مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳

سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳

سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳- ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۵۴
کد مقاله
ELC54
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
فعال‌سازی سرویسهای نسل بعدی در شبکه‌های موبایل نسل ۵-۲ و ۳
نام انگلیسی
Enabling Next Generation IP Services in 2.5G and 3G Mobile Networks
تعداد صفحه به فارسی
۴۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
سرویسهای نسل بعدی، شبکه‌های موبایل نسل ۵-۲ و ۳
کلمات کلیدی به انگلیسی
Next Generation IP Services, 2.5G and 3G Mobile Networks
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
Oubiquity
کشور
فعال‌سازی سرویسهای IP نسل بعدی در شبکه‌های موبایل ۲٫۵G و ۳G
تاثیر پروتکل راه‌اندازی نشست (SIP) سرور کاربردی برای ساخت سرویس سریع
 
خلاصه
در این مقاله روند‌های کلیدی که صنایع ارتباطات موبایل را در انتقال از شبکه‌های عمومی ‌ـ صدا ۲G، به شبکه‌های داده‌گرای چند سرویسی ۳G،  هدایت و راهبری می‌نمایند، مورد تشریح و بحث قرار می‌‌گیرد. همچنین چالشهای اصلی پیش روی  کاریرهای موبایل  را مورد بررسی قرار داده و به منظور آشنایی با چگونگی پاسخ بدین چالشها، نگاهی به چندین نمونه از محصولات جدید می‌اندازیم. بعلاوه، مراحلی که می‌بایست جهت کسب  موفقیت در صنایع نوظهور موبایل۳G  پیموده شود را ذکر می‌کنیم. همچنین تکنولوژی نرم افزار جدید، برنامه کاربردی سرورSIP، که به کاریرها در جهت توسعه و استقرار برنامه‌های کاربردی جدید با سرعت زیاد و صرفه اقتصادی بالا، کمک شایان توجهی را عرضه می‌دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳

 

برای موفق بودن در صنایع موبایل نیاز به تقویت ARPU و کاهش هزینه‌ها می‌باشد
برخی از شرکتهای موجود در بازار دارای پویایی بسیار بیشتری نسبت به ارائه‌دهندگان سرویس موبایل می‌باشند و سعی دارند با تکیه بر این پویایی و حرکت روبجلو برنده اصلی بازار بوده و همچنان مشتریان خود را حفظ نمایند.  از شرکت ”اسپرینگ پی‌سی‌اس‌ گای“  گرفته تا شرکتهای دیگر همگی در فکر ارتقای محصولات و عرضه مناسبتر آنها هستند. اکنون فرآیند مهم بازار رقابت می‌باشد. راهبران صنایع بی‌سیم بطور فعال در این بازار حظور داشته و تلاشهای گسترده‌ای را برای فروش ادوات صوتی خود با حداقل قیمت می‌نمایند. این استراتژیها معمولا در بدست آوردن مشترکین و قراردادهای جدید و همچنین رشد ترافیک صوتی موفق بوده‌اند. اما آنها نتوانستند به سه چالش فزاینده‌ای که رو در روی صنایع موبایل قرار گرفته‌اند پاسخ دهند:
  • چگونگی افزایش میانگین درآمد برحسب هر کاربر
  • چگونگی مطیع ساختن توقعات مشتریان
  • چگونگی کاهش هزینه توسعه، استقرار و مدیریت سرویسهای جدید
این موارد به هنگامی که صنایع ارتباطات موبایل در حال انتقال از نسل دوم به نسل سوم می‌باشند بیشتر ضرورت خود را نشان می‌دهد. با رشد اینگونه نوآوریها، راهبران سیستم می‌بایست برخی از تصمیمات کلیدی را اتخاذ کنند. تصمیماتی نظیر آنکه کدام تکنولوژی و خدماتی را می‌بایست پیاده نمود. زمان استقرار آن چه هنگامی باید باشد. آیا می‌بایست یک سیستم جدید را مبتنی بر استاندارهای فعلی دنبال نمود و یا می‌بایست یک دیدگاه اختصاصی و خاص خود را برای ساخت شبکه‌ها و سرویسها عرضه داشت.
برخی از راهبران صنعت موبایل به رشد درآمد، نگهداری مشتریان، و کاهش هزینه‌ها در شبکه‌های ۳G، که می‌تواند از منابع شبکه‌ای با کارایی بیشتر استفاده کند و دارای پتانسیل ارائه سرویسهای غنی داده و سرویس پیام مولتی‌مدیا(MMS) و تلفن تصویری می‌باشد، امید بسته‌اند. برخی دیگر از این راهبران این صنعت نیز به انتظار نشسته و فعلا نظاره‌گر تکنولوژی ۳G می‌باشند و به کسب درآمد از سیستم فعلی صوتی و یا سرویسهای صوتی SMS بسنده نموده‌اند. گروه دیگری نیز در حال بررسی و تست نسل ۲٫۵G و سرویسهای آن نظیر پیام تصویری، پورتال وب موبایل و دانلود زنگهای تلفنی بدون ارتقا به ۳G می‌باشند.
 
هدف بیلیونی بعد – آوردن اینترنت و پهنای باند وسیع به موبایل نسل ۲٫۵ و ۳
صنایع ارتباطات موبایل امروزه در یک محیط کاملا رقابتی با پتانسیل تغییرات سریع قرار دارد. این محیط هم می‌تواند نویدبخش باشد و هم ممکن است تهدیدکننده و خطرناک. از طرف دیگر،  مشترکین موبایل از سال ۱۹۹۹ تاکنون دو برابر گردیده است.

سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳

 

مشترکین موبایل و افزایش یک بیلیونی در سال ۲۰۰۲ و جلو افتادن از خطوط تلفن ثابت برای اولین بار
در سال ۲۰۰۲ مشترکین موبایل، بیش از ۱ بیلیون، برای اولین بار  از مشترکین خوط ثابت پیشی گرفتند و هم اکنون نوکیا قبل از اتمام قرن جاری در انتظار یک بیلیون مشترک بعدی می‌باشد. علاوه بر این، صنایع موبایل با آغاز تکنولوژی ۲٫۵ و ۳G بسرعت در حال تعمیم و گسترش اهداف خود و بوجود آوردن امکان دسترسی به اینترنت از طریق موبایل و همچنین افزایش پهنای باند سیستمهای خود می‌باشند.
از طرف دیگر، رشد موبایل در سراسر دنیا آهسته‌تر گردیده است، مخصوصا در بازارهای بلوغ یافته آمریکای شمالی و اروپا.  در این نواحی میزان نفوذ مشترکین در حال اشباع می‌باشد.
خلاصه – چشم‌انداز SIP
این مقاله چالشهای کلیدی پیش روی راهبران موبایل را در دنیای امروزی مورد بررسی قرار داده است. مواردی نظیر چگونگی ارتقایARPU  و کاهش هزینه‌ها. این استراتژیها را می‌توان بشرح ذیل خلاصه نمود:
  • راهبران موبایل می‌بایست تمرکز خود را معطوف به ارائه سرویسهایی نمایند که دارای ارزش افزوده می‌باشند. در غیر این صورت خطر از دست رفتن سهم بازار وجود خواهد داشت.
  • جهت کاستن از آمدهای صوتی آنها می‌بایست بر روی داده بعنوان تامین‌کننده برخی از درآمدهای خود سرمایه‌گذاری کنند.
  • بدین منظور، آنها می‌بایست سرویسهای متمایز و جدیدی را برحسب نیاز مشتری بوجود آورده و آنها را با کارایی به کابران نهایی عرضه دارند.
سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳

 

برای موفقیت در امر عرضه محصولات جدید راهبران می‌بایست بر روی نکات کلیدی مورد توجه مشتریان متمرکز شوند. نکاتی نظیر آسانی استفاده، مشتری پسندی و قابلیت تامل و همکاری با دیگر اجزا. سرویسهای موفقی چون SMS، PTT و پورتالهای وب موبایل، سطح بالایی از تامل با کاربر را بکار برده و سرویسهای غنی اطلاعات و سرگرمی را بوجود آوردند.
با استفاده از تکنولوژی جدید نرم‌افزاری، سرور کاربردی SIP، راهبران می‌توانند سرویسهای جدیدی را که دارای ارزش افزوده می‌باشد را بصورت بسیار سریعتر و کاراتر از گذشته  توسعه و عرضه نمایند. این خصیصه یک مشخصه انقلابی و پیشرو می‌باشد، چرا که به راهبران اجازه می‌دهد سرویسهای خود را  نه ظرف چند ماه بلکه ظرف مدت چند روز پیاده نموده، و میزبان چندین سرویس بر روی یک پلتفرم واحد بوده و همچنین از اجزای مختلف یک سرویس بطور  مجدد برای سرویسهای دیگر استفاده کنند.
از آنجا که استفاده از SIP بسیار آسان و ارزان می‌باشد، راهبران می‌توانند با استفاده از آن نسبت به تست سرویسهای چند‌گانه جدید اقدام کنند.
بعلاوه، SIP بصورت منحصربفردی برای اداره نمودن محیط مولتی‌مدیای شبکه‌های ۲٫۵G و ۳G و همچنین برخی از کاربردهای نویددهنده بر مبنای – SIP مناسب می‌باشد. بطور مثال  بلکوهای ساختمان SIP نظیر حضور، کنفرانس و IM می‌تواند با صدا، داده و ویدیو ترکیب گشته و سرویس جدیدی را نظیر کنفرانس تحت وب، MMS، و سرویسهای بازی محاوره‌ای کاربر را بوجود آورد. این سرویسها ارائه‌دهنده توانائیهای منحصربفرد ترکیب سطوح بالای تامل با مضامین داده غنی بوده و می‌تواند براحتی با استفاده از سرور کاربردی SIP بوجود آید.
سرور کاربردی SIP یوبیکوئیتی(SIP A/S)، یک پلتفرم ایده‌آل برای راهبران موبایل جهت توسعه، ارائه و میزبانی نسلهای بعد می‌باشد. SIP A/S برای محیطهای عملیاتی کاربر طراحی شده و از یک معماری توزیعی، که عملکرد و مقیاس‌پذیری بالایی را برای کاربران ارئه می‌نماید، برخوردار است. در دسترس بودن بالا از خصیصه‌های منحصربفرد SIP A/S می‌باشد که می‌تواند باعث تکرار برنامه‌های کاربردی بر روی سرورهای مختلف شود. امروزه SIP A/S یوبیکوئیتی در اشکال مختلف در کاریرهای گوناگون جهانی استقرار یافته است. با استفاده از سرور کاربردی SIP یوبیکوئیتی، راهبران موبایل می‌توانند چالشهای کلیدی پیش رو را چه امروز و چه در آینده پاسخ دهند.

سرویسهای نسل بعد شبکه‌های موبایل ۵-۲ و ۳

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.