیرونی فراتر از سطح زمین، عرشه‌ و یا بام سکوها و زیرسازی کف، ورقه‌ها و توفالها، ترنهای هوایی و غیره می‌باشد. این نواحی در معرض رطوبت هستند یا می‌توانند برای دوره‌های طولانی مرطوب باقی بمانند. در چنین شرایطی، حتی با مقاومت سرو (درخت سدر) در برابر فساد طبیعی، مشکل فساد تا حد زیادی باعث کاهش عمر مفید می‌شود.
۴-۳٫ تحلیل هزینه و سود
در هر گروه بازاری، پروژه‌های نمونه‌ای در نظر گرفته می‌شوند که مقایسه مستقیم هزینه‌های ساخت، با استفاده از چوب فرآوری شده، با توجه به هزینه‌های ساخت برای همان پروژه و با استفاده از سایر مصالح بجز چوب فرآوری شده مانند فولاد،‌ بتون یا فایبرگلاس را امکان‌پذیر می‌سازد. مقاله این نگارنده تحت عنوان «اقتصاد چوب‌های فرآوری شده و استفاده آنها در محیط‌های آبی» (اسمیت، ۲۰۰۶)، هزینه‌های ساخت چوب فرآوری شده با ساخت سایر مصالح را در موسسه محافظت چوب غربی (WWPI) مورد مقایسه قرار داده است و آنرا در مقایسه‌های زیر به گستردگی مورد استفاده قرار داده است.
 

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

 

۱-۴-۳٫ تجهیزات دریایی
۱-۱-۴-۳٫ هزینه
بررسیهای موردی دو پروژه که یک بار با استفاده از چوب فرآوری شده و یک بار با استفاده از مصالح دیگر طراحی و پیشنهاد گردید در جداول ۴-۵B و ۴-۵C نشان داده شده‌اند و در مقالات قبلی این محقق مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند (اسمیت، ۲۰۰۳ و اسمیت، ۲۰۰۶). این جداول که بررسیهای موردی مصالح دیگر را مورد توجه قرار می‌دهند، بدون تغییر باقی می‌مانند، اما بخاطر شفافیت مسئله در اینجا تکرار می‌شوند. در جدول ۴-۵A محاسبات مرتبط اصلاح می‌شوند تا حجم برآوردی چوب فرآوری شده با CCA، که در بازار دریایی ایالات متحده استفاده شده است، را منعکس نماید. بر اساس میانگین دو بررسی موردی، هزینه ساخت و سازهای دریایی، در صورتی که در پروژه‌هایی که معمولا چوب فرآوری شده در آنها استفاده می‌شود، مصالحی بجز چوب فرآوری شده لازم باشد، با فاکتور ۹۶/۱ افزایش خواهد یافت.
۲-۱-۴-۳٫ خواص چوب فرآوری شده
بر اساس گزارشات رسیده (اسمیت، ۲۰۰۶) در خصوص شاخصی از تجهیزات بندری، علاوه بر مزایای کاهش هزینه کاربرد ستونهای تیری چوب فرآوری شده برای باراندازها و تیرهای مهار، این ادوات قابلیت فراهم سازی مقدار ایده‌آلی از انعطاف‌پذیری را نیز دارا می‌باشند که بدانها اجازه می‌دهد تا حالت خمیدگی یافته و در حالیکه به شکل اولیه‌اش بر می‌گردد بتواند ضربه وارده را جذب نماید. پلاستیک نیز به آسانی تغییر شکل می‌دهد. فولاد، بتون و سخت چوبهای گرمسیری بسیار سخت می‌باشند.
۲-۴-۳٫ تیر برق
۱-۲-۴-۳٫ هزینه
تفاوت قیمت تیرهای برق نصب شده دارای فرآوری در مقایسه با سیستم‌های دارای تیرهای فولادی، بتونی و فایبرگلاسی در مقاله «اقتصاد چوب‌های فرآوری شده استفاده شده در محیط‌های آبی» (اسمیت، ۲۰۰۶) مورد توجه قرار گرفته است. در این ارزیابی، تیرهای فولادی بعنوان بهترین جایگزین با صرفه اقتصادی مد نظر هستند و تقریبا ۷/۱ برابر بیش از نصب چوب فرآوری شده هزینه دارند. در جداول ۴-۳A و B، داده‌های مربوط به فروش سالیانه تیرهای فرآوری شده با CCA مورد استفاده قرار می‌گیرند تا میزان صرفه‌جویی در هزینه کل حاصل شده بوسیله تیرهای چوبی آمریکا در مقایسه با هزینه‌ای که در صورت استفاده از سایر مصالح بجای چوب فرآوری شده حاصل می‌شود، برآورد شود. در این مورد، صرفه‌جویی تقریبا ۶۶۰ میلیون دلار در سال است.
۲-۲-۴-۳٫ خواص چوب فرآوری شده
در کار قبلی این محقق (اسمیت، ۲۰۰۳) یک مهندسی کارخانه درباره دلایل این امر که چرا کارخانه وی همچنان استفاده از چوب فرآوری شده را تداوم بخشیده است اینگونه اظهار داشت:
  • آنها به علت نگرانی در مورد برق گرفتگی، پتانسیل کاهش طول عمر بعلت خوردگی و هزینه بالقوه و همچنین مسئولیت جراحت‌های وارده ناشی از شکستن و یا خرابی از دیوارهای فولادی نازک استفاده نمی‌کنند.
  • بتون به علت افزایش هزینه‌های انتقال و نصب که ناشی از وزن اضافی آن می‌باشد، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

