مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

شماره      
۱۹۶
کد مقاله
MNG196
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی
نام انگلیسی
Communication Strategies of Women Leaders in Entrepreneurship
تعداد صفحه به فارسی
۲۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی, محل کار, زنان, ارتباطات, استراتژی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship, workplace, women, communication, strategy
مرجع به فارسی
علوم اجتماعی و رفتاری
کالج مطالعات زبان و زبان شناختی، دانشگاه کبانگ سان مالزی
الزویر
مرجع به انگلیسی
Procedia – Social and Behavioral Sciences; School of Language Studies and Linguistics, Universiti Kebangsaan Malaysia,  Bangi Selangor, Malaysia; Elsevier
کشور        
مالزی

 

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی
چکیده
پیشرفت های اخیر در رشته کارآفرینی سبب ایجاد علاقه ای نوین در زمینه پدیده ارتباطات و رهبری شده است. این مقاله نسبت به بررسی استراتژی ارتباطات رهبران زن در کارآفرینی و عوامل مرتبط با بکارگیری این استراتژی ها اقدام می نماید. بر این مبنا مقاله جاری استراتژی های بکار گرفته شده به وسیله رهبران / پیشروان کارآفرین زن در تعامل با محیط کاری و  با توجه به نقش های مشخص شده آنها را  مورد بحث و  تفسیر  قرار  می دهد. متعاقباً هفت زن کارآفرین پیشرو واجد شرایط که در تطابق با معیارهای انتخابی می باشند مشخص شده و مورد مصاحبه قرار می گیرند. این یافته ها نشان دهنده آن است که یک رهبر یا پیشرو می بایست از عواملی آگاه باشد که بر روی روابط، ارتباطات سمبلیک، زبان بدنی و پیچیدگی شناختی، برای حاصل آوردن استراتژی بهتر و مؤثرتر ارتباطاتی، تأثیرگذار هستند.

 کلمات کلیدی: کارآفرینی، محل کار، زنان، ارتباطات، استراتژی

 

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

۱- مقدمه
تلاش در زمینه ایجاد تساوی بیشتر جنسیتی منجر به آن شده است که زنان مالزیایی پیشرفت قابل توجهی را در ارتباط با زمینه های اجتماعی ـ اقتصادی از زمان به استقلال رسیدن مالزی در سال ۱۹۵۷ به دست آورند. پیشرفت زنان مالزیایی از زمان استقلال (۲۰۰۳)، سبب دستاوردهای قابل توجهی برای زنان در امر آموزش، بهداشت، اقتصاد، سیاست و به اشتراک گذاری قدرت و همچنین تصمیم گیری شده است. آنها از توانایی بسیار بیشتری در مقایسه با دوران قبل برخوردار بوده و چنین موردی از مشارکت مکرر آنها در زمینه های سیاسی که غالباً تحت حاکمیت مردان می باشد و همچنین مؤلفه های حرفه ای بازتاب می یابد. زنان امروزی قطعاً موفقیت بیشتری را در جامعه حاصل آورده اند. بطور مثال «زتی اختر عزیز» (مدیر بانک مرکزی مالزی) و «سیتی نرهالیزا» (متخصص تجارت جهانی) و نمونه های بسیار زیاد دیگری را می توان بعنوان نمونه هایی از زنان فعال و موثر در مالزی بشمار آورد (Mukhriz، ۲۰۱۲) .
اهداف:
الف) بررسی استراتژی های ارتباطاتی در کارآفرینی در بین زنان پیشرو
ب) مشخص سازی دلایل کاربرد اینگونه از استراتژی های ارتباطاتی
سئوالات تحقیقاتی:
الف) کدام یک از استراتژی های ارتباطاتی به طور شایع به وسیله کارآفرینان زن در مالزی اعمال می شود؟
ب) دلایل استفاده از این استراتژی های ارتباطاتی چیست؟

