مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۱۴۷
کد مقاله
MNG147
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
تاثیرخطرات مبادلاتی و قدرت بر روی فرصت طلبی در ارتباطات برون سپاری
نام انگلیسی
The  influence  of  exchange  hazards  and  power  on  opportunism  in  outsourcing relationships
تعداد صفحه به فارسی
۶۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۴
کلمات کلیدی به فارسی
برون سپاری، قدرت درون سازمانی، نظریه هزینه مبادله، فرصت طلبی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Outsourcing, Inter-organizational  power, Transaction  cost  theory, Opportunism
مرجع به فارسی
گروه مدیریت زنجیره تامین و بازاریابی علوم، دانشکده تجارت، دانشگاه Rutgers، ایالات متحده
گروه علوم مدیریت، دانشکده تجارت Fisher، دانشگاه ایالتی اوهایو، ایالات متحده
الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal  of  Operations  Management; Department  of  Supply  Chain  Management  &  Marketing  Sciences,  Rutgers  Business  School,  Rutgers  University,  Washington  Park,  Office ,  United  States
Department  of  Management  Sciences,  Fisher  College  of  Business,  The  Ohio  State  University,  United  States, Elsevier
کشور        
ایالات متحده

 

تاثیرخطرات مبادلاتی و قدرت بر روی فرصت طلبی در ارتباطات برون سپاری

چکیده
فرصت طلبی ارائه دهنده خدمات را می توان در بسیاری از جاها به عنوان یک ریسک اصلی همراه برون سپاری نام برد. در واقع، تئوری اقتصادی با توجه به عوامل مؤثر بر تصمیم گیری های برون سپاری، فرصت طلبی را به عنوان فرض رفتاری مهم در نظر می گیرد. فرض شده که اگر فرصت ایجاد شود، ارائه دهندگان برون سپاری به نفع خود عمل خواهند کرد. علارغم تاثیر بالقوه منفی که ممکن است رفتارشان بر روی مشتری داشته باشد. محققان دیگر استدلال می کنند که فرصت طلبی یک رفتار انسانی تزلزل ناپذیر نیست، بلکه اساسا می تواند تحت تاثیر شیوه های مدیریت که معرف این روابط اند، باشد. بر اساس این مباحث، این مقاله به بررسی روایی و اعتبار این موقعیت های گوناگون می پردازد. از رگرسیون سلسله مراتبی خطی برای بررسی داده های دوتایی بر روی ۱۰۲روابط برون سپاری، فن آوری اطلاعات، تدارکات، و دیگر  فرآیند های تجاری استفاده شده است. ما مدلی را آزمایش می کنیم که در آن فرض شده که تکیه سازمان خریدار به پایگاه های مختلف قدرت درون سازمانی، اثرات متفاوتی را بر روی ریسک فرصت طلبی دارد (گریز از قبول مسئولیت (shirking) و تجاوز به حقوق دیگران (poaching)). این فرضیه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند در حالی که به طور همزمان اثر خطرات مبادله ( سرمایه گذاری های خاص رابطه و عدم قطعیت فنی) بر روی گریز از قبول مسئولیت و تجاوز به حقوق دیگران توسط ارائه دهنده، بررسی می شوند. براساس شواهد موجود، نتایج نشان می دهند که اتکای خریدار به قدرت واسطه ها (به عنوان مثال، قدرت پاداش، قدرت تنبیه، قدرت قانونی یا مشروع) ریسک گریز از قبول مسئولیت و تجاوز به حقوق دیگران توسط ارائه دهنده، را افزایش می دهد در حالی که قدرت بی واسطه (به عنوان مثال، قدرت مهارت، و قدرت صلاحیت) با کاهش سطح رفتارهای فرصت طلبانه همراه هستند. جالب توجه است، که سرمایه گذاری های خاص رابطه، بر روی برخی از اشکال رفتارهای فرصت طلبانه، اثر دارند. عدم قطعیت فنی تاثیر قابل توجهی بر روی فرصت طلبی ارائه دهنده ندارد.

