مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

شماره       
۶۹
کد مقاله
MNG69
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند
نام انگلیسی
Creative Entrepreneurship in Asia – Thailand
تعداد صفحه به فارسی
۴۱
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی خلاقانه ، آسیا
کلمات کلیدی به انگلیسی
Creative Entrepreneurship , Asia
مرجع به فارسی
کتاب کارآفرینی خلاقانه در آسیا
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا
تایلند   THAILAND
کارآفرینی  ENTREPRENEURSHIP
کلمه «کارآفرین» از کلمه فرانسوی entrepreneur گرفته شده است. این کلمه به اشخاصی اطلاق می‌شود که خطر ایجاد یک موسسه اقتصادی جدید را با سود و زیان‌هایش می‌پذیرند.
 
کارل منجر (۱۸۷۱) کارآفرینان را «کارگزارن تغییر» تعریف می‌کند که منابع را به کالاها و خدمات مفید تبدیل می‌کنند و اغلب شرایطی به وجود می‌آورند که به رشد صنعتی منجر می‌شود.
 
ادم اسمیت (۱۷۷۶) کارآفرین را فردی معرفی کرد که تشکیل یک سازمان را برای اهداف بازرگانی به عهده می‌گیرد. کارآفرینان نسبت به تغییرات اقتصادی واکنش نشان می‌دهند بنابراین به کار گزارانی اقتصادی تبدیل می‌شوند که تقاضا را به عرضه تبدیل می‌کنند.
 
در سال‌های اخیر، منداستروم و جاهامنسون (۲۰۰۱) کارآفرینی را به این صورت تعریف کردند: کشف فرصت‌های درک شده از طریق سازماندهی منابع و همکاران در الگویی جدید.
همانطور که دیده می‌شود، مفهوم کارآفرینی مدتی طولانی نامعلوم بوده است. در این حقیقت جدید نقش کارآفرینان بعنوان دور اندیشانی عملی است که موسسات اقتصادی جدید را تصور می‌کنند و سپس آنها را به تحقیق می‌رسانند. در ده سال گذشته، علاقه شدیدی به کارآفرینی به وجود آمده است. امروزه، کارآفرینی در سراسر دنیا توجهات بسیاری را بخود جلب کرده است. بسیاری از کشورها توسعه کارآفرینی را بعنوان وسیله‌ای برای قدرت اقتصادی و ایجاد فرصتهای جدید برای نوآوری می‌دانند.
 
دلت (۱۹۹۲) اشاره می‌کند که کارآفرینی یکی از چهار عامل اصلی اقتصادی است: زمین، نیروی کار، سرمایه و کارآفرینی.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

کارآفرینان تایلند ENTREPRENEURS IN THAILAND
همانطور که از داستانهای موفقیت بقیه کشورها آموختیم،‌ دولت تایلند نیز کارآفرینی را بعنوان قدرت اقتصادی کشور، مکانیزم بهبود اقتصادی و تشکیل سیستم اقتصادی می‌داند. کارآفرینان بخش اصلی این استراتژی هستند: ایجاد شرکتهای جدید رشدی که باعث اشتغال افراد می‌شوند. دولت تایوان برنامه‌های متعددی را آغاز کرده است تا کارآفرینان، برنامه‌های رشد و دوره‌های آموزشی ومهارت‌های لازم جدید را ایجاد کنند وتوسعه دهند.
یکی از این پرونده‌ها «یک روستا، یک محصول» یا OTOP است. هدف اصلی این پروژه تشویق هر روستا برای ایجاد ارزشی از مواد خام محلی و ویژگی‌های محصول آن منطقه است. محصولات عمدتا OTOP عبارتند از محصولات کشاورزی، غذایی، صنایع دستی و سفالگری.
 
