مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

راندمان رکود‌های تجاری

راندمان رکود‌های تجاری

راندمان رکود‌های تجاری – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 58000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

راندمان رکود‌های تجاری

شماره      
۱۰۰
کد مقاله
MNG100
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
راندمان رکود‌های تجاری
نام انگلیسی
The Efficiency of Trading Halts- Evidence from Bursa Malaysia
تعداد صفحه به فارسی
۵۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۲
کلمات کلیدی به فارسی
رکود‌ تجاری، بازار بورس
کلمات کلیدی به انگلیسی
Trading Halt, Bursa
مرجع به فارسی
دانشگاه جهانی امور مالیه اسلامی، مالزی
مرجع به انگلیسی
International Islamic University, Malaysia
کشور
مالزی

راندمان رکود‌های تجاری

 

راندمان رکود‌های تجاری
چکیده
این مقاله نسبت به انجام یک ارزیابی جامع در زمینه راندمان یا کارایی رکود‌های تجاری خاص- شرکتی در محیط مالزی اقدام می‌نماید. این مقاله مجموع ۲۹۱ رکود یا وقفه تجاری که در خلال یک دوره ۵ ساله از ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴ رخ داده است را مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر بررسی سه متغیری که بطور شایع تحت تاثیر رکود‌های تجاری، واکنش یا عکس‌العمل ارزش سهام، ناپایداری بازده و حجم معاملات می‌باشند، ما همچنین نسبت به بررسی چهار پارامتر اضافه که می‌توانند تاثیر با اهمیتی داشته باشند اقدام می‌کنیم. این پارامترها عبارتند از (۱) نوع رکود چه بصورت اختیاری یا اجباری، (۲) نوع اخبار انتشار یافته، (۳) مدت رکود و (۴) فراوانی یا تناوب آن.
بر مبنای نمونه کلی ما، رکود‌های تجاری منجر به یک واکنش قیمتی مثبت شده و سبب افزایش حجم و ناپایداری و تغییرات می‌شوند. ما دریافتیم که مستندات مرتبط با تراوش اطلاعاتی، تفاوت قابل توجه بین رکود اختیاری و اجباری و نوع اخبار انتشار یافته در طی دوره رکود دارای تاثیر بزرگی در این زمینه می‌باشند. مدت رکود دارای تاثیر مجزایی بوده و به میزان زیادی بی‌ربط می‌باشد. تناوب رکود‌ها بنظر از اهمیت چندانی برخوردار نمی‌باشد. در حالیکه چنین نتایجی بطور گسترده در تطابق با مطالعات قبلی رکود‌اهای تجاری در بازارهای دیگر می‌باشد، آنالیز پالایش شده ما با توجه به دسته‌بندیهای فرعی آن معرف برخی از تفاوتهای قابل توجه می‌باشد. دو تفاوت کلیدی واکنش قیمت مثبت معنی‌دار برای نمونه رکود‌های اجباری و ناپایداری کمتر رکود‌های اختیاری است. ما واکنش قیمت مثبت رکود‌های اجباری را به ویژگی خاص قواعد و نتیجه مرتبط با جانبداری‌های برجای‌ مانده نسبت می‌دهیم. ما این بحث را مطرح می‌کنیم که ناپایداری کمتر برای رکود‌های اختیاری، مخصوصا برای موارد بیان شده در دسته‌بندی خبرهای خوش، موکد آن است که این سهم‌ها دوباره قیمت گذاری می‌شوند. به استثنای برخی از زیرمجموعه‌ها، نتایج کلی ما بنظر به میزان زیادی پشتیبان فرضیه کارآمدی قیمت رکود‌های تجاری می‌باشد که بر اساس آن رکود‌های تجاری به انتشار اطلاعات کمک نموده و فرآیند کشف قیمت را ارتقا می‌دهد.
 

