مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

فرآوری آبمیوه – روش آلی

فرآوری آبمیوه – روش آلی

فرآوری آبمیوه – روش آلی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه مهندسی صنایع
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۲
کد مقاله
IND02
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
فرآوری آبمیوه – روش آلی
نام انگلیسی
Juice Processing : The Organic Alternative
تعداد صفحه به فارسی
۲۵
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
فرآوری آبمیوه، روش آلی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Juice Processing,  Organic Alternative
مرجع به فارسی
سوزان تن ایک، انتشارات CRC
مرجع به انگلیسی
Susan Ten Eyck, CRC Press LLC
کشور
ایالات متحده

 

فرآوری آبمیوه – روش آلی

مندرجات :
مقدمه
تاریخچه جنبش آلی
تقاضای بازار برای محصولات آلی
بهسازی
فرآوری یک محصول آلی
مقررات فدرال
تاًیید کننده ها و فرایند تاًیید
آینده محصولات آلی
 
مقدمه
“آلی” به چه معناست؟ برای تعریف این عبارت، ما نیاز به درک مفهوم اصلی محصول آلی و عمل آوری آلی داریم. سه درجه تعهد در پرورش و فرآوری محصولات غذایی به روش آلی وجود دارد. عمیق ترین آن تعهد فلسفی است که مربوط به حرمت ها و تقریبا تخصیصات مذهبی می شود.افرادی که به فلسفه آلی متعهد هستند، به طوری آگاهانه و صادقانه تنها غذاها و فیبرهایی را تولید و مصرف می کنند که به روش آلی تولید شده و در تطابق کامل با طبیعت و بدون کودها یا آفت کش های سنتزی باشند.غذاها و فیبرهای فرآوری شده با حداقل فرآوری و کمک های فرآوری تولید شده اند.
درجه دوم تعهد،به اصول آلی مربوط می شود، که شامل پرورش غذاها به روش پایدار بوسیله آماده سازی مجدد و حفظ حاصلخیزی خاک بوسیله گردش محصول،پوشاندن محصول،کود مخلوط و مواد معدنی طبیعی به اندازه مورد نیاز است.یک کشاورز آلی معتقد است که خاک زنده است و برای تولید محصولات غذایی سالم نیاز به تقویت شدن دارد.گونا گونی زیستی آفت ها،علف های هرز و عیوبات را به حداقل می رساند و فرسایش خاک را کم می کند.در ردیف پرچین های کاشته شده ،به جای آفت کش ها از حشرات مفید استفاده می شود تا محیطی برای سکونت این حشرات مفید مهیا سازد. همه پرورش ها به منظور تطبیق با طبیعت است.
درجه سوم تعهد مربوط به شیوه های رشد و فرآوری، به روش آلی است. این شیوه ها در تمام دنیا شناخته شده و اجرا می شوند،برخی بدون انتخاب و برخی براساس ضرورت. پیاده سازی شیوه های پرورش آلی در ایالات متحده روی زمینی عاری از مواد ممنوعه از ۳ سال قبل از پرورش یک محصول آلی صورت می پذیرد.هیچ مسیر فاضلاب رویی در زمین اعمال نمی شود و استفاده از کودهای سنتزی و آفت کش ها ممنوع است.  توقف انجام عملیات شیمیایی روی زمین به شیوه های آلی  مربوط نمی شود.

فرآوری آبمیوه – روش آلی

 