به نظر می‌رسد که اکثر کارآفرینان تایلندی اطلاعات قبلی اجتماعی در زمینه کارآفرینی دارند، زیرا اغلب والدین آنها کارآفرین هستند. بعضی از آنها در حالیکه مشغول به تحصیل بوده‌اند، کارآفرین شدن را پذیرفتند زیرا می‌خواستند خودشان را اثبات کنند و بعضی دیگر در حین اشتغالشان در شرکت زیرا دوست نداشتند همه عمرشان کارمند باشند.
 
بعضی برای این کارآفرین شدند که می‌خواستند در هنگام بیکاری‌شان زنده بمانند. ممکن است این گروه « کارآفرینان ضرورت» نامیده شوند. قبلاً کارآفرینان ضرورت افرادی بودند که از شهر به روستاها می‌رفتند. آنها ناچار بودند برای زنده ماندن خانواده‌هایشان هر کار یا شغلی را بپذیرند. این نوع کارآفرینی بعد از بحران اقتصادی اخیر سال ۱۹۹۷ چند برابر شده است. به علت وقوع این فاجعه، بسیاری از شرکت‌ها ورشکسته شدند و کارمندانشان را بیرون کردند. افراد بیکار بسیاری کارآفرین ضرورت شدند و یکی از راحت‌ترین کارهایی که می‌شد انجام داد کار مواد غذایی بود که شیوها‌ی مختلفی داشت مثل بردن چرخ دستی و خانه‌های کوچک در کنار خیابان یا مغازه‌ای کوچک برای اعمال این مقوله.
 
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

چرا کارآفرینان؟  WHY ENTREPRENEURS?
مردم وقتی کارآفرین می‌شوند که مزایای بسیاری در این کار می‌بینند، آنها در جستجوی ثروت هستند: اگر شخصی کارمند یک شرکت باشد حقوق ماهیانه‌ای دریافت می‌کند، در حالیکه یک کارآفرین موفق می‌تواند درآمدی بسیار بالاتر داشته باشد. استقلال یکی از مزیت‌های دیگر کارآفرینی است: اگر کارمند یک شرکت باشید باید حداقل ۸ ساعت کار کنید یا صفی از سفارشها که باید به رئیس یا فرد بالاتر از شما منتقل شود، ‌در حالیکه کارآفرینان می‌توانند از استقلال و آزادی  لذت ببرند.
ویژگی‌های کارآفرینی موفق
CHARACTERISTICS OF SUCCESSFUL ENTREPRENEURSHIP
 
– خلاقیت بالا در قلب کارآفرینی قرار داد تا روش‌های تفکر و کار جدید را ایجاد کند.
– خطرپذیری یکی از ویژگی‌ ضروری است زیرا کارآفرینان باید قوانین را بشکنند،‌ از مرزهای پذیرفته شده فراتر روند و وضعیت‌ فعلی را زیر پا گذارند زیرا درآمدهای بالا از خطرپذیری ناشی می‌شود.
– توانایی مشاهده، ارزیابی و چنگ زدن به فرصتهای کوچک یا بزرگی که دیگران به آنها بی‌توجهند و تشخیص کارآفرینان موفق از افراد معمولی.
– علاوه بر این کارآفرینان باید بتوانند هدف خود یا فرصت‌های شناخته شده را به شرکتهایی موفق تبدیل سازند، چون موفقیت یا شکست کارآفرینان بخودشان وابسته است، آرزو، تشویق، تعیین و اراده قوی ضروری است زیرا کارآفرینان دائماً با مانع مواجه می‌شوند.
– آنها باید پر انرژی، با هوش و منظم باشند و بتوانند تحت فشار کار کنند و همزمان خوش‌بین و انعطاف‌پذیر هم باشند تا بر چالش‌ها پاسخ مثبت دهند.
– باید بتوانند منابع مورد نیاز را هدایت کنند تا بطور موثر به اهدافشان برسند. کارآفرینان باید با انجام دادن بهتر، سریعتر و ارزان‌تر کارها، بر ایجاد و ارزش تمرکز کنند.
– علاوه بر این کارآفرینان باید اشتیاق و توانایی لازم برای آموختن دانش و مهارت‌های ضروری مثل دانش بازار، مدیریت و مهارت‌های تکنیکی را داشته باشند. مهمتر این است که آنها از پیروزهای خود و شکست دیگران درس بگیرند.
– مهارت‌های اجتماعی،‌ نفوذ، و توانایی ساختن و مدیرت شبکه‌های اجتماعی، اجتناب‌ناپذیرند.
– سرانجام اینکه کارآفرینان باید از زمان آگاه باشند و برای چگونگی برداشت محصول آماده شوند یا هنگامی‌که معلوم شد شرکت جدید نمی‌تواند کار کند باوقار کنار بروند.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