کلمات کلیدی: برون سپاری، قدرت درون سازمانی، نظریه هزینه مبادله، فرصت طلبی

 

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

۱- مقدمه
 در سال ۲۰۰۶، وزارت منابع اطلاعاتی تگزاس (DIR)، یک قرارداد هفت و نیم ساله برون سپاری با شرکت IBM (ماشین های اداری تجاری بین المللی) برای مدیریت و تلفیق و عملیات مرکز داده ایالت تگزاس، به هزینه ۸۶۳ میلیون دلار انعقاد کرد. با این ابتکار، پیش بینی شد که ۱۷۸میلیون دلار برای ایالت تا سال ۲۰۱۴ صرفه جویی می شود (Garrett، ۲۰۱۰). اما با توجه به گفته های یک مشاور، که ایالت تگزاس استخدام نموده بود، در دو سال اول تقریبا ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی شده بود (Garrett، ۲۰۱۰). علاوه بر این، در قرار داد ذکر شده بود که تا پایان سال ۲۰۱۰ بایستی تلفیق سرویس دهنده ها به پایان برسد. اما تا ماه ژوئیه ۲۰۱۰، تنها۱۰٪ از تلفیق سرویس دهنده ها انجام شده بود (Thibodeau، ۲۰۱۰). در نتیجه، مدیر اجرایی، وزارت منابع اطلاعاتی تگزاس، با IBM درجلسه ای تحت عنوان “اخطار برای درمان ” این شرکت را به ۱۵ مورد نقض قرارداد متهم ساخت (Garrett  Thibodeau، ۲۰۱۰). با توجه به این اخطار “اثرات جمع شده سرمایه گذاری نامکفی توسط IBM، عملکرد ضعیف و بی توجهی مستمر به تعهدات محافظتی MSA [توافقنامه خدمات ارشد]، منجر به آسیب رساندن به سازمان های دولتی، قرار گرفتن در معرض خطرات غیر ضروری و عدم دستیابی به اهداف تعیین شده توسط IBM، شده است.”( Robinson، ۲۰۱۰). در میان این اتهامات ذکرشده “عدم موفقیت IBM در ارائه پرسنل واجد شرایط کافی و مناسب ” و ” عدم موفقیت IBM در انجام همه تعهدات خود برای جدید کردن فن آوری ها …….عدم ارائه برنامه ای برای تغییر سیستم ها، که IBM مسئولیت مالی و عملیاتی را برای ارائه نسخه های جدیدتر داشته است ” نیز می باشد ( Robinson، ۲۰۱۰).

این مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است: در بخش ۲، مطالعات مربوط به خطرات مبادله، قدرت درون سازمانی و فرصت طلبی مورد بحث قرار می گیرد. بخش ۳ واقعیت نظری فرضیه های تحقیق را نشان می دهد. در بخش های ۴ و ۵، اطلاعات مربوط به روش تحقیق و تجزیه و تحلیل پوشش داده می شوند. بخش ۶ یافته های تحقیق و مفاهیم مدیریتی را بیان می کند. نتیجه گیری و روند تحقیقات آینده نیز در بخش۷ مورد بحث قرارمی گیرد.

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

 

