مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره       
۱۴
کد مقاله
MNG14
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی، رشد و سیاست عمومی موفقیت شکننده تیم کارآفرینی در شرکتهای نوپا
نام انگلیسی
The Fragile Success of Team Start-Ups
تعداد صفحه به فارسی
۳۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۷
کلمات کلیدی به فارسی
تیمهای کارآفرینی، شرکتهای نوپا، رشد شرکت، آنالیز دوره حیات
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurial  teams, Start-ups, firm growth, life course analysis
مرجع به فارسی
دانشگاه اترنچ ، رتردام
مرجع به انگلیسی
Utrencht , Rotterdam University
کشور
هلند

 

کارآفرینی، رشد و سیاست عمومی موفقیت شکننده تیم کارآفرینی در شرکتهای نوپا

چکیده
این مقاله مزیتها و معایب یا خطرات راه‌اندازی یک شرکت همراه با تیم کارآفرینی را تشریح نموده و نسبت به ترسیم آنالیز تجربی طولی برای دوره حیات ۹۰ تیم از شرکتهای نوپا و ۱۱۹۶ مورد از شرکتهای نوپای مستقل در هلند اقدام می‌نماید. در سه سال اول موجودیت، شرکتهای نوپایی که از تیم کارآفرینی بهره می‌بردند، بر اساس چندین مورد موفقیت بدست آمده، عملکردی بهتری در مقایسه با شرکتهای نوپای مستقل (بدون بهره‌‌گیری از تیم کارآفرینی) داشتند. با این وجود، پس از گذشت این مرحله از شروع بکار، تیمهای کارآفرینی در خصوص فهم رشد آتی با مشکل مواجه شدند. این مشکل بوجود آمده حتی موجودیت کل شرکت را نیز با خطر روبرو می‌نمود. در فازهای بعدی حیات این دسته از شرکتها، ما تمایز کاملا روشنی را بین تیمهای کارآفرینی یافته، که بر این اساس آنها را به دو گروه تیمی تقسیم نمودیم. گروهی که با رکود رشد مواجه شده و گروهی که موفق به حل مشکلات خود شده و بسمت شناسایی موارد رشد آینده حرکت نموده‌اند.

کلمات کلیدی: تیمهای کارآفرینی، شرکتهای نوپا، رشد شرکت، آنالیز دوره حیات.

 

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

 

مقدمه 
کارآفرینی بعنوان یک عامل تعیین کننده اساسی در توسعه اقتصادی بشمار می‌آید. کارآفرینان فرصتهای پیش‌روی را شناسایی و آنها را مد نظر قرار داده و از این فرصتها برای بوجود آوردن یک سازمان تجاری و ارتقای آن استفاده می‌کنند. برخلاف رویه سنتی، که کارآفرین را در زندگی روزمره بعنوان «قهرمان تنها» تلقی می‌نمود، تحقیقات نشان داده است که کارآفرینی فعالیتی جمعی و گروهی می‌باشد و بهره‌گیری از تیمهای کارآفرینی برای رشد شرکتهای جدید ضروری است. مطالعات تجربی نشان داده است که شروع بکار یک موسسه تجاری با بهره‌گیری از تیم کارآفرینی دارای تاثیر مثبت زیادی بر رشد با توجه به حجم معاملات و اشتغال می‌باشد. در حالیکه پدیده بهره‌گیری تیمی در شرکتهای نوپا بطور فزاینده‌ای در تحقیقات کارآفرینی مورد بحث قرار گرفته است، تاکنون هیچگونه موضوع صریحی دال بر انجام تحقیقات مقایسه‌ای در این خصوص وجود نداشته است. از آنجائیکه اغلب تحقیقات پیشین، با داشتن نگرشی بازنگرانه یا عطف بماسبق، تنها توجه خود را معطوف به عملکرد تیمهای کارآفرینی ماندگار نموده بودند، اطلاعات اندکی در خصوص آنکه چگونه تیمهای شرکتهای نوپا بصورت ذاتی در طی دوره حیات خود دارای تفاوت با شرکتهای نوپای مستقل یا عادی می‌باشند موجود می‌باشد. این مقاله از طریق تحقیقات تجربی به بررسی موارد زیر اهتمام می‌ورزد: (۱) خصیصه‌های تیمی شرکتهای نوپا در مقایسه با شرکتهای نوپای مستقل. (۲) تفاوتهای عملکرد آنها. (۳) تنگناها یا گلوگاههای پیش روی شرکتهای نوپای تیمی در مقایسه با شرکتهای نوپای مستقل. این مقاله شرکتهای نوپای تیمی را بعنوان موسسات جدیدی تعریف می‌کند که حداقل متشکل از دو نفر می‌باشد و این اشخاص از طریق مالکیت اشتراکی بصورت فعال در استراتژی یا مدیریت موسسه مشارکت می‌ورزند. این مقاله با نگاه به عملکرد و توسعه شرکتهای نوپا بطور عام و شرکتهای نوپای تیمی بطور خاص بررسی خود را شروع نموده و سپس به تشریح تیمی شرکتهای نوپایی می‌پردازد که تحقیقات تجربی بر اساس آنها انجام پذیرفته‌اند. پس از آن، قبل از اتمام مقاله همراه با نتیجه‌گیریها و توصیه‌هایی برای کارورزان این رشته و همچنین برای انجام تحقیق بعدی، نتایج تحقیقات تجربی بررسی می‌شود.

