مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

آینده تولید انرژی خورشیدی

آینده تولید انرژی خورشیدی

آینده تولید انرژی خورشیدی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مکانیک
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مکانیک - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۲۷
کد مقاله
MEC27
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
آینده تولید انرژی خورشیدی
نام انگلیسی
THE NEXT FUTURE OF SOLAR ENERGY GENERATION
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
تولید انرژی خورشیدی، PV، STE، فتوولتائیک، انرژی حرارتی خورشیدی، انرژی خورشیدی متمرکز- تعرفه پشتیبانی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Solar Energy Generation, PV, STE,
Photovoltaics, Solar Thermal Energy, Concentrating Solar Energy, Feed-In Tariff
مرجع به فارسی
    
مجله بین المللی مسایل فیزیکی و تکنیکی مهندسی(IJTPE)
سازمان بین المللی IOTPE – دپارتمان ریاضیات کاربردی، دانشگاه باسکو، بیلبائو، اسپانیا
مرجع به انگلیسی
International Journal on
“Technical and Physical Problems of Engineering”
(IJTPE)  Published by International Organization of IOTPE – Applied Mathematics Department, University of the Basque Country, Bilbao, Spain
کشور        
اسپانیا

آینده تولید انرژی خورشیدی

چکیده
در حال حاضر برخی از کشورها تصمیم به قطع حمایت های مالی خود از صنعت انرژی خورشیدی و مصرف کنندگان آتی آن گرفته اند. از طرف دیگر، این صنعت و نیز گروههای تحقیقی دانشگاهها تکنولوژی خورشیدی را توسعه داده اند و موجب بهبود تمامی پارامترها، از هزینه ها تا اجرا، شده اند. در این مقاله، تولید انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی موجود و در دسترس و با توانایی رقابت با انرژی های سنتی امروزی مطرح شده است. در مورد آینده این انرژی در مقایسه با سایر انرژی ها نیز مباحثی ارائه خواهد شد.

کلمات کلیدی: تولید انرژی خورشیدی، PV، STE، فتوولتائیک، انرژی حرارتی خورشیدی، انرژی خورشیدی متمرکز- تعرفه پشتیبانی

آینده تولید انرژی خورشیدی

  
۱- مقدمه
امروزه وجود برخی از مشکلات در مورد انرژی باعث شده است تا شاید در آینده خیلی نزدیک، ضرورتی برای در نظر گرفتن و یا حل آنها احساس نشود، مثل تغییرات آب و هوا، امنیت انرژی و دستیابی جهانی به خدمات انرژی مدرن. می دانیم که این جمله واقعاً صحیح نیست، چرا که هرچند این مشکلات در پنج سال آینده مرتفع نخواهند شد، طی این پنج سال سیستم های انرژی از کفایت عملکرد مطلوبی برخوردار بوده و جمعیتی که دسترسی به برق دارند همچنان این امکانات رضایت بخش را در اختیار خواهند داشت، اما در نهایت رکودی بزرگی را سبب شده که تصحیح آن بسیار دشوار خواهد بود.
نمی خواهیم در این ارتباط کسی را بترسانیم، اما هرچند منابع نفتی جدیدی در حال اکتشاف هستند و مطمئن هستیم که منابع بیشتری نیز کشف خواهند شد و عملکردهای مربوط به مصارف مواد نفتی و غیره در حال توسعه است و انرژی حاصل از نفت هنوز طول عمر زیادی دارد، معتقدیم اگر سیاست های حمایتی پیوسته و مؤثر طی ده یا بیست سال در تعداد زیادی از کشورها اجرا شود، انرژی خورشیدی در انواع مختلف خود از جمله حرارت خورشیدی، فتوولتائیک خورشیدی، برق خورشیدی یا سوختهای خورشیدی می تواند سهم مهمی در حل برخی از مسایل فوق داشته باشد.

آینده تولید انرژی خورشیدی

 

۲- تولید انرژی خورشیدی
تولید انرژی خورشیدی موجب حصول یک منبع انرژی تمیزتر، نه کاملاً تمیز، دوستدار محیط زیست، فراوان و پایان ناپذیر می شود. باید بدانیم که برای تولید انرژی خورشیدی نه تنها باید یک سیستم با پانل های خورشیدی، فتوولتائیک یا حرارتی با ابزار ذخیره، سیستم تبدیل AC/DC و اتصال به شبکه را طراحی کرد، بلکه باید از این نکته نیز آگاه بود که این تجهیزات، مخصوصاً پانل های خورشیدی، بواسطه تفاوت آنها با سایر سیستم های تولید نیرو، را باید در کارخانه ها تولید نمود چرا که آنها دارای آلودگی های تولیدی مخصوص به خود می باشند. یک مزیت دیگر تولید انرژی خورشیدی این است که این انرژی بطور نسبی و به خوبی در سراسر جهان گسترده شده است.
در مورد برق هسته ای هزینه ساخت تأسیسات هسته ای، هزینه اورانیوم و حمل و نقل آن، نگهداری تأسیسات، هزینه پیاده کردن ماشین آلات و هزینه پسمانده های هسته ای طی چند صد سال (با قابلیت ضمانت و کنترل ریسک تأسیساتی دستگاهها و پسماندهای رادیواکتیو) را فراموش نکنید. برای مصرف کنندگان غیر- نوعی مثل کسانی که اهل جزایر یا مکانهایی که بیش از یک کیلومتر از نزدیکترین نقطه اتصال برق فاصله دارند هستند، پانل های خورشیدی گزینه خوبی است. حتی PV سقفی در کشورهای آفتابی می تواند با نرخ های بالای خرده فروشی برق رقابت کند. هرچند، برق خورشیدی با وجود کاهش هزینه ها و ماهیت رقابتی بالای آن را هنوز نمی توان در بسیاری از کشورها،  بدون پشتیبانی دولتی از اجرای اینگونه طرح های خاص، به کار گرفت.     

