مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن

رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن

رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۱
کد مقاله
WOD11
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن
نام انگلیسی
United States Department of Agriculture University of Wisconsin
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
رطوبت سنج الکتریکی، کوره  خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Electric Moisture Meter, Drying Ovens
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن

 رطوبت سنجهای الکتریکی، در صورتی که بدرستی استفاده شود، ارائه دهنده روشی سریع و راحت بوده و برای بسیاری از مقاصد دارای دقت لازم جهت تعیین میزان رطوبت زیر ۳۰ درصد می‌باشد (جیمز ۱۹۸۸). الوار فرآوری شده بوسیله نمک به منظور محافظت یا موارد ضد اشتعال معمولا میزان خواندن رطوبتی بالا را داشته و بر این اساس استفاده رطوبت سنج الکتریکی پیشنهاد نمی‌گردد. رطوبت سنجهای الکتریکی بهنوان دستگاههای دستی قابل حمل و یا ثابت مهیا و در دسترس می‌باشند و از آنها برای کنترل میزان رطوبت موادی که بر روی نوار نقاله حرکت می‌کنند استفاده می‌شود. در بسیاری از موقعیتها، تصحیح گونه‌ها و دما می‌بایست صورت پذیرد تا امکان خواندن اطلاعات درست میسر گردد. اطلاعات مربوط به تصحیح موارد معمولا بوسیله سازندگان این ادوات ارائه می گردد. دو نوع رطوبت سنج بصورت شایع مورد استفاده قرار می‌گیرند: رطوبت سنج مقاومت (یا رسانایی) و رطوبت سنج دی‌الکتریک.

رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن

 

رطوبت سنجهای مقاومتی
 معمولی‌ترین رطوبت سنج دستی قابل حمل نوع مقاومتی آن است (که همچنین بعنوان نوع رسانایی نیز معروفیت دارد). این نوع از رطوبت سنجها از الکترودهای نوع پینی یا سنجاقی که بداخل چوب نفوذ می‌کنند بهره می‌جویند. محدوده مفید عملیاتی این نوع از رطوبت‌سنجها در حدود ۷ تا ۳۰ درصد است. با وجود آنکه برخی از این ادوات دارای مقیاسهایی هستند که قابلیت خواندن در ورای نقطه اشباع الیاف را دارند (معمولا به میزان ۳۰ درصد رطوبت)، دقت بیش از این میزان یعنی بالای ۳۰ درصد در این ادوات جای سوال دارد. نمونه‌های انتخابی این نوع از رطوبت سنجها در شکل ۱ نشان داده شده است.
الکترودهای چهار پینه بیشتر برای روکشها و چوبهای اره شده که دارای ضخامت کمتر از یک اینچ می‌باشند مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در خصوص الکترودهای دو پینه، می‌توان میزان رطوبت دقیق را برای چوبهای با ضخامت دو اینچ با استفاده از پینهای کوتها غیرپوشش دار (۱۶/۵ اینچ) بدست آورد.
رطوبت سنجهای اتلاف توان دی‌الکتریک (عایق)
نمونه‌ای از رطوبت سنج اتلاف توان دی‌الکتریک یا عایق در شکل ۲ نشان داده شده است. الکترودهای با ویژگی تماس سطحی نیاز به نفوذ در داخل چوب نداشته و بر حسب موادی که برای سنجش آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است دارای طراحی متفاوتی باشند.
سیستمهای متریک ثابت با استفاده از سنسورهای غیرتماسی وجود دارند که برای مانیتورینگ میزان رطوبت الوار در حال حرکت بر روی نقاله خشک‌کن شکل (۴) یا خروجی ماشین رنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنین سیستمهایی را می‌توان مجهز به ادواتی نمود تا بر اساس آن نسبت به مشخص نمودن یا خارج ساختن (یا هر دو) الواری که با میزان رطوبت مد نظر منطبق نیستند اقدام شود. برخی از این ادوات ارائه دهنده یک گزارش آماری پرینت شده خلاصه از اطلاعات مربوطه به تعداد الوار، میزان میانگین رطوبت کل قطعات و توزیع میزان رطوبت بر مبنای فواصل خاص می‌باشند.

رطوبت سنجهای الکتریکی برای کوره های خشک کن

 

ادوات تقطیر
برخی از چوبها شامل درصد بالایی از ترکیبات فرار بوده و یا آنکه بوسیله مواد نگهدارنده روغنی اشباع گشته‌اند. این مواد فرار که در طی فرآیند خشک‌سازی درون کوره حذف خواهند شد، باعث برداشت نادرست از میزان رطوبت چوب می‌‌شوند. ابزار تقطیر می‌بایست برای تعیین میزان رطوبت درست اینگونه از الوار بکار گرفته شوند.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.