مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 88000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۵۲
کد مقاله
MNG52
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی
نام انگلیسی
International Mobility of Engineers and the Rise of  Entrepreneurship
تعداد صفحه به فارسی
۸۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۱
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی، اقتصاد دانش، شرکتهای نوپا، فناوری اطلاعات، سرمایه متهور‌، چین، هند، ایالات متحده
کلمات کلیدی به انگلیسی
entrepreneurship, knowledge economy, start-ups, information technology, venture capital, China, India, USA
مرجع به فارسی
دانشگاه سازمان ملل
مرجع به انگلیسی
United Nations University
کشور
سازمان ملل

بسیج بین المللی مهندسان و طلوع کارآفرینی

چکیده  Abstract
تا سال ۲۰۰۰ بیش از یک سوم  کارگران دارای مهارت بالای دره سیلیکون، افراد خارجی بودند که میزان قابل توجهی از آنها را آسیایی ها تشکیل می‌دادند. این مهندسین تحصیل کرده در آمریکا فرصتهای را برای توسعه مناطق بومی‌خود فراهم آورده‌اند ، چرا که آنها با کشورهای مطبوع خود روابط تجاری و حرفه ای ایجاد می‌کنند. این مهندسین و کارآفرینان در فرآیندی که بیشتر به گردش مغزها شباهت دارد تا فرار مغزها، با توجه به هزینه‌های کاهش یافته تبادلات مرتبط با عصر دیجیتالی، تحت حمایت قرار گرفته‌ و نسبت به انتقال نکات سازمانی و فنی بین اقتصادهای منطقه‌ای دور دست، بشیوه ای سریع تر و انعطاف پذیرتر از هر شرکت بزرگ دیگری اقدام نمودند. این مقاله به بررسی این امر می‌پردازد که چگونه مهندسان هندی و چینی در فرآیندهای آزمایش کارآفرینی کاملا بومی‌در کشورهای خود مشارکت می‌کنند، در حالیکه رابطه نزدیکی با بازارها و فن آوری دره سیلیکون دارند.
لغات کلیدی: کارآفرینی، اقتصاد دانش، شرکتهای نوپا، فناوری اطلاعات، سرمایه متهور‌، چین، هند، ایالات متحده
پروفسور و رئیس مدرسه سیستم ها و مدیریت اطلاعات و پروفسور بخش برنامه ریزی منطقه ای و شهری دانشگاه کالیفرنیا، برکلی ایالات متحده.
این مقاله در پروژه UNU-WIDER در خصوص استعداد بسیج بین المللی آماده شده است.
UNU-WIDER تشکر ویژه  خود را از ECLAC (کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آمریکای لاتین و کارائیب، سانتیاگو شیلی) در زمینه همکاری حیاتی آنها در این پروژه اعلام می‌دارد.
UNU-WIDER همچنین قدردانی و تشکری از مشارکتهای مالی این برنامه تحقیقاتی از سوی دولت دانمارک (وزارت امور خارجه پادشاهی)، دولت فنلاند (وزارت امور خارجه، دولت نروژ (وزات امور خارجه پادشاهی)، دولت سوئد (آژانس همکاری توسعه بین المللی سوئد- سیدا) و دولت انگلستان (بخش توسعه بین المللی) به عمل آورده است.
انستیتو جهانی توسعه تحقیقات اقتصادی (WIDER) توسط دانشگاه سازمان ملل (UNU) بعنوان اولین مرکز تحقیقات کاربردی و تحلیل خط مشی در خصوص تغییرات ساختاری تاثیرگذار بر توسعه اقتصادهای در حال گذر از محله انتقالی، ارائه کرده و همایشی برای پرداختن به رشد مستحکم، عادلانه و باثبات محیطی تدارک دیده و تقویت ظرفیت و آموزش را در زمینه سیاست گذاری اجتماعی و اقتصادی ارتقاء  می‌دهد. این کار توسط اعضای گروه تحقیق و دانشمندان بازدید کننده در هلسینکی و از طریق شبکه های همکاری کننده دانشمندان و موسسات سراسر جهان انجام        می‌شود.
انستیتو جهانی UNU در خصوص توسعه تحقیق اقتصادی (UNU-WIDER)
کاتاجانوکان لاتیوری B 6، ۰۰۱۶۰ هلسینکی فنلاند
بازارهای کار جهانی، با توجه به تسهیل روزافزون و ایجاد تحرک بیشترحاصل از کاهش هزینه های حمل و نقل و ارتباطات و حمایت تکنولوژی های دیجیتالی بواسطه تبادل از راه دور مقادیر زیادی از اطلاعات، در حال تغییر و تحول می‌باشند. مهاجرت بین المللی که بطور تاریخی یک روند یکطرفه است، به یک گزینه معکوس بخصوص برای آنهایی که مهارتهای فنی اندکی دارند بدل شده است و اکنون این امکان وجود دارد که بصورت حقیقی با همتایان مستقر در فواصل دور دست به اشتراک مساعی در زمینه مسایل پیچیده پرداخت. در نتیجه دانشمندان و مهندسان کشورهای در حال توسعه- که زمانی مجبور شده بودند تا از بین اقامت درخارج و یا بازگشت به موطن خود، فرصتهای حرفه ای کم جاذبه تری را داشت، یکی را انتخاب کنند-  هم اکنون این توانایی را دارا می‌باشند تا در اقتصاد کشورهای خود مشارکت نموده و در عین حال روابط اقتصادی و کاری خود را در شرکتهای پیشرفته تر حفظ نمایند. برخی از آنها حتی داری مشاغل ماورای ملیتی بوده و اقامت در بیش از یک کشور را دارا هستند.
مهاجرت جوانان با استعداد از کشورهای در حال توسعه و پیشرفته در دهه های پیش از جنگ که تحت عنوان فرار مغزها شناخته می‌شد سبب بوجود آمدن عدم تساوی بین المللی، با غنی سازی اقتصادهایی که از پیش ثروتمند بوده اند و در مقابل فقیرتر شدن کشورهای دیگر شده بود. با این حال افرادی که کشورهای خود را برای تحصیل زندگی بهتر در خارج ترک کرده بودند، جریان فرار مغزها را وارنه کرده و با بازگشت خود به خانه باعث ایجاد ارتباطات تجاری شده و یا آنکه شرکتهای خاص خود را تاسیس نموده و در عین حال ارتباطات اجتماعی و کاری خود با ایالات متحده را حفظ نموده و بدینوسیله گردش مغزی را ایجاد کرده اند.
گسترش سرمایه دارای متهورانه ( شرکتهای متهور (VCS)) پنجره ای را به سوی این فرآیند باز می‌کند. در اوایل دهه ۱۹۸۰، بازگشت مهاجران به شروع یک الگوی انتقال دره سیلیکون انجامیده و روال سرمایه گذاری پرخطر مقدماتی در کشورهایی مبدا آغاز گردید، کشورهایی که سرمایه داران ریسک کننده ایالات متحده معمولا نه علاقه ای به فعالیت در آن را داشته و نه توانایی این کار را داشتند. سرمایه گذاران بومی‌دانسته های زبانی و فرهنگی لازم برای عملکرد سودآور در این بازار را فراهم کردند. آنها در کنار سرمایه، تجربیات فنی و عملیاتی، دانش مدلهای جدید تجاری و شبکه هایی از تماسها با ایالات متحده را نیز وارد کشورهای خود کردند. امروزه کشورهایی نظیر اسرائیل و تایوان دارای بزرگترین صنایع سرمایه گداری متهور (شرکتهای متهور (VCS)) در خارج از آمریکای شمالی هستند و هر دو دارای نرخ بالایی از تشکیل شرکتهای جدید بوده و از رشد بالایی برخوردار می‌باشند. اسرائیل امروزه با نام شرکتهای نرم افزاری و اینترنتی از قبیل میرابلیس (ارائه کننده ICQ) و چک پونیت (نرم افزار امنیتی) شناخته می‌شود و تایوان به مرکز تولید IC, PC تبدیل شده است که از جمله شرکتهای آن می‌توان به ایسر (PC و قطعات آن) و TSMC اشاره کرد که همه آنها بر پایه بازگشت دانشمندان و مهندسان در کار پرورش سرمایه گذاران ریسک پذیر بنا نهاده شده اند.
هنگامی‌که سرمایه داران ریسک پذیر تحصیل کرده در خارج در کشورهای خود سرمایه گذاری می‌کنند به راحتی اطلاعات دست اول را از سازمانهای مالی اقتصادی جدید به مناطق خارجی انتقال می‌دهند. این افراد که اغلب در بین اولین بازگشتی ها هستند به عنوان مشاوران سیاستگذاران محلی که نگرانی هایی در رابطه با رشد فناوری دارند، ایفای نقش می‌کنند.
این مقاله به بررسی نتایج توسعه و پیشرفت بسیج کارگران کاملا  ماهر پرداخته و چگونگی کمک مهاجران چینی و هندی دره سیلیکون به توسعه اقتصادی در کشورهای خود، چه بصورت مستقیم، بصورت انتقال فناوری و دانسته ها در بازگشت به خانه و یا تاسیس شرکتها، و چه بصورت غیر مستقیم، با تاثیرگذاری بر ایجاد خط مشی‌ها و دیگر جنبه های فضای سازمانی در کشورهای مطبوع خود، را نشان می‌دهد. این مقاله بر ایجاد صنایع متهور یا شرکتهای متهور (VCS با توجه به ارتباطات نزدیک با دره سیلیکون – روندی که در بر دارنده تغییرات سازمانی وسیع بخصوص در بازارهای سرمایه داخلی است و در عوض تاثیرات مهمی ‌بر الگوی توسعه اقتصادی کشورها داشته است- متمرکز می‌باشد. تا سال ۲۰۰۴ ، شرکتهای متهور VCS)) و شرکتهای خصوصی سالیانه بیش از یک میلیارد دلار در شرکتهای کشورهای چین و هند ، سرمایه گذاری نمودند. در حالیکه این موضوع تنها کسری از شرکتهای متهور (VCS) سرمایه گذار در ایالات متحده یا حتی مقدار سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در اقتصاد آن کشور را نشان می‌دهد، اما از کارآفرینی بومی‌حمایت کرده و یک گزینه جایگزین را ایجاد کرده است که بسیار رقابتی بوده و در مسیر فرصتهای توسعه ایجاد شده بوسیله شرکتهای داخلی تاسیس شده و شرکتهای چند ملیتی می‌باشد.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