۲- مطالعات مربوطه
یکی از مهمترین دیدگاه های مورد استفاده برای توضیح علامت گذاری مرزهای شرکت، تئوری هزینه مبادله است (TCT) (Macher و Richman، ۲۰۰۸ Rindfleisch و همکاران، ۲۰۱۰). با توجه به TCT، کارآمدترین شکل حکومت برای فعالیت های کسب و کار مشخص، مشروط بر ویژگی های برجسته مبادله می باشد (Coase، ۱۹۳۷ Holmströ و Roberts، ۱۹۹۸ Williamson، ۱۹۷۵). یکی از فرض های رفتاری اصلی در TCT، فرصت طلبی است (Grover و Malhotra، ۲۰۰۳ Holcomb و Hitt، ۲۰۰۷). فرصت طلبی یعنی “با مکرو حیله به دنبال منافع شخصی بودن” (Williamson، ۱۹۷۵، ص ۶). فرض رفتاری فرصت طلبی در TCT، به این گونه است که اگر فرصت ایجاد شود، افراد به طور طبیعی در جهت نفع و سود خود عمل می کنند (Ghoshal و Moran، ۱۹۹۶، John، ۱۹۸۴). منتقدان اغلب این فرض، که فرصت طلبی یک ویژگی ذاتی انسان است، را به عنوان یکی از محدودیت های اساسی این تئوری(هزینه مبادله) می دانند (Wathne و Heide، ۲۰۰۰). از دیدگاه Maitland و همکاران. ( ۱۹۸۵، ص ۶۴) “فرصت طلبی نه در همه جا موجود است و نه بسیار غیر عادی است”. اگر کسی اعتقاد داشته باشد که فرصت طلبی یک ویژگی انسانی تزلزل ناپذیر نیست، و اساسا وابسته به چارچوب مبادله و شیوه های مدیریتی به کارگرفته می باشد، از این رو بررسی عواملی که تشدید یا ضعیف کننده تمایل برای رفتارهای فرصت طلبانه است، ارزش پژوهش و تحقیق کردن را دارد.
۲٫۱ خطر مبادله
 با توجه به TCT، مشکلات مبادله بین سازمانی منوط بر سه ویژگی اصلی است: سرمایه گذاری خاص- مبادله، عدم قطعیت، و تکرار می باشد (Williamson، ۱۹۷۹). تمرکز ما تنها بر روی روابط برون سپاری “تکرار شونده” می باشد و در نتیجه دو ویژگی مربوط به مبادله، سرمایه گذاری خاص- رابطه و عدم قطعیت را شامل می شود. این ها به سادگی رایج ترین متغیرهایی هستند که در مطالعات تجربی جزو گزاره های اصلی به شمار می روند (David و Han، ۲۰۰۴). سرمایه گذاری های ویژه – رابطه طوری هستند که “ارزش آنها در هر کاربردی به غیر از حمایت