راندمان رکود‌های تجاری

 

مقدمه
راندمان رکود‌های تجاری (یا تعلیق‌های بازرگانی) در فائق آمدن بر مسائل مرتبط با عدم تقارن اطلاعاتی همچنان بعنوان یک مضمون بحث بر انگیز باقی مانده است. رکود تجاری در حقیقت بعنوان یک تعلیق موقت امور تجاری در مسائل مربوط به سهام بشمار می‌آید که الزاما می‌توان آن را بعنوان سیگنالی در زمینه تبادلات محسوب نمود که در بر دارنده وجود عدم تعادل و یا انتظار بوجود آمدن چنین مضمونی می‌باشد. این عدم تعادل خود ممکن است نتیجه عدم توازن در یک سفارش و یا به احتمال بیشتر بواسطه اخبار مربوط بدان باشد. بنابراین، چنین رکود‌ای در حقیقت توقف عملیات کاری، برای تعدیل قیمت‌ها در طی بروز حالتهای عدم توازن موقت یا احساس پیش آمدن چنین رخدادی، خواهد بود. با وجود آنکه مطالعات بیشماری در بازارهای مختلف انجام شده است، به نظر هیچگونه اجماعی بر روی مفید بودن روال رکود یا تعلیق مسائل تجاری وجود ندارد. هدف از یک رکود تجاری، چه بصورت اختیاری، که بواسطه شرکتها آغاز شده باشد، و چه بصورت اجباری، که از طریق افرادی که وظیفه تعدیل بازار را بعهده دارند اعمال شده است، غالبا اطمینان از دسترسی مناسب به اطلاعات و روال تشکیل و شکل‌گیری قیمتها می‌باشد. البته لازم به ذکر است که چنین هدفی همراه دستاوردهای آن بعنوان یک مضمون بحث برانگیز مطرح می‌باشد. افرادی که از پروسه رکود تجاری پشتیبانی می‌کنند عقیده دارند که درخواست یک رکود تجاری، دقیقا قبل از انتشار اختیاری یا اجباری اطلاعات حیاتی، باعث ارتقای رویه شکل‌گیری و اکتشاف قیمت خواهد شد و این امر از طریق اطمینان از انتشار و همگون سازی منصفانه اطلاعات به وجود خواهد آمد. غالبا دلیل منطقی در ارتباط با فرضیه راندمان قیمت رکود‌های تجاری بدین صورت عنوان می‌شود که از آنجاییکه یک تعلیق تجاری زمان لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا بتوانند تاثیر اخبار را با وضعیت بهتری هضم کنند، روال پخش و انتشار قیمت می‌بایست کوچکتر و در بر دارنده حالت ناپایدای کمتر و همراه با کارایی و راندمان بیشتر قیمت به هنگام بازگشایی باشد.
۱-۱٫ انگیزه / توجیه
رکود‌های تجاری از نکته نظر تعریف جزء حوادث «مخرب» بشمار می‌آیند که تقریبا بصورت دائمی جزء حوادثی هستند که دارای پتانسیل لازم جهت تبدیل شدن به حرکتهای حاد و ناگهانی می‌باشند. به هنگامی که رکود‌های تجاری گسترده بازاری نادر و غیر قابل پیش‌بینی می‌باشند، رکود‌های تجاری خاص شرکتی جزء این دسته بشمار نخواهند آمد. به درستی، به هنگامی که بازارهای نوظهور سرمایه بازاری خود را گسترش داده‌اند، رکود‌های خاص شرکتی از تناوب بیشتری برخوردار خواهد بود. در مالزی، بازار بورس این کشور بیش از ۳۰۰ مورد تعلیق تجاری را در خلال ۵ سال گذشته تجربه نموده است. علیرغم این حقیقت که رکود‌های تجاری به نظر جزء رخدادهای نسبتا شایع می‌باشند، ما اطلاعی از هر گونه مطالعه سیستماتیک از این پدیده در مالزی نداریم. این بی‌خبری انگیزه و توجیه لازم برای این مطالعه را بوجود می‌آورد.
در این مقاله ما مجموع ۲۹۱ مورد از رکود‌های تجاری خاص ـ شرکتی که در خلال ۵ سال، ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۴، در بورس مالزی رخ داده است را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مقاله به ۵ بخش تقسیم شده است. بخش ۲ فراهم آورنده یک نگاه اجمالی به مقاله می‌باشد. بخش ۳ سوالات تحقیقاتی ما را مطرح ساخته و داده‌ها، طرح تحقیقاتی و روش شناسی را تشریح می‌کند. بخش ۴، نتایج را ارائه داشته و آنالیزهای ما را مطرح می‌سازد. بخش نهایی، بخش ۵، با ارزیابی راندمان رکود‌های تجاری در بازار مالزی و ضروریات مرتبط با خط مشی‌های آن نسبت به نتیجه‌گیری این مبحث اقدام خواهد نمود.
 