خلاصه مقاله  Outline of the paper
این مقاله به چهار بخش تقسیم شده است. بخش بعدی به بحث پیرامون حدود ادراک‌های سنتی مرتبط با رابطه بین اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه در دوره بسیج کار جهانی و گردش جریان مغزی و بخصوص شکست در پیش بینی توسعه قابلیتهای فناوری مستقل در این محیط می‌پردازد. این بخش مروری دارد بر بسیج جوامع فنی بزرگ چینی و هندی در دره سیلیکون در دهه ۱۹۷۰ و به بحث پیرامون این مطلب می‌پردازد که توسعه هویت های مشترک در بین این مهاجران، به تسهیل حمایت دو سویه و توسعه کاری از طریق کارآفرینی در منطقه پرداخته است و سازمانهای حرفه ای که به این منظور تاسیس شده بودند، با وظیفه انتقال دانسته های فنی و سازمانی به کشورهای مطبوع خود هماهنگ شده اند. این توجه به نقش سازمانهای حرفه ای که از جوامع در حال گذر حمایت می‌کنند در نقطه قابل دیدگاه اقتصادی استاندارد مهاجرت بعنوان یک گردش مجزا قرار دارد.
این بخش به دنبال انتقال الگوی دره سیلیکون شرکتهای متهور (VCS) به تایوان در طول دهه ۱۹۸۰ بوسیله شبکه های مهندسان چینی آموزش دیده بوسیله آمریکایی ها است. در این مورد انتقال دانسته های سیاسی و سازمان به اهمیت انتقال مهارتها و دانش فنی بود. تا دهه ۱۹۹۰ کشور تایوان به یکی از مراکز بسیار پویای کارآفرینی تکنولوژی در جهات تبدیل شد. کشور تایوان در رشد دره سیلیکون بعدی موفق بوده و شرکتهای تایوانی یک رقابت مستقیم را در برابر همتاهای آمریکایی خود اتخاذ کرده اند، همان رقابتی را که ژاپنی ها در دهه ۱۹۸۰ از خود نشان دادند. در عوض تولید کنندگان تایوانی با وصل شدن به منطقه از طریق جامعه فنی خود، به دنبال وضعیتی عالی در تولید IT در همکاری با همتاهای دره سیلیکون خود بودند. در نتیجه منطقه اچسنیچو تایوان یک منطقه مشترک است که بجای نمونه برداری از دره سیلیکون با همکاری آن ایجاد شده است.
بخشهای بعدی این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص روندهای خیر اصلاحات سیاسی و یادگیری سازمانی در کشورهای هند و چین می‌پردازند. صنایع شرکتهای متهور (VCS) در این دو کشور به سرعت رشد داشته اند و ارتباط نزدیکی با دره سیلیکون و همتاهای آمریکایی داشته اند، و در هر دو کشور توسعه اقتصادی در مناطق خاص با نرخ های بالای کار آفرینی شناخته می‌شود. این مقاله بانظراتی در خصوص آن میزانی که می‌توان این موارد کارآفرینی پیرامونی را به دیگر کشورهای در حال توسعه تصمیم دارد به پایان می‌رسد.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