کارآفرینی خلاقانه CREATIVE ENTREPRENEURSHIP
کارآفرینی خلاقانه به کارآفرینانی اطلاق می‌شود که توانایی ایجاد چیزهای جدید را دارند.
این روزها افراد جوان و پر انرژی در رویای آزادی و استقلال به سر می‌برند. برای اینکه فردی کارآفرین خلاق شود ابتدا باید خلاق باشد. دوم اینکه قصد شروع چیزی را داشته باشد و سوم اینکه بخواهد یا نیاز داشته باشد که ساعات کار معمول کسل کننده را از بین ببرد و الگوی زندگی خود را تغییر دهد. ممکن است آنها بودجه راه‌اندازی، تخصص و برتری‌های شخصی اندکی داشته باشند. کارآفرینی خلاقانه در تایلند معمولاً با یک کار خانگی پاره وقت یا تبدیل سرگرمی ‌به کار آغاز می‌شود.
ممکن است افراد کاری را با انتخاب خودشان شروع کنند و سپس آنرا به کاری تمام وقت توسعه دهند.
 
 
مثال‌هایی از کارآفرینی خلاقانه: عروسک بانکوک
EXAMPLES OF CREATIVE ENTREPRENEURSHIP: BANGKOK PUPPET
 
همانطور که قبلاً بیان شد دولت تایلند از ‌ OTOP حمایت کرد. دولت برای OTOP برنامه‌ریزی کرد تا اقتصاد داخلی را تقویت کند. بحران منطقه‌ای سال ۱۹۹۷، ارزش دارایی بسیاری از کارمندان را نابود ساخت ولی همزمان برای بسیاری از کارآفرینان فرصت و ثروت فراوانی ایجاد کرد. پیرون آمسرسیا یکی از این افراد بود.
 
کارآفرینی خلاقانه INNOVATIVE ENTREPRENEURSHIP
کارآفرینی خلاقانه به کارآفرینی اطلاق می‌شود که ایده‌های خلاقانه را به عملکردهایی مفید در روشهایی جدید و غیر معمول تبدیل می‌کنند تا برای جامعه با محصولات، تکنولوژی یا خدمات پیشرفته ایجاد ارزش کنند.
خلاقیت عمل آفرینش چیزی جدید و ارزشمند است. کارآفرینی خلاقانه عمل آوردن خلاقیت به بازار و تجاری کردن آن است.
مهارتهای کارآفرینی در مورد شناسایی و بکار گرفتن خلاقیت بصورتی است که از نظر تجاری قابل استفاده باشد.
کارآفرینان موفق که محصولی خلاقانه را تولید و وارد بازار می‌کنند، اغلب کارشان را با بینشی مشخص و برنامه کاری دقیق شروع می‌کنند. اغلب اوقات آنها تحصیلاتی بالاتر با دانش اطلاعات و منابع مالی برای حمایت از کارشان دارند.
به مثالهای کارآفرینی خلاقانه: قهوه Banrai
سیشون پیااپی (sai ohon payaonoi) بعنوان معمار جغرافیا در شرکت «Lcnd and house» کار می‌کرد. او دوست داشت همیشه با ماشین خودش مسافرت کند. او در سفرهایش مشاهده کرد که مسافران هنگامی‌ که در پمپهای گاز توقف می‌کنند، قهوه می‌نوشند تا سرحال و آرام شوند. در آن زمان فقط قهوه‌های بسته‌بندی شده در پمپهای گاز موجود بود.
روزی او دید که مردم محلی قهوه تازه سنتی تایلندی را در کنار جاده می‌فروشند. او احساس کرد که این روش بسیار جذاب است و بنابراین ایده ترکیب کردن قهوه با مکان عرضه‌ای قابل دسترس، تمیز و مرتب در او مشتعل شد.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

