مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

شماره      
2
کد مقاله
TXT02
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
صنعت كنف اروپا از سال 2001 الی 2004 كشت ، مواد خام ، محصولات و خط مشی
نام انگلیسی
European hemp industry 2001 till 2004: Cultivation, raw materials, products and trends
تعداد صفحه به فارسی
19
تعداد صفحه به انگلیسی
11
کلمات کلیدی به فارسی
صنعت كنف اروپا
کلمات کلیدی به انگلیسی
European hemp industry
مرجع به فارسی
انجمن كنف صنعتی اروپا
مرجع به انگلیسی
European Industrial Hemp Association
سال      
2005
کشور        

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

 

صنعت كنف اروپا از سال 2001 الی 2004
كشت، مواد خام، محصولات و خط‌مشی
گیاهان فیبری در اتحادیه اروپا
در اتحادیه اروپایی (EU) دو نوع گیاه فیبری (جدا از پنبه در یونان و اسپانیا) در حال كشت و پرورش هستند: الیاف كتان و الیاف كنف
الیاف كتان
شكل یك منطقه‌هایی را كه از سال 2000 در EU زیر كشت الیاف كتان می‌باشند را نشان می‌دهد . اعضای قدیمی اتحادیه اروپا اظهار می‌دارند كه مقدار مناطق زیركشت در سالهای اخیر به 100000 هزار هكتار می‌رسد. اعضای اروپای شرقی كه به تازگی در سال 2004 به این اتحادیه ملحق شدند، اظهار می‌دارند كه كشت الیاف كتان در سال 2004، شامل‌120000 هزار هكتار می‌باشد (منبع، كمیسیون EU 2004، وزارتخانه فدرال حمایت از مصرف كننده، غذا و كشاورزی 2004). فرانسه و بلژیك كشورهایی هستند كه بیشترین كشت مربوطه را دارا می‌باشند. قسمت اعظمی از تولید الیاف كتان به طور سنتی انجام می‌شود: تولید الیاف بلند الیاف كتان با كیفیت عالی برای صنعت نساجی(بافندگی) پوشاك، اگرچه، 60 تا80 درصد از این تولید به منظور پردازشهای وابسته به كشور چین صادر می‌شود. در عین حال، الیاف كوتاه الیاف كتان (دسته الیاف فیلامنتی شبیه فیتیله) به عنوان محصول جنبی بدست می‌آیند كه برای منسوجاتات، كامپوزیت،‌ مواد عایق و خمیر و كاغذ بكار می‌روند.
از دهه 80 به بعد كشت الیاف كتان در اروپای شرقی كه به بیش از 100000 هكتار رسیده بود تا حد زیادی، بواسطه تقاضای كم روسیه بعد از دگرگونی آن كشور، رو به زوال گذلشت.
الیاف كنف
شكل 2 كشت الیاف كنف را در EU از سال 1993 نشان می‌دهد. در شروع دهه 90 كشت الیاف كنف منحصرا در فرانسه انجام می‌گرفت ـ برای تولید خمیر مخصوص ـ دیگر كشورها كشت الیاف كنف را بین سالهای 1993 و 2000 شروع كردند. در اكثر كشورهای EU، پیش از هر كار بر تحریم بر روی كشت الیاف كنف برای این منظور باید غلبه یافت كه در بسیاری از كشورها همچنین برای الیاف صنعتی THC به میزان كم در چارچوب جهانی تحریم ماری‌جوانا به صورت قانون درآمده است.
در نتیجه كشف دوباره الیاف كنفی محصولات كشاورزی، مناطق زیركشت در EU به طور تقریبی سه برابر شدند. حال آنكه سوبسیدهای EU برای كشت عمل‌آوری الیاف كنفی در همان زمان پیوسته رو به كاهش بود. در سال 2004، منطقه زیركشت الیاف كنف در EU به طور تقریبی به 16000 هكتار می‌رسید.