۱- توسعه اقتصادی در دوره بسیج کار جهانی
Economic development in an era of global labour mobility
مقوله های سنتی توسعه اقتصادی بر این فرضیه استوارند که محصولات و تکنولوژیهای جدید در ملتهای صنعتی که مهارت پیچیده و قابلیت های تحقیقاتی را با بازارهای پردرآمد و وسیع ترکیب می‌کنند، ظهور می‌نمایند و تولید انبوه نیز بسمت محلهای کم هزینه‌تر تغییر و شیفت می‌نماید، آن هم به هنگامی که این محصولات به استانداردهای لازم روند تثبیت شده‌ای دست می‌یابند. موفقیت در این دیدگاه ضامن موفقیت در اقتصادهای توسعه یافته است، در حالیکه اقتصادهای پیرامونی دنباله رو باقی می‌مانند. این تقسیم بندی هم بوسیله استراتژی های شرکتهای چند ملیتی و هم رویکردهای موجود در جهت یکپارچه شدن که بوسیله اقتصادهای بازگشتی روبه رشد ایجاد ایجاده شده بصورت دائمی‌درآمده است.
این مدل فضای اندکی برای توسعه قابلیت های فناوری مستقل در پیرامون خود باقی می‌گذارد. در بهترین وضعیت سرمایه گذاری خارج از مرکز در برتری صنعتی   تکنیک های تولید و به روز کردن تهیه کنندگان محلی مشارکت خواهد داشت. حتی موفق ترین کشورهای در حال صنعتی شدن می‌خواهند در نقش تقلید کننده باقی بمانند تا جاییکه مهارتهای جدید و تکنولوژی در آزمایشگاه تحقیقاتی و دانشگاه ها در مرکز باقی می‌مانند. مسیر اولیه توسعه در این دیدگاه ایجاد بسیج منابع بوسیله دولت در ارتباط با بانکهای محلی و صنعت برای توسعه یا واردات قابلیت های تولید انبوه که در مرکز بصورت عالی وجود داشته اند، می‌باشد.
تغییرات در اقتصاد جهانی قدرت این مدل را تحلیل برده است. با این حال، یکپارچه شدن رو به رشد کارگران و اطلاعات از یک سو و جزء جزء شدن تولید در اطلاعات و بخشهای فناوری ارتباطی از سوی دیگر فرصتهای پیش بینی نشده ای را برای اقتصادهای پیرامونی ایجاد می‌کند. مناطقی که شکوفایی اقتصادی پس از جنگ را از دست دادند، فضای مناسبی را برای رشد نامتمرکز مبتنی بر کارآفرینی فراهم کردند. عاملان اصلی در این روند نه سیاستگذارانند و نه شرکتهای چند ملیتی در انزوا، بکله هر دو مطمئنا نقش دارند، اما نقش اصلی بر عهده جوامع مهاجران دارای مهارت فنی با تجربه کاری و ارتباطی با دره سیلیکون و مراکز فناوری مرتبط است.
مهندسان تعلیم دیده در ایالات متحده بطور فزاینده ای در حال انتقال فناوری روز و اطلاعات بازار و کمک به کارآفرینی محلی بوده و به اقتصادهای خانگی خود امکان شرکت در انقلاب فناوری اطلاعات را می‌دهند. به دلیل تجربه و داشتن شبکه های حرفه‌ای، این کارآفرینان فرا منطقه ای می‌توانند به سرعت فرصتهای ایده آل و جدید بازار را شناسایی کرده، سرمایه را افزایش داده، تیم های مدیریتی ایجاد کرده و با دیگر تولید کنندگان تخصصی و حتی آنهایی که در دوردست واقع شده اند به مشارکت    ‌پردازند. سهولت ارتباطات و تبادل اطلاعات در شکبه های حرفه ای محلی، کسب اطلاعات درخصوص منابع مهارت، فناوری و سرمایه و همچنین در خصوص مشارکت کننده های بالقوه را تسریع می‌کند و همچنین پاسخهای زمانمندی را که در یک محیط کاملا رقابتی مهم هستند را تسهیل می‌کند. این پاسخگویی نامتمرکز مزیتی است که تعداد بسیار اندکی از شرکتهای چند ملیتی می‌توانند ادعای آنرا داشته باشند.
 

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

تغییر نموداری دره سیلیکون از نظر نفوس ۱۹۷۰-۲۰۰۰
The demographic transformation of Silicon Valley, 1970-2000
 مهندسان و دانشمندان بومی، ‌بخش غالب اقتصاد دره سیلیکون در سالهای اولیه پس از جنگ را تشکیل می‌دادند. در سال ۱۹۷۰ نیروی کار منطقه ای متشکل از مهندسان مرد و سفید پوست متولد ایالات متحده و بخش کوچکی از مهاجران کانادایی و اروپایی بود. تغییرات صورت گرفته در برنامه مهاجرت ایالات متحده به گونه ای صورت گرفت تا مهاجرانی را که در طول سه دهه قبل از ۱۹۹۰ مهارت اندکی را به بازارهای کار داخلی انتقال داده اند، جذب کند. تولید کنندگان فناوری منطقه در این دوره به سرعت رشد کردند و به شدت مهندسان و دانشمندان را بدون توجه به ملیت آنها جذب کردند. دهها هزار مهاجر از کشورهای در حال توسعه که برای تحصیل در دوره مهندسی به ایالات متحده آمده بودند به جای بازگشت به کشورهایشان که فرصتهای کاری محدودی داشتند، جذب بازار کار دره سیلیکون شدند. تا سال ۲۰۰۰ بیش از نیمی‌از مهندسان و دانشمندان دره سیلیکون (۵۳%) متولد خارج از ایالات متحده بودند. مهاجران هندی و چینی به تنهایی بیش از یک چهارم دانشمندان و مهندسان را تشکیل می‌دادند. تقریبا ۰۰۰/۲۰ هندی، ۰۰۰/۲۰ چینی (۵۰۰۰ تایوانی و ۱۵۰۰۰ چینی). با ایجاد مرکز تجربی کارآفرینی که آینه سیستم صنعتی نامتمرکز دره سیلیکون است، آنها شرکای کاری و همکارانی را در سطح مهارت و فناوری متفاوت ایجاد کردند. این امر در توضیح چگونگی کاملا محلی ماندن یک صنعت در مناطقی همچون بانگالور در هند و اسینچو (تایوان) و شانگهای بزرگ چین کمک می‌کند.
همین افرادی که کشورهای خود را برای زندگی بهتر در خارج ترک کرده بودند، اکنون جریان فرار مغزها یا چرخه مغزها را با بازگشت خود به خانه و ایجاد روابط تجاری یا تاسیس شرکتهای جدید در حالیکه روابط اجتماعی و تجاری خود را با ایالات متحده حفظ کرده اند، وارونه کردند. گسترش شرکتهای متهور (VCS) دریچه ای را به سوی این روند باز      می‌کند. در اوایل دهه ۱۹۸۰ مهاجرانی که از دره سیلیکون باز گشته بودند، شروع به انتقال مدل اولیه سرمایه گذاری پرخطر به تایوان و اسرائیل کردند، جاهایی که   سرمایه داران آمریکایی نه علاقه و نه توانایی فعالیت در آنرا نداشتند.
سرمایه گذاران بومی‌دانسته های زبانی و فرهنگی مورد نیاز برای فعالیت سودمند در این بازارها را فراهم می‌کردند. علاوه بر سرمایه آنها تجربیات فنی و عملیاتی، دانش مرتبط به الگوهای تجاری جدید و شبکه های تماس در ایالات متحده را نیز با خود به همراه داشتند. امروزه اسرائیل و تایوان دارای بزرگترین صنایع شرکتهای متهور (VCS) در خارج از آمریکای شمالی را دارا هستند و هر دو نرخ بالایی از تشکیل کمپانی های جدید را مورد حمایت قرار می‌دهند.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