 
کارآفرینی سریال SERIAL ENTREPRENEURSHIP
یک کارآفرین سنتی در حقیقت یک مدیر- مالکی است که معمولا در یک زمان به یک تجارت مشغول می‌باشد. گرچه ممکن است این تجارت در چندین محل یافت شود ولی هنوز توسط یک شرکت انجام می‌شود. البته بعضی کارآفرینان روش متفاوتی دارند. آنها چندین کار را همزمان با هم یا یکی پس از دیگری شروع می‌کنند.
بطور کلی کارآفرینان ریسک ناپذیر نیستند- و برای کارآفرینان متوالی یا سریال این ویژگی  بصورت قویتری محرز می‌باشد. ممکن است آنها اولین کار را با موفقیت انجام دهند و به سراغ کار بعد بروند. دیگران چندین شرکت مختلف را ایجاد می‌کنند تا بازار را آزمایش کنند و با این پذیرش که بعضی از آنها ممکن است شکست بخورند، خطر را متنوع‌تر می‌کنند. برخی کارآفرینان متوالی استراتژی‌هایی در ذهن خود دارند، آنها چندین شرکت را راه‌اندازی می‌کنند ولی همه آنها به نوعی به یکدیگر مربوط می‌شوند.
مثالهایی از کارآفرینی متوالی: گروه ایشی (oishi Group)
ایشی در ژاپن به معنی خوشمزه است ولی برای تان پاساکرناتی (Tan Pasakornnathi) معنای موفقیت داشت. او به هر چیزی که دست می‌زد به تجارت ارزش افزوده تبدیل می‌شد. تان می‌گفت این پدیده برای آن نیست که او زرنگ‌تر از دیگران است بلکه به این علت است که او فرصتها را قبل از دیگران  می‌بیند.
منابع اطلاعات  SOURCES OF INFORMATION
بخش ارتقای صنعتی (DIP) ، وزارت صنایع
دفتر ارتقای موسسات اقتصادی کوچک و متوسط (OSMEP)
موسسه توسعه (ISMED) SME
آژانس توسعه علوم طبیعی و تکنولوژی
کارآفرینی و خلاقیت در اقتصاد وابسته به دانش: چالش و استراتژیها APO 2003
فعالیتهای خوب SME ، موسسه بهره‌وری تایلند ۲۰۰۴
کارآفرینی دیوید، اچ، هولت: ایجاد بنگاه اقتصادی جدید
مدیریت کارل اصول اقتصادی ۱۸۷۱
دارایی ملتها، اسمیت ادم ۱۷۷۶
«Soo Laew Ruay» انتشارات Kantana 2001
تایلند ۲  THAILAND
شبکه خلاقیت و کارآفرینی خلاقانه موفق در تایلند
INNOVATION NETWORKS AND SUCCESSFUL CREATIVE ENTREPRENEURSHIP IN THAILAND
 
