مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه فنی مهندسی – بین رشته ای
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده فنی مهندسی - بین رشته ای - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره      
۸
کد مقاله
TEC08
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
بیمتالیکهای نانولایه واکنش‌پذیربرای اتصال‌زدایی اجزای به هم متصل تسلیحات نظامی
نام انگلیسی
Reactive Nano-Layered Bimetallics for Non-Destructive Debounding of Munition Components
تعداد صفحه به فارسی
۱۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
بیمتالیکهای نانو، تسلیحات نظامی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nano-Layered Bimetallics, Munition Components
مرجع به فارسی
آزمایشگاه تحقیقات ارتش ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
U.S army Research Laboratory
کشور
آمریکا

 بیمتالیکهای نانوـ لایه واکنش‌پذیر برای اتصال‌زدایی اجزای به هم متصل تسلیحات نظامی

خلاصه
لابراتور تحقیقاتی ارتش آمریکا (APL) نشان داده است که یک ساختار نانوترکیبی لایه‌ای بیمتالیکهای یا دوفلزیهای متصل می‌تواند از طریق یک مرحله فرآیند کوچک الکتریکی یا گرمایی بصورت سریع و بطور کامل(<10 ms) دو سطح چسبیده جفتی را از هم جدا سازد. لایه‌های بیمتالیک معمولا شامل فلزاتی از قبیل نیکل، آلومینیوم یا تیتانیوم/آلومینیوم می‌باشند که بخار بصورت رسوب بر روی سطح آنها ماندگار می‌گردد. تاکنون این فیلمها یا غشا‌های دولایه بصورت رسوب یا کانسار بر روی برنج، آلومینیوم، ترکیبات گرافیتی و لایه پولی‌استری بوجود می‌آمده‌اند. بغیر از دیگر دیدگاههای مرتبط با اتصال زدایی، روش موجود به ما اجازه می‌دهد تا عمل اتصال‌زدایی یا جدا نمودن مواد را بسرعت، از راه دور و برحسب دستورات مشخص انجام دهیم. ARL، موادی را مورد بررسی مهندسی قرار داده تا بدینوسیله بتواند پوششهای نانویی واکنش‌پذیر با روش استعمال مستقیمی را بوجود آورد تا از این طریق نسبت به اسمبل یا ترکیب و در نهایت جداسازی سیستمهای ساختاری اقدام نماید. این تکنولوژی به منظور برآورده‌سازی نیازهای حیاتی طراحی جهت توسعه پوشش تسلیحات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری مورد استفاده قرار گرفته است.

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه

 

سابقه
ARL بصورت گروهها یا تیمهای تسلیحاتی، مهندسی تحقیقات و مرکز توسعه(ARDEC)، مرکز شیمیایی بیولوژیکی اج‌وود(ECBC)، مدیر برنامه(PM) سیستمهای رزم از نزدیک، علوم دینامیک عمومی و مراکز دیگر دسته‌بندی شده است. هدف تمامی این گروهها توسعه و بکارگیری پوشش تسلیحات توپخانه غیرمخربی بوده که با استفاده از آن بتوان آرایش میدان رزم را بصورت بهتر مهیا نمود. یکی از عناصر کلیدی پیاده‌سازی چنین تسلیحات غیر مخرب، کاهش تاثیرات مخرب ادوات حمل یا ترابری این توپخانه می‌باشد. یک طراحی قطعات مجزا می‌تواند باعث برآورده‌سازی نیازهای مربوط به این پروژه شود (گارنر و همکاران، ۲۰۰۴). با این وجود، جهت مجزاسازی ترتیبی این مورد غیرمخرب، به نوعی از تکنولوژی نیاز داریم تا براساس آن بتوانیم بارگیری ساختاری را برای انواع موارد تسلیحاتی پیاده نموده و از این طریق اتصالهای ساختاری چسبناک را بتوان بسرعت باز نموده و ادوات جنگی را در یک روش پیش‌بینی‌شده و قابل کنترل جمع‌آوری نمود.