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

۲- بررسی مقاله ها
مفهوم کارآفرینی زنان در حقیقت به عنوان یک ویژگی بین رشته ای به شمار آمده که در بردارنده علوم مختلفی نظیر اقتصاد، روان شناسی، علوم اجتماعی و فرهنگی و همچنین ویژگی های اقتصادی است. بر مبنای نظر Khanka (2000)، یک کارآفرین زن در حقیقت به عنوان زنی مطمئن، نوآور و خلاق به شمار می آید که قابلیت حاصل آوردن مؤلفه های اقتصادی به صورت مستقل و فردی و یا در تعامل با دیگران را داشته و به علاوه می تواند فرصت های اشتغال را برای دیگران از طریق ایجاد و تداوم کار شرکت ها و مؤسسات اقتصادی و تعامل با پرسنل، خانواده و زندگی اجتماعی خود به وجود آورد.
Robbins (1998) اذعان داشت که ارتباطات به عنوان توابع اصلی در یک گروه یا سازمان عمل می نماید: ۱) کنترل: از طریق ارتباطات، رهبران قابلیت مشخص سازی این موضوع را خواهند داشت که آیا یک مستخدم بر حسب ضروریات شغلی عمل می نماید، یا آنکه دارای مشکلات شغلی می باشد. ارتباطات به فرد پیشرو و مستخدم اجازه می دهد تا قابلیت بررسی روال پیشرفت با توجه به اهداف سازمانی را داشته باشند. ۲) انگیزه: ارتباطات قابلیت پرورش انگیزه ها از طریق مشخص سازی نقش مستخدمین را خواهد داشت، یعنی آنچه که می بایست انجام شود، میزان تناسب انجام آن و کارهایی که می توان جهت ارتقای خود اعمال داشت. ۳) ویژگی های احساسی: برای برخی از مستخدمین، گروه کاری آنها به عنوان منبع اصلی تعاملات اجتماعی به شمار می آید. در چنین موردی، ارتباطات قابلیت ایجاد مؤلفه های احساسی در ارتباط با نیازها، احساسات و انجام درست نیازهای اجتماعی را خواهد داشت. ۴) اطلاعات: مهمترین تابع ارتباطاتی را می توان اطلاعات خواند. هر عضو سازمانی به اطلاعات جهت تصمیم گیری از طریق شناسایی و ارزیابی انتخاب های جایگزین نیازمند است. با توجه به فشارهای رقابتی که سازمان ها امروزه به آن رو به رو هستند، فرمول بندی استراتژی، تصمیم گیری، انگیزه، ایجاد تیم، و مذاکره همگی بر مبنای قابلیت مدیران در زمینه برقراری کارآمد و مؤثر ارتباطات می باشد.
۲ـ۱٫ چارچوب این مطالعه
این مطالعه نوعی تئوری کلاسیک بازمفهومی (Kanter 1993[1977]) در خصوص جنسیت و رهبری را در نظر می گیرد تا قابلیت فراهم آوردن بینش های لازم در ارتباط با مؤلفه های اجتماعی زبان شناختی و تفکرات مدیریتی را داشته باشد. در این مقاله، تئوری بازمفهومی Kanter جهت بررسی استراتژی های رهبران زن که به منظور تعامل با همکاران خود در محتوای کلیدی نشست های تیمی بکار گرفته می شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت (Handford، ۲۰۱۰، Richards 2006). Kanter اینگونه ادعا می نماید که چهار رویکرد “نقش” برای رهبران زن مخصوصاً در سازمان ها وجود دارد: نقش مادری، نقش تربیت و پرورش با احساس، نقش دلفریبی زنانه و نقش زن آهنین، که بر مبنای نکته نظر تاریخی خانواده در زمینه زن و قدرت و توان وی مدنظر خواهد بود. این مفهوم متعاقباً به وسیله Baxter (2012) جهت بررسی ویژگی های اجتماعی زبان شناختی بر حسب منابع استدلالی بکار گرفته شد که بر مبنای آن زنان ارشد قابلیت استفاده از این مبانی در ارتباط با نشان دادن وجهه ای فعال و تعاملی را خواهند داشت.

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

۳- روش
این تحقیق با استفاده از یک مطالعه موردی متعدد توصیفی که Yin (2009) طراحی نموده است انجام شده و فی نفسه به عنوان یک بررسی کمی به شمار می آید. وی به علاوه نوعی رویکرد مطالعه موردی را تحت عنوان پرس و جوی تجربی جهت بررسی پدیده ای در محتوای واقعی خود با استفاده از روش های مختلف تحصیل داده بکار گرفته است. این محقق مدت زمانی را با پانزده رهبر کارآفرین زن در مالزی سپری نموده تا بینش کاملی را در خصوص استراتژی های ارتباطاتی و مفهومی به دست آورد که بر مبنای آن این زنان پیشرو بکار مشغول هستند. بنابر این، هدف درک آنچه تشکیل دهنده “رهبر یا پیشرو در زبان کارآفرینی” است تلقی می گردد.

