مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۵
کد مقاله
ELC05
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تاثیر کنترلر DSP بر روی عملکرد درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی دائمی در مد شار تضعیف شده
نام انگلیسی
Influence of DSP controller on performance of a permanent magnet brushless AC drive in flux-weakening mode
تعداد صفحه به فارسی
۲۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
درایو بدون جاروبک، DSP، ماشین الکتریکی، تضعیف شار، نوسان، کوانتش – کوانتایی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Brushless drive, DSP, Electrical machine, Flux-weakening, Oscillation, Quantisation
مرجع به فارسی
ژورنال علوم دانشگاه زیجیانگ
دپارتمان مهندسی برق و الکترونیک
مرجع به انگلیسی
Department of Electronic & Electrical Engineering, University of Sheffield
کشور
چین

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی

 

تاثیر کنترلر DSP  بر روی عملکرد درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی دائمی در مد شار تضعیف شده
خلاصه : عملکرد تضعیف ـ شار یک درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی دائمی با استفاده از کنترلرهای DSP  ممیز اعشار و ممیز ثابت مورد بررسی قرار گرفت. یک نوسان جریان قابل ملاحظه، در این درایو به هنگام کار با سرعت بالا در مد شار تضعیف شده با DSP ممیز ثابت  مشاهده گردید. بررسیها نشان داد که علت این امر بواسطه کمپنزاسیون آنلاین افت ولتاژ مقاومت سیم پیچ و خطاهای کوانتشی مرتبط با معماری ممیز ثابت DSP می‌باشد. یک جدول مراجعه‌ای ساده جهت حذف نوسان و بدست آوری توانایی تضعیف‌ـ شار تعمیم یافته پیشنهاد شده است.

کلمات کلیدی: درایو بدون جاروبک، DSP، ماشین الکتریکی، تضعیف شار، نوسان، کوانتش – کوانتایی

 

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی

 

مقدمه
برای کاربردهایی نظیر درایوهای کششی و محوری به موتورهای AC بدون جاروبک مغناطیسی دائمی (BLAC) که بتوانند در دو حالت گشتاور پایدار و تضعیف ـ شار کار نمایند نیاز می‌باشد. عملکرد درایو BLAC با ممیز اعشار  (TMS320C31) و ممیز ثابت (TMS320F240– دارای طول کلمه ۱۶ بیتی) کنترلر بر مبنای DSP مورد بررسی قرار گرفت. به هنگامی که درایو در مد تضعیف – شار و کمپنزاسیون آنلاین افت ولتاژ مقاومت سیم پیچ کار می‌نمود، نوسان جریان قابل ملاحظه‌ای  با  کنترلر بر مبنای-DSP ممیز ثابت مشاهده گردید. شکل ۱a نشان دهنده کنترل d- و محورq جریانهای I*d و I*q  (ستاره = مقادیر کنترلی طرح شده) که نتیجه سیستم کنترل برمبنای-DSP ممیز ثابت، برای موتور BLAC که پارامترهای آن در جدول ۱ نشان داده شده است و نیروی برق وارانی موجی شکل آن در شکل ۲ نشان داده شده است می‌باشد. می‌توان دید که I*d و I*q دارای تفاوت بین مقادیر بالا و پایین در حدود ۲ ms می‌باشند. در نتیجه، فاز کنترل جریان i*a   نشات گرفته از  I*d و I*q  از طریق تبدیل dq – به – abc ، جدا شده از سینوس بوده، در حالیکه دامنه فاز اصلی جریان ia  نیز همچنین متفاوت می‌باشد. در مقابل، با نقطه ممیز اعشار سیستم کنترل بر مبنایDSP،  I*d   و  I*q  ثابت بوده و، از اینرو، a  بصورت سینوسی دارای گوناگونی زمانی بوده و همچنین دارای دامنه ثابت همانگونه که در شکل ۱b نشان داده شده است می‌باشد. الگوریتمهای کنترلی برای هر دو سیستم یکسان می‌باشند. نویسندگان این مقاله مبدا جریان مشاهده شده نوسان را مورد بررسی قرار داده و یک راه حل ساده و کارا را برای مسئله ارائه داده‌اند.
تاثیر مقاومت سیم پیچی بر عملکرد تضعیف‌ ـ شار
حالت ثابت معادلات ولتاژ محور d-q برای موتور BLAC بشرح ذیل می‌باشد:

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی

 

سیستم درایو
شکل ۴ نشان دهنده شماتیک درایو موتور BLAC کنترل – بردار می‌باشد. گشتاور و شار چاک یا شکاف هوایی با کنترل اجزای جریان I*d  و  I*q  دارای گوناگونی بوده، که به جریانهای فاز کنترل I*a  ،  I*b  و  I*c  برحسب موقعیت روتور آنی  که از یک کد کننده بدست آمده، تبدیل می‌شوند. یک پسماند مغناطیسی مبدل کنترل – جریان  دقت زیاد کنترل جریان را مهیا می‌نماید. کنترل جریان I*T که از رگولاتور سرعت نوع-PI مشخص می‌گردد، به ترکیبات محور d و q تجزیه می‌گردد، یعنی  I*d و I*q ، بترتیب ، برحسب پروفیلهای جریان مطلوب برای حداکثر گشتاور معادلات   (۷)  و (۸). فلوچارت الگوریتم کنترل تضعیف- شار که دارای همکاری با کمپنزاسیون افت ولتاژ مقاوم آنلاین می‌باشد در شکل ۵ نشان داده شده است.
عملکرد با کنترلرهای  DSP  ممیز اعشار و ممیز ثابت
در یک DSP ممیز ثابت کلیه ورودیها، خروجیها و نتایج میانگین بصورت اعداد ممیز ثابت با طول کلمه مشخص معرفی می‌شوند.  به منظور بدست آوردن بیشترین میزان دقت، یک مدل واحد مورد استفاده قرار گرفت. این استفاده بگونه‌ای بود که پارامترها در داخل یک محدوده باریکی از اعداد که برای فرمت ممیز ثابت مناسب می‌باشد باقی می‌مانند. بنابراین، هر مقدار در الگوریتم کنترل در قیاس با ارزش مرجع بیان می‌گردد. پس از آن، با توجه به محدوده دینامیک، دقت و توانایی پردازش TMS320C240 DSP، فرمت عددی Q(4,12) بکار گرفته می‌شود که در آن آخرین ۱۲ بیت به بخشهای کسری و ۴ بیت اول به بخش صحیح  اعداد حقیقی اختصاص داده می‌شوند.
نتیجه گیری
علت نوسانات جریان در یک درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی دائمی به هنگام بکار بردن کنترلر بر مبنای DSP ممیز ثابت مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از دیدگاه جدول مراجعه‌ای ساده، تاثیر خطاهای کوانتشی که باعث DSP ممیز ثابت و کمپنزاسیون افت ولتاژ مقاوم آنلاین می‌گردد حذف گردیده و عملکرد تضعیف ـ شار ارتقا یافته است.

تاثیر کنترلر DSP بر درایو AC بدون جاروبک مغناطیسی

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.