۳- از فراز مغزها به گردش مغزها From brain drain to brain circulation
دانشمندان مدتهاست که پدیده فرار مغزهای پس از جنگ را بعنوان تقویت نابرابری جهانی یا ضرر خالص برای اقتصادهای در حال توسعه و مزیتی برای ملتهایی که پیشتر صنعتی و غنی شده اند می‌دانند. با توجه به کتاب کلاسیک توسعه اقتصادی، افرادی که بصورت قانونی از سرزمینهای فقیرتر به سرزمینهای غنی تر مهاجرت می‌کنند، همان افرادی هستند که کشورهای جهان سوم به آنها احتیاج مبرم دارند یا به عبارت دیگر افراد بسیار تحصیل کرده و توانمند آن جامعه بشمار می‌آیند.
از آنجاییکه اکثر مهاجران هدف بازگشت ندارند، این فرار مغزها نه تنها نشانگر از دست دادن منابع انسانی ارزشمند است بلکه یک محدودیت جدی برای پیشرفت اقتصادی آینده ملتهای جهان سوم نیز به شمار می‌رود (تودارو ۱۹۸۵).
یافتن اطلاعات در این خصوص بسیار مشکل است، سازمان ملل تعداد کل ۳۰۰ هزار  مهاجر بسیار با مهارت را که از تمامی‌کشورهای رو به رشد در سالهای دهه ۱۹۶۰ به غرب مهاجرت کرده اند را بصورت تخمینی بیان کرده است. آمار سال ۱۹۹۰ ایالات متحده نشان می‌دهد که تعداد ۵/۲ میلیون مهاجر بسیار با مهارت، به غیر از دانش آموزان وجود داشته است. محققان به دنبال ارزیابی کمی‌اثرات مثبت حاصل از مهاجرت از قبیل نقدینگی، سرمایه گذاری یا مهاجرت بازگشتی که این موضوع را تایید می‌کند که این اثرات محدود بوده اند. بخصوص در بین مهاجران کاملا با مهارت که به ندرت به کشورهای خود باز گشته اند.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

۴- تایوان: انتقال الگوی دره سیلیکون
Taiwan: transferring the Silicon Valley model
اقتصاد تایوان در دهه ۱۹۷۰ در ابتدا بعنوان منبعی بشمار می‌آمد که در آن با بکارگیری نیروی انسانی زیاد نسبت به ساحت ماشین حساب‌های کم هزینه اقدام می‌شد و پس از آن نیز با بهره‌گیری از این نیروی انسانی همانگونه که روش قدیمی پیش بینی می‌نمود نسبت به ساخت کامپیوتر شخصی اقدام شد. تعهد به آموزش و پرورش اساس مهارت داخلی مورد نیاز برای به روز کردن صنعتی می‌بود، اما بطور همزمان شبکه های مهندسان تحصیل کرده در خارج نسبت به تعامل با سیاست گذاران دیگر برای توسعه موسسات محلی که از روشهای کارآفرینی حمایت می‌کردند، اقدام نمودند. سرانجام شبکه های کارآفرینان و شرکتهای ثبت شده قوانین خاصی را وضع کرند که به آنها امکان می‌داد تا بر فعالیتهای با ارزش افزوده بالاتر بدون رقابت با رهبران صنعتی تمرکز داشته باشند. کشور تایوان با کارآمدترین مرکز تولید IT در جهان تبدیل شد. در حالیکه این روند در کشورهای چین و هند در مرحله ابتدایی تری قرار دارد و این اقتصادها بدون شک اقتصادهای سیاسی پیچیده تر و بزرگتری هستند، نه نظر  می‌رسد که هر دو از شیوه های به روز شدن مشابهی سود می‌برند.
مقامات دولتی که با رشد آهسته پارک علمی‌مواجه شده بودند، از استراتژی های توسعه جانشین استفاده کردند. کی تی لی (که در دهه ۱۹۷۰ بطور منظم از دره سیلیکون بازدید می‌کرد تا با مهندسان چینی ملاقات کند) به شدت تحت تاثیر صنعت شرکتهای متهور (VCS) ایالات متحده قرار گرفت و آن را بعنوان حلقه گمشده تایوان دانست. در اوایل دهه ۱۹۸۰- بسیار پیش از اینکه در مناطق دیگر متداول شود- او وزارت دارایی را نسبت به نیاز به تهیه بودجه برای تولید فشرده تحقیقاتی و ارتقاء توسعه بازار سرمایه عمومی‌متقاعد کرد. بار دیگر سیاستگذاران تایوان به بررسی تجربه ایالات متحده پرداختند. آنها به حرفه ای های سرمایه گذاری مشورت کرده و تیم هایی را به دره سیلیکون فرستاده تا آموزشهای لازم در خصوص مدیریت یک کمپانی شرکتهای متهور (VCS) را ببینند. کلارک سوئیس انجمن سرمایه مشترک تایپه، شرکتهای متهور (VCS) در تایوان را بعنوان انتقال ناب از دره سیلیکون تعریف می‌کند.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