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

 

توسعه و عملکرد شرکتهای نوپای مستقل و شرکتهای نوپای تیمی: بررسی کلی
عملکرد شرکتهای نوپا و عوامل تعیین کننده
در خلال قرن گذشته، بسیاری از مطالعات تجربی در خصوص عملکرد شرکتهای نوپا بطور کل انتشار یافته است. به هنگامی که این عملکرد بر حسب تعداد کارکنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بسیاری از این مطالعات نشان دهنده برخی از عوامل تعیین کننده باز رخدادگر در رشد شرکتها می‌باشند. بطور مثال، استوری (۱۹۹۷) سه گروه از فاکتورهای اصلی را تعیین نمود که بر رشد شرکتهای کوچک تاثیر دارند: (۱) سابقه / منابع کارآفرین‌(ها). (۲) طبیعت و ذات مربوط به شرکت. (۳) تصمیم‌گیریهای استراتژیک اتخاذ شده بوسیله مدیران- صاحبان یک شرکت. بر اساس نظر وی، تنها در صورتی رشد تحصیل می‌شود که این سه عامل بصورت مناسبی با هم ترکیب شده باشند. عناصر مهم در رابطه با سابقه / منابع کارآفرین‌ شامل انگیزه، تحصیلات، تجربه کاری و داشتن شریک تجاری می‌باشد، یعنی شروع یک کار تیمی در این زمینه.  عناصر مرتبط با شرکت شامل سطح معاملات و تعداد کارکنان در زمان شروع. نهایتا، متغیرهای مربوط به استراتژی شامل تهیه مقدمات شروع بکار، تمایل به داشتن شراکت، توانایی مشخص سازی یک جایگاه ویژه، معرفی محصول جدید و توانایی بوجودآوری تیمی از مدیران. به هنگامی که بسیاری از فاکتورها بر روی رشد یک شرکت تاثیر می‌گذارند، مفهوم تیمهای کارآفرینی چه در مطالعات بازنگرانه و چه در تحقیقات  مقطع کنونی بطور فزاینده‌ای جای خود را بعنوان مرکز اصلی توجهات برای موفقیت شرکتها باز می‌کند.