از مبادله بین طرفین بسیار پایین (شاید صفر) می آید “(Holmström و Roberts، ۱۹۹۸، ص ۷۴). عدم قطعیت، غیر قابل پیش بینی بودن را در محیط مبادله بین سازمانی در حال تغییر، نشان می دهد. در یک بررسی گسترده از تحقیقات تجربی صورت گرفته بر روی TCT، David و Han (2004) نتیجه گرفتند که عدم قطعیت فنی شایع ترین نوع از عدم قطعیت است.
 ۲٫۲٫ پایگاه قدرت درون سازمانی
 قدرت یعنی “توانایی یک فرد یا یک گروه که بتواند رفتار دیگران را کنترل کند یا بر آنها نفوذ داشته باشد. “(Hunt و Nevin سال ۱۹۷۴، ص. ۱۸۶). French و Raven در سال ۱۹۵۹ پنج نوع قدرت کلیدی را شناسایی کردند: قدرت پاداش، قدرت تنبیه، قدرت مشروع، قدرت صلاحیت، و قدرت مهارت. Raven و Kruglanski (1970) ادعا کردند که پایگاه های قدرت شخصی، به طور جداگانه استفاده نمی شوند، بلکه به طور مشترک مورد استفاده قرارمی گیرند. شواهد تجربی نشان می دهد قدرت پاداش، تنبیه (مجازات نیز نامیده می شود) و قدرت مشروع (Busch، ۱۹۸۰ Frazier و Summers، ۱۹۸۴ Marwell و Schmitt، ۱۹۶۷) همانند قدرت صلاحیت و قدرت مهارت (Kasulis و Spekman، ۱۹۸۰) به طور مشترک مورد استفاده قرار می گیرند.
۲٫۳٫ فرصت طلبی
Williamson (1975، ص ۹) فرصت طلبی را اینگونه تعریف می کند “نبود صداقت درمعاملات، با مکر و حیله به دنبال منافع شخصی خود بودن”. واژه “مکر و حیله” دلالت دارد بر”دروغ گویی، دزدی، تقلب، تلاش برای گمراه کردن، تحریف، پنهان نمودن، ایجاد ابهام و یا گیج کردن “(Williamson، ۱۹۸۵، ص ۴۷). این مفاهیم توسط محققان دیگر نیز تایید شده است (به عنوان مثال JAP و Anderson، ۲۰۰۳، Liu و همکاران، ۲۰۰۹ Wathne و Heide، ۲۰۰۰). با توجه به TCT، در مبادلات بین سازمانی با مشخصه دارا بودن خطر بالایی از فرصت طلبی، برآورد مخارجی برای کنترل و نظارت بر طرفین، لزومی است. از این رو، بهره وری نسبی از طریق نظارت بازار (به عنوان مثال برون سپاری) پایین می آید (Hill، ۱۹۹۰ Parkhe، ۱۹۹۳). تمرکز ما بر روی دو شکل فرصت طلبی با برون سپاری:

