مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز –  ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۲۳
کد مقاله
ELC23
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت – فصل ۲ – آنالیز حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز
نام انگلیسی
Transients in Power Systems – Transient Analysis of three-phase Power Systems
تعداد صفحه به فارسی
۳۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۶
کلمات کلیدی به فارسی
سیستمهای  قدرت
کلمات کلیدی به انگلیسی
Power Systems
مرجع به فارسی
دانشگاه تکنولوژی دلفت ، هلند
مرجع به انگلیسی
Delft University of Technology, Netherlands
کشور
هلند

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

 

فصل ۲
آنالیز حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز
 
در شرایط عملیاتی عادی، یک سیستم قدرت سه فاز را می‌توان بعنوان یک سیستم تک فاز مورد استفاده قرار داد، آن هم به هنگامی‌که بارهای الکتریکی، ولتاژها و جریانها بصورت متوازن یا بالانس حضور داشته باشند. در صورتی که ما انتشار موج صفحه‌ای را در امتداد سیمهای مربوطه تصور نمایم (با وجود آنکه، براساس آنچه از معادلات ماکسول شناخته شده است که در حضور موارد اتلاف، این مورد اکیدا درست نمی‌باشد)، نماد یا شاخص شبکه با عناصر متمرکز را می‌توان به وجود آورد، البته به هنگامی‌که ابعاد فیزیکی سیستم قدرت، یا بخشی از آن، به کوچکی هنگامی‌باشند که آنها را با طول موج ولتاژ و سیگنالهای جریان مقایسه می‌کنیم. به هنگامی‌که چنین قضیه‌ای صحت داشته باشد، می‌توان بصورت موفقی از شاخص عنصر متمرکز خط- منفرد سیستم قدرت سه فاز برای محاسبه استفاده نمود. بروز یک خطا باعث می‌شود تا سیستم به سمت یک موقعیت غیر طبیعی هدایت شود. خطاهای اتصال کوتاه مخصوصا از توجه بیشتری برخوردار می‌باشند، چرا که آنها عمل سوئیچینگ را بهمراه داشته، که معمولا باعث ایجاد ولتاژهای اضافی گذرا می‌گردد.
خطاهای خط- به- زمین جزء آن دسته از خطاهایی می‌باشند که در آن یک خط انتقال  اورهد، بواسطه باد، بار یک لایه یخی یا افتادن الوار درخت، به زمین برخورد می‌نماید. اکثریت خطاهای خط انتقال برق بصورت خطاهای خط به زمین منفرد می‌باشند. خطاهای خط به خط معمولا نتیجه نوسانات خطوط هوایی هستند، و علت آنها نیز غالبا وزش بادهای قدرتمند یا شکستگی خط و افتادن بر روی خط زیرین است. خطاهای خط به زمین دوبل ناشی از عواملی می‌باشند که مشابه با موارد مرتبط با خطاهای خط به زمین منفرد بوده اما معمولا این گونه خطاها نادر می‌باشند. خطاهای سه فاز، به هنگامی‌که کلیه خطوط سه گانه یکدیگر را لمس نموده، یا به هنگامی‌که این خطوط به زمین می‌افتند، تنها درصد کوچکی از وقایع را تشکیل می‌دهند. اما با این وجود این گونه از خطاها جزء خطاهای بسیار شدید برای سیستم و اجزاء آن هستند.
در مورد خطای سه فاز متقارن در یک سیستم قرینه، می‌توان از نماد تک فاز برای اتصال کوتاه و آنالیز حالت گذار استفاده نمود. با این وجود، برای اکثریت موقعیت‌های خطا، سیستم قدرت بصورت نامتقارن در خواهد آمد. اجزاء متقارن و مخصوصا، شبکه‌های متوالی دارای روش قابل توجهی جهت آنالیز خطاها در سیستم‌های قدرت سه فاز نامتقارن می‌باشند، چرا که در بسیاری از موارد بخش نامتوازن سیستم فیزیکی را می‌توان برای مطالعه جدا نمود، بر این اساس بقیه سیستم بصورت بالانس تلقی می‌گردد. این امر، بطور مثال، برای حالت یک بار یا خطای نامتوازن ممکن است محقق شود. در چنین مواردی، ما تلاش می‌کنیم تا نسبت به یافتن اجزاء متقارن ولتاژها و جریانها در نقطه غیر متوازن اقدام کنیم و بر این اساس نسبت به اتصال شبکه‌های متوالی یا ترتیبی اقدام نموده، که در حقیقت بعنوان کپی‌های سیستم بالانس در نقطه غیر بالانس (نقطه خطا) محسوب می‌شوند.