 

۳-۴-۳٫ فونداسیون و شمع بندی در آب شیرین
۱-۳-۴-۳٫ هزینه
در مقاله اسمیت (۲۰۰۶)، ستونها بصورت جداگانه در نظر گرفته نمی‌شوند و بصورت ترکیبی از محصولات در بازارهای نهایی وجود خواهند داشت. از آنجا که ستونهای تیری بخش مهمی از بازار چوب فرآوری شده با CCA می‌باشند، برآورد فواید اقتصادی حاصل از این محصول دارای اهمیت است. ستونهای تیری فونداسیونی (پی / شمع) و داخل آب ( آب شیرین) بصورت یک گروه در نظر گرفته می‌شوند زیرا آنها بازار مهمی برای CCA هستند اما عموما بگونه‌ای فرآوری می‌شوند که در مقایسه با ستونهای دریایی (آب شور)، ابقاهای پایین‌تری را دارند.
۲-۳-۴-۳٫ خواص چوب فرآوری شده
ستونهای چوبی فرآوری شده ممکن است آسانتر از الوار تراشیده به دیگر اجزا متصل شوند، به وسایل نصب کمتری نیاز داشته باشند، بر روی آب شناور شوند و نسبت به مصالح (مواد) جایگزین (دیگر)، به ظاهر ساختارهای تقویت شده بهتر جفت و جور شوند.
۴-۴-۳٫ سازه های تجاری و کشاورزی
۱-۴-۴-۳٫ هزینه
در مقاله اسمیت (۲۰۰۶)، هزینه‌های ساختمان تجاری با استفاده از چوب فرآوری شده با مواد دیگر (جایگزین) مقایسه گردیده‌اند. در جداول ۳-۵a و B این مقایسه کمی اصلاح شده تا بازار کشاورزی و حجم اخیرا تخمین زده شده چوب فرآوری شده با CCA در این ناحیه بازار را در بر بگیرد.
۲-۴-۴-۳٫ خواص چوب فرآوری شده
در ساختمانهای تجاری و کشاورزی، ظاهر چوب و لمس کردن آن غالبا ارجحیت دارد و می‌تواند عامل مهمی در انتخاب ماده باشد. علاوه بر این، سهولت و آشنایی با ساخت چوب، توانایی بکار بردن ابزارهای ساده و توانایی آسان اصلاحات میدانی نه تنها چوب فرآوری شده را بعنوان مرجح (اولویت‌دار)مشخص می سازد بلکه آنرا ارزان‌ قیمت‌تر نیز خواهد نمود.
۵-۴-۳٫ ساختار بزرگراهها
۱-۵-۴-۳٫ هزینه
جداول مقاله اسمیت (۲۰۰۶) با تغییر مختصری برای بازار بزرگراه مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروژه‌ها یا مصالح مختلف در جدول ۳-۶B مقایسه شده‌اند و می‌توانند برای چوب فرآوری شده نیز به همان صورت انجام شوند. علاوه بر این، در جدول ۳-۶C مصالح جایگزین برای عرشه‌سازی پل با چوب مقایسه می‌شوند. هزینه جایگزین‌ها از تقریبا همانند هزینه چوب فرآوری شده تا دو برابر آن تغییر می‌کند. با توجه به این محدوده گسترده و این نکته که چوب فرآوری شده بصورت عادی در مواردی که انتخاب می‌شود که فایده اقتصادی را در بر داشته باشد، یک فاکتور هزینه‌ای محتاطانه ۷/۱ مورد استفاده قرار می‌گیرد تا چنانچه جایگزین‌های چوب فرآوری نشده مورد نیاز باشند، افزایش هزینه آنرا برآورد نماید. به علت دسترس‌پذیری و استفاده از چوب فرآوری شده، در بازار بزرگراه ایالات متحده بطور سالیانه تقریبا ۷۲ میلیون دلار صرفه‌جویی می‌شود.
۲-۵-۴-۳٫ خواص چوب فرآوری شده
علاوه بر کیفیت چوب فرآوری شده که بطور کلی در بخشهای ۱-۳ و ۲-۳ ذکر شد، چوب فرآوری شده در مورد تجهیزات مربوط به انتقال معین مزایای دیگری نیز دارد که اسمیت (۲۰۰۶) بیان کرده است:
  • پلهای الواری فرآوری شده می‌توانند در طی هوای یخ‌بندان نصب شوند.
 