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

 

۳- فرضیه های تحقیق
۳٫۱٫ سرمایه گذاری ویژه-رابطه و فرصت طلبی ارائه دهنده
 به طورکلی سرمایه گذاری یک طرفه در دارایی های انسانی و دارایی های فیزیکی خاص برای تشدید رفتارهای فرصت طلبانه پنداشته می شوند. همانطور که توسط Williamson (1979)، بیان شده، اگر بر روی مبادله یک شرکت سرمایه گذاری های ویژه- رابطه صورت گیرد، این رابطه تبدیل به دارایی انحصاری می گردد. Klein و همکاران.(۱۹۷۸، ص ۲۹۸-۲۹۹) می گویند: “حتی اگر رقابت آزاد برای ورود به بازار وجود داشته باشد، تخصص گرایی دارایی های موجود برای یک کاربر خاص (و یا دقیق تر بگوییم هزینه های بالا برای در دسترس قرارگرفتن دیگر افراد) یک شبه اجاره خلق می کند”.
اگر سرمایه گذاری ویژه – رابطه، از طرف سازمان خریدار باشد، تعداد اندکی موقعیت چانه زنی به وجود می آید. اگر چه بازار عرضه برای خدمات خاص ممکن است به اندازه کافی رقابتی باشد، اما پرداخت اقساطی دارایی های منحصر به فرد، تعویض ارائه دهندگان را پر هزینه تر می سازد. این کار باعث ایجاد یک وضیعت “قفل شدگی” می شود که به موجب آن سازمان برون سپاری به طور فزاینده ای در گرو ارائه دهنده قرار می گیرد.
بر این اساس، TCT نشان می دهد که ارائه دهنده برون سپاری برای بهره برداری از این موقعیت به نفع خود، با انگیزه تر است (DAS و Teng، ۱۹۹۶). با توجه به این بحث ها، Morgan و همکاران (۲۰۰۷) شواهد تجربی از صنعت مواد غذایی می آورند که رابطه مثبت بین وابستگی درون سازمانی و فرصت طلبی را توسط طرفین، نشان می دهد. ارائه دهندگان خدمات ممکن است به دنبال سهم بیشتری از منافع اقتصادی حاصل از مبادله از طریق اقدامات آشکار مانند مذاکرات مجدد برای قرارداد فرصت طلبانه باشند (Wathne و Heide، ۲۰۰۰). با این حال، ممکن است ارائه دهنده اقداماتی پنهانی را نیز انجام دهد که ذاتا فرصت طلبانه باشد. گریز از قبول مسئولیت یکی از نمونه های اولیه از فرصت طلبی های پنهان در دسترس ارائه دهندگان می باشد. با گسترش ندادن منابع ضروری و یا توافق نکردن با سرمایه گذاری ها، ارائه دهندگان می توانند به طور بالقوه ارزش هایی بیشتری را از این رابطه، حداقل در کوتاه مدت بدست آورند.
۳٫۲٫ عدم قطعیت فنی و فرصت طلبی ارائه دهنده
 همانطور که فن آوری های غالب در زمینه مبادلات به سرعت بیشتری در حال تکامل اند، به طور فزاینده ای طراحی قراردادهای برون سپاری کامل و دقیق نیز سخت تر می شود. (Crocker  و Reynolds، ۱۹۹۳،  Williamson، ۱۹۷۹). این دشواری ها برای سازمان دهی برون سپاری نیز مشکل ساز است، همانطورکه توسعه حفاظت قراردادی “اولین جایگزین برای یکپارچگی عمودی به عنوان راه حلی برای مشکل کلی رفتارهای فرصت طلبانه، می باشد “( Kleinو همکاران، ۱۹۷۸، ص. ۳۰۲). شرکت هایی که از یکپارچگی عمودی به نفع برون سپاری اجتناب می ورزند، معمولا وابسته به مفاد قرارداد رسمی، به عنوان یک مکانیسم کلیدی برای کنترل رفتار ارائه دهنده، هستند (Handley و Benton، ۲۰۰۹ Poppo و Zenger، ۲۰۰۲). با این حال، سطح بالای عدم قطعیت فنی، مفادهای قابل اجرای قراردادی در حال توسعه را بیشتر به چالش می کشد، و در نتیجه اثر این اهرم کنترلی مدیریتی را کاهش می دهد.
۳٫۳٫ قدرت خریدار و فرصت طلبی ارائه دهنده
چندین مطالعات تجربی دریافته اند که چگونه میزان وابستگی به رابطه و/یا تکیه بر پایگاه های قدرت مختلف، بر سطح کنترل بازاریابی و یا تصمیمات عملیاتی اثر می گذارند. (Brown و همکاران، ۱۹۸۳ El-Ansary، ۱۹۷۵ El-Ansary و Stern، ۱۹۷۲ Etgar، ۱۹۷۶، ۱۹۷۸ Lusch  و Brown، ۱۹۸۲). هم چنین استدلال می شود که پایگاه های قدرت مختلف، اثرات متفاوتی بر روابط بین سازمانی می گذارند. Benton  و  Maloni در ۲۰۰۵ اظهار داشتند که قدرت واسطه ای با کاربرد رقابتی و منفی قدرت همراه است در حالی که قدرت بی واسطه قدرت ذاتا بسیار مثبت است. شرکت هایی که از روش واسطه ای برای تحت فشار قراردادن ارائه دهندگان استفاده می کنند تمایل دارند که از خارج انگیزه ای را برای ارائه دهندگان ایجادکنند که در جهت منافع این شرکت ها عمل کنند (Brown و همکاران، ۱۹۹۵).

