مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

شماره      
۱۴۸
کد مقاله
MNG148
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
توضیحاتی در مورد عوامل بازاریابی و منابع انسانی با توجه به اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی در شرکت های خدماتی
نام انگلیسی
Explanations from the marketing/human resources dyad for marketing strategy implementation effectiveness in service firms
تعداد صفحه به فارسی
۴۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
استراتژی بازریابی، پیاده سازی استراتژی، مسایل بین بخشی، سازمان بازاریابی، عملکرد بازاریابی، عملکرد منابع انسانی، ارتباطات بین بخش ها و سازمان ها
کلمات کلیدی به انگلیسی
Marketing strategy; Strategy implementation; Interfunctional issues; Marketing organization; Marketing function; HR function; Departmental relations
مرجع به فارسی
کالج تجاری / بازرگانی کاردیف، دانشگاه کاردیف، انگلستان، ژورنال تحقیقات تجاری، الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal of Business Research;
ATBI, Johannesburg, South Africa
Cardiff Business School, Cardiff University, United Kingdom; Elsevier
کشور        
انگلستان

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

توضیحاتی در مورد عوامل بازاریابی و منابع انسانی با توجه به اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی در شرکت های خدماتی
چکیده
مبحث استراتژی بازاریابی غالبا با این نقد روبرو می باشد که در ارتباط با تمرکز بر مطالعات پیشینیان، در خصوص پیاده سازی موثر استراتژی بازاریابی، دچار کمبودهای مفهومی، تئوریکی و تجربی گردیده است. علیرغم وجود برخی از تحقیقات مرتبط در زمینه تئوری تشکیلات – محور شرکتی، اطلاعات درک شده اندکی در خصوص نقش واسطه ای یا بینابینی بین حوزه های عملیاتی مختلف در زمینه اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی وجود دارد. در این مبحث ما نسبت به بررسی رابطه دوگانه بین بازاریابی/ منابع انسانی (HR) اقدام می نماییم و از  طریق  بررسی  مجموعه ای از هشت فرضیه مختلف که تشکیل دهنده مبنای این مدل هستند – با توجه به شش بعد سازمانی فرآیند محور که به نظر در ارتباط با نتایج روانی- اجتماعی اثربخشی ارتباطات و تعارضات بین بخشی می باشند – در این حوزه محدود از دانش مشارکت و تعامل خواهیم نمود. در مقابل فرض می شود که چنین مواردی بر روی نتایج رفتاری مرتبط با اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی تاثیرگذار می باشند. داده هایی که جهت بررسی این ارتباطات به کار گرفته شده از ۲۳۰ شرکت دارای اندازه متوسط و بزرگ اروپایی استخراج شده است. با آگاهی از این موضوع که نتایج  روانی – اجتماعی از تاثیر مهمی بر روی اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی برخوردار می باشند، شاهد پدیدار شدن یک مورد پاراداکس / نقیض در مورد تاثیرات ابعاد فرآیند محور در باب نتایج روانی اجتماعی خواهیم بود. این یافته ها در مضمون کنونی مورد تفسیر و بررسی قرار گرفته و بر مبنای آن یکسری از تلویحات / ضروریات مربوطه استخراج شده است.

کلمات کلیدی: استراتژی بازریابی، پیاده سازی استراتژی، مسایل بین بخشی، سازمان بازاریابی، عملکرد بازاریابی، عملکرد منابع انسانی، ارتباطات بین بخش ها و سازمان ها