راندمان رکود‌های تجاری

 

بخش ۲: بررسی اجمالی مقاله
بسیاری از تحقیقاتی که علاقه خود را در زمینه رکود‌های تجاری نشان داده‌اند به نظر امور تحقیقاتی خود را از تحقیقات اولیه Hopewell و Schwartz (1978) به عاریت گرفته‌اند. در مطالعه چند صد مورد مرتبط با رکود‌های خاص شرکتی در بازار بورس نیویورک (NYSE)، آنها سه یافته کلیدی را گزارش نموده‌اند. در ابتدا یک تعدیل قیمت دائمی در واکنش به اطلاعات جدید انتشار یافته بوجود آمده است. در وهله دوم، یک رفتار پیش بینانه مرتبط با قیمت که با تجارت یا معامله خودی و تراوش اطلاعات سر و کار دارد وجود خواهد داشت. در وهله سوم، رفتار ماورای تعلیق وابسته به قیمت معرف وجود فرصت اندک، البته در صورت وجود، برای سودهای معاملاتی سیستماتیک خواهد بود. علاوه بر این، آنها همچنین گزارش نموده‌اند که تعلیق‌هایی که از مدت بیشتری برخوردار باشد بطور معمولی باعث تعدیل قیمت به میزان بیشتری خواهد شد. مطالعات دیگری که غالبا در ایالات متحده در زمینه رکود‌های تجاری انجام شده‌اند نیز تاثیر آنها بر روی حجم معاملاتی و ناپایداری آن را مورد بررسی قرار دادند. حداقل سه مورد از چنین مطالعاتی نسبت به ثبت افزایش قابل توجه در حجم و ناپایداری روالهای ماورای رکود اقدام نمودند. Lee، Ready & Seguin (1994)، تاثیر رکود‌های تجاری در برابر دوره‌های کنترل بدون رکود «شبه رکود‌ها» را بر روی حجم و ناپایداری مورد بررسی قرار دادند. آنها نتیجه گرفتند که رکود‌های تجاری بجای کاهش باعث افزایش حجم و ناپایداری خواهد شد.

راندمان رکود‌های تجاری

 

بخش ۳: اطلاعات و روش شناسی
۱-۳: چارچوب تحقیقاتی
بواسطه آنکه هدف این مطالعه بررسی تاثیر کلی رکود‌های تجاری در بازارهای مکاره تضمینی و بازارهای نظام‌مند می‌باشند، ما نسبت به بررسی چندین مسئله در ارتباط با کارایی رکود‌ها اقدام نمودیم. در تناسب با تحقیقات قبلی که در بخش ۲ ذکر شد، ما نسبت به بررسی متغیرهایی که بوسیله رکود‌های تجاری تاثیر می‌پذیرند اقدام نمودیم، یعنی واکنش قیمت سهام، ناپایداری مقادیر بازده و حجم معاملاتی. از آنجاییکه تراوش اطلاعات دارای تاثیر مستقیمی بر کارایی رکود‌ها می‌باشد، ما همچنین شواهد مرتبط با چنین تراوشهایی را نیز بررسی نمودیم. علاوه بر این ۴ عامل، بعنوان عوامل اولیه مطالعاتی در زمینه بهره‌های تجاری در مالزی، ما سعی داریم تا جامعیت مطالعاتی را از طریق اضافه نمودن ۴ بعد مرتبط به دست آوریم. این ابعاد عبارتند از (۱) نوع رکود، حالت اختیاری یا اجباری، (۲) دسته‌بندی اخبار انتشار یافته، بصورت اخبار خوب، بد یا خنثی، (۳) مدت رکود و (۴) تناوب رکود، بصورت یک رکود واحد و یا موارد متعدد. همانگونه که از شواهد بخش ۲ بر می‌آید، مطالعات قبلی یک یا چند مورد از این ۴ ابعاد را در زمینه‌های بررسی قیمت، حجم و ناپایداری مورد مطالعه قرار داده‌اند.
۲-۳: روش شناسی
سازگار با تقریبا کلیه تحقیقات انجام شده در این زمینه، ما از یک چارچوب مطالعاتی بر مبنای رخدادها استفاده نمودیم. بنابر این، جهت بررسی واکنش قیمت در زمینه رکود تجاری اعلام شده، ما نسبت به محاسبه بازده‌های غیرعادی (AR) و بازده‌های غیرعادی انباشته (CAR) در چارچوبهای دوره‌ای دو ۶۰ روزه برای هر شرکت اقدام نمودیم. در جای لازم، ما همچنین پنجره‌ها یا چارچوبهای کوچکتر در محدوده ۶۰ روز را نیز بررسی نمودیم. بر این مبنا، CAR روزمره بشرح ذیل محاسبه شده است:
۳-۳٫ فرضیه‌های آزمون‌پذیر
تعدادی از فرضیه‌های آزمون‌پذیر در خصوص تاثیر رکود‌ها بر روی قیمت، ناپایداری و حجم را می‌توان از مقاله‌های قبلی استنباط نمود.
(۱) تاثیر قیمت. یک رکود تجاری می‌تواند نسبت به ارتقای روال اکتشاف قیمت از طریق فراهم آوردن مشارکت کنندگان در این عرصه اقدام نماید – یک «مهلت» جهت یکسان سازی اطلاعات جدید قریب‌الوقوع همانگونه که طرفداران این نظر بیان می‌دارند یا تداخل در مضمون اکتشاف قیمت،‌ همانگونه که مخالفان اذعان داشته‌اند. با توجه به هر یک از این روشها، مسئله مهمتر از رکود اطلاعاتی است که در دوران رکود انتشار می‌یابد.