۵- تشکیل صنعت سرمایه متهورانه‌ کشور چین
Building China’s venture capital industry
در دهه ۱۹۸۰ دولت چین شروع به ایجاد صنعت شرکتهای متهور (VCS) داخلی بعنوان یک مکانیزم حمایت از سرمایه گذاری های فناوری جدید کرد. اما برخلاف کشور تایوان، که صنعت شرکتهای متهور (VCS) در دهه ۱۹۹۰ در آن آغاز شد، صنعت شرکتهای متهور (VCS) کشور چین بوسیله نظام مالی و بازارهای سرمایه به جای مانده از اقتصاد برنامه ریزی شده محدود شده بود. همکاری سرمایه گذاری متهورانه‌ فناوری جدید کشور چین، که بعنوان یک شرکت با مسئولیت محدود که در سال ۱۹۸۵ بوسیله شورای فناوری و علوم دولتی و وزارت دارایی بعنوان نخستین تجربه کشور در رابطه با شرکتهای متهور (VCS) تاسیس شده بود، در سال ۱۹۹۷ بوسیله بانک مردمی‌کشور چین ورشکسته اعلام شد. این شکست و شکستهای متعدد دیگر، نشانه ای از مشکلات ساختاری بودند، اما دولتهای محلی، دانشگاهها و شرکتهای دولتی و دیگر سازمانها از اختصاص بودجه شرکتهای متهور (VCS) خودداری نکردند. تا سال ۲۰۰۰ تقریبا تعداد ۱۶۰ کمپانی شرکتهای متهور (VCS) داخلی در کشور چین وجود داشت که عمدتا در پکن، شانگهای و شنژن واقع شده بودند. مشکل عمده در بسیاری از این بودجه ها این است که دولت منبع اولیه سرمایه است، چه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم و چه از طریق دانشگاه و یا کمپانی های دولتی (امروزه سرمایه شخصی زیادی در کشور چین وجود دارد، اما در بخش بودجه های شرکتهای متهور (VCS) سرمایه گذاری نمی‌شود). بر این اساس انگیزه چندانی برای سرمایه‌گذاریهای متهورانه در بخش خصوصی وجود ندارد.
سرمایه گذاری در یک کمپانی دولتی، ریسک بسیار کمی‌دارد. جولی یولی یک شریک در کمپانی شرکتهای متهور (VCS) که بوسیله کمپانی تجاری دولتی در شنژن شروع به کار کرد این مشکل را این چنین بیان می‌کند: «تصور می‌رود که من در تجارت فناوری پیشرفته سرمایه گذاری کنم، اما مدیر من یکبار از من پرسید که آیا می‌توانم ریسک را به صفر برسانم‌» و او به دیگر محدودیتهای نظام اخیر این چنین اشاره می‌کند: «من هرگز انتظار نداشتم که شغلم به این سختی باشد. ما هیچ راهی برای شناسایی کارآفرینان یا ارزیابی خطرات و بازگشت سرمایه نداریم و می‌بایست موافقت رئیس شرکت را برای انجام هر گونه سرمایه گذاری بدست بیاوریم که برای همیشه به طول می‌انجامد زیرا دسترسی به مدیریت عالی رتبه بسیار مشکل است. یک کارآفرین مبتنی بر دره سیلیکون که دولت چین را در خصوص اصلاح صنعت مورد مشاوره قرار داد، می‌گوید: «مدیران بودجه سرمایه متهورانه‌ در کشور چین امید اندکی به موفقیت شرکتشان دارند. آنها اگر صادق باشند، هرگز ریسک نمی‌کنند، و چنانچه صادق نباشند از فرصت انجام معامله های زیر میزی با کارآفرینان سود می‌برند.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

شرکتهای نوپای پایدار Sustainable start-ups
سرمایه گذاری فن‌آوری ایسر یا بازوی سرمایه گذاری کامپیوترهای ایسر، نقش محوری در ارتقاء شرکتهای نوپای‌ حوزه اقیانوس آرام از طریق سرمایه گذاری در شرکت‌هایی که در ایالات متحده آسیا قرار دارند،‌ داشته است. موسسه بودجه IP یک مشارکت محدود است که در جزایر کایمان قرار دارد و ۲۶۰ میلیون دلار را برای راه اندازی اولیه در پروتکل اینترنتی (اجازه فعالیت به فن‌آوری داده و راه حل‌هایی را مبتنی بر سکوی اینترنتی ارائه می‌کند) و زمینه‌های دارایی فکری (نرم افزار، طراحی IC و غیره) اختصاص داده است. شرکای محدود در بر گیرنده کمپانی‌های وابسته به ایسر (۳۲%)، مدیریت برتر ایسر (۶%) و سرمایه گذاران سازمانی می‌باشد. این کمپانی با داشتن دفاتری در دره سیلیکون، تایپه، شانگهای و سنگاپور، بازارهای شرکت خود با دادن نوعی ارزش منحصر بفرد برای کمپانی‌هایی که تجارت فرا منطقه‌ای دارند، به منظور کمک به کارآفرینان در از سر راه برداشتن موانع موجود در رسیدن به شمال آفریقا و منطقه اقیانوس آرام – آسیا شناخت فرهنگی ایجاد می‌کند.  این کمک هم شامل ارتباطات و هم شامل روابط در این مکانهای دور است.
شرکتهای نوپای‌ پایدار در سراسر اقیانوس آرام با توجه به اظهارات رونالا چوآنگ از ایسر یک الگوی تجاری فشرده فن‌آوری بشمار می‌آیند که دیدگاه تجاری و محصول جدید دره سیلیکون، معماری فن‌آوری، بازاریابی محصول و همکاری R&D را با واحد اجرای چینی فرامرزی دره سیلیکون، منابع مهندسی موضوع و حمایت  از فروش محلی را ترکیب می‌کنند.این امر به تجربه مدیریتی به استاندارد منابع چین بزرگ (تایوان و چین) کمک می‌کند. در این چشم انداز از محصولاتی همچون تجهیزات موبایل یا طراحی‌های نیمه رسانای جدید می‌توانند به بازار ایالات متحده بعنوان محرک اولیه اتکا کرده و سپس هم در بازارهای ایالات متحده و هم چین به صورت تجرات عرضه شوند.
چالش‌های عمده‌ای در سر راه این شرکتهای نوپا فرا منطقه‌ای وجود دارد. سرمایه گذاری متهورانه در چین هنوز در مراحل مقدماتی به سر می‌برد. هنوز چرخه کاملی از سرمایه گذاری و سرمایه مجدد در نسل دوم کارآفرینان وجود ندارد. کمپانی‌های فرا منطقه‌ای همچنین با مشکلات عمده‌ای در زمینه همکاری فعالیت‌های راه دور به خصوص در توسعه یکپارچگی سازمانی و ارتباطات مستمر و مداوم مواجه هستند. سرانجام تمامی‌کمپانی‌های فن‌آوری در چین در کنترل و مراقبت از دارایی‌های فکری خود دچار مشکل هستند (چوآنگ ۲۰۰۳).
آکوان کامپس بوسیله یک تیم شش نفری از مهندسان چینی با تجربه خارج از کشور – تایوانی و چینی – دایر شد. برای مثال شریک کلی یعنی وو- فو- چن یکی از موفقترین کارآفرینان دره سیلیکون و یکی از پیشروها در زمینه مخابرات است. این کامپس نقش تسهیل کنندگی دارد و در آن افراد به عنوان سرمایه گذاران نجاب بخش عمل می‌کنند و برای موسسان چینی روابط لازم و فضای مناسب برای ایجاد شرکتهای مشترک جدید و خوش آتیه را مهیا می‌کنند.
یک از سرمایه گذاری‌های اخیر آنها ارتباطات نیوتن است که یک کمپانی‌ نرم افزار مخابراتی می‌باشد که به این موضوع پی برده که هسته اولیه پانصد هزار دلاری آنها در کشور چین بسیار بیشتر از منطقه Bay می‌باشد، این افراد پس از رفتن به شانگهای بدون افزایش بودجه خود، فعالیت خود را دو برابر بیشتر کردند.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

