مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

درختچه های حیات وحش

درختچه های حیات وحش

درختچه های حیات وحش – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۶۲
کد مقاله
WOD62
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
درختچه های حیات وحش
نام انگلیسی
WILD LIFE SHRUBS
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
درختچه ها، حیات وحش
کلمات کلیدی به انگلیسی
WILD LIFE, SHRUBS
مرجع به فارسی
اداره حفظ و نگهداری منابع طبیعی
وزارت کشاورزی ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
US Natural Resources; Conservation Service; USDA-NRCS
کشور
ایالات متحده

درختچه های حیات وحش

کران بری آمریکایی/ قره قاط / آس بری کوچک
    American Cranberry  (Viburnum trilobum)
این نوع درختچه بومی نیویورک در ابتدای رویش دارای رشد کندی می باشد و ارتفاع آن در کل به ۸ الی۱۲ فوت میرسد. درخاک های مرطوب، زه کشی شده و نیز در مقابل نور مستقیم خورشید رشد مناسبی دارد، با این حال از قابلیت رویش درمناطق مختلف نیز برخوردار می باشد. گل های سفید آن در اواخر ماه می شکوفه می دهند و میوه قرمز رنگ آن را در ماه سپتامبر پدیدار می سازد. ماندگاری میوه ها تا فصل بهار ادامه دارد و منبع غذایی محبوبی برای پرندگان شکاری و همچنین آواز خوان به شمار می رود. از این درختچه برای ساخت پرچین، دیواره و مشخص نمودن ناحیه مرزی یا حریم ملکی استفاده می شود و به فضای ۶ الی ۸ فوت برای رشد نیازمند است.
 
کرژله سیاه Black Chokeberry  (Aronia melanocarpa)
 
ارتفاع این درختچه حدود ۳ الی ۶ فوت است و در خاک معتدل، زه کشی شده با حد متوسطی از  رطوبت،  همراه  با  نور مستقیم  خورشید  و تا  اندازه ای  نیمه  آفتابی،  به راحتی  رشد  می کند. قابلیت سازگاری با دامنه گسترده ای از انواع خاک ها را دارد و  قابلیت حاصل آوردن بهترین محصول/ میوه خود در مقابل  نور مستقیم خورشید را دارد. خوشه های آن دارای پنج گلبرگ هستند و گل های سفیدش در بهار شکفته می شوند. سپس نوبت به میوه های  آن  می رسد که به رنگ زرشکی مایل به سیاه و در اندازه زغال اخته هستند. این درختچه حدود ۴ الی ۸ فوت فضا را برای رشد نیاز دارد. 
 

درختچه های حیات وحش

 

توسکای قرمز خال دار Speckled Tag Alder    (Alnus serrulata)
 
یک درختچه چند ساقه ای و سریع الرشد با بلندای حدود ۱۰ الی ۲۰ فوت می باشد و دارای پوسته نرم و بسیار معطری است. شاخ و برگ های این گونه صاف و براق به رنگ سبز تیره بوده و در پاییز به رنگ زرد مایل به قرمز در می آیند. میوه های آن در اواخر پاییز می رسد و در طول زمستان مانند میوه های درخت کاجی که نقاشی شده اند باقی می مانند. این درختچه  منبع غذایی مناسبی برای حیات وحش محسوب می شود. با خاک نامرغوب، خشک و مرطوب و نیز محیط آفتابی و نیمه آفتابی سازگار است و بین ۵ الی ۱۰ فوت از فضا را در بر می گیرد.
 
اقطی آمریکایی American Elderberry (Sambucus  canadensis)
این گونه  از درختچه های  بومی نیویورک  دارای رشدی  سریع  می باشد  و  تا ارتفاع ۸ الی ۱۰ فوت رشد می کند و با هر نوع خاکی که درصدی از حاصلخیزی و رطوبت را دارا باشد سازگار است. گل های سفید آن در اواخر ماه ژوئن شکوفا می شوند و به دنبال آن میوه های خوراکی و آبدار آن با رنگ سیاه مایل به بنفش در ماه سپتامبر ظاهر می گردند و مورد علاقه پرندگان و دیگر موجودات حیات وحش می باشند. کاشت این درختچه در نزدیکی خطوط زه کشی و بسترهایی که احتمال شسته شدگی دارند صورت نمی گیرد، چرا که ریشه ها باعث مسدود شدن این خطوط می شوند. این گونه به فضایی برابر با ۱۰ فوت را برای رشد نیاز دارد.