راندمان رکود‌های تجاری

 

بخش ۴: نتایج و تجزیه و تحلیل
با توجه به جای گشت‌های متعدد که در تجزیه و تحلیل ما شامل شده است، برای آسان سازی روال تشریح امور ما نتایج خود را از طریق چهار متغیر قیمت، ناپایداری بهره، حجم و تراوش اطلاعات نشان می‌دهیم. ذیلا یک بررسی کلی در زمینه تاثیر رکود‌های تجاری بر روی هر یک از این متغیرها عرضه می‌گردد، پس از آن نتایج تجزیه و تحلیل خود را ارائه داده و هر یک از متغیرها را از طریق چهار بعد نوع رکود، نوع اخبار انتشار یافته، مدت رکود و تناوب آن، چه بصورت واحد و چه متعدد، مورد بررسی قرار می‌دهیم. تفکیک اندازه نمونه در بین هر یک از این طبقات فرعی در جدول ۶ نشان داده شده است.
 
۱-۴: تاثیر بر روی قیمت
جدول ۱ و شکل ۱ نشان دهنده نتایج آنالیز مقادیر بازده غیر معمول انباشته روزانه (CARs) ما برای مدت ۱۲۰ روز در حول و حوش زمان رکود می‌باشند. جدول ۱ معرف میانگین CARs (MCARs) برای ۳ جفت از دوره‌های مربوطه یعنی ۶۰ روز در زمان قبل رکود، ۳۰ روز در قبل و بعد از رکود و ۵ روز قبل و بعد از اعلام آن می‌باشد. نتایج نمونه‌های جفتی آزمون ـ t  و آزمون رتبه علامت‌دار Wilcoxon بدون پارامتر برای تفاوت در میانگین‌ها و سطوح احتمال نیز نشان داده شده‌اند.
۲-۴٫ تأثیر قیمت برنوع رکود
دو ستون بعدی نشان دهنده نتایج زمانی هستند که نمونه کلی به دو دسته رکود اجباری و رکود اختیاری تقسیم بندی شده است. لازم به یادآوری است که نمونه ما شامل ۲۶۳ رکورد اختیاری و ۲۸ رکود اجباری می‌باشد. با مشاهده نتایج بدست آمده برای رکودهای اختیاری می‌توانیم به مشابهتی بسیار نزدیک به نتایج کلی بدست آمده برسیم. هر سه MCRA بعد از رکود برای پنجره تغییرات روزهای ۶۰ و ۳۰ بیشتر هستند. ما همچنین شاهد افزایش مشخصی در MCRA درست پیش از اعلان هستیم. میزان MCRA برای پنجره تغییر روز ۵- بیش از ۵ برابر بزرگتر از پنجره تغییر روز ۶۰- است. بر این اساس، می‌توان چنین گفت که نتایج بدست آمده برای رکودهای اختیاری بسیار شبیه است به نمونه کلی حاصل شده که بیانگر آن است که این نتیجه چندان عجیب نیست زیرا اکثریت (تقریبا ۹۰%) نمونه ما را رکودهای اختیاری تشکیل داده است.
۳-۴- تأثیر قیمت بواسطه نوع اخبار
شکل ۹ شکل دهنده CAR های روزانه برای چهار مورد از رکودهای اختیاری ما می‌باشند که بر اساس نوع اخبار دسته بندی شده اند. تفاوت در واکنش های قیمتی کاملاً واضح و روشن است. دسته اخبار خوب نشاندهنده افزایش پایدار قیمت ها تا روز ۶۰+ می‌باشد. اخبار بعد نشان دهنده کاهش اولیه شدید برای مدت ۹۰ روز تجاری (تقریباً یک ماه) قبل از روند تثبیت و معکوس سازی می‌باشد. دسته اخبار بی اثر روند خاصی را نشان نمی‌دهند. تست های آماری در جدول ۱، یک رفتار قیمت را تأیید می‌کند برای نمونه اخبار خوب، هر سه پنجره تغییر پس از رکود مشخصاً دارای MCAR‌های بالاتری هستند. بیشتر CAR های مثبت در ۵ روز اولیه پس از اعلان اتفاق می‌افتند. برای دسته اخبار بی اثر، گر چه MCAR ها برای ۶۰ روز کمی‌بالاتر هستند، اما هر مورد تستهای t و wilcoxen عملکرد قیمتی مشابه را برای ۵ روز بعد از اعلان و ۵ روز قبل از اعلان نشان می‌دهند.