۶- سرمایه مشارکتی و کارآفرینی Venture capital and entrepreneurship in India
سرمایه گذار مشارکتی کهنه کار دره سیلیکون ویلیام اچ بیل دراپرسوم روش سرمایه گذاری مشارکتی اولیه آمریکایی را در سال ۱۹۹۵ به هند تسری داد. کمی‌پس از ایجاد بودجه ۵۵ میلیون دلاری موسسه بین المللی دراپر به همراه یکی از همکارانش در سان فرانسیسکو و شرکای محلی در بانگالور و بمبئی،‌ او متوجه موانع بسیاری زیاد بر سر راه کارآفرنیان در هند شد. مفهوم شرکتهای متهور (VCS) در هند یک مفهوم جدید بود، چرا که در هند الگوی تجارت خانوار- محور هم بر کمپانی‌های کوچک و هم گروه‌های بزرگ همچون سولا و تاتا سایه گسترده بود. برقراری ارتباط بین هند و دره سیلیکون بسیار مشکل بود و راه اندازی شرکت – با منابع بسیار محدود‌تر– تمامی‌ مصائبی را که سرمایه گذاران بین المللی از فساد متداول و بروکراسی محدود کننده و فقدان طرح‌های بورس‌ سبک غربی برای در اختیار گرفتن پرسنل کلیدی تا محدودیت‌های زیر ساختار پایه از قبیل برق و آب و هزینه‌ بالای ارتباط با آن دست و پنجه نرم می‌کند را یکجا به همراه داشت. رابین‌ریچاردز شریک دراپر در سال ۱۹۹۷ می‌گوید: « از نقطه نظر یک سرمایه‌دار مشارکتی راه اندازی یک کمپانی در هند ۵ تا ۱۰ درتبه کندتر از ایالات متحده است و دلیل آن وجود مشکل در دستیابی به زیر ساختار صحیح برای تولید است.  از آنجائیکه بیشتر بازار فن‌آوری در غرب متمرکز شده است برای کارآفرین هندی شکل دهی یک مشارکت تجاری لازم و یافتن مدیریت مناسب، بازاریابی و جذب استعدادهای کارآمد بسیار مشکل است.
در طی دو سال دراپر و ریچاردز استراتژی را برای بودجه در نظر گرفتند که ابتدا بر سرمایه گذاری‌های شرکت‌های آمریکایی در مقیاس وسیع فعالیت‌هایشان در هند تمرکز داشت. هنگامی‌که در سال ۲۰۰۰بودجه بسته شد آنها یکی از شرکتهای هندی که از بودجه استفاده کرده بود، موفق بود (ارتباطات ردیف)، در حالیکه اکثر کمپانی‌های آمریکایی با ورشکستگی مواجه شدند. دراپری می‌گوید که زمان بندی بسیار مهم بوده است، اما او موفقیت را به ترکیب توسعه فن‌‌آوری در هند با تجارت، بازاریابی و عملیات فروش «نزدیک به عمل» در ایالات متحده نیز نسبت می‌دهد. برخی از کمپانی‌ها در ایالات متحده کار خود را آغاز کردند، اما بقیه در هند بودند و دراپر آنها را به دره سیلیکون آورد. بر طبق گفته‌هیا رابین ریچاردز آنها در خصوص برخی از بهترین معاملات آمریکایی در هند چیزهایی آموختند. برای مثال شمال می‌توانید در بانگلالور بنشینید، در خصوص ده معامله بزرگ در سنتاکلارا که می‌توانید در آن به صورت سرمایه گذار شرکتهای متهور (VCS) عمل کنید اطلاعات دریافت کنید، اما بهتر است که در ابتدا در خصوص آنها در بانگالور مطالبی را بشنوید.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

رشد و محدودیت Growth and constraint
شکوفایی بخش فن‌‌آوری در اواخر ۱۹۹۰ در ایالات متحده نتایج عکسی برای هندوستان به همراه داشت. از یک سو کاستی‌های نیروی کار سبب رشد در تعداد ویزاهای موقت ارائه شده بر مبنای مهارت بود که ۱۲۶۶۹۷ هندی تاییدیه H1-B را در سال ۲۰۰۰ دریافت داشتندکه منعکس کننده نیمی‌(۴۸%) از کل افرد بود. دومین کشور بزرگ چین بود که تنها ۹% پذیرشهای H1-Bیعنی ۲۲۵۷۰ نفر را به خود اختصاص داد. دسای می‌گوید که حداقل نیم میلیون برنامه‌ریز هندی در بین سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ ویزاهای مختلف ایالات متحده را دریافت کردند.
کمبود نیروی کار همچنین در رشد تعداد شرکتهای نوپای‌ فرا منطقه‌ای بین دره سیلیکون و هند نقش داشت. راکش ماتور که در دره سیلیکون سالها قبل از راه اندازی کمپانی‌های فن‌آوری موفقی همچون آرمیدیا، جانگلی و استارتیفای برای  اینتل کار می‌کرد،‌ می‌گوید: «مهمترین محدودیت برای راه  اندازی یک تجارت در دره سیلیکون در اواخر دهه ۱۹۹۰ نبود توسعه گران نرم افزاری بود» من دریافتم که می‌توانم به هند بروم. تمامی‌سه کمپانی که من راه اندازی کردم دارای مراکز طراحی در بانگلالور بودند اما بعنوان کمپانی‌های فن‌آوری آمریکایی ثبت شده بودند. متهور در سال ۱۹۹۹ شش سفر به هند انجام داد و در سال ۲۰۰۰ کمپانی پرسنلی خود در بانگلالور را دایر کرد.
ماهش ویرینا که کمپانی فن‌آوری اینترنتی راهپ نتوورکس را در سال ۱۹۹۳ به همراه دو تن از دوستانش و با سرمایه خود راه اندازی کرد می‌گوید که آنها به سرعت پولشان در حال تمام شدن بود و توانایی مالی به کارگیری مهندسان محلی را نداشتند، بنابراین برنامه ریزانی در هند به مبلغ یک چهارم دره سیلیکون به خدمت گرفتند. مهندسان کمپانی بیان داشتند که آنها قادر بودند تا زمان توسعه را به نصف کاهش دهند، زیرا در زمانی که تیم آمریکایی در خواب بود، تیم هندی کار می‌کرد.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