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

 

كشت
مناطق زیركشت الیاف كنف بر حسب شركتهای مورد مصاحبه (جدول یك را ببینید) در سالهای 2001 تا 2003 به 10000 تا 12300 هكتار بالغ می‌شود. میانگین بازده و محصول الیاف كنفی در این سالها به 3/5 تا 2/6 t/ha(تن بر هكتار) رسیده است.
تولید
مقدار و میزان الیاف كنفی تولید شده در EU به طور پیوسته در طول 10 سال گذشته افزایش یافته است و اینگونه انتظار می‌رود كه در سالهای 2002 و 2003 مقدار آن به بیش از 25000 تن در هر سال برسد( تولید جهانی به 60000 تا 80000 تن برآورد شده است) شركتهای مذكور در جدول تقریبا 8000 تن الیاف كنفی را با یكدیگر در سال 2001 تولید كرده‌اند و در حدود 21000 تن در سال 2002 و 2003 ، كه به طور تقریبی 80 تا 90% تولید كلی EU به حساب می‌آید. طور تقریبی  30000 تن هرد(2002 و 2003 ) و بیشتر از 6000 هزار تن بذرهای كنفی(2003) بوسیله كمپانیها به عنوان ارزش افزوده محصولات جانبی تولید شده بودند.
بازار الیاف كنفی
الیاف كنفی بدست آمده از كشت و تولید EU تاكنون تنها سه بازار مناسب را یافته است(شكل4 را بینید) كه باید در قسمت زیر به طور دقیقتری بررسی شود.
دیگر كاربردهای احتمالی نظیر كشت ـ و منسوجات مصرفی در فیلترسازی، لائی، پاشنه كشها،‌ الیافی برای لانه‌سازی حیوانات و مصارف بسیار دیگری كه ناچیز و جزئی می‌باشند. همچنین زمینه‌های سنتی كاربرد نظیر ریسمان چندلایه یا نخهای بافندگی و منسوجاتات هیچ‌گونه نقشی در EU بجز كاربرد برای پروژه‌های جاری در ایتالیا ندارند.
خمیر مخصوص كاغذ سیگار و كاربردهای فنی
با توجه به سهم بازار كه به طور تقریبی 70 تا 80% ( تن) بازار الیاف كنفی می‌باشد، این زمینه سنتی كاربرد هنوز یكی از مهمترین خط‌های تولید می‌باشد. در خصوص آمارهای مطلق بدست آمده مبلغ فروش در بسیاری موارد به جز برای نوسانات سالانه ثابت باقی می‌ماند. سود نسبی كاربردهای فیبر كنفی، اگرچه به طور قابل توجهی كاهش یافته است(پس سال پیش، سود به بیش از 95% می‌رسید) كاغذهای نازك و با استحكام سیگارتها مهمترین كاربرد زمینه برای خمیرهای مخصوص می‌باشند كه از الیاف الیاف كتان و كنف بوجود می‌آیند. مقدار كمی از این خمیرها برای كاربردهایی نظیر فیلترهای فنی بكار می‌رود.

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

 