۴-۴- تأثیر قیمت  با توجه به مدت رکود
پارامترهای بعدی مورد بررسی مدت رکود و تاثیر آن بر روی قیمت بوده است. نتایج جدول ۱ موکد این ارتباط می‌باشد. برای رکود های دارای مدت متوسط MCARها برای کلیه ۳ پنجره در بعد از دوره رکود به میزان قابل توجهی بالاتر بوده‌اند. بر این مبنا دو اختلاف مشهود را در رکود های دارای مدت متوسط مشاهده می‌کنیم. با وجود آنکه MCAR ها در دوره بعد از رکود بالاتر هستند در ارتباط با نمونه مشاهده شده برای رکودهای کوتاه مدت پایین‌تر خواهند بود. در وهله دوم، هر دو تست نشان می‌دهند که MCARها در بین پنجره‌های -۵ و +۵ متمایز نمی‌باشند. این نکته معرف آن است که هیچگونه واکنش قیمتی اولیه قابل توجهی در طی آغاز بکار مجدد معاملات موجود نخواهد داشت. در تضادی مشهود در مقایسه با رکودهای کوتاه مدت و میان مدت، رکودهای بلند مدت رفتار قیمتی بسیار متفاوتی را نشان می‌دهند. MCAR ها همگی برای ۳ پنجره تغییر، حتی قبل از رکود منفی هستند و هنگامی‌که تجارت مجددا آغاز می‌شود، در ابتدا شاهد واکنش منفی شدیدی خواهیم بود.
۵-۴٫ شواهد مرتبط با نشت اطلاعات
با نگاه موشکافانه تر به MCAR های جدول ۱ موردی جالب توجه را متوجه می‌شویم. تقریباً برای تمامی‌دسته های مورد بررسی ما شاهد افزایشی محسوس برای پنجره تغییرات روز ۵- سیستم وجود دارند. چنین مسئله ای به وضوح از CAR های روزانه رسم شده در شکلهای ۱ و۲ نیز قابل برداشت است. این امر بظاهر جزء شواهد غیرقطعی نشت اطلاعات است. حضور چنین نشتی برای چندین بازار در مطالعات قبلی  در بخش ۲ مشخص شده است. برای تصدیق این موضوع در مورد بورس مالزی MCAR را با اندازه های متفاوت در بین دو دوره پنجره تغییر ۲۰ روز قبل از رکود بررسی نمودیم. 
۶-۴٫ تأثیر روی حجم مبادلات
سه محقق بنامهای لی، فریس و کریستی در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۲ و ۲۰۰۲ با در نظر گرفتن حجم و فراریت بازار اقدام به تحقیقاتی کردند و به نتایجی مشابه دست یافتند هر سه تحقیق برای دوره قبل از رکود حجم و فراریتی بالاتر از حد نرمال را نشان دادند که این روند برای اوایل دوره بعد از رکود نیز ادامه داشت. تا جایی که به حجم مبادلات مربوط می‌شود، نتایج بدست آمده بسیار نزدیک به نتایج بدست آمده برای مطالعات مشابه در آمریکا می‌باشد.
۷-۴٫ اثر بر روی فراریت
بررسی های ما بر روی اثر رکودها بر بازگشت فراریت نتایج جالبی را نشان داد. لازم به یادآوری است که ما فراریت را به عنوان اختلاف در برگشت های روزانه در نظر گرفتیم. جدول ۵ نشان دهنده نتایج تست های F و wilcoxen خیر پارامتری بر روی اختلاف برگشت های روزانه می‌باشد. شکل ۴ و۵ نمودار برگشت های روزانه را بر حسب دوره ۱۲۰ روزه نشان می‌دهد. با نگاه به جدول ۵ می‌فهمیم که اختلاف برگشتها برای نمونه کلی برای هر سه پنجره تغییرات بعد از رکود بیشتر است.