الگویی برای دیگران؟ A model for others?
این تنها یک پیشنهاد نیست که  تمامی‌اقتصادهای در حال توسعه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از جریان چرخه مغزی و کارآفرینی پیرامونی سود ببرند. برخی از بزرگترین گروه‌های مهاجر که دارای مهارتهای بسیار زیاد در زمینه فنی هستند، در دره سیلیکون هیچ رابطه‌ای با کشورهای خود به دلایل سیاسی برقرار نکرده‌اند. اکثر مهاجران ویتنامی‌و ایرانی منطقه برای مثال، پناهندگان سیاسی‌اند و از اینرو هیچ تمایلی به بازگشت به کشورهایشان که نیازمند ثبات اقتصادی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در زمینه فن‌آوری یا کارآفرینی است را ندارند. این امر با درجات مختلف در خصوص بسیاری از اقتصادهای در حال توسعه که دارای افراد بسیار متخصص در ایالات متحده هستند، صدق می‌کنند که از آن جمله می‌توان به روسیه، بخشی از اروپا و آمریکای لاتین اشاره کرد. این امکان وجود دارد که مناطق شهری همانند سنت‌پترزبورگ یا بونسین‌آیدس برای کارآفرینان بازگشتی در آینده جذابیت بیشتری داشته باشند چرا که اقتصادهای این کشورهان درحال توسعه است و در نهایت فرصتهای کاری بیشتری را برای افراد بازگشته ایجاد خواهد کرد. به هرحال قسمتهای وسیعی از آفریقا و آمریکای لاتین فقدان مهارت ابتدایی یا فضای باز سیاسی برای تبدیل شدن به محیط‌های جذاب برای کارآفرینی در زمینه فن‌‌آوری هستند. اقتصادهای صنعتی در اروپا و آسیا با چالش‌های متفاوتی روبرو هستند. در حالیکه آنها معمولاً از مهارت توسعه یافته، قابلیت‌های تحقیقاتی و زیر ساختار پیچیده برخوردار هستند، اما مهارت فنی در این اقتصادها بسیار پر هزینه است.
در مسائل مرتبط با اقتصادهای پیشرفته همانند تایوان و اسرائیل. ساختار مالی و همکاری در اقتصادهای صنعتی شده نیز اغلب تاثیر منفی بر کارآفرینی در زمینه فن‌آوری دارد. برای مثال در کشورهای ژاپن و فرانسه، رابطه سودمند شرکتهای بزرگ، بانکها و دولت سبب محدود شدن فرصت برای خارجی‌ها (کارآفرینان بازگشتی) به منظور تزریق سرمایه یا توسعه بازارهای داخلی می‌شود. ادامه بحثها در اروپا مبنی بر ایجاد رقابت صنعتی نشانگر این مطلب است که آنها بجای قطع اینگونه روابط به تقویت آن  اقدام می‌کنند.
ساختار بازارهای کار آینه تمام نمای این مطلب است. ائتلاف فنی در کشورهایی همانند کره و فرانسه به طور خودکار در حال حرکت به سوی جایگاه‌های بلند مرتبه در رأس شرکتهای بزرگ و بانکها یا خدمات شهری هستند. آنها تمایل اندکی به مطالعه یا کار در خارج داشته و چنانچه بخواهند  چنین کاری انجام دهند می‌بایست متقبل هزینه‌های سنگینی شوند. این مطلب توضیح این امر را ساده می‌کند که چرا تعداد بسیار اندکی به دنبال تحصیل در ایالات متحده هستند و آن دسته از افرادی که به کشورهایشان باز می‌گردند عمدتاً به خاطر تحصیل است. آن دسته از افرادی که در دره سیلیکون کارشان به پایان می‌رسد تمایل کمتری به در رأس قرار گرفتن در زمنه فعالیت خود دارند و در بازگشت به کشور خود از احترام کمتری برخوردارند چه برسد به منابع سرمایه.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