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

 

۲-۱ مولفه‌های متقارن در سیستم‌های سه فاز
در سال ۱۹۱۸،  سی‌ال فورتسکیو  نسبت به انتشار مقاله خود به نام «روش مختصات متقارن به کار گرفته شده در راه حل شبکه‌های چند فازه» با همکاری موسسه آمریکایی مهندسین الکتریسته اقدام نمود. در این مقاله، وی مدلی را برای حل نمودن مجموعه غیر متوازن n – فازورهای  در n-1 از سیستم‌های n– فاز  دارای توالی فاز متفاوت و یک سیستم با فاز صفر اقدام نمود که در آن کلیه فازورها دارای دامنه و زاویه مساوی می‌باشند. این دیدگاه برای یک سیستم سه فاز تشریح گردیده است. شکل ۲-۱ نشان دهنده سه مورد از چنین مجموعه‌هایی از مولفه‌های متقارن می‌‌باشد.

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

 

۲-۲٫ مولفه‌های توالی برای امپدانس‌های شبکه‌ نامتعادل
یک سیستم سه فاز معمولی دارای خود امپدانس‌های نامساوی و امپدانس‌های متقابل می‌باشد،  همانگونه که در شکل ۲-۲ نشان داده شده است:
۳-۲ شبکه‌های ترتیبی
در مورد یک بار نامتوازن یا یک خطا که از طریق امپدانس‌های متعادل یا فاز – مساوی نشات گرفته است، بخش نامتعادل سیستم قدرت فیزیکی را می‌توان به منظور مطالعه جدا نمود، بقیه سیستم قدرت را نیز می‌توان بعنوان بالانس در نظر گرفت. در چنین موردی، ما نسبت به تعین مولفه‌های متقارن ولتاژ و جریان در نقطه غیر بالانس اقدام نموده و آنها را به منظور تایین مقادیر A-B-C سیستم انتقال یا تغییر شکل می‌دهیم. بنابراین، هدف اصلی این سیستم حلال مشکلات یافتن مقادیر ترتیبی یا متوالی می‌باشد، و بدین منظور، شبکه‌های ترتیبی معرفی می‌گردند.

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

 

۴-۲ آنالیز خطاهای سه فاز نامتقارن
 مولفه‌های متقارن، بویژه، شبکه‌های ترتیبی بعنوان ابزارهای بسیار مهم بشمار می‌آیند، آن هم به‌ هنگامی‌که با خطاهای نامتقارن کار می‌کنیم. آنالیز خطاهای نامتقارن معمولا بصورت مستقیم انجام می‌پذیرد. در ابتدا مدار سه فاز مورد خطا و جریان‌ها، ولتاژها و امپدانس‌ها ترسیم شده و برچسب زده می‌شوند، و بر این اساس مسیرهای  قطبیت‌ آنها مدنظر قرار می‌گیرد. پس از آن شرایط کرانه برای موارد خطای نامتقارن در سیستم a-b-c مشخص می‌شود و این ارتباطات بین جریان و ولتاژ از سیستم a-b-c به سیستم مختصات ۲-۱-۰ با استفاده از روال انتقال  انجام می‌پذیرد. در وحله بعد، ترمینالهای F و N از شبکه‌های ترتیبی بگونه‌ای متصل می‌گردند که جریان‌های متوالی منطبق با شرایط کرانه در سیستم ۲-۱-۰ باشند. شرایط کرانه برای ولتاژهای ترتیبی مشخص کننده اتصال ترمینال‌های باقیمانده شبکه‌های ترتیبی می‌باشد. این چنین مراحل نسبتا مستقیمی‌را می‌توان از طریق آنالیز دو مورد از خطاهای سیستم قدرت نشان داد که آنها را بعنوان روال معمولی تست مدار شکن و روالهای استاندارد سازی مدنظر قرار می‌دهند. خطای خط- به- زمین واحد (اتصال کوتاه زمین)  بعنوان یکی از انواع خطای بسیار شایع بشمار می‌آید. همچنین می‌توان از خطای سه- فاز- به- زمین (اتصال کوتاه سه‌فاز) بعنوان خطایی نام برد که دارای شیوع کمتری است. با این وجود، این خطا، بعنوان یک خطای شدید بشمار می‌آید که بوسیله مدارشکنها یا کلیدهای ولتاژ قوی قطع می‌گردد.
۱-۴-۲ خطای خط به زمین منفرد
مدار سه فاز خطای خط- به- زمین- واحد (SLG) در شکل ۴-۲ نشان داده شده است.
۲-۴-۲ خطای سه فاز- به – زمین (اتصال کوتاه سه فاز)
خطای سه فاز- به – زمین یا اتصال کوتاه سه فاز، در حقیقت، بعنوان یک خطای متقارن بنظر می‌رسد، چرا که سیستم قدرت پس از آنکه خطا بروز نمود حالت بالانس خود را حفظ می‌کند. این خطا جزء انواع خطاهای بسیار شدید بوده و در صورتی که اقدامات موثر را در جهت رفع  انجام ندهیم، می‌تواند به سرعت گسترش یابد. مدار سه فاز خطای سه فاز- به- زمین (TPG) در شکل ۶-۲ ترسیم شده است.

حالتهای گذرا‌ در سیستم‌های قدرت ۲ حالتهای گذار سیستم‌های قدرت سه‌ فاز

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.