راندمان رکود‌های تجاری

 

بخش ۵٫ نتیجه گیری
این مقاله کارایی رکودهای تجاری در مالزی را بطور جامع مورد ارزیابی قرار داده است. بر این مبنا  دو بحث مورد مطالعه قرار می‌گیرد. فرضیه کارایی قیمت که مشخص کننده آن است که از آنجاییکه رکودها و وقفه‌های تجاری به سرمایه گذاران در جهت هضم بهتر تاثیر اخبار وقت می‌دهند، فراریت باید با توجه به میزان بالاتر کارایی پس از رکود کوتاه‌تر باشد. در غیر این صورت فراگیری از طریق مباحث تجاری مورد مناقشه خواهد بود. با توجه بدین مباحث مناقشه آمیز، ما نسبت به بررسی تاثیر رکودهای تجاری از طریق مخاطب قرار دادن ۵ سوال گسترده تحقیقاتی اقدام نمودیم. این سوالات عبارتند از: (۱) تاثیر کلی رکودهای تجاری بر روی بازده سهام، فراریت و حجم آن چیست؟ (۲) میزان تفاوت چنین مواردی به هنگامی که رکود بصورت اختیاری، در مقابل اجباری، باشد چقدر است؟ (۳) نوع اخبار انتشار یافته، در صورت وجود، چه تفاوتی را ایجاد می‌کند؟  (۴) آیا مدت تعلیق/ رکود دارای تاثیری می‌باشد؟ و (۵) آیا نتایج رکودهای واحد با نتایج حاصله از رکودهای متعدد متفاوت می‌باشند؟
بر مبنای نمونه کلی ما، رکودهای تجاری باعث بوجود آمدن واکنش مثبت قیمتی شده و همچنین سبب افزایش حجم و فراریت می‌شود. بر این مبنا یک تفاوت قابل ملاحظه در خصوص نتایج رکودهای اختیاری در برابر رکودهای اجباری وجود دارد. نوع اخبار انتشار یافته در طی رکود یا وقفه دارای تاثیر بزرگی بر روی سه متغیر قیمت، حجم و فراریت پس از رکود می‌باشد. مدت رکود نیز از تاثیر مجزایی برخوردار بوده و به نظر بصورت نامرتب و غیر منطقی می‌باشد. تناوب رکودها چه بصورت یک رکود واحد و چه وقفه‌های متعدد به نظر از ارتباط چندانی برخوردار نمی‌باشند.
با مقایسه نتایج ما با مطالعات قبلی، دریافتیم که برای کلیه سه متغیر مورد بررسی، قیمت/ میزان بازده یا برگشت غیر عادی، فراریت و حجم، تطابق گسترده‌ای در زمینه نمونه کلی ما وجود دارد. با این وجود، به هنگامی که نسبت به پالایش این آنالیز از طریق بررسی زیر طبقه‌ها اقدام می‌کنیم، تفاوت‌های قابل توجهی را خواهیم یافت. دو تفاوت کلیدی در یافته‌های ما قابل توجه هستند: (۱) CARs مثبت و قابل توجه پس از رکود برای نمونه رکودهای اجباری و (۲) فراریت کمتر قابل ملاحظه پس از رکود برای نمونه اختیاری. همانگونه که قبلا مورد بررسی قرار گرفت، ما واکنش مثبت قیمت رکودهای اجباری را وابسته به ویژگی‌های نابجای قواعد و چارچوب‌های آن می‌دانیم. در تشریح فراریت کمتر برای رکودهای اختیاری، صرفنظر از این حقیقت که نمونه رکودهای اختیاری ما دارای برتری در زمینه اخبار خوب و خنثی (۲۴۰ شرکت) می‌باشند و از اخبار بد، کمتر از ۱۰% (۳۲ شرکت) برخوردار هستند، ما عقیده داریم موارد دیگری نیز باید در این زمینه وجود داشته باشد. هوپول و اسکووارتز (۱۹۷۸) دریافتند که «تعدیلهای قیمتی در ارتباط با رکودها یا وقفه‌های موقت سازگار با تغییر اساسی و دائمی در توازن قیمتهای اوراق بهادار می‌باشد».  