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

 

تاثیر- تیمی از نظر کمیت 
چرا شروع بکار بصورت تیمی بعنوان یک مزیت محسوب می‌شود؟ ما می‌توانیم مهمترین قالب تاثیرگذار برای توضیح رشد یک شرکت را ترسیم نمائیم: قالبی بر اساس نگرش به منابع و شایستگی یا صلاحیت. در این قالب، کارآفرینان آرزوی رشد شرکت را داشته، ولی در عین حال فرآیند رشد بواسطه موجودیت و کیفیت منابع ممکن است با محدودیت یا مانع مواجه شود. از اینرو، یک شرکت الزاما بعنوان یک سری از منابع در اختیار تلقی می‌گردد و استفاده از این منابع به روش خاص هر شرکت نمایانگر شایستگی و صلاحیت شرکت مذکور می‌باشد.
تاثیر- تیمی از نظر کیفیت 
اگر چه مقاله‌های تجربی و مفهومی در زمینه رشد شرکتهای کوچک برای سالیان مدیدی نقش تیمهای کارآفرینی را در رشد شرکتها مورد توجه قرار داده‌اند، تقریبا هیچگونه تحقیقات تجربی در خصوص عملکرد شرکتهای نوپای تیمی انجام نگرفته است. چندین خصیصه تیمی کیفی در خصوص تاثیرگذاری بر روی عملکرد شرکتهای جدید و رشد شرکتها مشخص شده است. بطور مثال، رشد شرکتهای جدید بطور مثبتی در ارتباط با ناهمگنی در صنعت و تجربه عملی است.
نگرش دوره حیات در خصوص توسعه و عملکرد شرکت
در مطالعه‌ عملکرد شرکتها که در آن مقایسه بین پیشرفت شرکتهای نوپای تیمی و شرکتهای نوپای مستقل صورت می‌پذیرد، لازم است تا فازهای دوره حیات مختلف شرکت را بحساب آوریم. این امر مخصوصا در فازهای اولیه دوره حیات یک شرکت می‌تواند مورد بحث قرار گیرد که بهره‌گیری تیمی با داشتن حداقل دو نفر می‌تواند بعنوان یک مزیت مطرح گردد.
نمونه تحقیقات و تعاریف مربوطه 
بازتابهای تحقیقاتی در رشته‌های مربوطه به مشاغل کوچک و تحقیقات کارآفرینی این نتیجه را ببار می‌آورد که نیاز صریح به انجام تحقیقات طولی در زمینه رشد شرکتها وجود دارد. در این مطالعه برای انجام تحقیقات در زمینه عملکرد شرکتهای نوپای تیمی در فازهای اولیه دوره حیات، نویسندگان از بانک اطلاعاتی گسترده‌ای استفاده نمودند که در بردارنده ویژگیهای مختلف شرکتهای نوپای تیمی و مستقل در طول چند سال اولیه دوره حیات آنها می‌باشد.

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

 

نتایج  
از آنالیز داده‌های طولی سه مورد مشخص را می‌توان مد نظر قرار داد. این موارد اکنون بصورت تفصیلی شرح داده خواهد شد.
خصیصه‌های شرکتهای نوپای تیمی در مقابل شرکتهای مستقل
ارزیابی این تحقیق بصورت تفصیلی  نشان می‌دهد که می‌توان شرکتهای نوپای تیمی را از شرکتهای نوپای مستقل، بر اساس خصیصه‌های آنها قبل و در طی فاز شروع بکار، تشخیص داد. چندین خصیصه مهم متمایز در بین این دو گروه مشخص شده است. بطور کلی شرکتهای تیمی دارای منابع بیشتری بوده و شایستگی‌های بیشتری را بخدمت می‌گیرند. با توجه به منابع مالی و انسانی، آنها معمولا با سرمایه بیشتری کار خود را آغاز نموده و دارای پرسنل قابل توجهی در مقایسه با شرکتهای مستقل می‌باشند.

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

 

عملکرد شرکتهای نوپای تیمی   
این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که سهم موفقیت شرکتهای نوپای تیمی در برابر شرکتهای نوپای مستقل در چندین مورد بیشتر است (شکل ۲). اولا، طی شش سال اول، میزان شرکتهایی که بکار خود خاتمه دادند برای شرکتهای تیمی ۱۳٫۵% و برای شرکتهای مستقل ۱۸% بوده است. ثانیا، از آنجائیکه میزان فروش یک شرکت نوپا می‌تواند بعنوان ملاک موفقیت بشمار آید، عملکرد شرکتهای نوپای تیمی در این زمینه بهتر از شرکتهای مستقل بوده است، بترتیب ۴٫۵% و ۲%. ثالثا، اندازه شرکتهای تیمی بزرگتر از شرکتهای مستقل می‌باشد.
تنگناها در طول دوره حیات
توضیح ممکن برای رکود رشد شرکتهای نوپای تیمی می‌تواند بر اساس میزان تنگناهای مدیریتی پدیدار شده برای آنها عنوان شود. طبیعت این مشکلات یا تنگناها در طی دوره حیات در جدول ۲ نشان داده شده است.