صنعت اتومبیل
استفاده ترموپلاست و بخشهای قالب‌گیری شده ـ پرس فیبر طبیعی ترموست برای مثال قالبكاری درهای داخلی، ‌تودوزی ماشین، امروزه در سری‌سازی بسیاری از اتومبیلها بعنوان یك استاندارد مطرح می‌باشد. این موضوع مخصوصا برای خودروهای رده متوسط و رده تجملی صنعت تولید اتومبیل آلمان بكار می‌رود. هم‌اكنون(2003) نزدیك به 25000 تن از الیاف طبیعی، نظیر الیاف كتان(52%)،‌ الیاف كنف(13%) چتائی، لیف ساقه‌ای كنف، سیسال و آباكا(با هم 35%) در تولید اتومبیلهای سواری هر سال در اروپا ـ عمدتا در قسمتهای داخلی، اگرچه در سریهای اول همچنین در قسمتهای بیرونی نیز بكار می رفتند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بخش ساخت :
در سه سال گذشته 5/3 تا 5/6% الیاف كنفی EU در بخش ساخت فروخته شدند. كاهش در سال 2003 بر موقعیت كلی در صنعت ساختمان مربوط می‌باشد. در بیشتر كشورهای EU، فروش مواد ایزوله‌كننده به علت كاهش فعالیتهای ساختمانی بیشتر و بیشتر رو به كاهش است.
در سال 2003 برنامه معرفی بازار برای مواد ایزوله‌كننده كه از منابع تجدیدشدنی ساخته شده بود در آلمان شروع شد كه انگیزه‌های فروش در سال 2004 را عملی كرده است. از اینرو طریق فروش بالاتری از مواد ایزوله‌كننده در سال 2004 انتظار می‌رود.
كشت به عنوان شاهی
در آلمان در حدود 50 تن از الیاف كنفی برای كشت گونه‌ای بنام شاهی اختصاص دارد. در دسته ”دیگر“ مهمترین كاربرد می‌باشد. كشت گونه مت كه از الیاف كتان/ كنف بوجود می‌آید به سود قابل توجهی از بازار را در بخش كشت مت دست یافته است(در بعضی از مناطق بالای50%) در بخش كشت مت؛ اشكال مطلق؛ اگرچه به سبب نوع كاربردشان محدود می‌گردند.
بازار برای هرد – Hurd
همزمان با تولید فیبرها، هردهای الیاف كنف انباشته گردیدند. بسته به محتوای هرد نسبی باقیمانده الیاف تولید شده، نسبت بین هردها و فیبرها به 1=2 و 1=5/1 می‌رسد. در EU من حیث المجموع 35000 هزارتن هردهای كنفی در سالهای اخیر تولید شدند. از مهمترین خطاهای تولید بسترسازی حیوانات و مصالح ساختمانی می‌باشد(شكل5 را ببینید). ارزش افزوده از فروش هردها برای اقتصاد كلی بكارگیری الیاف كنف از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. بدون بكارگیری هردهای الیاف كنفی نمی‌توانند در قیمتهای رقابتی به بازار با كیفیت خوب عرضه گردند.
بستر حیوانات
نزدیك به 95% از هردهای كنفی(تمیز شده) به عنوان بستر حیوانات به بازار عرضه می‌شوند. 93% به عنوان بستر (لایه زیرین) اسب و 7% به عنوان بستر برای حیوانات كوچك نظیر خرگوشها، موشهای بزرگ و همچنین پرندگان(شكل6 را ببینید). هردهای كنفی عمدتا به دلیل ویژگیهایشان به عنوان بستر فروخته می‌شوند: جذب‌پذیری خوب، اجرا و كاربرد آسان و كوددهی سریع بعد از استفاده

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

 

بخش ساخت
نزدیك به 50% هردهای كنفی برای ساختن آهك و خاك گلدانی به عنوان ماده افزودنی و همچنین به عنوان مواد عایق‌بندی روان بكار می‌روند. تخته‌های هرد در حالت نئوپانهای سبك وزن عامل دیگری را ارائه می‌دهند كه هنوز بهره‌برداری نشده‌اند. تكنیكهای ساختمان‌سازی در فرانسه جایی كه هزاران خانه كامل با تركیب هردهای كنفی و آهك ساخته شده‌است. به طور گسترده‌ای پیشرفته می‌باشد. این تكنیك ساختمان‌سازی همچنین باید به دیگر كشورها معرفی شود.
بذرهای كنفی
بذرهای كنفی به اضافه الیاف و هردها به طور چشمگیری در اروپای مركزی و جنوبی تولید می‌شوند. بیشتر از 6000 تن از بذرهای كنفی در سال 2003 بوسیله شركتهای الیاف كنفی نامبرده در جدول 1 تولید شدند. بذرهای كنفی از نظر تغذیه‌ای به دلیل طیف اسید چربشان مورد علاقه هستند. شكل7 مهمترین بازارهای فروش را نشان می‌دهد.
خوراك حیوانات
بیش از 95% از بذرهای كنفی در بخش خوراك حیوانات عمدتا به عنوان خوراك پرندگان و به میزان كمتری به عنوان طعمه ماهیگیری كه بوسیله ماهیگیران استفاده می‌شود، فروخته می‌شوند. جذابیت این بخش به طور شدیدی به مظنه ارز دلار و تأثیر آن بر روی رقابت واردات از چین مربوط می‌باشد.
غذا و مراقبت بدن
باقیمانده كمتر از 5% در بخش غذا به صورت حبوبات كلی به عنوان بذرهای كنفی پوست كنده و به عنوان روغن الیاف كنف مورد استفاده قرار می‌گیرند.قسمتهای كوچكی همچنین در مراقبت بدن و بخش وسایل آرایشی بكار می‌روند. بخشهای غذایی و مراقبت بدن هنوز مقدار كوچكی از بازارها را با میانگین میزان رشد بالا نشان می‌دهند. توسعه و بسط این بخشها به فعالیتهای بازاریابی مناسب بستگی دارد. شایستگی كیفی بذرهای كنفی و روغن فراتر موضوع بحث در این متن می‌باشد.

صنعت كنف اروپا كشت مواد خام محصولات خط مشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.