مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سوسک گل ختمی

سوسک گل ختمی

سوسک گل ختمی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲۱
کد مقاله
Entom21
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سوسک گل ختمی
نام انگلیسی
Hollyhock Weevil
تعداد صفحه به فارسی
۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
سوسک گل ختمی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Hollyhock Weevil
مرجع به فارسی
مرکز مطالعات حشرات کلورادو
ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
Colorado Insect of Interest
کشور
ایالات متحده

 

 
سوسک گل ختمی
Hollyhock Weevil
 مرکز مطالعات حشرات کلورادو
ایالات متحده
 
 نام علمی: Rhopalapion longirostre
شاخه: سوسک­ها
خانواده: سوسک خرطوم دراز (Brentidae)
 
شناسایی و ویژگی­های توصیفی
سوسک­های کوچک گل ختمی، نوعی سوسک­ خرطوم خاکستری با پاهای نارنجی هستند. برجسته­ترین ویژگی آنها خرطوم مستقیم و بسیار کشیده آنها بخصوص در نوع ماده آنها است. آنها سوسک­های متداولی هستند که در برگ­ها و غنچه ­های گل ختمی در بیشتر فصل تابستان یافت می­شوند.

سوسک گل ختمی

 
پراگندگی در کلورادو
سوسک گل ختمی بومی اروپا است ولی امروزه در هر جایی از این ایالت که ختمی کاشته می­شود می­تواند وجود داشته باشد. نحوه پراکنش حشره بدون شک به میزان زیادی تحت تاثیر جابجایی حشره توسط نقل و انتقال بذر آلوده ختمی توسط انسان قرار گرفته است، بنابراین پراکندگی حشره می­تواند به صورت منطقه ای باشد.

سوسک گل ختمی

 
تاریخچه زندگی و عادات
سوسک­ های ختمی بالغ معمولاً زمستان را در نزدیکی مناطق تحت کشت­ ختمی که قبلاً مورد تهاجم آنها قرار گرفته می­گذرانند، بعضی از آنها که در اواخر فصل رشد کرده­اند ممکن است زمستان را در قوزه بذر بگذرانند و بصورت بالغ در فصل بعد ظاهر شوند. در فصل بهار سوسک­های بالغ به سمت گیاهان ختمی در حال رشد حرکت می­کنند و در آنجا آنها غنچه­ها، ساقه­­­های نرم و برگ­های در حال ظهور را می­خورند و وقتی برگ­ها از هم باز شده و آشکار می­شوند ظاهری سوراخ سوراخ، با تعدادی زیادی سوراخ کوچک که بر اثر تغذیه اولیه ایجاد شده، را به نمایش می گذارند.
شکل ۳٫ سوراخ های کوچک در برگ­های ختمی صدمه دیده ناشی از خورده شدن بوسیله سوسک گل ختمی.
وقتی غنچه­های گل شکل می گیرند بیشترین فعالیت متوجه این ناحیه از گیاه  می شود. جفت گیری غالباً قابل مشاهده است­، بطوری که جنس نر که کوچکتر است بر روی پشت جنس ماده سوار می­شود. (نرها همچنین با ماده ها باقی می­مانند تا دیگر نرها را از جفت گیری باز دارند.). ماده­ها از خرطوم بسیار بلندشان برای خوردن قسمت­های عمیق بذر استفاده می­کنند و در حفره ایجاد شده تخم­گذاری می­کنند. نوزاد کرمی شیری رنگ بعداً بذر راخورده و وقتی تغذیه اش کامل شد پیله تولید می­کند.

سوسک گل ختمی

مدیریت سوسک ختمی در باغچه ها
مانند بسیاری از سوسک­های آفت، سوسک ختمی معمولاً با تکان دادن گیاه از آن بیرون می­آید. آنها را می­توان بعد از خارج شدن جمع و نابود کرد. کندن و دور ریختن مداوم قوزه های بذر، لارو­های در حال رشد را از بین می­برد. بسیاری از حشره­کش­ها احتمالاً برای کنترل سوسک­های بالغ گیاه  موثر واقع خواهند شد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.