درختچه های حیات وحش

 

درخت فندق Filbert/Hazelnut      (Corylus   spp.)
 
ارتفاع این درختچه  ۸ الی ۱۰ فوت بوده و غالبا به بیش از این مقدار هم می رسد. این بوته که دارای ساقه های انشعابی می باشد برای رشد خود، خاک زه کشی و کشاورزی و مناطق آفتابی و نیمه آفتابی را ترجیح می دهد و نیز قابلیت سازگاری نسبی با مناطق خشک و انواع مختلف خاک ها را دارد. میوه خوراکی و مغزدار آن در ماه های سپتامبر و اکتبر می رسد و انسان و گونه هایی از حیات وحش از مصرف کنندگان این میوه می باشند. این درختچه برای ایجاد حریم با استفاده از بوته ها یا ساخت نواحی مرزی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و به ۸ فوت فضا برای رشد نیاز دارد.
 
درختچه حسن لبه Spicebush   (Lindera benzoin)
ارتفاع این درختچه به ۶  فوت می رسد و به ندرت بیش از این مقدار رشد کند. در خاک معتدل از نوع مرطوب تا خیس و بارانی و نیز مناطق نیمه آفتابی رشد می کند. گل های زرد کم رنگ درختچه در ماه آوریل پدیدار شده و سپس در بین ماه های آگوست و سپتامبر میوه های قرمز رنگ و درخشان آن ظاهر می شوند. این گونه منبع غذایی بسیار مناسب و سرپناه خوبی برای اغلب پرندگان و پستانداران است و بهترین میزبان برای پرستو ها و پروانه ها به شمار می رود. این درختچه به فضایی حدود ۶ الی ۸ فوت برای رشد نیازمند است.

درختچه های حیات وحش

 

درختچه اروود  Arrowwood (Viburnum dentatum)
این نوع درختچه بومی نیویورک دارای سرعت رشد متوسطی می باشد و ارتفاع آن به ۵ الی ۱۲ فوت می رسد. قابلیت سازگاری با همه نوع خاکی را دارد و در مناطق آفتابی تا نیمه آفتابی رشد می کند. دسته های گل های  سفید  آن با نمایی زیبا  در ماه های  می  و  ژوئن پدیدار می شوند و بعد از آن نوبت به میوه های آبی تیره رنگ است که در پاییز می رسند. میوه این درختچه برای حیات وحش، بخصوص برای کبک ها یا قرقاول ها دارای ارزش زیادی است و به فضای ۶ الی ۸ فوت برای رشد نیازمند می باشد.
 
مرزه / ازگیل Serviceberry/Juneberry  (Amelanchier canadensis)
این نوع درختچه بومی نیویورک دارای ارتفاع ۱۰ الی ۲۵ فوت می باشد و درخاک مرطوب و زهکشی شده و نواحی کاملا آفتابی و نیز نیمه ابری رشد می کند. پیش از پدیدار شدن برگ ها در ماه آوریل گل های سفید آن شکفته می شوند و در ماه های ژوئن و جولای میوه های خوراکی و سیاه مایل به ارغوانی آن می رسند که مورد علاقه بسیاری از گونه های پرندگان آوازخوان و پستانداران به شمار می روند. استفاده از این گونه به عنوان چشم انداز بسیار عالی مد نظر است و به ۸ الی ۱۰ فوت فضا برای رشد نیازمند است.

درختچه های حیات وحش

 
راج زمستانی Winterberry  (Ilex verticillata)
این درختچه بومی منطقه نیویورک از نوع درختچه های راج برگ ریز و با ساقه های منشعب دارای رشدی آهسته می باشد و ارتفاع آن به ۵ الی ۱۵ فوت می رسد. ظهور گل های سفید مایل به سبز این درختچه در اواخر بهار، پدیدار شدن توت های قرمز رنگ روشن در اواخر تابستان و پاییز را به دنبال داشته و این توت ها سرتاسر زمستان باقی می مانند. این درختچه به نور در شرایط آفتابی کامل تا نیمه آفتابی نیازمند است. برای رشد خود خاک اسیدی و مرطوب را ترجیح می دهد، با این حال، در خاکی  که  دارای  زه کشی  ضعیف  باشد نیز  رشد  می کند، همچنین منبع غذایی ارزشمندی برای حیات وحش است و به فضای ۶ الی ۸ فوت برای رشد نیازمند است.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.