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

مباحث 
تعجب برانگیز است که نتایج بدست آمده از یک مطالعه تجربی در خصوص موضوع خاص بتواند مرتبط با توضیح پدیده مشابه (عملکرد شرکتهای تیمی) در دیگر مقوله‌ها باشد. مکانیسمهای واقع شده در حیطه عملکرد تفاضلی شرکتهای تیمی و مستقل و در محدوده گروه شرکتهای نوپای تیمی را می‌توان بطور احتمالی در یک حالت تحلیلی عمومیت داد. با این وجود، مقوله دیگری ممکن است بر روی شرایط مشروط عملکرد این شرکتهای نوپا تاثیر داشته باشد و می‌تواند مسایلی نظیر شیوع انواع تنگناها برای شرکتهای نوپای تیمی را توضیح دهد. بطور مثال، در دوره رکود اقتصادی، داشتن پرسنل متخصص ممکن است بعنوان یک تنگنا از اهمیت کمتری در مقایسه با این مطالعه برخوردار باشد. همچنین در کشورهایی که سیستم مالی متفاوتی از هلند دارند (مثل آمریکا)،  نگرش یک مسئول بانک ممکن است بعنوان تنگنای در رده پایین‌تری مد نظر باشد. مضمون خاص این تحقیق بر این مفهوم استوار است که هر فرد می‌بایست در خصوص بکارگیری تعمیم آماری این یافته‌ها به دیگر مقوله‌ها محتاط باشد. با این وجود، نتایج تحصیل شده، مخصوصا مکانیسمهای منابع و صلاحیتها را می‌توان به روشی تحلیلی عمومیت داد.

کارآفرینی رشد سیاست شرکتهای نوپا

 

