مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.


ترجمه گروه آموزش - ایران نرجمه - Irantarjomeh

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

شماره
۴
کد مقاله
EDU04
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی
نام انگلیسی
Promoting Youth Employment through Entrepreneurship Education
تعداد صفحه به فارسی
۲۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
آموزش، کارآفرینی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Education, entrepreneurship
مرجع به فارسی
برنامه KAB ، سازمان ملل، چین
مرجع به انگلیسی
ILO Beijing Office – KAB Programme UN/ China
کشور
سازمان ملل

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

ارتقای اشتغال جوانان  از طریق
 آموزش کارآفرینی
۱-  سابقه  BACKGROUND
۱-۱٫ موقعیت اشتغال جوانان در چین  Youth employment situation in China
با توجه به میزان بالای عدم اشتغال و کاهش شرکتهای اشتغال زا و متخصصین مربوطه، جنبش برنامه‌های بازسازی اقتصادی بطور کامل در چین بوجود آمده است. خود اشتغالی و ارتقای شرکتهای تجاری کوچک اکنون بصورت یک دستور‌العمل سطح بالای ملی خود را نشان داده و انتظار می‌رود تا این شرکتها بتوانند نقش کانالهای جایگزین را در پدیده اشتغال بازی نمایند. در این سناریو جوانان چالش ویژه‌ای را پیش روی دارند. هر ساله دهها میلیون نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار پیوسته و در جستجوی اشتغال پرمنفعت می‌باشند. از اینرو، چالش پیش روی نه تنها مواجهه با مشکل جمعیت بزرگ افرادی است که دارای شغل تمام وقت نبوده و یا آنکه اصلا از اشتغال بی‌بهره مانده‌اند، بلکه جذب نیروهای جدید به بازار کار نیز می‌باشد. در هر دو موقعیت، جوانان اکثریت را بخود اختصاص داده‌اند.
توسعه سریع موسسات آموزش عالی باعث افزایش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در خلال سالیان اخیر شده است. وجود منابع انسانی کاملا آموزش دیده، شرایط مطلوبی را برای پشتیبانی از رشد سریع اقتصاد ملی را فراهم ساخته است. با این وجود، این امر باعث ایجاد فشار بر فارغ‌التحصیلان به منظور یافتن مشاغل مناسب شده است. از سال ۲۰۰۳ به بعد رقابت برای یافتن مشاغل مناسب بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رواج یافته است. در سال ۲۰۰۴، میزان فارغ‌التحصیلان موسسات آموزش عالی به ۸/۲ میلیون نفر رسید. از میان این عده ۷۳% موفق به تحصیل شغل در همان سال شدند. در سال ۲۰۰۵، میزان افزایش فارغ‌التحصیلان ۲۱% برآورد شده که در حقیقت ۴/۳ میلیون نفر از فارغ‌التحصیلان جدید می‌بایست جذب بازار کار شوند.
بخش خصوصی بعنوان کانالهای اصلی جذب نیرو برای فارغ‌التحصیلان جدید مطرح گردیده‌اند. در حقیقت بیش از ۵۰% از آنها جذب شرکتهای متوسط و کوچک (SME) و بخش خصوصی شدند. از مارس ۲۰۰۵، کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی (NDRC) و وزارت آموزش بطور مشترک نسبت به راه‌اندازی یک بازار شغل اینترنتی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام نموده تا آنها بتوانند شغل مد نظر خود را در بین مشاغل متوسط و کوچک بیابند. در این خصوص انتظار می‌رود که فارغ‌التحصیلان بتوانند نسبت به ارتقای توانائیها و ظرفیتهای فنی و مدیریتی شرکتها اقدام نمود و از اینرو، در امر رشد عملیات تجاری شرکتهای متوسط و کوچک مشارکت داشته باشند.

