مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

زنگ گیاه ختمی درختی

زنگ گیاه ختمی درختی

زنگ گیاه ختمی درختی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه بیولوژی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات آماده ترمه شده گروه بیولوژی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۶
کد مقاله
BIO06
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
زنگ گیاه ختمی درختی
نام انگلیسی
Hollyhock Rust  – Puccinia malvaceraum
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
زنگ گیاه, ختمی درختی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Hollyhock, Rust, Puccinia malvaceraum
مرجع به فارسی
دانشگاه کرنل، دپارتمان آسیب شناسی و بیولوژی میکربی گیاهان
کلینیک تشخیص آفات گیاهی
مرجع به انگلیسی
cornell University, Dept. Plant Pathology and Plant – Microbe Biology Department of Mathematical and Statistical Sciences, University of Alberta, Edmonton, Alberta , Canada
کشور
ایالات متحده

 

 زنگ گیاه ختمی درختی
 (Puccinia malvaceraum)
مقدمه
بیماری زنگ می­تواند منجر به صدمه جدی به گیاهان ختمی (Althaea) شود و تقریباً در هر جا که ختمی می­روید یافت می­شود. زنگ همچنین در گیاه پنیرک (Malva rotundifolid) هم ایجاد می شود که یک علف هرز متداول بوده و می­تواند به عنوان منبع بیماری برای قارچ عمل کند و در عفونت ختمی نقش ایفا کند.
زنگ ختمی بوسیله قارچ Puccinia malvaceraum ایجاد می­شود. این قارچ به عنوان زنگ تک میزبان طبقه بندی می­شود چراکه تنها یک مرحله عفونی دارد (III ,تلیوسپور)، و میزبان جایگزینی برای آن شناخته نشده است.

زنگ گیاه ختمی درختی

 
علایم و نشانه­ های بیماری
تعداد زیادی لکه ­های زرد رنگ بر روی سطح برگ گسترش می ­یابد (شکل ۱)، ولی آشکارترین علایم، بثورات نارنجی- قهوه­ای هستند که در سطح زیرین برگ مشخص می­باشند (شکل ۲) و از علایم شاخص عفونت زنگ هستند. این بثورات ممکن است در سطح رویین برگ، روی ساقه ­ها و قسمت ­های سبزرنگ گل نیز تشکیل شوند.
زنگ ختمی با سپری شدن بیشتر تابستان وخیم­تر می­شود و تا اوایل پاییز اکثر برگ­های گیاهان آلوده را می­کشد.
چرخه بیماری
تعداد زیادی تلیوسپور ریزه به رنگ زنگ در داخل بثورات تولید می­شوند. این هاگ­ ها بوسیله قطرات باران و جریان­های هوا به بخش­های گیاهان سالم مجاور منتقل شده و سبب ایجاد عفونت جدید می­شوند. قارچ ­ها زمستان را در بقایای گیاه آلوده سپری کرده، در بهار هاگ­ های عفونت زای جدید در بقایای گیاه آلوده تشکیل شده، که باعث ایجاد عفونت در برگ ­های نوظهور می­شوند.

زنگ گیاه ختمی درختی

 

راهکارهای مدیریتی
برای شکستن چرخه بیماری، مهم است در فصل پاییز ساقه تمام ختمی­ها را از روی سطح زمین قطع کرده و تمام برگ­ها و دیگر قسمت­های رو زمینی گیاه را به دقت جمع آوری نموده و نابود کنید. این تمیزکاری پاییزی برای از بین بردن هرچه بیشتر عامل عفونت قبل از بهار ضروری بوده و باید بطور کامل انجام شود.
در فصل رشد، در روز زمین را زود آبیاری کنید تا قسمت­های گیاه که روی سطح زمین­اند سریع خشک شوند. اگر در حوالی ختمی­ ها پنیرک مشاهده شد باید کنده شده و نابود شود. از کاشتن متراکم ختمی خودداری کنید چون ممکن است باعث افزایش رطوبت اطراف برگ­ ها شود. فاصله گذاری مناسب به خشک­ تر ماندن برگ­ ها کمک می­کند. در فصل رشد وقتی که گیاهان خشک هستند، برگ­ ها و دیگر قسمت ­های گیاه را به محض اینکه اثری از زنگ در آنها پدیدار شد کنده و نابود کنید.  
برای حداکثر محافظت در اوایل بهار هنگامی که اولین برگ­ها در حال پهن شدن هستند تیمار با قارچ­کش را آغاز کنید. برخی از سکنه نیویورک از قارچ­کش­هایی که شامل کلروتالونیل،گوگرد، روغن چریش، میکلوبوتانیل است، جهت مبارزه با این افت استفاده ­می کنند. مطمئن شوید هر آفت­کشی که تهیه می­کنید برای استفاده مورد نظر باشد، و از راهنمایی برچسب آن پیروی کنید. در صورتی که دمای هوا در۲۴ ساعت از ۳۰ درجه سانتیگراد تجاوز کند و از گوگردی که بصورت اسپری است استفاده ­شود احتمال صدمه دیدگی به برگ ­ها وجود دارد.

زنگ گیاه ختمی درختی

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.