نتیجه‌گیری 
این مطالعه آنالیز تشریحی دوره اولیه حیات شرکتهای نوپای تیمی در مقایسه با شرکتهای نوپای مستقل را ارائه می‌نماید. همانگونه که مطالعات دیگر انجام شده در خصوص شرکتهای نوپای تیمی نیز گزارش نموده‌‌اند، این مطالعه معرف موفقیت نسبی شرکتهای تیمی در مقابل شرکتهای مستقل در چندین زمینه می‌باشد. با این وجود، مقایسه مقطع عرضی شرکتهای تیمی و مستقل قادر به آشکار سازی دینامیکهایی که بطور آشکار مربوط به شرکتها، در سالهای بحرانی اولیه موجودیت آنها می‌باشد، نخواهد بود. تحقیقات طولی انجام پذیرفته نشان داد که شرکتهای نوپای تیمی امیدبخش (با سرمایه بالا و هدف رشد حجم معاملاتی و همچنین تجربه مدیریتی) تنها در خلال سه سال اول فعالیت خود موفق‌تر از شرکتهای نوید‌دهنده مستقل می‌باشند. در فاز بعدی، یعنی پس از گذشت سه سال اولیه، شرکتهای تیمی به نظر، درخشش اولیه خود را از دست می‌دهند. دلیل این امر را می‌توان تنگناهای مدیریتی ذکر نمود. در این مطالعه نشان داده شده است که شرکتهای نوپای تیمی در فاز پس از شروع با مشکلات مدیریتی بیشتری در مقایسه با شرکتهای نوپای مستقل روبرو می‌باشند. شیوع تنگناهای مدیریتی نه تنها مربوط به حضور پرسنل می‌باشد، بلکه مرتبط با مشکلات پیش‌روی و مسائل مربوط به شرکای تجاری نیز می‌باشد. این تنگناها نه تنها رشد را متوقف می‌سازند، بلکه ممکن است حتی بقای یک شرکت را نیز با تهدید جدی مواجه سازند. جدای از تفاوت‌های اساسی بین شرکتهای نوپای تیمی و مستقل و تغییرات نسبی عملکرد شرکتهای تیمی در طی دوره حیات، این مطالعه نشان دهنده دسته‌بندی آشکاری می‌باشد که منجر به تقسیم شرکتهای تیمی به دو گروه در حال رشد و راکد شده است. همانگونه که مدت مدیدی است که ناهمگنی گروهی شرکتهای نوپا بطور کلی آشکار شده است، نباید گروه شرکتهای نوپای تیمی را بعنوان یک مجموعه همگن یا یکپارچه از این دسته از شرکتها بحساب آورد. در این خصوص ما دو گروه را با عملکردهای متفاوت مورد شناسایی قرار داده و آنها را به نام گروه شرکتهای نوپای تیمی متمرکز و غیر متمرکز خوانده‌ایم.
ما همچنین این مطلب را مورد بحث قرار داده که تجمع ساده منابع، توضیح دهنده موفقیت بادوام شرکتهای نوپای تیمی نمی‌باشد. مشکلات رشد و مسایل خاص تیمی را می‌بایست رفع نموده تا این فرآیند بتواند در نهایت، منجر به تشکیل شایستگی‌ها و صلاحیت‌های جدیدی گردد که تضمین کننده رشد آتی باشد. در این خصوص می‌توان ارتباطات مفهومی جالب ‌توجهی را در خصوص شایستگی‌ها و منابع مربوطه تصور نمود. در صورتی که نیاز به نگرش بیشتری در دینامیک‌های تیمی و تشکیل شایستگی‌های جدید باشد می‌بایست تحقیقات عمیق‌تری بصورت طولی انجام پذیرد. علاوه بر مطالعه دینامیک‌های تیمی، راه حل مشکلات و تشکیل سزاواریها             به تحقیقات بیشتری برای آشکارسازی تاثیر تیمها بر روی فرصت‌های پیش‌رو و موارد توسعه نیاز می‌باشد، مخصوصا ارزیابی صلاحیت‌های تغییر یافته پس از دوره شروع و توجه به نیازهای یک شرکت جدید. ترکیب مسائل مربوط به کارآفرینان با اطلاعات دیگر و شبکه‌های متفاوت در داخل تیمها و تشکیل و توسعه صلاحیت‌ها دو روش را پیش روی ما قرار می‌دهد که در آن شرکتهای نوپای تیمی نه تنها قادر به شناسایی فرصت‌های بیشتری در مقایسه با شرکتهای مستقل خواهند بود، بلکه آنها را به سوی موفقیت آسانتری نیز رهنمون خواهد ساخت.
واژه نامه  Vocabulary
 
Team start-Ups                                                     شرکتهای نوپای تیمی
Fragile Success                                                     موفقیت شکننده  
Entrepreneurial Team                                           تیم کارآفرینی   
Solo Start-Ups                                             شرکتهای نوپای مستقل        
Life Course Phase                                                 فاز دوره حیات
Firms Growth                                                       رشد شرکتها  
Economic Development                                         توسعه اقتصادی
Opportunity                                                فرصت                
Bottleneck                                                   گلوگاه، تنگنا             
Emprical research                                       تحقیقات تجربی         
Strategy-Related Variables                                    متغیرهای مربوط به استراتژی
Niche                                                                    جایگاه ویژه
Quality of Resources                                    کیفیت منابع           
Longitudinal Research                                 تحقیقات طولی       
Chamber of Commerce                                         اتاق بازرگانی
Start Phase                                                               فاز شروع
Continued Survival Phase                            فاز تداوم حیات     
Turnover                                                     حجم یا گردش معاملات
Business Plan                                              برنامه تجاری     
Regulations                                                 قوانین و مقررات   
Management Experience                               تجربه مدیریت  
Sources of Income                                       منابع درآمد     
Competences                                               سزاواریها      
Administrative Burdens                     هزینه‌های سربار اداری اجرایی  
Liquidity                                                     نقدینگی    
Shortage of Personnel                                  کمبود پرسنل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.