آینده تولید انرژی خورشیدی

 

۳- تکنولوژی های مختلف
از بین تکنولوژی های مختلف برای تولید انرژی خورشیدی بکارگیری سیستم های PV به خاطر تأسیسات جغرافیایی، در صد رشد تأسیسات، تولید برق و کاهش هزینه های تولید معرف موفقیت خاصی می باشد. علت اصلی این امرسیاست دولت در مورد تعرفه پشتیبانی می باشد. دلایل دیگر این است که PV از یک طرف بسیار سهل الحصول است و نصب آن بسیار ساده و آسان است ( هم برای سیستم های مجزا و هم برای مزارع انرژی) و برای عموم نیز در دسترس می باشد. این بدین معنی است که در بین تمام مزایایی که پروژه های PV معمولاً دارند یا حداقل باید داشته باشند،  بزرگترین مزیت این است که زمان اجرای کوتاهی دارند. از طرف دیگر، هزینه ها کاهش سریعی داشته اند، زیرا سرعت کاهش هزینه خود سبب اصلی سایر تغییرات می باشد.

آینده تولید انرژی خورشیدی

 

۴– مصرف کنندگان تولید انرژی خورشیدی
در حال حاضر بیشترین نیاز انرژی خورشیدی ما از طریق  تکنولوژی های حرارت خورشیدی تأمین می شود. به این منظور می توان از STE و PV استفاده کرد. هرچند معمولاً تکنولوژی STE را بر می گزینند و دلیل این امر بواسطه اتصال مستقیم آن به سیستم آبی است که معمولاً در سیستم های حرارتی، چه در نیازهای حرارتی در منازل یا ادارات و چه در آب گرم بهداشتی استفاده می شود. اما قابلیت هر دو تکنولوژی در گرمایش خورشیدی آب قابل توجه است. هر موقع از تکنولوژی حرارتی صحبت می شود می توان از سیستم های سرمایشی با استفاده از پمپ های حرارتی نیز صحبت به میان آورد.
مسایل اقتصادی، محیطی و امنیت انرژی اخیر چالش های زیر را به دنبال داشته است: انتشار CO2 – مرتبط با انرژی، به بیشترین میزان خود در طول تاریخ رسیده و اقتصاد جهانی در وضعیتی شکننده باقی مانده و تقاضای انرژی به طور پیوسته در حال افزایش است. همچنین در دو سال اخیر(۲۰۱۰ و ۲۰۱۱) شاهد حوادثی نظیر نشت نفت از حوزه Deepwater Horizon در خلیج مکزیک، حادثه هسته ای فوکوشیما در ژاپن و بهار عربی بوده ایم که باعث کاهش تأمین و قطع نفت از آفریقای شمالی شده است. این مسایل و حوادث بر نیاز به بازنگری مسایل مرتبط با سیستم انرژی جهانی تأکید می کنند. در حالیکه اولویت اطمینان از امنیت انرژی، بازسازی اقتصادهای ملی و محلی، تغییرات آب و هوایی و آلودگی محلی می باشد، حرکت سریع به سمت سیستم های انرژی کم کربن تر در تمام مناطق سبب ایجاد موقعیت های جدیدی شده است {۱۷}.

آینده تولید انرژی خورشیدی

 

۵- وظیفه دولت ها
انرژی خورشیدی برای حفظ نرخ رشدی که تاکنون داشته، دستیابی به تولید روز افزون پانل ها و سیستم های جمع آوری انرژی، دستیابی به منبع ذخیره که از دیدگاه اقتصادی عملی باشد و نیز رقابت با انرژی هسته ای و نفتی نیازمند حمایت قوی از طرف دولتهای ایالتی و محلی می باشد.
نه تنها تولید کنندگانی که مشتاق انرژی های تجدیدپذیر اند و حامیان محیط زیست، بلکه شرکت های سرمایه گذار، که تصمیمات اختیاری دولت ممکن است آن ها را تحت پوشش ندهد، را نیز باید حمایت کرد. برای اینکه تأسیس طرح های بزرگ در مناطق خشک و آفتابی و انتقال این انرژی از طریق خطوط برق به مناطق مصرف امکان پذیر شود نیاز به حمایت جوامع بین المللی احساس می شود.

آینده تولید انرژی خورشیدی

 

۶- نتیجه گیری
توسعه تکنولوژی های انرژی خورشیدی پاک، پایان ناپذیر و قابل حصول منافع بلندمدتی در پی خواهد داشت. این تکنولوژی ها از طریق تکیه بر منابع بومی، پایان ناپذیر و مستقل از منابع وارداتی سبب افزایش پایداری، کاهش آلودگی و کاهش هزینه های مربوط به تغییرات آب و هوایی شده و موجب پایین نگه داشتن قیمت سوخت های فسیلی گردیده که کلا باعث افزایش امنیت انرژی کشورها می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.