مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

طراحی PID کنترل موقعیت موتور جریان مستقیم

طراحی PID کنترل موقعیت موتور جریان مستقیم

طراحی PID کنترل موقعیت موتور جریان مستقیم –  ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۱۴
کد مقاله
ELC14
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
روش طراحی PID برای کنترل موقعیت موتور جریان مستقیم
نام انگلیسی
 PID Design Method for the DC Motor Position
تعداد صفحه به فارسی
۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
طراحی PID
کلمات کلیدی به انگلیسی
PID design
مرجع به فارسی
دانشگاه مشیگان
مرجع به انگلیسی
Michigan University
کشور
ایالات متحده

روش طراحی PID برای کنترل موقعیت موتور جریان مستقیم

 

کنترل نسبتی[۱]
کنترل PID
تنظیم ضرایب تقویت
از مسئله اصلی، معادلات دینامیک در فرم تابع انتقال به شکل زیر هستند:
[۱] Proportional control
برای برقراری مسئله اولیه و استخراج معادلات فوق، به صفحه “مدلسازی یک موتور جریان مستقیم” مراجعه کنید.

 

با مرجع گام ۱ رادیان برثانیه، معیارهای طراحی عبارتند از:
  • زمان استقرار[۱] کمتر از ۰۴/۰ ثانیه
  • بالازنی[۲] کمتر از ۱۶%
  • بدون خطای حالت دائم
  • بدون خطای حالت دائم مربوط به اغتشاشات
حال به طراحی یک کنترل کننده PID پرداخته و آن را به سیستم اعمال می‌کنیم. ابتدا یک فایل .m ایجاد کرده و دستورات زیر را در آن می‌نویسیم (برای چگونگی جزئیات بدست آوردن این دستورات به مسئله اصلی مراجعه کنید).
[۱] Settling time
[۲] Overshoot
کنترل نسبتی
ابتدا یک کنترل کننده نسبتی با ضریب تقویت ۷/۱ را امتحان می‌کنیم. برای این کار برنامه زیر را به فایل .m اضافه می‌کنیم:

 

کنترل PID
از گراف های بالا می‌بینیم که اگرچه خطای حالت دائم بنظر کوچک می‌آید، طول زمان استقرار بیش از حد بزرگ است. همچنین مشاهده می‌کنیم که خطای حالت دائم نسبت به اغتشاش بزرگ است. از درس PID بیاد آورید که افزودن جمله انتگرال باعث حذف خطای حالت دائم می‌شود و جمله مشتق باعث کاهش بالازنی می‌گردد. ابتدا یک کنترل کننده PI (نسبتی- انتگرال) را آزمایش می‌کنیم تا از خطای حالت دائم اغتشاش برهیم. فایل .m را به صورت زیر بازنویسی می‌کنیم:
تنظیم ضرایب تقویت
زمان استقرار هنوز بیش از اندازه طولانی است. برای تسریع پاسخ، ضرائب تقویت را افزایش می‌دهیم. برای این منظور در فایل .m مقدار Ki را به ۲۰۰ و Kp را به ۱۷ تغییر می‌دهیم. اجرای فایل با این تغییرات گرافهای زیر را بدست میدهد:
مثالهای PID
کنترل سرعت، سرعت موتور، موقعیت موتور، تعلیق اتوبوس، آونگ معکوس، کنترل کننده Pitch، توپ و شعاع
مثالهای موقعیت موتور
مدلسازی، PID، روت لوکاس، پاسخ فرکانس، فضای حالت، کنترل دیجیتال: RL
دروس
دروس پایه، PID، مدلسازی، روت لوکاس، پاسخ فرکانس، فضای حالت، کنترل دیجیتال، مثالها

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.