نتایج ما از این مبحث پشتیبانی می‌کند، مخصوصا دسته‌بندی اخبار خوب (۱۲۰ شرکت) در بین نمونه اختیاری در این راستا می‌باشد. به هنگامی که این حقیقت را در نظر می‌گیریم که افزایش شدید و یکنواختی در CARs با توجه به فراریت قابل توجه کمتر وجود دارد، به نظر خواهد رسید که حداقل این دسته در محدوده نمونه اختیاری تحت قیمت‌گذاری مجدد قرار گرفته است. با توجه به مداومت در CARs، کاهش اختیاری موکد یک رتبه‌بندی یا طبقه‌بندی مجدد در زمینه سهام‌های مدنظر خواهد بود. چنین مضمونی در خصوص قیمت‌گذاری مجدد تنها بصورت تدریجی و نه فوری پس از شروع مجدد معاملات تجاری ممکن است بواسطه یکی از دو عامل مطرح شده بوسیله کبیر (۱۹۹۴) باشد. با توجه به مطالعه وی در زمینه رکودهای بازار بورس لندن که مشخص کننده میزان برگشتی غیر عادی مثبت و قابل توجه برای یک ماه پس از تثبیت موقعیت تجاری می‌باشد، وی اظهار داشته است که چنین مداومتی معرف آن خواهد بود که تاثیر کامل اطلاعات جدید تنها بصورت تدریجی محقق خواهد شد و یا آنکه کلیه اطلاعات مرتبط در طی دوره رکود آشکار خواهد گردید.
به استثنای دو نتیجه فوق، اغلب یافته‌های ما به میزان گسترده‌ای سازگار و منطقی می‌باشند. با توجه به مسایل منازعه‌انگیز که هنوز در زمینه رکودهای تجاری وجود دارد، می‌توان به نتایج مشخصی دست یافت. اولا، رکودهای تجاری بعنوان رخدادهای مهم بشمار می‌آیند، مخصوصا از نکته نظر تاثیر بازده یا برگشت / قیمت. دوما، از نکته نظر حجم و فراریت، نوع رکود، چه بصورت اختیاری و چه بصورت اجباری خود قابل توجه خواهد بود. سوما، نوع اخبار انتشار یافته در طی رکود بعنوان عامل مهم شناسایی این نکته بشمار می‌آید که سه متغیر تاثیر قیمت، حجم معاملاتی و فراریت پس از دوره رکود چگونه رفتاری را خواهند داشت. چهارما، مدت و تناوب رکود، چه بصورت رکود واحد یا متعدد، به نظر به میزان زیادی غیر مرتبط می‌باشند. پنجما، با توجه بدان که تفاوت‌های ریزساختارهای بازار به نظر چندان مهم نمی‌باشند، چارچوب‌های مربوط به قواعد و مقررات در این مسئله مهم خواهند بود. در نهایت، می‌توان این نتیجه را نیز گرفت که رفتار پیش‌بینانه در زمینه نشت یا انتشار اطلاعات در رکودهای تجاری وجود داشته و بصورت دست به دست انتقال می‌یابد.
بنابراین، آیا رکودهای تجاری در زمینه عدم توازن‌های اطلاعاتی و کار با آنها موثر می‌باشند؟ با توجه به سه متغیر واکنش قیمت، فراریت و حجم، به استثنای رکودهای اجباری و دسته‌بندی اخبار بد در نمونه اختیاری، نتایج ما فرضیه کارایی قیمت رکودهای تجاری را پشتیبانی می‌نماید. رکودهای اجباری و دسته اخبار بد معرف فراریت افزایش یافته و حجم معاملاتی کاهش یافته می‌باشند و بنابراین موکد فرایند یادگیری در مباحث تجاری خواهند بود. به استثنای این دو زیر مجموعه، نتایج کلی ما با این بحث سازگار می‌باشد که وقفه‌ها یا رکودهای تجاری به انتشار اطلاعات کمک نموده و سبب ارتقای فرآیند کشف قیمت می‌شوند.

راندمان رکود‌های تجاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.