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه

 

تکنولوژی اتصال‌زدایی بیمتالیک نانوـ‌لایه‌ای
بیمتالیکهای نانولایه واکنش‌پذیر معمولا بوسیله بیرون‌ریزی رسوبات دو‌لایه‌های ضخیم نانومتر ۱۰۰-۱۰ مواد متالیکی یا میان متالیکی در سطوح پولیش شده نوری تولید می‌شوند، نظیر سیلیکون، شیشه، یا میکای شکسته شده. مواد تشکیل‌دهنده و ضخامتهای دولایه را می‌توان براساس دماهای واکنشی آنها و نرخ انتشار آنها انتخاب نمود(معمولا m/s 10-1). البته نرخ انتشار معمولا بطور معکوس متناسب با ضخامت دولایه است. ثبات واکنش نانوترکیب با توجه به دقت رابطهای دولایه براساس مقیاس نانومتر و کل تعداد دولایه‌ها می‌باشد. حالت ”ثبات“ این نکته را در بر دارد که جبهه موج واکنش‌پذیر نانوترکیب بصورت خود انتشار عمل نموده تا آنکه رسانه بطور کامل مصرف شود. در حالیکه حالت ”بی‌ثبات“ اشاره به جبهه موج واکنش‌پذیر خودمستهلک می‌باشد. سیستمهای معمولی دولایه آلومینیوم/ نیکل(Al/Ni) یا آلومینیوم/ تیتانیوم (Al/Ti) می‌باشند که ضخامت دولایه بطور کلی در محدوده میکرومتر ۰٫۱-۰٫۳ است. سیستم بیمتالیک نانولایه، یا نانوترکیب در شکل ۱ نشان داده شده است.

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه

نتایج و مباحث
تکنولوژی اتصال‌زدایی نانوترکیبی هم دارای کاربرد نظامی و هم کاربرد تجاری می‌باشد. این تکنولوژی دارای اهمیت دست اول در خصوص توسعه برنامه ARL جهت تولید پوشش توپخانه ۱۵۵ میلیمتری که در شکل ۵ دیده می‌شود می‌باشد. تلاش اخیر ARL بر روی تکنولوژی اتصال‌زدایی متمرکز بوده است. در این فرآیند طراح می‌بایست از برخی نکات مهم از جمله طول اتصال و انرژی مرحله آغازین اطلاع داشته باشد.
یک نانوفویل آزاد آماده تجاری و فرآیند رسوب مستقیم پوشش نانوئی ARL هر دو به خوبی نشان‌دهنده میزان مناسب چسبندگی بوده و هر دو نیز به خوبی تکنولوژی اتصال‌زدایی را عملی نموده‌اند. با این وجود، این دو فرآیند سریع و کامل دارای مزیتها و معایب خاص خود می‌باشند.
دیدگاه نانوفویل آزاد نیازمند انتخاب مسلم و برنامه‌های کاربردی اتصال از هر دو سمت نانوفویل بین اجزاء می‌باشد. تست قدرت برش لایی اتصال با استفاده از زیر لایه آلمینیوم نشان‌دهنده آن است که نانوفویل دارای اتصال‌زدایی مناسبی می‌باشد. نتایج این تست در جدول ۱ نشان داده شده است.

تسلیحات نظامی اتصال‌زدایی اجزای بیمتالیکهای نانولایه

 

نتیجه‌گیری
تحقیق جاری نشان‌دهنده اهمیت کاربرد اصول مهندسی طراحی جهت ارتقای محصولات تجاری که در زمینه کاربردهای نظامی نقش دارند می‌باشد. تکنولوژی جاری در توسعه نانوفویل واکنش‌پذیر مورد بررسی و استفاده قرار گرفته تا امکان جدانمایی سریع ساختارهای پیوند داده ‌شده را به نمایش گذارد. مطالعه ارائه شده کنونی نشان‌دهنده امکان ساخت نانوفویلها و نانوپوششها بوده است، ضمن آنکه اصول کاربرد این تکنولوژی جهت جداسازی ساختارهای پیوندی پوشش توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری غیرمخرب را مورد بررسی قرار می‌دهد. خصیصه‌های نانوپوششها و ارزش آنها در جهت کاربردهای خاص نظامی مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین ارزیابی کیفی عملکرد مواد نیز ارائه گردیده است.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.