مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 88000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

شماره      
۱۷۰
کد مقاله
MNG170
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
قابلیت‌های دینامیکی و عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی
نام انگلیسی
Dynamic capabilities and firm performance in a financial crisis
تعداد صفحه به فارسی
۷۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۳
کلمات کلیدی به فارسی
قابلیت‌های دینامیکی, نوآوری, محیط تجاری, بحران مالی, عملکرد شرکتی, برازندگی تکاملی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Dynamic capabilities, Innovation, Business environment, Financial crisis, Firm performance, Evolutionary fitness
مرجع به فارسی
ژورنال تحقیقات تجاری
کالج اقتصاد تورکو، دانشگاه تورکو، فنلاند
کالج اقتصاد دانشگاه یوترچت، بخش کارآفرین
الزویر
مرجع به انگلیسی
Journal of Business Research; Turku School of Economics, University of Turku,  Finland
Utrecht University School of Economics, Chair of Entrepreneurship, The Netherlands; Elsevier
کشور        
فنلاند – هلند

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

قابلیت‌های دینامیکی و عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی
 
فهرست مطالب
چکیده
  1. مقدمه
  2. سابقه تئوریکی
  3. مدل و فرضیه‌ها
  4. روش‌ها
۴-۱٫ استراتژی تجربی
۴-۲٫ تحقیقات کمی
۴-۳٫ برآوردهای کمی‌
۴-۴٫ مطالعه موردی کمی‌
  1. نتایج
۵-۱٫ تحلیل جزئیات: مقایسه ‌های گروهی و مطالعات موردی
۵-۲٫ تحلیل‌های موردی
۵-۲-۱٫ شرکت FoodCo – موفقیت و کامیابی علیرغم بحران
۵-۲-۲ شرکت MaritimeCo بازگشت به بازی پس از یک ضربه شدید
۵-۲-۳٫ شرکت MediaCo وزش توفان‌های شدید و تغییر ساختار در صنعت
  1. نتیجه‌گیری و تلویحات مطالعاتی
۶-۱٫ تعامل تئوریکی و تلویحاتی برای تحقیقات آتی
۶-۲٫ تلویحات عملی
چکیده
در این مقاله سعی شده است تا سازمان بعنوان بازیگری فعال بحساب آید که حداقل تا‌ اندازه ای قابلیت انطباق خود با محیط، عمدتا در داخل محدوده‌های مرتبط با منابع و قابلیت‌های خود، را خواهد داشت. این مقاله درک ما را در مبحث کنونی افزایش داده و نسبت به توصیف رفتار انطباقی سازمانی در ارتباط با شرایط متلاطم و توفان محیط تجاری که حاصل آمده از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ می‌باشد اقدام می‌نماید. این مبحث در خصوص قابلیت‌های دینامیکی، تغییر سازمانی و نوآوری در محتوای عملکرد سازمانی و تداوم حیاط در این عرصه اقدام به مشخص‌سازی نوعی رفتار انطباقی خاص می‌نماید. مطالعه تجربی در این ارتباط بر حسب تحقیقات کمی ‌بوده و بعلاوه یک مطالعه موردی کیفی نیز در رشته صنایع فناوری غذایی، صنایع دریایی و صنایع رسانه ای اعمال می شود. مدل‌سازی معادله ساختاری، تحلیل گروهی و مقایسه‌های موردی کمی‌ خود در ارتباط با ویژگی‌های مورد سؤال در این مبحث می‌باشند. تلویحات تئوریکی و کاربردی خود پیشنهاداتی را در خصوص تحقیقات آتی عرضه می‌نمایند.

 

کلمات کلیدی: قابلیت‌های دینامیکی، نوآوری، محیط تجاری، بحران مالی، عملکرد شرکتی، برازندگی تکاملی

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

۱- مقدمه
ارتباط بین سازمان و محیط اجرایی آن به عنوان یک موضوع تحقیقاتی اصلی و یک منبع مورد بحث در بین تئوریسین‌های سازمانی به شمار می‌آِید. در این ارتباط نوعی تمایز مفهومی بنیادین بین رویکردهای مختلف سیستم بسته و سیستم باز وجود دارد. اولین مورد بر روی ویژگی‌های داخلی سازمانی تمرکز دارد، و تعامل با محیط را نادیده می‌انگارد، در حالیکه که مورد دوم در ارتباط با این فرضیه می‌باشد که سازمان‌ها قابلیت تبدیل ورودی‌های خارجی خود، از طریق فرآیند‌های ارزش افزوده، به خروجی‌هایی را دارند که نهایتا به محیط برگشت داده می‌شوند (به مبحث Thompson، ۱۹۶۷ رجوع شود). این چرخه اساسی از ویژگی‌های خارجی به داخلی به صورت پیوسته تکامل یافته و به میزان زیادی منوط به عملکرد سازمانی می‌باشد. در این ارتباط فلسفه‌های مختلف فکری دارای نوعی همگرایی حول ارتباط داخلی- خارجی و ارتباط عملکرد می‌باشند (به Lin و Carley، ۱۹۹۷، صفحه ۱۲۵ رجوع شود).