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

۴- یافته ها
در تحلیل ذیل، محقق داده های توصیفی را برای تحلیل اطلاعات مربوط به ده جلسه انتخاب نمود، در حالی که تمرکز اصلی بر روی مشاهدات و داده های مصاحبه می باشد که متشکل از پنج زن پیشرو و تیم آنها است. موارد استخراجی بر مبنای رخدادهای جلسات بر حسب مؤلفه های مشخص شده به وسیله پیشروهای زن در مصاحبه های انجام شده همراه با تعاملات مهم و نوعی آنها با تیم خود مشخص و انتخاب شدند.
۴ـ۱٫ مادر به عنوان منبع جنسیتی
بر مبنای نظر Kanter، نقش مادر به جای تکیه بر تخصص حرفه ای بیشتر به صورت اجتماعی ـ احساسی می باشد. به عنوان یک پیشرو، انتظار می رود که وی قابلیت فراهم آوردن خدمات احساسی با قابلیت تصلی و دلداری همکاران خود را داشته باشد. چنین موردی متعاقباً بر حسب نظر Holmes (2005) مورد پشتیبانی قرار گرفت که مشخص ساخته است که موقعیت موضوعی مادر در ترکیب با “قدرت وی در ارتباط با مراقبت های مادرانه” می تواند در تعامل با ویژگی های رهبری به صورت مؤثری عمل نماید.
مذاکره
مذاکره را می توان به عنوان یک بحث بین افراد حاضر جهت رسیدن به یک نکته جایگزین که همگی را ارضا نماید در نظر داشت. در اینجا مباحث شامل تبادل عقیده ها، تفکرات و نکته نظرات با یکدیگر می باشد. بنابراین، یک پیشرو می بایست از مهارت های ارتباطاتی ممتازی برای انجام یک مذاکره کارآمد و سالم برخوردار باشد. چنین موردی را می توان در گزیده ذیل در نظر داشت که حاصل آمده از نشست E2 می باشد:
۴ـ۲٫ زن آهنین به عنوان منبع جنسیتی
از بین چهار منبع جنسیتی بررسی شده در این بخش، زن آهنین به عنوان موردی به شمار می آید که در حقیقت دومین نقش فعال را به وسیله شرکت کنندگان زن به خود اختصاص داده است. Kanter (1993) . این نقش را به عنوان “بی مهابا”، سخت و “خطرناک” ذکر نموده و اذعان داشته است که چنین موردی را می توان قدرتمندترین مؤلفه از بین چهار مورد بیان شده محسوب کرد.
گزارش بحث
برای زن آهنین، این موضوع مهم می باشد که دارای ارتباطات مختلف با همکاران بوده و وضعیت آنها قابل قیاس با زیردستان یا مرئوسین خود باشد. در نکته متضاد با نقش “مادر”، علامت صمیمیت یا خودمانی نظیر صحبت با توجه به نسبت ها به میزان کمتری بروز می نماید. در مقابل، نتایج این مطالعه معرف آن است که علامت های استقلال، ارائه سخنان بر حسب نسبت به عنوان موارد معنی دار در نظر گرفته می شوند. بنابراین، اینگونه مشخص می شود که در خصوص ارائه یک ادعا یا ارائه یک ایده، زنان می بایست از یک صحبت صوتی مطلوب و سرراست در خصوص آنچه بیان می دارند برخوردار باشند به گونه ای که هیچگونه اشتباهی در مخاطب در ارتباط با موضع بیان شده از سوی او وجود نداشته باشد.
۴ـ۳٫ Pet به عنوان منبع جنسیتی
این مورد نیز مشخص شده است که در برخی از مواقع زنان ارشد اقدام به بکارگیری منبع جنسیتی تحت عنوان پت (PET) با توجه به تعاملات خود با زیردستان در نشست های خود می نمایند. بر حسب Kanter (1993)، پت در حقیقت به عنوان “یک چیز کوچک و دلربا” تلقی می شود، یعنی کسی که کاملاً از صلاحیت و یا شایستگی برخوردار نیست، و ممکن است به وسیله همکاران مورد تمسخر قرار گیرد. یک پت همچنین به عنوان شخصی در نظر گرفته می شود که از توان کمتری برخوردار باشد یا قدرت خود را کمتر نشان داده و بنابراین سبب کاهش فاصله قدرت بین او و همکارانش شده است.