آنالیز مزیت های چوب فرآوری CCA

 

۴- نتیجه‌گیری
CCA در اکثر سالهای نیمه دوم قرن بیستم در بازار ایالات متحده، مواد محافظتی اصلی چوب بود و در سال ۱۹۹۷ تقریبا ۸۰% حجم بازار را به خود اختصاص داد. هنگامی که تغییرات اختیاری مصرف برچسب استفاده، کاربرد چوب فرآوری شده با CCA را عمدتا برای کاربردهای غیر مسکونی در پایان سال ۲۰۰۳ محدود کرد، بازار بالقوه آن تا حد زیادی کاهش یافت. در حالیکه این بازار هم اکنون کوچک است، فرآوری CCA در کاربردهای موجود هنوز همان مزایایی را دارد که برای اولین بار منجر به تسلط آن در بازار بصورت گسترده گردید.
کاربردهای نهایی چوب فرآوری شده در حال حاضر شامل موارد بازاری زیر می‌باشند:
  • تجهیزات دریایی ـ چوب گرد برای ستونهای تیری و الوار اره شده برای ساختمانهای داخل آب نمک یا محیط‌های دریایی دارای آب شور و یا در مجاورت آنها
  • تیرهای برق ـ تیرهای چوبی استفاده شده برای انتقال توزیع برق و سیم‌های مخابراتی
  • ستونهای تیری ـ ستونهای تیری چوب گرد به داخل زمین فرو برده می‌شود یا داخل محیط‌های آبی قرار داده می‌شود تا ساختمانها را تقویت نماید یا دیوارها را محافظت کند.
  • ساختمان تجاری، کشاورزی ـ فونداسیونهای (پی‌های) عمومی، تقویت زیرساختارها و ساختمان‌های کشاورزی ساخته شده از الوار اره شده، تخته چندلایی و میله‌های گرد کوچک و ریل‌ها و توفالها و ورقه‌های چوبی
  • ساختار بزرگراهها ـ الوارهای اره شده اولیه در پل‌ها، میله‌ها و قطعه‌های محافظ ریل و میله‌های اره شده یا گرد برای علامت‌ها و حصارها
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.