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

۲- سابقه تئوریکی
چارچوب تئوریکی بر مبنای سیر تکاملی مباحث اقتصادی و نگرش شومپیتری در زمینه نوآوری بنا شده است. نگرش شومپیتری مشخص کننده آن است که قابلیت‌ها و روتین‌ها تشکیل دهنده ساختار اساسی شرکت‌ها می‌باشند و برازندگی تکاملی بین شرکت و محیط زیست به عنوان یک برآورد عملکرد در این راستا مدنظر خواهد بود (Nelson و Winter ، ۱۹۸۲؛ Schumpeter، ۱۹۴۳). Schumpeter (1934) نوآوری را به عنوان ترکیبی از دانش قبلی کارآفرینان و منابع مرتبط قلمداد می‌کند.

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

۳- مدل و فرضیه‌ها
علاقه تحقیقاتی در خصوص قابلیت‌های دینامیکی به واسطه پتانسیل مرتبط با مزیت رقابتی عملکردها ممتاز همچنان تداوم دارد (Teece و همکاران ۱۹۹۷). مطالعات اولیه نشان دهنده آن هستند که چگونه قابلیت‌های دینامیکی بر روی عملکرد به طور غیر مستقیم تأثیرگذار هستند (Cepeda و Vera، ۲۰۰۷؛ Danneels، ۲۰۰۲؛ Helfat و همکاران، ۲۰۰۷؛ Protogerou و همکاران، ۲۰۱۱ ؛ Winter، ۲۰۰۳؛ Zahra و همکاران، ۲۰۰۶). آنها سبب می‌شوند تا مدیریت قابلیت اعمال تصمیمات به موقع در خصوص تغییر روتین‌های اجرایی شرکت به هنگام لزوم را داشته باشد (Ambrosini و همکاران، ۲۰۰۹، Barreto، ۲۰۱۰؛ Helfat و همکاران، ۲۰۰۷).

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

۴- روش‌ها
۴-۱٫ استراتژی تجربی
گزارش دهی تجربی در سه مرحله اعمال می‌شود. دو مرحله اول بر روی تحقیقات گسترده نویسندگان که در سال ۲۰۰۹ در سه شرکت انجام شده است تمرکز می باشد. اولین مرحله اقدام به آزمایش مدل مفهومی ‌بوسیله مدل‌سازی معادله ساختاری برای نمونه کامل می‌نماید. مورد دوم انواع قابلیت‌های دینامیکی با جزئیات بیشتر با توجه به تفاوت‌های بخشی و تغییرات در اهمیت در ارتباط با عملکرد شرکتی را مورد بررسی قرار می‌دهد. مرحله آخری متغیرهای کلیدی مورد نظر از طریق مطالعات موردی گسترده که معرف سه بخش هستند را مورد بررسی و کنکاش قرار خواهد داد.
۴-۲٫ تحقیقات کمی
داده‌های تحلیل کمی ‌از دو منبع نشئت گرفته‌اند. اولین منبع یک بررسی کمی‌ می‌باشد که سه بخش خاص را برای متغیرهای توصیفی هدف قرار می‌دهد و منبع دوم بانک اطلاعت اوربیس (www.bvdinfo.com) است، که حاوی اطلاعات جامع صورتحساب‌های مالی شرکت‌ها در گوشه و کنار جهان می‌باشد که از آن جهت محاسبه متغیر وابسته استفاده خواهد شد.
۴-۳٫ برآوردهای کمی‌
به واسطه کمبود مقیاس‌های پذیرفته شده کلی برای برآورد قابلیت‌های دینامیکی (McKelvie و Davidson، ۲۰۰۹)، نویسندگان یک مقیاس برآورد شده دستی را مورد پذیرش قرار داده و نهایتا آن را پالایش نمودند (Alsos، Borch، Ljungren و Madsen، ۲۰۰۸). آنها بر حسب تجارب قبلی از این نکته واقف بودند که مقیاس برآورد اصلی نیازمند اصلاح و آزمایشات کلی می‌باشد.
۴-۴٫ مطالعه موردی کمی‌
یک مطالعه موردی نشان دهنده و معرف افزایش درک قابلیت‌های دینامیکی، تغییر سازمانی، نوآوری و عملکرد/تداوم زیست در خصوص سطح هریک از شرکت‌های واحد می‌باشد. مطالعه موردی کمی‌ یک تحقیق ویژه قدرتمند جهت بررسی فرایند‌ها در محتوای زندگی حقیقی به شمار می‌آید (Eisenhardt و Graebner ، ۲۰۰۷؛ Yin، ۲۰۰۳).