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

 

۴- روش های تحقیق:
۴٫۱٫ نمونه
 جامعه شرکت های خریدار مورد هدف برای این پژوهش، سازمان های بزرگ ایالت متحده با فرآیند کسب و کار خانگی و / یا دریایی(یعنی فن آوری اطلاعات، تدارکات، حسابداری، و منابع انسانی) با تعاملات برون سپاری بودند. ما با شرکت هایی که در لیست، شاخص سهام Russell 3000، قرار داشتند آغاز کرده و از چندین پایگاه داده رایگان آنلاین، برای شناسایی اسامی، عناوین، و آدرس ایمیل متخصصان ارشد در این سازمان ها استفاده نمودیم (Lead411 Spoke.com ZoomInfo.com). آگاهی دهندگان واجد شرایط با بررسی عناوین شغلی شناسایی شدند و توصیف شغل ها، برای تعیین احتمال ارتباط با برون سپاری، در دسترس بودند. اطلاعات تماسی برای اعضای مدیریت در ۲۳۵۶ از ۳۰۰۰ شرکت مورد نظر، بدست آورده شد. از نمایندگان شرکت های برون سپاری خواسته شد به صورت آنلاین اطلاعات تماسی خود را تکمیل نمایند، و همچنین یک تیم تحقیقاتی را بامعرفی ارائه دهندگان خدمات اصلی، فراهم کنند. از شرکت کنندگان خواسته شد که در ارزیابی های مرتبط با هر رابطه در این تحقیق شرکت داشته باشند. به طور خاص، از شرکت کنندگان خواسته شد که برخی روابط خاص را ” گیلاس چینی” نکنند، بلکه تمام روابط مربوطه در طبقه بندی که آنها مسئول هستند را شامل شوند. این شرایط زمان مقرر برای شرکت کنندگان را افزایش می دهد.
۴٫۲ ابزار اندازه گیری
در این مطالعه، خطرات مبادله ای موجود در رابطه برون سپاری با سه ساختار منعکس شده اند. سرمایه گذاری خاص – رابطه توسط خریدار که متشکل از دو آیتم است، یکی ویژگی دارایی انسانی و دیگری ویژگی دارایی فیزیکی، اندازه گیری شده است. این دو آیتم از دو آیتم مورد استفاده در مقیاس های قبلی سرمایه گذاری های مشخصه (Anderson و Weitz، ۱۹۹۲) اقتباس شده است، و از نقطه نظر شرکت های خریدار اندازه گیری می شوند. سرمایه گذاری خاص –رابطه توسط ارائه دهنده نیز متشکل از دو آیتم ویژگی دارایی انسان و دارایی فیزیکی می باشد به جز اینکه در این زمان از چشم انداز ارائه دهنده اندازه گیری می شود.
۴٫۳٫ اندازه گیری روایی و قابلیت اطمینان
اندازه گیری آیتم ها و مقیاس های مربوطه همه در ضمیمه A آورده شده است (بدون در نظر گرفتن متغیرهای کنترل). مقیاس چندگزینه ای که در تحلیل عاملی تاییدی (CFA) قرارگرفتند از LISREL 8.80، استفاده نمودند. تحلیل های اولیه نشان دادند که یکی از آیتم ها در مقیاس قدرت مرجع، همبستگی پایینی با دیگر آیتم ها در مقیاس دارد از این رو از تجزیه و تحلیل حذف شد. داده حذف شده با استفاده از احتمال بیشینه اطلاعات کامل (FIML) تطبیق داده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی ( CFA ) پایایی و روایی قابل قبولی را برای مدل اندازه گیری نشان می دهند. برازش مدل کلی قابل قبول، با مقادیر =RMSEA 07/0 و ۵۱/۱df =  /²x  نشان داده می شود.
۴٫۴روش های متداول و مقبولیت اجتماعی
 فرضیه ۱a و ۱b در معرض نگرانی های تورش(سوگیری) روش های متداول نیستند چرا که متغیرهای مستقل و وابسته، از منابع مختلف جمع آوری شده اند. اما در مورد فرضیه های دیگر به این صورت نمی باشد. تورش روش های متداول تا حدی با طراحی ابزار تحقیق کنترل می شوند. (به عنوان مثال ترتیب معکوس سوالات، تفکیک مکانی متغیرهای مستقل و وابسته، و جا به جایی تصادفی سوالات). طبق توصیه Podsakoff و همکاران (۲۰۰۳، ص. ۸۹۸)، ما نیز داده ها را برای شواهد تجربی از تورش روش های متداول به وسیله تحلیل عاملی تاییدی( CFA )، که یک ساختار را به عنوان یک عامل روش های اندازه گیری نشده شامل می شود، بررسی می کنیم.

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

 

۵- تجزیه و تحلیل
 هدف اولیه تحلیلی ما تفکیک قدرت تفسیری منحصر به فرد خطرات مبادله و پایگاه های مختلف قدرت در فرصت طلبی ارائه دهنده می باشد، در حالی که ویژگی های مخدوشگر بالقوه در چارچوب برون سپاری کنترل می شوند. این امر مستلزم روشی است که در آن می توان واریانس را در یک رفتار کنترل شده، تفکیک کند. ملاحظات دیگری نیز باید در مورد داده های ما نیز مد نظر قرار گیرند. داده هایی که برای متغیرهای مستقل استفاده می شوند شامل ترکیبی از متغیرهای مقیاس لیکرت چند گزینه ای و تک گزینه ای همراه با متغیرهای اسمی می باشند. بنابراین، روش آماری انتخاب شده باید قادر باشد با مقیاسهای چندگانه اندازه گیری تطبیق داده شود.

