مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۶
کد مقاله
WOD16
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
سیستم های گرمایشی کوره خشک کن
نام انگلیسی
Dry Kiln Heating Systems
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
سیستم های گرمایشی،
کوره خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Dry Kiln, Heating Systems
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

یک سیستم گرمایشی که بخوبی طراحی و نگهداری شده است می‌تواند شرایط یکنواختی را در امر خشک نمودن الوار کوره بوجود آورد. متاسفانه، روال نگهداری سیستمهای گرمایشی معمولا نادیده گرفته شده و پیامدهای مرتبط با شرایط خشک سازی غیریکنواخت منجر به تنزل رتبه الوار کوره شده و زمان روال خشک سازی را نیز افزایش می‌دهد. همچنین باعث بروز پدیده عدم یکنواختی میزان رطوبت در الوار شده و در نتیجه هزینه‌های روال خشک سازی را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، بررسیهای مکرر و انجام اقدامات مناسب و بموقع می‌تواند، (اگر بکلی باعث مرتفع شدن مشکلات نشود)، منجر به کاهش بسیاری از تاثیرات سوء جانبی شود.
کوره‌های گرمایش – بخاری
مشکلاتی که ممکن است در خصوص کوره‌های گرمایش – بخاری روی دهند عبارتند از: عدم ایزوله سازی مناسب خطوط تغذیه، نشتی لوله‌ها و اتصالات، لوله‌های خمیده و واپیچیده ، سوپایها و رگولاتورهای ناقص، درجه‌های فشار خراب،  سوپاپ‌های کنترل اتوماتیک و دستی خراب  و سیفونهای بخار خراب.
 
خطوط تغذیه‌ای که بصورت نامناسب ایزوله شده‌اند
ایزوله نمودن کلیه خطوط اصلی از بویلر به کوره برای کاهش میزان از دست رفتگی دما، فشار و مصرف. در اتاقهای کنترل و یا دیگر مناطقی که بیشتر مورد استفاده کارگران قرار می‌گیرد،  خطوط بخار، لوله‌های اصلی و سوپاپ ‌ها می‌بایست جهت حصول ایمنی عایق بندی شوند. عایق روی بسیاری از خطوط‌اصلی بخار یا آنکه بطور نامناسبی نصب شده است و یا آنکه آسیب دیده است. بمجرد امکان نصبت به تعویض عایق نامناسب و آسیب دیده اقدام کنید.
 

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

 

لوله‌ها و اتصالات نشتی‌دار
لوله‌های که بواسطه خوردگی و آسیب دیدگی مکانیکی دارای نشستی می‌باشند، مصرف بخار را افزایش خواهند داد. در صورتی که نشتی داخل کوره روی دهد، این امر بر روی دمای مرطوب کوده تاثیر خواهد داشت. لوله‌های نشتی دار را تعویض یا تعمیر نمائید. در صورت لزوم کلیه لوله‌ها و اتصالات را تمیز کنید.
  
لوله‌های تاب خورده و پیچیده شده
خط‌لوله و اتصالات کویل بطور مکرر ممکن است با مشکل روبرو گردیده و موجب می‌شود تا لوله‌ها حالت پیچیدگی و تاب خوردگی پیدا کنند. میعانات و پوسته‌های لوله در بخش تاب خورده لوله تجمع یافته و نهایتا گیر کردن و مسدود شدن لوله‌ها را سبب می‌شود. کویلهای واپیچیده در آب خیس خورده و از اینرو به میزان قابل توجهی توانایی خود جهت انتقال گرما به کوره را از دست می‌دهند. برای رفع این نقص نسبت به تعویض یا صاف نمودن لوله‌های پیچیده اقدام کنید. مراقب باشید تا اتصالات لوله دارای خوردگی نباشد و به هنگامی که بررسیها وجود مشکل را در این اتصالات نشان می‌دهند، نسبت به تعویض آنها اقدام شود.
 