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی

 

۲-۱٫ شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل (YEN) و فدراسیونهای جوانان چین
     (ACYF) YEN and ACYF
در نشست هزاره سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۰۰، رهبران کشورهای مختلف بطور مشترک به بحث پیرامون اهداف توسعه هزاره سازمان ملل پرداختند. بوجود آوردن اشتغال مناسب و مولد برای جوانان بعنوان یکی از اهداف سازمان ملل و دولتهای سراسر جهان مطرح گردید. در همین سال، شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل (YEN) به پیشنهاد دبیرکل این سازمان تاسیس شد که اعضای آن متشکل از سازمان ملل، سازمان بین‌المللی کار (ILO)، بانک جهانی و چهره‌های معروف متخصص امور جوانان می‌باشد. هدف از تاسیس این شبکه ارائه مشورتها و همچنین پشتیبانی از ایجاد فرصتهای اشتغال جوانان و ارائه راه‌حل در خصوص مسایل عدم اشتغال جوانان می‌باشد. شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل، کارآفرینی را بعنوان یک از چهار راه حل مشکلات عدم اشتغال مد نظر قرار داد. این چهار راه حل که اختصارا  E– چهارگانه خوانده می‌شود (بواسطه آنکه حرف اول این چهار عنوان با E آغاز می‌شود) عبارتند از: اشتغال‌پذیری، فرصتهای مساوی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال.
دفتر شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل در چین بعنوان رابطی بین سازمان ملل و کلیه فدراسیونهای جوانان چین (ACYF) عمل می‌نماید. این فدراسیونها از طریق همتایان چینی، دبیرخانه شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل و دیگر ارگانهای سازمان ملل و همچنین سازمانهای بین‌المللی حمایت می‌شوند. با هدف ارتقای اشتغال جوانان و تبادلات و هماهنگیهای بین‌المللی در این خصوص، این دفتر نسبت به انجام مطالعات مربوطه، ارائه مشورتهای مدبرانه، پشتیبانی از پروژه‌های اجرایی YEN و برپایی سمینارها و دوره‌های آموزشی اقدام می‌نماید. دفتر شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل در چین بطور رسمی در مه ۲۰۰۵ گشایش یافت.

 

۳-۱٫ ایجاد شغل پروژه سازمان بین‌المللی کار و تجربه آن در چین
Job creation – ILO project experiences in China
همراه با شناسایی رسمی شرکتهای خصوصی در اقتصاد ملی توسط دولت، برنامه‌های آموزشی تاسیس مشاغل نوپای تجاری توجه ویژه‌ای را در بین موسسات دولتی و سازمانهای مدنی بخود اختصاص داده و بعنوان روشی برای ارتقای شرکتهای متهور اقتصادی کوچک و جذب نیروی کار در حال فزونی مطرح گردید. سازمان بین‌المللی کار برنامه‌ای آموزشی تحت عنوان «شغل خود را آغاز کنید» (SYB)، بعنوان بخشی از پروژه دیدگاههای استراتژیک بسمت ارتقای اشتغال (PEP)، را در سال ۲۰۰۱ معرفی نمود. این پروژه، با مشارکت وزارت کار و تامین اجتماعی (MOLSS) نسبت به اجرای برنامه آموزشی فوق‌الذکر در شهرهای بئوتو (Baotou)، زانگ‌جییاکو (Zhangjiakou) و جیلین (Jilin) اقدام نموده و هدف از آن تسهیل بدست آوری فرصتهای شغلی از طریق خود اشتغالی می‌باشد.
این پروژه با اعمال برنامه «شغل خود را شروع و ارتقا دهید» (SIYB) که از سال ۲۰۰۴ آغاز گردید، موفق شد تا حوزه فعالیت خود را به ۱۴ شهر گسترش دهد و در عین حال با گسترش گروههای هدف موفق به تحت پوشش قرار دادن کارگران مهاجر نیز گردید. علاوه بر این، پروژه مذکور سعی بر توسعه و متنوع ساختن محصولات آموزشی خود نظیر «ارتقای شغل خود» (IYB)،  «ایجاد ایده‌های شغای خود» (GYB) و «توسعه شغلی خود» (EYB) نمود تا بدینوسیله بتواند درخواستهای فزاینده مرتبط با توسعه مهارتهای تجاری بوسیله کارآفرینان را اجابت نماید. این برنامه‌ها از طریق موسسات همکار نظیر مراکز آموزش حرفه‌ای، سازمانهای اجتماعی و برخی از موسسات آموزش عالی اجرا شد.