تاریخچه جنبش آلی
آنچه که ما امروزه میدانیم  این است که جنبش آلی توسط آقای آلبرت هّواردAlbert Howard  ای آغاز شد که اموزش های علمی را با مطالعه روش های کود دهی سنتی هند و چین ترکیب کرد. در سال ۱۹۴۰ او مدافع این امر شد که بریتانیا با اتخاذ کشاورزی پایدار به وسیله استفاده از پسماند غذاهای شهری و فاضلاب، از آنچه خود اوآنرا چرخه حیات می نامید، محافظت می کند. مقالات منتشر شده او در ایالات متحده نیز تجدید چاپ شد و روی جرمی رودیل Jerome Rodale تاثیر بسزایی گذاشت. این رودیل Rodale بود که واژه “آلی” را برای اولین بار استفاده کرد. در سال ۱۹۴۲ رودیل کتابی را با نام “کشاورزی و باغبانی آلی” منتشر کرد که تاثیر زیادی بر روی کشاورزی کوچک آمریکا گذاشت. سپس در سال ۱۹۴۶، خانم ایو بالفور Eve Balfour “انجمن خاک” را در بریتانیا احداث کرد. هدف اصلی این سازمان متحد کردن مردمی بود که به سمت درک کاملتری از رابطه حیاتی بین گیاه، حیوان و انسان کار میکنند.از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۲، کشاورزی علمی با تاکید بر روی کودها و آفت کش های شیمیای در راًس کشاورزی قرار گرفت. در طول این دوران، گروه کوچکی از کشاورزان از استفاده مواد شیمیایی پرهیز کردند و راهنمایی های  رودیل را دنیال کردند. این کشاورزان در ایالات متحده افرادی ضد فرهنگ، ناپیرو و خود رأی و حتی متحجر محسوب می شدند. آنها فقط بخاطر تعهد شخصی به زمین محصولا ت را با این روش رشد می دادند.
در سال ۱۹۶۲، زنگ خطر در مورد وابستگی شدید به مواد شیمیایی در کشاورزی با چاپ کتاب “بهار ساکت” راچل کارسون  Rachel Carson به صدا در آمد. این کتاب تخریب حیات وحش و تهدید سلامتی انسان را بخاطر استفادهگسترده از مواد شیمیایی در کشاورزی تجاری توصیف کرد. “بهار ساکت” توجه مردم را به آسیب دیدن پرندگان به خاطر استفاده از آفت کش ها، مخصوصا DDT جلب کرد. یکی از نتایج این کتاب توقف استفاده ازDTT در بسیاری از کشورها بود. این سوابقی بود از آنچه که ما امروز از پیدایش محصولات آلی می دانیم.
 

فرآوری آبمیوه – روش آلی

 

تقاضای محصولات آلی در بازار
در بازار، تقاضای رو به رشدی برای محصولات رشد یافته و تولید شده به روش آلی وجود دارد. این تقاضا با تمایل به حفظ و بهبود سلامتی، رو به جلو حرکت می کند و مردم بر این باورند که شیوه های پرورش آلی ، به نسبت بیشتری دوستدار محیط زیست است. غالب مصرف کنندگان مواد آلی زنان تحصیل کرده ای هستند که در بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی به سر می برند و کودکانی را در خانه دارند. بازار مواد آلی رشد داشته و همچنان نیز به رشد خود با نرخ ۲۰% در سال ادامه می دهد. مصرف کنندگان با خرید غذاهای آلی ارزش و مزیتی مضاعف کسب کرده اند. با افزایش تقاضای مصرف کنندگان، هزینه محصولات آلی بخاطر مقیاس های اقتصادی کاهش پیدا کرده است. همانطور که تقاضای مصرف کنندگان افزایش یافته است، بازارهای بزرگ خرده فروشی به منظور داشتن تنوع غذایی روزانه شان به طبقه غذاهای آلی خود افزوده اند. غذاهای آلی، دیگر به فروشگاه های کوچک غذاهای طبیعی و سالم محول نمی شود.در حال حاضر،غذاهای آلی ۲% از سهم بازار غذا را به خود اختصاص داده اند. این صنعت پیش بینی کرده که تا سال ۲۰۰۶، غذاهای آلی ۵% از سهم بازار را دربرگیرد. بنابراین در سال های آتی رشد سریعی انتظار می رود.

فرآوری آبمیوه – روش آلی

 
فرآوری آلی و مقررات آن
اجازه دهید مقدمه را با نگاه مختصری به فرآیند آلی آغاز کنیم. غذاهای فرآوری شده، سالم و مطمئن هستند. فرآوری های آلی باید مطابق همه مقررات  FDA و نیز تمام مقررات سلامت ایالتی و محلی باشد. با وجودی که محصولات آلی، بدون آفت کش ها و علف کش ها  رشد کرده اند اما صنعت آلی هرگز ادعا نمی کند که کاملا عاری از آفت کش ها و علف کش ها باشد. این ترکیبات شیمیایی بخاطر فاصله گرفتن از کاربردهای غیر آلی، در جو وجود دارند. در بین تأسیسات آلی و در حین تولید مواد آلی، از قرار گرفتن آنها در معرض آفت کش ها جلوگیری می شود. فرآوری آلی از دید فلسفی، حداقل فرآوری با استفاده از کمترین عناصر غیر آلی است. زمانیکه هیچ روش آلی ای وجود نداشته باشد،استفاده از برخی عناصر ترکیبی و فرآوری های کمکی اجازه داده می شود.
رعایت اصول بهداشتی
رعایت اصول بهداشتی،ناحیه ای بحرانی در فراوری محصولات آلی محسوب می شود، خصوصا اگر تاسیسات فراوری هم برای محصولات آلی بکار رود و هم غیر آلی.
تمام اقدامات بهداشتی معمول باید در محل انجام شود بعلاوه شستشوی کامل همه تجهیزات فراوری باید قبل از شروع تولید محصول آلی صورت گیرد تا از مخلوط شدن با محصول غیرآلی جلوگیری شود. باید دقت شود تا تمام پسماندهای شستشو از تجهیزاتی که با محصول آلی تماس دارند زدوده شود. شستشوی کامل با مواد شوینده و متعاقب آن شستن کامل با آب ضروری است. تست مکرر برای بازبینی زدوده شدن تمام شوینده ها لازم است و یک مرتبه شستشوی اضافه تر با آب نیز باید انجام شود.
 