رگولاتورها و سوپاپ ‌های آسیب دیده
نوسانات ناشی از فشار بخار که بواسطه سوپاپ ‌های کاهش دهنده – فشار و رگولاتورهای  آسیب دیده بوجود می‌آیند، موجب پدیدار شدن شرایط خشک سازی غیریکنواخت می‌شوند. در صورتی که با تنظیمات مربوطه مشکل مرتفع نشد، قطعات آسیب دیده را تعمیر و یا جایگزین سازید.
 

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

 

درجه‌های فشار معیوب
درجه‌های فشاری که در مجاورت سوپاپ ‌های کاهش دهنده و رگولاتورها عمل می‌نمایند معمولا از حالت تنظیم و کالیبراسیون خارج می‌شوند. برای رفع این مشکل لازم است تا نسبت به کالیبراسیون مقطعی درجه‌ها، با توجه به درجه‌ای که از صحت آن اطمینان می‌باشد، اقدام شود.
 
سوپاپ ‌های معیوب اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
سوپاپ ‌های اتوماتیکی که کنترل کننده جریان بخار می‌باشند ممکن است دارای نشتی بوده و یا آنکه بدرستی باز و بسته نشوند. مشکل باز شدن یک سوپاپ  موتور که بوسیله هوا عمل می‌کند، معمولا مرتبط با نشتی در خط تامین کننده هوایی، آسیب دیدگی دیافراگم یا محکم بستن مهره می‌باشد. برخی از سوپاپ ‌ها دارای فنر تراکم بوده که امر باز شدن را تسهیل می‌سازد. بروز خطا در سوپاپ ‌های الکتریکی ممکن است در ارتباط با نقص در نیروی برق، سیمهای آسیب دیده یا موتور دارای اشکال باشد. یک سوپاپ  که بواسطه وجود قطعات فرسوده یا رسوبات در انتهای آن دارای نشتی می‌باشد، را می‌توان بواسطه بالارفتن متوالی دما از نقطه مشخص شده شناسایی نمود. سوپاپی که باز نمی‌شود یا آنکه بسختی باز می‌شود را نیز می‌توان بواسطه افت آهسته دما زیر نقطه مشخص شده، به هنگامی که دستگاه نیازمند دما می‌باشد، مشخص نمود.
تعمیر یا جایگزینی قطعات فرسوده. قطعات یدکی سوپاپ  موتور را همراه داشته باشید، مثل دیافراگم، فنر میل سوپاپ و نشیمن سوپاپ.  در صورتی که نشتی در اطراف مهره میل سوپاپ باشد، آن را سفت یا تعویض نمائید.
سوپاپ دستی بطور گسترده‌ای در سیستمهای گرمایش بخاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوپاپها، که معمولا بصورت دریچه‌ای می‌مانند، می‌بایست بطور کامل توانایی باز و بسته شدن را داشته باشند. این سوپاپهای را بصورت مقطعی باز و بسته نمائید تا از بروز زنگ زدگی و خوردگی در آن اطمینان حاصل شود. در صورتی که نشتی در اطراف مهره میل سوپاپ باشد، از رویه‌های زیر برای سوپاپ اتوماتیک معیوب استفاده شود. قطعات سوپاپ تعویضی و قطعات یدکی را در دسترس نگه دارید.
 

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

 