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

۵- نتایج
تحلیل مدل فرضی، با استفاده از مدل‌سازی معادله ساختاری، پوشش دهنده نمونه کامل (شکل ۲) می‌باشد و دو مرحله را در نظر دارد (Anderson و Gerbing، ۱۹۸۸). اولین مرحله آزمایش مرتبط با برآورد مدل و ارزیابی اعتبار آن با استفاده از یک فرآیند مشابه همانند فرآیند CFA سلسله مراتبی می‌باشد.
۵-۱٫ تحلیل جزئیات: مقایسه ‌های گروهی و مطالعات موردی
مرحله دوم تحلیل تجربی بر روی جزئیات بیشتر ارتباط بین قابلیت‌های دینامیکی و عملکرد در بحران اقتصادی تمرکز دارد. ایجاد متغیرهای ترکیبی و تحلیل‌های واریانس سبب مشخص شدن هر نوع تفاوت در تأثیرات انواع قابلیت بر روی برازندگی تکاملی (رشد نسبی) شرکت‌ها می‌شود (جدول ۲).
۵-۲٫ تحلیل‌های موردی
۵-۲-۱٫ شرکت FoodCo – موفقیت و کامیابی علیرغم بحران
شرکت FoodCo به عنوان یک شرکت خانوادگی کوچک می‌باشد که در سال ۱۹۷۷ فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت بر اعضای خانواده ده نفر را علاوه به استخدام در آورده است. ایده تجارت توسعه، تولید و بازاریابی سبزیجات سالم و بهداشتی دارای کیفیت بالا و غذاهای ارگانیک برای مشتریانی است که به سلامت و رفاه خود ارزش قائل می‌شوند.
۵-۲-۲ شرکت MaritimeCo بازگشت به بازی پس از یک ضربه شدید
شرکت MaritimeCo یک شرکت طراحی و مهیا‌سازی سیستم‌های کشتی‌سازی می‌باشد و در زمینه ایجاد سازه‌های دریایی بر روی خشکی فعالیت دارد. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۹۰ شروع کرده و هم اکنون در حدود ۱۰۰ مستخدم شامل مدیران پروژه، طراحان و سوپروایز‌ها دارد.
۵-۲-۳٫ شرکت MediaCo وزش توفان‌های شدید و تغییر ساختار در صنعت
شرکت MediaCo یک شرکت پیشرو در امر نقاشی خانه در ناحیه شمالی اروپا و یک شرکت خدماتی با تخصص جامع در امر بازاریابی می‌باشد. این شرکت بر روی خدمات نقاشی، خدمات چند کاناله و راه‌حل‌های خاص مرتبط با مشتریان در ارتباط با رنگ‌های کاغذی سنتی و رنگ‌های دیجیتال مشغول به کار می‌باشد.

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

۶- نتیجه‌گیری و تلویحات مطالعاتی
۶-۱٫ تعامل تئوریکی و تلویحاتی برای تحقیقات آتی
این مطالعه نسبت به بررسی، از نقطه نظر قابلیت‌های دینامیکی، این مسئله اقدام می‌نماید که چگونه شرکت‌ها قابلیت تعامل با تأثیرات شدید بحران مالی جهانی از طریق انطباق رفتار و مبانی مربوط به منابع خود را خواهند داشت. اولین تحقیق محیط رقابتی را در این مقاله با توجه به قابلیت‌های دنیامیکی مشخص می‌سازد. با وجود آنکه مزیت‌هایی فراتر محیط دینامیک وجود دارند، برخی از این مزیت‌ها می‌توانند از سود آوری بیشتری در مقایسه با موارد دیگر، منوط به سطح سلسله مراتبی آنها، برخوردار باشند.
۶-۲٫ تلویحات عملی
این یافته‌ها نشان دهنده آن هستند که یک شرکت قابلیت مدیریت برازندگی خود با محیط را داشته و آنکه یک برازندگی بهتر به معنای عملکرد بهتر خواهد بود. با این وجود، فرآیند پیوسته مشخص‌سازی فرصت‌ها و خطرات بالقوه، و فرآیند پیکر بندی مجدد منابع سازمانی بر مبنای بررسی فرصت‌ها و اجتناب از خطرات به عنوان یک گزینه آسان مدنظر نمی‌باشند.

قابلیت‌های دینامیکی عملکرد شرکتی تحت شرایط بحران مالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.