آینده کشورهای چین و هند The future of China and India
هند و چین هر دو از اقتصادهای به شدت در حال توسعه هستند که بازارهای خود را به سوی اقتصاد جهانی در دو دهه گذشته باز کرده‌اند و مسیرهای کمتر تعریف شده‌ای دارند، فضای سیاسی و اقتصادی در این کشورها پیچیده، چند لایه، متمایز از نظر منطقه‌ای و دائما در نوسان است. هر دو کشور سرمایه گذاری‌های عمده خارجی را در مبنای ترکیب نیروی کار با مهارت در مقیاس وسیع و دستمزدهای کم جذب کرده‌اند. برای هر دو کشور گردش مغزی با گروه‌های خارجی در دره سیلیکون یک عامل مهم در جذب سرمایه گذاری‌های خارجی بوده است. سیاستگذاران هر دو کشور روابطی را با گروه‌های فنی عمده در دره سیلیکون ایجاد کردند. دولتهای محلی و منطقه‌ای در هر دو کشور رقابت فشرده‌ای در فعالیت‌های فن‌آوری با یکدیگر دارند و در هر سرمایه گذرای‌ در زمینه فن‌‌آوری و کارآفرینی در یک سری مراکز شهری تمرکز می‌یابند.
کمپانی‌های فن‌آوری عمده کشور هند امروزه در صادرات خدمات نرم افزاری به کمپانی‌های اروپایی و آمریکایی به طور خاص فعالیت می‌کنند و به یک سری مراکز شهری بزرگ در جنوب هند تمرکز دارند. شرکتهای تجاری IT مهم چینی ابتدا بر تولید برای مصرف بازار داخلی تمرکز دارند و در مناطق شهری مهم و ساحل شرقی چین یعنی درجائیکه محصولات صادارتی بوسیله کمپانی‌‌های خارجی تولید بالایی دارند گرد آمده‌اند. کشور چین از روابط رو به رشد به شرکتهای تایوانی منتفع شده است،‌ علیرغم تمامی‌تنش‌های سیاسی که در تنگه وجود دارد. هر دو مورد نشانه‌هایی از رشد پویا در راه اندازی‌های فرا منطقه‌ای را نشان می‌دهند که در بازارهای جهانی به رقابت خواهند پرداخت یا بازارهای جدید و بزرگی را ایجاد خواهند کرد.
این کمپانی‌ها ابتداً بوسیله افراد بازگشته از دره سیلیکون راه اندازی می‌شوند و دارای قابلیت ایجاد اساس و پایه نظام صنعتی کارآفرینی تمرکز زدایی شده می‌باشد. به هر حال  این روند در مراحل ابتدایی به سر می‌برد و کشور هنوز چرخه کامل موفقیت و سرمایه گذاری مجدد در زمینه کارآفرینی را مشاهده نکرده است.
برخی از تفاوتها را می‌توان به عوامل سازمانی ارتباط داده در دولت چین در تمامی‌سطوح سرمایه گذاری مهم کانال بندی دشه به سمت توسعه یک زیر ساختار شهری و رشد بازار داخلی وجود دارد. انتخاب صنایع IT به عنوان یک اولویت ملی سبب افزایش وسیع سرمایه گذاری‌های تحقیق وتوسعه،‌ آموزش مهارتی، پذیرش IT در بخش‌های خصوصی و دولتی و ایجاد ظاهراً تعداد نامحدودی از پارکهای عملی شده است. کنترل سیاسی خوب کمونیست، فساد رو به رشد و ضعف در بازارهای مالی سبب ادامه بی اعتمادی‌ها به آینده کشور چین شده است.
بالعکس کشور هند به توسعه درآمد صادراتی به عنوا برترین اولویت خود پرداخت تا توازن پرداختی‌های خود را در زمانی که بی اعتمادی میانجگری بوروکراتیک به در برگیری تدریجی آزادی و یک رویکرد مستقل در قبال توسعه صنعتی گردید  را ارتقا دهد. علیرغم همه اینها موانع بوروکراتیک به جای خود باقی مانده‌اند و به رشد خود ادامه می‌دهند و تلاش‌های محدودی برای بهبود زیر ساختار داخلی – از جاده‌ها و فرودگاه‌ها تا منابع انرژی و مخابرات – انجام داده‌اند. خطر توسعه وابسته به خارجی‌ها درکشور هند کاملاً جدی است در حالیکه مناطق فن‌آوری موفق همانند بانگالو به نظر می‌رسد که رابطه بهتری با دره سیلیکون نسبت به مناطق داخل کشورهای خود که فقیر هستند، را دارا می‌باشند. بر خلاف چین که دولت از منابع خود به طور کارآمد برای تضمین این مطلب که سرمایه گذاری و رشد در کنار مناطق شرقی ثروتمند در غرب نیز ادامه دارد،‌ اما عدم اعتماد در بخش‌ دولتی کشور هند سرمایه گذاری در بخشهای آموزشی و زیر ساختاری مورد نیاز برای توسعه مزایای رشد را با محدودیت مواجه می‌کند.

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

توسعه خط مشی قرن ۲۱  Development policy the twenty-first century
در اوایل دهه ۱۹۹۰ مشخص بود که دره سیلیکون دیگر انحصاری بر استعداد مورد نیاز برای ایجاد نوآوری در محصولات مرتبط با فن آوری ندارد. در حالی که در زمان شکوفایی اینترنت و هجوم به آن این مطلب کاملاً پوشیده بود، تولید کنندگان در دیگر بخش‌های جهان از فضای باز زنجیره‌های منابع جهانی به وسیله معرفی اجزاء، نرم افزار یا سیستم‌های کاملاً جدید یا به وسیله به روز کردن کیفیت و عملکرد با کاهش هزینه‌های سیستم‌های فرعی خاص یا اجزاء خاص سوء استفاده می‌کردند.
مناطق دیگر در اقتصادهای پیشرفته بعنوان منابع آموزشی کارآفرینی و گردش مغزی ظهور کردند. جوامع مهاجر در مناطق ایالات متحده همانند سیاتل و بوستون و حتی مناطق کوچکتر همچون دره سیلیکون نیز روابط نزدیکی با کشورهایشان برقرار کردند. منطقه بوستون و تاریخچه مهاجرت ایرلند‌ی‌ها گردش فرا منطقه‌ای کارآفرینان، سرمایه گذاران و مهندسان بین گروه فن‌آوری و صنعت نرم افزاری دوبلین را تسهیل می‌کند. روندمشابهی از گردش مغزی مناطق پیشرفته در اروپا، توسعه در مناطق در حال ظهور درشرق اروپا را تسهیل می‌کند. درس‌هایی که سیاست گذاران در کشورهای در حال توسعه که به دنبال تقلید از موقعیت‌های اسرائیل، تایوان، هند و چین در سرمایه گذاری‌ بر روی گردش مغزی هستند، چه می‌تواند باشد؟ اولین و مهمترین مورد این است که مقامات دولتی با جامعه مهاجر به گفتگو نشینند و بر سر فرصت‌ها و موانعی موجود در راه بازگشت صحبت کنند این گفتمان می‌بایست بسیار نزدیک و مستدام باشد چرا که یک کنفرانس تک جلسه‌ای یا نامنظم تاثیری نخواهد داشت و می‌بایست نتیجه آن تغییرات عینی در بر داشته باشد که به جامعه خارج از کشور این اطمینان را بدهد که نوعی تعهد عمومی‌برای اصلاحات سازمانی وجود دارد. در مواردی که اینجا  توضیح داده شد چنین اصلاحاتی مناطق وسیعی را از فرایندهای گمرکی و زیر ساختاری تا نظام آموزشی و بازارهای مالی را تحت پوشش قرار می‌دهد. این مطلب بدان معنا نیست که تمام مشکلاتی را که می‌توانیم یا نیاز است که فوراً مطرح کنیم تنها این مطلب که یک فرد بازگشتی هزینه‌های سرمایه گذاری در شرکت‌های فرا منطقه‌ای را به دست خواهد آورد و می‌بایست این اطمینان را حاصل کند که نگرانی‌های او مورد بررسی و توجه قرار می‌گیرد.
 

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

واژه نامه Vocabulary
مشارکتهای فرا منطقه‌ای
cross-regional collaborations
تعهد عمومی
public commitment
سیستم آموزشی
educational system
مقامات دولتی
government officials
صنعت نرم‌افزار
software industry
کارآفرینان
entrepreneurs
جوامع مهاجرین
immigrant communities
تولید مبتنی بر تکنولوژی
technology-related production
حق انحصار
monopoly
اقتصادهای منطقه‌ای
regional economies
راه‌ حلهای پایدار
long-lasting solutions
مصرف
consumption
تاثیر نامناسب
disproportionate impact
بخش عمومی
public sector
زیرساختار
Infrastructure

بسیج بین‌المللی مهندسین و طلوع کارآفرینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.