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

۱- مقدمه و سابقه
در داخل سازمان های خدماتی دو مبنای اولیه در ارتباط با هزینه مدنظر می باشند: هزینه های عملیاتی و هزینه های سازمانی. مورد اولی در ارتباط با هزینه های مستقیم/ غیر مستقیم عملیاتی شرکت ها است، در حالیکه مورد دومی جزء هزینه های به بار آمده ناشی از ساختار سازمانی تلقی می شود و به عنوان روشی مشخص شده است که بر مبنای آن وظایف محوله در بین واحدها و بخش های مختلف اعمال می گردند. نویسندگان این مقاله این مبحث را مطرح می نمایند که مشکلات مرتبط با هزینه های سازمانی ممکن است منجر به بروز بحران های آتی برای مدیران ارشد در شرکت های خدماتی شود (Metters و Vargas، ۲۰۰۰). بنابراین، ارتباطات کاری داخل سازمانی و مکانیزم های مربوط بدان جزء مسایل حیاتی برای مدیریت خدمات به شمار می آیند (Montgomery و Webster، ۱۹۹۷).
سه تابع حیاتی در ارتباط با مدیریت در سازمان های خدماتی وجود دارند که عبارتند از بازاریابی، منابع انسانی (HR)، و عملیات یا مسایل اجرایی– که تحت عنوان سه مشخصه مدیریت خدمات شناخته می شوند (Lovelock، ۱۹۹۱). وابستگی متقابل بین هر یک از این حوزه های عملیاتی مهم می باشد (Krohmer و همکاران، ۲۰۰۲)، این امر مخصوصا با توجه به تقاضاهای مربوط به فناوری های به کار گرفته شده در تولید، تحویل و مصرف خدمات مد نظر خواهد بود. این ویژگی های مرتبط با خدمات خود نشات گرفته از طبیعت ناملموس و همزمان خروجی خدماتی آنها می باشد و بنابراین برای حصول و  بهره گیری از یک عملکرد موثر وجود هماهنگی در ارتباط با این توابع مشترک یعنی بازاریابی، منابع انسانی و عملیات اجرایی الزامی می باشد.
در این مقاله ما نسبت به پذیرش تئوری تشکیلات – محور شرکت ها (Anderson، ۱۹۸۲) اقدام نموده و اقدام به بررسی عوامل ارتباطات داخلی (فرآیند- محور)، مخصوصا با توجه به سطح رابطه بازاریابی و منابع انسانی در شرکت های خدماتی، می نماییم. این مورد خود از نوعی تاثیر بر روی نتایج روانی – اجتماعی (میزان تاثیرگذاری ارتباط و تعارض بین بخشی) این ارتباط برخوردار است. در پی این مورد، یک ارزیابی در خصوص تاثیر این نتایج روانی اجتماعی پس از حصول نتیجه رفتاری مرتبط با اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی مد نظر قرار خواهد گرفت. پس از آن ما به صورت تجربی نسبت به آزمایش این مفهوم با داده های ایجاد شده از یک مطالعه متشکل از ۲۳۰ شرکت خدماتی دارای اندازه متوسط و بزرگ اروپایی اقدام خواهیم نمود. در نهایت، در پی مباحث مربوط به این یافته ها، برخی از ضروریات و تلویحات مشخص هم برای مدیران و هم در خصوص تحقیقات آتی حاصل خواهند شد.