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

 

۶- نتایج و مباحث
 جدول ۶ نتایج به دست آمده از آزمون آماری از هر فرضیه تحقیق را نشان داده است. در هر یک از بخش های زیر، نتایج آماری برای هر فرضیه آورده می شود، وسپس مورد بحث قرار می گیرند و با توجه به مفاهیم مدیریتی نتیجه گیری نهایی صورت می گیرد.
۶٫۱ تاثیر خطرات مبادله بر روی فرصت طلبی ارائه دهنده
 همانطور که فرض شده بود، ضریب رگرسیون همراه با اثر سرمایه گذاری خاص-رابطه توسط خریدار، بر روی “گریز از مسئولیت” ارائه دهنده در مرحله چهارم مدل “گریز از مسئولیت” مثبت و معنی دار است (p  <  ۰٫۰۵ ۱۷۱/۰ = ß) (جدول ۵ را مشاهده کنید). اما، مرحله چهارم از مدل رگرسیون “تجاوز به حقوق دیگران” نشان می دهد که ضریب رگرسیون سرمایه گذاری خاص – رابطه توسط خریدار بر روی تجاوز به حقوق دیگران توسط ارائه دهنده منفی و ناچیز است.
۶٫۲٫ تاثیر قدرت خریداربر روی فرصت طلبی ارائه دهنده
 با ارزشیابی فرضیه های خطر مبادله، مدل کامل(مرحله چهارم) در جدول ۵ برای ارزیابی فرضیه های گریز از مسئولیت و تجاوز به حقوق دیگر استفاده می شود. همانطور که فرض شده بود، ضریب رگرسیون اثر قدرت واسطه ای بر روی گریز از مسئولیت ارائه دهنده مثبت و قابل توجه است ( ۰٫۲۴۷، P <0.01)، همانطور که اثر قدرت واسطه ای برروی تجاوز به حقوق دیگران ( ۰٫۱۵۹، P <0.05) است. این نتایج شواهدی را از پذیرفته شدن فرضیه ۴a و فرضیه ۴b ارائه می دهند.

برون سپاری خطرات فرصت طلبی ارتباطات

 

۷- نتیجه گیری و تحقیقات آینده
 همانطور که برون سپاری به عنوان یک فعالیت رایج کسب و کار ادامه داردو بسیاری از شرکت ها با نتایج آن نا امیدشده اند، ضروری است که درک بهتری از کارهایی که موجب این نتایج برون سپاری می شوند، صورت گیرد. گریزاز مسئولیت و تجاوز به حقوق دیگران دو نوع از فرصت طلبی توسط ارائه دهنده است که می تواند به عنوان مخدوشگر ارزش در برون سپاری نقش ایفا کند. هدف اصلی از این مطالعه بررسی اثرات خطرات مبادله و قدرت سازمان های برون سپاری بر روی گریزاز مسئولیت و تجاوز به حقوق دیگران توسط ارائه دهنده است. مطالعات قبلی بر روی فرصت طلبی درون سازمانی، به طور همزمان اثرات خطرات مبادله و قدرت را در یک مدل مشترک بررسی نکرده اند.با پیگیری اهداف این تحقیق به یک سهم اساسی در مطالعات برون سپاری دست می یابیم.
نتایج آماری ما شواهدی را ارائه می دهند که هرچه سرمایه گذاری خاص –رابطه توسط خریدار بیشتر باشد و با تکیه بر پایگاه های قدرت واسطه ای باشد، سازمان برون سپاری را با ریسک بالاتری برای فرصت طلبی توسط ارائه دهنده مواجه می سازد.در مقابل، سرمایه گذاری خاص –رابطه توسط ارائه دهنده هرچه بیشتر باشد و تکیه بر پایگاه های قدرت بی واسطه باشد ریسک فرصت طلبی توسط ارائه دهنده کاهش می یابد.
ضمیمه A
سرمایه گذاری های خاص-رابطه توسط خریدار(عدد۱=شدیدا مخالف عدد۴=خنثی عدد۷= شدیدا موافق)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.