فرآوری یک محصول آلی
فرآوری محصول آلی با دریافت مواد خام و مواد بسته بندی آغاز می شود. صورت و فاکتور دریافتی، مواد خام آلی وارد شده را ثبت می کند و شماره نوع ماده را در صورت روزانه در دفتر ثبت گزارشات دریافتی روزانه مواد آلی خام وارد شده ثبت می گردد و شامل شماره نوع محصول در دفتر می شود. پرسنل دریافت کننده باید به محض وصول بررسی کنند تا قبض بارگیری الی بودن مواد را تصریح می کند یا خیر. اگر مواد خام درقبض بارگیری به عنوان آلی شناخته نشده است. این مواد نباید به عنوان آلی مورد استفاده قرار بگیرند؛ تولید کننده یا باید از دریافت آنها خودداری کند یا آنها را در محصولات غیر آلی به کار گیرد.مواد وارد شده خام و مواد بسته بندی بمنظور استفاده در مواد آلی، باید در جای مشخصی نگهداری شوند که اصلا این احتمال وجود نداشته باشد که به حشره کش ها و ضدعفونی کننده های غیر مجاز آلوده شوند و همچنین امکان آلودگی ضمنی آنها وجود نداشته باشد.
مقررات فدرال
با وجود اینکه مقررات فدرال اکنون به صورت قانون درآمده، اما دوره هیجده ماهه ای وجود دارد که به افراد اجازه می دهد که تا خود را بطور کامل تطبیق دهند. در ۲۱ اکتبر ۲۰۰۲، از همه تولیدکنندگان محصول آلی خواسته شد تا خود را با مقررات فدرال وفق دهند. هر محصول با برچسب آلی باید توسط یکی از گواهی دهندگان رسمی USDA، دارای مجوز شده باشد. تمام محصولات با برچسب ۱۰۰% آلی، آلی و “تهیه شده از ——” باید توسط گواهی دهنده تشخیص داده شده و تایید شود. عبارت “تایید شده به عنوان آلی توسط (نام گواهی دهنده)” باید روی برچسب اطلاعات، زیر اطلاعات مربوط به معرفی تولید کننده یا توزیع کننده درج شود. محصولات چند عنصری با برچسب ۱۰۰% آلی باید تماما آلی باشد و هر فرآوری کمکی ای که در فرآیند تولید بکار گرفته شده، باید آلی باشد.
گواهی دهندگان و فرایند تأیید
تمام این مقررات خوب و آلی است اما مصرف کنندگان چگونه باید بدانند که محصولاتی که خریداری می کنند واقعا آلی است؟ این امر بوسیله مقررات فدرال محقق شده است. برنامه آلی ملی USDA روی عبارت “آلی” نظارت دارد. هر کسی که محصولی با برچسب “آلی ” می فروشد،باید توسط یکی از آژانس های تأیید کننده آلی که توسط USDA به رسمیت شناخته شده است، تأیید شود.از ۲۱ اکتبر ۲۰۰۲ به بعد، هر محصول غذایی با برچسب آلی یا عنصر معرفی شده بعنوان آلی باید توسط یک گواهی دهنده آلی که USDA آنرا به رسمیت بشناسد، تأیید شود. این گواهی دهندگان آلی رسمی ممکن است سازمان های خصوصی ذی نفع یا بدون نفع باشند و یا  جزء  برنامه های تایید دولتی باشند.

 

فرآوری آبمیوه – روش آلی

 

آینده محصولات آلی
آینده تولیدات فرآوری شده آلی موفق و روشن به نظر می رسد. فراوری آلی با فراوری غیرآلی سازگار است. افزایش تقاضا برای محصولات آلی بوسیله عمومی شدن تبلیغات و بازاریابی آلی تقویت شده است. پیش بینی ها با اطمینان بیان می کند که تا سال ۲۰۰۵ محصولات آلی ۵% از بازار خرده فروشی را تصرف می کند. ما در چرخه ای کامل هستیم و روی لبه دوره ای جدید از تلاش در هماهنگی با طبیعت برای بهبود نوع بشر و زمین قرار داریم. قدیمی تازه اکنون اینجاست.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.