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

۲- چارچوبی جهت ارزیابی عوامل بازاریابی/ منابع انسانی
تئوری تشکیلات- محور آندرسون (Anderson -1982) به هم پیوستگی یا ائتلاف منافع در داخل شرکت ها، وابستگی بین بخش های مختلف، همراه با مفاهیم وابستگی منابع مرتبط با تئوری های رفتاری شرکتی را مورد شناسایی قرار داده است. این مدل اقدام به بررسی عملکردهای اصلی سازمانی به عنوان رویه های تخصصی در مبحث اکتساب منابع از ائتلاف های خارجی می نماید. مسئولیت پذیری اصلی عملکرد بازاریابی ارضای نیازهای دراز مدت ائتلافی از مشتریان می باشد (Wind، ۱۹۸۱)، در حالیکه عملکرد منابع انسانی می بایست تامین کننده منافع مستخدمین باشد (Gratton، ۱۹۹۴). در تلاش جهت دنبال نمودن این اهداف برجسته، باید در نظر داشت که هر عملکرد محدود و مقید به اهداف دیگر عملکردها / توابع می باشد. Hutt و Speh (1984) از مفهوم «مرکز استراتژی بازاریابی» جهت نشان دادن نقش بین رشته ای عملکرد بازاریابی در خصوص توسعه و پیاده سازی استراتژی بازاریابی اقدام نمودند.
۱-۲٫ ابعاد فرآیند محور و نتایج روانی اجتماعی
سیستم های پاداش با توجه به قابلیت آنها در زمینه اصلاح یا حفظ نتایج روانی- اجتماعی مطلوب به کار گرفته شده اند. در یک حوزه بین بخشی، شواهد مربوطه خود موکد آن هستند که یک فرهنگ مشارکتی و پاسخگو به وسیله آن دسته از سیستم هایی پرورش می یابند که به تلاش های جمعی، به جای مشارکت های فردی، پاداش می دهند (Hutt، ۱۹۹۵). در تحقیقات توسعه محصول جدید، Jassawalla و Sashittal (1998) به بیانات «at-stakeness» رجوع نموده که خود تشریح کننده موقعیتی می باشد که در آن شرکت کنندگان دارای منافع متساوی در خصوص پیاده سازی رویه های توسعه یافته مشترک و نتایج مرتبط با خود هستند.
فرضیه ۱ الف: این گرایش که پرسنل بازاریابی و منابع انسانی در شرکت های خدماتی بر مبنای عملکرد مشترک پاداش داده می شوند به طور مثبتی در ارتباط با اثر بخشی ارتباط بین بخش ها است.
۲-۲٫ نتایج روانی اجتماعی و نتایج رفتاری
اثر بخشی مشخص شده ارتباطات بین بخشی به درک تعامل پرسنل با دیگران در حوزه های عملیات مختلف اشاره دارد، به گونه ای که ارتباطات آنها با ارزش، منصفانه، خلاقانه و رضایت بخش  باشد (Van de Ven و Ferry، ۱۹۸۰، Ruekert و Walker، ۱۹۸۷). بنابراین اثر بخشی ارتباطات در بردارنده درک جمعی می باشد که تنها در زمانی این اثر بخشی انتشار خواهد یافت که گروه های موجود در حوزه های مختلف به صورت داوطلبانه با یکدیگر مشارکت و همکاری نمایند (Kim و Mauborgne، ۱۹۹۸). بدون این فرم ارتباطاتی، سازمان ها امر ایجاد یک تعقل جمعی و درک مشارکتی را مشکل می بینند. این مورد خود در مقابل به معنای آن خواهد بود که آنها قابلیت ایجاد یک چارچوب مشخص برای کار با یکدیگر بر مبنای تجمع آراء جهت پاسخگویی به چالش های روبرو شده را نخواهند داشت. عدالت رویه ای در حقیقت به عنوان واژه ای می باشد که خود به سازمانی اطلاق خواهد شد که در آن پرسنل سعی در به نمایش گذاشتن سطوح بالایی از مشارکت در بین خود می نمایند، آن هم به هنگامی که فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک به نظر به صورت متناسب و شفاف می باشد.

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

۳- روش تحقیقاتی
به منظور بررسی فرضیه های این مطالعه، انجام یک بررسی تجربی مطلوب خواهد بود. بر این مبنا یک چارچوب نمونه برداری از بانک اطلاعات شرکت های انگلستان «تحت عنوان آنالیز مالی آسان شده» همراه با نمونه ای از هزار واحد تجاری استراتژیک (SBUها) از طریق یک پروسه انتخاب سیستماتیک تصادفی که قابلیت مشخص نمودن شرکت های خدماتی سطح متوسط و بزرگ را داشته اند (یعنی SBUهایی با پرسنل بیش از صد نفر)، انجام گردید. مدیر بازاریابی در هر واحد نمونه برداری به عنوان یک فرد مطلع کلیدی انتخاب شد. یک بررسی از طریق پست نیز با توجه به اصول روش مشخص شده (Dillman، ۲۰۰۰) انجام گردید تا آنکه نرخ پاسخگویی مناسب پاسخ ها ارتقا یابد. بر این مبنا، یک سری از مکاتبات اطلاعات دهنده، همراه با مجموعه ای از پرسشنامه ها و نامه های پیگیری و تماس های یادآوری کننده به ترتیب برای واحدهای نمونه برداری ارسال شد. راهکار توصیه شده Dillman’s (2000) در ارتباط با نکات برجسته پرسشنامه، همراه با طول، هزینه بازگشت پستی، تضمین عدم افشای نام و اسپانسرینگ یا حامی دانشگاهی همگی به کار گرفته شده تا آنکه میزان پاسخ بالقوه حاصله افزایش یابد.