سیفون بخار معیوب
برای کاهش عیبهای ناشی از سیفون با سازندگان، مهندسین و تولید کنندگان سیفون بخار تماس حاصل نمائید. خلاصه زیر به اپراتور در امر تعیین محل عیب ناشی از سیفون و مرتفع ساختن آن کمک می‌کند.
عیبوب مربوط به تخلیه سیفون بخار عبارتند از (۱) فشارهای عملیاتی بیش از حد   (۲) عدم دسترسی میعان به سیفون (۳) سوپاپ دلوی مسدود (در مورد سیفون دلوی)     (۴) وجود آشغال در سیفون (۵) قطعات فرسوده یا معیوب یا (۶) فشار معکوس زیاد در خط برگشت میعان. فشارهای عملیاتی بیش از حد در خط تغذیه بخار ممکن است بواسطه نقص در سوپاپ کاهنده یا رگولاتور فشار، بعلت عدم خواندن دقیق درجه فشار یا افزایش فشار بخار فراتر از محدوده عملیاتی سیفون، باشد. عدم دسترسی میعانات به سیفون ممکن است بواسطه مواردی نظیر: بسته بودن سوپاپ موتوری که در خط تغذیه قرار گرفته شده است، سوپاپ بسته دستی در خط بین کویلها و سیفون، باز بودن یا نشتی سوپاپهایی که جریان میعانات را در اطراف سیفون ایجاد می‌کنند یا خطوط بخار آب کند شده ‌باشد. این مشکل را می‌توان با نصب صافی قبل از سیفون و تمیز نمودن مرتب سیون بحداقل رساند. این صافی همچنین از بوجود آمدن رسوبات در بدنه سیفون جلوگیری می‌کند. در نظر گیری شیر تخلیه برای کلیه سیفونها و بادگیری هر روزه آنها برای مدت زمان کوتاهی قبل از کار کوره توصیه می‌شود.
عیب سیفون را می‌توان از مایع متراوش شده از آن، اندازه گیری دما از نقطه تامین تا نقطه تخلیه و گوش دادن به عملکرد سیفون تشخیص داد. عملکرد تخلیه اغلب سیفونها را می‌توان از نواحی خروجی تست مشاهده نمود.  این نواحی می‌بایست بصورت متناوب باز باشند. در صورتی که تخلیه بخار بصورت متوالی از یک سیفون سالم صورت می‌پذیرد، به معنای آن است که سیفون بخوبی عمل نمی کند. حال کافی علت آن را شناسایی و نسبت به رفع عیب آن اقدام شود. توجه داشته باشید بخار فلاش را با بخار زنده اشتباه نگیرید. بخار فلاش که بواسطه تغییرات فشار می‌باشد، به هنگامی که از سیفون تست خارج می‌شود سفیدرنگ است. بخار زنده بصورت جریانی متوالی ظاهر شده و به هنگام خروج از سیفون تست شفاف می‌باشد.

 

در مثال دیگری، در نظر بگیرید که آذرسنج اطلاعات ۲۱۰ درجه فارنهایت را در هر دو طرف سیفون نشان می‌دهد. این اطلاعات برای ناحیه دان‌استریم، جائیکه فشار به میزان lb/in2 15 می‌باشد، مناسب می‌باشد. با این وجود، این اطلاعات برای ناحیه آپ‌استریم، جائیکه فشار lb/in2 150 می‌باشد، بسیار کم است. فشار ناحیه آپ‌استریم کم به معنای آن است که احتمالا مانعی در خط موجب کاهش فشار سیفون می‌شود. در اینجا ممکن است نقص از صافی مربوطه باشد. قبل از آنکه بدنبال دلیل دیگری برای این امر باشید بهتر است سیفون را با دمش هوا تمیز نمائید.
با وجود آنکه این مثالها مربوط به سیستم دور بسته می‌باشند، روش اندازه‌گیری دما را می‌توان برای کنترل سیفونهای تخلیه هوا نیز بکار برد. در این وضعیت، فشار ناحیه دان‌استریم همان فشار جوی خواهد بود.

سیستم های گرمایشی کوره خشک کن

 

کوره‌های اشتعال مستقیم
در کوره‌های اشتعال مستقیم گازهای گرم که بواسطه سوختن گاز، نفت یا ضایعات چوب تولید می‌شوند بطور مستقیم بسمت کوره هدایت می‌شوند. مشعلها در این سیستم دارای سوپاپهای سوخت تنظیم شده می‌باشند. سوئیچهای محدودکننده دمای بر روی ناحیه ورودی و خروجی اتاق احتراق تعبیه گشته و در صورتی که گرما بیش از حد مشخص تولید گردید این سوئیچها نسبت به قطع جریان گرما اقدام می کنند. دقت زیادی را باید صرف اعمال نظارت دقیق و نگهداری ادوات این سیستم نمود، از جمله: کلیه سنسورهای، سوئیچهای محدوده کننده دما و ادوات ایمنی مرتبط با مشعل. توصیه‌های سازندگان و دستورالعملهای مربوطه و کدهای ایمنی را می‌بایست بدقت دنبال نمود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.