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

۵- مباحث
تئوری تله نقش Kanter همچنان مرتبط با ویژگی های شغلی جهانی امروزه می باشد که در آن زنان به صورت زیردستان یا مرئوسین باقی مانده اند. این نقش را می توان مجدداً به عنوان منابع استدلالی مورد بررسی و بازمفهومی قرار داد که خود از طریق تعاملات زبانی قابل بیان و انتقال می باشد. از نقطه نظر مدیریت، چنین موردی را می توان به عنوان استراتژی های رهبری در نظر گرفت که مدیران ارشد زن می توانند با استفاده از آن به پیشرفت خود ادامه دهند . Terjesen و همکاران (۲۰۰۹) نیز بر این  موضوع  پافشاری  می کنند که زنان می توانند دارای تأثیرات اساسی بر روی راهکارهای سازمانی باشند.
با این وجود در محتوای مالزی، هیچگونه شواهد معنی داری در ارتباط با نقش اینگونه از زنان وجود ندارد. به علاوه هیچگونه مستندی در باب این زمینه که چگونه هویت های حرفه ای زنان به وسیله ویژگی های جنسیتی آنها با توجه به منابع خاص تحت الشعاع قرار می گیرند وجود ندارد. در حقیقت غالب زنان نقش مادر و نقش زن آهنی را ایفا نموده و چنین موردی در تعامل با نظرات Holmes (2005، ۲۰۰۶) می باشد که بر مبنای آن نشان داده است که زنان ارشد به یک روش “مردانه تر” و در محل های کاری با همین خصیصه صحبت و کار می نمایند. Schnurr (2009) در می یابد که ایجاد نوعی تعادل وابسته به هویت های حرفه ای و جنسیتی برای زنان ارشد به عنوان یک چالش به شمار می آید و Mullany (2007) نیز مشخص می سازد که مباحث جنسیتی همچنان بر روی زندگی شرکتی به عنوان یک ویژگی اصلی غالب بوده و می توان آن را با توجه به رویه های تعاملی و زبانی در ایجاد کلیشه های جنسیتی به خوبی مشخص ساخت. به طور کلی، زنان آهنین، همانند مادران، می توانند به هنگام ضرورت ارائه دهنده یک صدای مشخص برای زنان ارشد جهت نشان دادن قدرت شخصی قابل توجه در تیم های خود باشند.

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

۶- نتیجه گیری
نظریه پردازی Kanter به ما کمک می نماید تا قابلیت مشاهده این موضوع را داشته باشیم که کلیشه های جنسیتی شرکتی به نظر در تار و پود ما ریشه کرده و همچنان به رشد و زندگی خود بر مبنای مؤلفه های روزانه ادامه می دهند، اما در عین حال وی در این رابطه صرفاً رفتارهای بغرنج را نشان داده است. این مقاله معرف درک ساختارگرایان اجتماعی در خصوص زبان به عنوان یک عامل پویا، محاوره ای، سیار و مناسب می باشد که قابلیت ارائه توصیفات مثبت بیشتری در خصوص استفاده مدیران ارشد از زبان رهبری جنسیتی را نشان می دهد. با این وجود، این منابع جنسیتی قابلیت تعریف محدوده گسترده ای از راهکارهای زبانی که به وسیله زنان ارشد در نشست های مدیریتی یا جاهای دیگر عرضه شده است را ندارد. در اینجا ما بدون شک شاهد شکاف ها و فواصل استدلالی بین کاربرد هر گونه منبع جنسیتی می باشیم که در آن ممکن است شاهد شکوفایی هر یک از مؤلفه های مختلف نظیر مقاومت، جایگزینی یا در حقیقت مباحث استدلالی بدون توجه به جنسیت باشیم (Baxter، ۲۰۱۰). در نتیجه گیری، می توان این موضوع را بیان داشت که یک استراتژی ارتباطاتی کارآمد می بایست قابلیت مشخص سازی محیط کاری و طرف های دیگر در این عرصه را به صورت مؤثر داشته باشد تا از این طریق بتوان نسبت به مدیریت ارتباطات بین اعضای آن اقدام نمود. به علاوه لازم است تا کاملاً با عوامل رهبری داخلی (ویژگی های صحبت یا سخنرانی) و خارجی (محیط / اعضای کار) آشنا باشیم. مدیریت کلی استراتژیک سازمان ها قابلیت تفکیک از مدیریت استراتژیک ارتباطات را نخواهد داشت (Dozier، Grunig و Grunig، ۱۹۹۵). با این وجود قبل از آنکه اینگونه ارتباطات را مدیریت نمود، لازم است تا اعضای مختلف سازمان را به خوبی شناسایی کرد.

استراتژی های ارتباطاتی رهبران زن در کارآفرینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.