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

۴- تحلیل و نتایج
جدول ۲ نشان دهنده مجموعه نتایج رگرسیون می باشد که اقدام به تست ارتباط بین ابعاد فرآیند- محور مستقل (REWARD، INFORMAL، CONNECT، SENIOR، WRITCOM و INTERCOM با اندازه شرکت به عنوان متغیر کنترل) و نتیجه روانی- اجتماعی RELEFF نموده است. این مورد اقدام به تست فرضیه های ۱ الف الی ۶ الف می نماید. نتایج موکد آن هستند که چنین مدلی تشریح کننده گوناگونی های معنی داری در  متغیر وابسته  (F=26.28، P£.۰۰۱)   می باشد و همچنین توضیح دهنده ۴۳% از واریانس در حدود میانگین RELEFF است. علاوه بر این، چهار مورد از متغیرهای مستقل در این موارد فرضی مشخص گردیده و از نقطه نظر ارتباط آنها با RELEFF معنی دار هستند:

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

۵- مباحث
یافته های اصلی این مطالعه فراهم آورنده شواهد موجهی می باشد که خود تاکید کننده ارتباط فرضیه ای بین اثر بخشی پیاده سازی استراتژی بازاریابی و هر دو مورد اثر بخشی رابطه ای (H7+) و تعارض بین بخشی (H8-) می باشد. چنین موردی نشان دهنده تاثیرات مهمی است که بر مبنای آن و در خصوص دستاوردهای رفتاری نتایج روانی – اجتماعی ممکن است حاصل نمایند. به علاوه، چنین تاثیراتی دارای یک همزیستی با یکدیگر می باشند- به منظور ایجاد یک مبنای سالم برای پیاده سازی استراتژی، ایجاد ارتباط بین توابع یا عملکردهای مختلف با ارزش خواهد بود، اما تاثیرات مشابهی را نیز می بایست همزمان ایجاد نمود تا قابلیت کاهش تعارضات، سازگار با تئوری تشکیلات- محور شرکت ها، نیز وجود داشته باشد.

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

۶- نتیجه گیری ها و تلویحات
این یافته ها معرف آن هستند که آن دسته از شرکت هایی که توجه خود را معطوف به همترازی بازاریابی/ منابع انسانی نموده اند به میزان قابل توجهی قابلیت حصول مزیت های بیشتر در مبحث موفقیت پیاده سازی استراتژی خود را خواهند داشت. با وجود موارد شهودی، چنین شواهدی آشکار کننده آن هستند که تلاش هایی که در زمینه ارتقای دیالوگ یا صحبت و هماهنگی (فایق آمدن بر بسیاری از موانع در خصوص برنامه ریزی «جمعی») بین این گروه ها انجام می شود به وسیله مزیت های روانی اجتماعی پاداش داده می شود که خود سبب ترغیب رویه پیاده سازی استراتژی به صورت ارتقا یافته خواهد شد (Nutt، ۱۹۸۶).
نتیجه، در عین آنکه این مطالعه خود موکد اعتبار خارجی با توجه به خدمات مرتبط می باشد، می توان به کلیات محدود آن نیز اشاره داشت چرا که این یافته ها از کاربرد پذیری محدودی در مضمون تولید برخوردار می باشند. چنین موردی به لزوم احتیاط در خصوص حصول ویژگی های کلی در شرکت های غیر خدماتی اشاره دارد.
در نهایت، یک نگرش تجاری جایگزین از طریق بررسی سازمان ها به عنوان مجموعه ای از «فرآیندها» به جای «توابع» نیز مدنظر خواهد بود (Workman و همکاران، ۱۹۹۸). چنین موردی را می توان به عنوان تمایزات عملی و اساسی در این زمینه برشمرد که فرآیندها به نظر توجهی به موانع کاربردی نداشته و به طور دقیق تری جریان کار را در سازمان ها مدنظر قرار می دهند. بینش های حاصله از این جریان تحقیقاتی ممکن است در زمینه ارتقای درک ما در خصوص هماهنگی های کاربردی و تسهیلات مرتبط به صورت یک نگرش ابتکاری تر در باب دینامیک بین بخشی عمل نمایند. این نگرش فرآیند – محور احتمالا دارای تلویحات مهمی برای نقش استراتژیک بازاریابی و ارتباطات آن با دیگر بخش ها یا توابع می باشد.
ضمیمه الف. برآوردها و ترکیب مقیاسی

عوامل بازاریابی منابع انسانی استراتژی بازاریابی شرکتهای خدماتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.