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی

 

۴-۱٫ پروژه تجارت جوانان چین (YBC)      Youth Business China (YBC)
پروژه تجارت جوانان چین (YBC) یک پروژه آموزش کارآفرینی برای جوانان می‌باشد که بوسیله ACYF ، وزارت کار و تامین اجتماعی، وزارت صنایع و بازرگانی و کلیه فدراسیونهای صنعتی و بازرگانی چین بنیان گذاشته شده است. با استفاده از مدل موفق تجارت بین‌المللی جوانان (YBI)، تجارت جوانان چین منابع جوامع تجاری را به جریان انداخته تا از این طریق به افراد جوان برای راه‌اندازی مشاغل خاص خود کمک نماید. از این طریق مشورتهای لازم، دسترسی به منابع سرمایه‌ای و پشتیبانی فنی و شبکه‌ای حاصل می‌گردد.
در تلاشی برای کمک به دولت به منظور حل مشکلات اشتغال جوانان، ACYF نسبت به برپایی سه هزار مرکز آموزش برای اشتغال و تجارت جوانان  اقدام نموده است. با این وجود، سیاستهای تشویقی و منابع مورد نیاز به میزان کافی موجود نمی‌باشند. هنوز جوانان در زمینه براه‌اندازی مشاغل خود با موانع فرهنگی، تدبیری، اطلاعاتی و مهارتی، سرمایه‌ای، تجربی و شبکه‌ای زیادی مواجه می‌باشند. از سال ۲۰۰۳، ACYF از مدل کارآفرینی جوانان YBI استفاده نموده که از خصیصه‌های زیر برخوردار است:

۵- نتیجه‌گیری و چالشها   CONCLUSIONS AND CHALLENGES
۱-۵٫ نتیجه‌گیری   Conclusions
۱) با توجه به زمان شروع پروژه «شناخت درباره تجارت»، ارزیابی فعلی نتایج و تاثیرات آن زودهنگام می‌باشد.
۲) دانشجویان دانشگاهها تقاضاهای زیادی، در زمینه فراگیری کارآفرینی و اصول برپایی شرکتهای تجاری نوپا، مطرح می‌نمایند. برنامه «شناخت درباره تجارت» می‌تواند فرصتهای اولیه را برای دانشجویان جهت شناسایی چگونگی عملکرد تجاری را فراهم آورده و بدانها اجازه می‌دهد تا کارآفرینی را بعنوان یک گزینه در امر اشتغال‌زایی آینده مد نظر قرار دهند.
۳) پروژه «شناخت درباره تجارت» دارای پتانسیل بالایی برای مطرح شدن بصورت خود- پایداری می‌باشد. توسعه این برنامه در محدوده سیستم آموزشی جاری می‌تواند از نهادینه شدن و توسعه بیشتر آن با توجه به حمایتهای مالی و فنی محدود بیرونی اطمینان دهد.

ارتقای اشتغال جوانان از طریق آموزش کارآفرینی

 

۲-۵٫ چالشها   Challenges
۱) علیرغم این واقعیت که شرکتهای تعاونی و مشارکتی بعنوان یکی از روشهای معمولی عملیات تجاری بشمار می‌آیند، فرصتهای محدودی برای افراد جوان به منظور شناسایی و درک عملکرد آنها در اقتصادی محلی و ملی مهیا می‌باشد.
۲) در کجا باید بدنبال ارتباطی بین مسایل اشتغال جوانان و حرکتهای مشارکتی و تعاونی در چین بود؟ (توسعه بیشتر ارتباط این برنامه با فدراسیونهای جوانان چین و شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل)

 

واژه نامه Vocabulary
Promoting Youth Employment
ارتقای اشتغال جوانان
Entrepreneurship Education
آموزش کارآفرینی
BACKGROUND
سابقه
Employment situation
موقعیت اشتغال
YEN
شبکه اشتغال جوانان سازمان ملل
ACYF
فدراسیونهای جوانان چین
Job creation
ایجاد شغل
ILO
سازمان بین‌المللی کار
YBC
پروژه تجارت جوانان چین
Long-term perspectives
چشم‌اندازهای طویل‌المدت
PRESENT SITUATION
موقعیت جاری
Local adaptation
انطباق محلی
Training materials
مواد آموزشی
Training of Facilitators (TOF)
TOFآموزش مربیان –
Pilot testing and monitoring
کنترل و نظارت مقدماتی
Planned project activities
فعالیتهای پروژه برنامه‌ریزی شده
REPLICABILITY
قابلیت تکثیر
Self-financed training course
دوره آموزش خود- تخصیصی
School curriculum
برنامه درسی دانشگاهی
Potential facilitators
مدرسین بالقوه
Secondary Educations
آموزشهای متوسطه
Private sector funding
بودجه بخش خصوصی
CONCLUSIONS AND CHALLENGES
نتیجه‌گیری و چالشها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.