از دهه ۱۹۸۰، مفهوم سیستم خلاقیت ملی (NIS) بعنوان چارچوب مفهومی‌مرکزی تجزیه و تحلیل تغییر تکنولوژیکی، محبوبیتی خاص یافته است. تغییر تکنولوژیکی تشکیل جدا نشدنی توسعه اقتصادی بلند مدت تایلند محسوب می‌شود.
مفهوم NIS به فرضیه‌ای وابسته است که اتصال بین همه موسسات را رد می‌کند- به ویژه اینکه چطور این موسسات بعنوان عناصر یک سیستم جمعی برای ایجاد دانش، انتشار و کاربرد آن با یکدیگر ارتباط دارند- این مفهوم ابزاری اساسی برای پیشبرد اجرای خلاقانه تایلند است. این موسسات شامل «چیزهایی است که رفتار الگو قرار می‌دهند» مثل قواعد و قوانین (مثل سیستم‌های اجازه‌ای و استانداردهای تکنیکی) و نیز «ساختار رسمی ‌با هدفی مشخص» مثل شرکتها، آزمایشگاههای تحقیق و توسعه صنعتی، دانشگاهها و مراکز عمومی‌تحقیق و توسعه.
مولفه‌های اصلی NIS تایلندی گروههای صنعتی عمده‌ای می‌باشند که شبکه‌های موسسات، آژانسهای ایجاد دانش، موسسات رابط و مشتریانی هستند که از طریق تقسیم نیازهای اطلاعات، زنجیره‌های ارزش موجود و سطوح عمده ارتباط و وابستگی متقابل به یکدیگر مربوط‌اند.
اقتصاد تایلند در اواخر دهه ۱۹۹۰، رقابت خود را از دست داد و دیگر  قادر نیست تا توسعه خود را ادامه دهد. خلاقیت عاملی اساسی در بازسازی است به ویژه در بخش تکنولوژی و می‌تواند در رقابت ملت جهشی ایجاد کند. بنابراین با شناخت اهمیت اساسی خلاقیت در پیشبرد ارزش تایلند، اقتصاد نهم ملت و طرح توسعه اجتماعی، توسعه خلاقیت را بعنوان مکانیزمی‌ مهم برای پیشرفت سطح رقابت کشور تعیین کرده است. علاوه بر این خلاقیت یکی از روشهایی است که می‌تواند علم و تکنولوژی را با تاکید بر اجرای آنها در تولید و توسعه خلاقیت محلی پیشرفت دهد، بنابراین وابستگی به واردات را کاهش می‌دهد.
مکانیزم‌های حمایت و خدمات رسانی به SMEها و کارآفرینی در تایلند
SUPPORT AND SERVICE MECHANISMS FOR SMES AND ENTREPRENEURSHIP IN THAILAND
 
در تایلند SMEها ، ۹۹% کارهای تولیدی در کشور را انجام می‌دهند که این نشان دهنده ۵۰% GDF است. علاوه بر این SMEها بیش از ۶۰% از نیروی کار را استخدام کرده‌اند. مهمترین آژانسهای ارتقا و توسعه SME در تایلند عبارتند از :
  • بخش ارتقای صنعتی ( DIP) تحت وزارت صنایع
  • دفتر ارتقای SMEها (OSMEP) که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد.
  • موسسه توسعه (ISMED) که در ۱۹۹۹ تاسیس شد.
DIP تحت نظر وزارت صنایع بعنوان آژانس رهبر دولتی برای ارتقا و توسعه SMEها و نیز توسعه کارآفرینی در تایلند فعالیت می‌کند.
در حال حاضر سیاست دولت تایلند ایجاد و توسعه کارآفرینان جدید است. برنامه ایجاد کارآفرینی جدید (NEC) در سال ۱۹۹۹ تحت بودجه بازسازی صنعتی توسعه یافت. گرچه برای سالهای ۲۰۰۱-۲۰۰۰ هیچ بودجه‌ای وجود نداشت. در سال ۲۰۰۲ برنامه NEC دوباره فعال شد. DIP بودجه منظمی‌ برابر با ۵/۷ میلیون Baht و بودجه تشویقی اقتصادی برابر با ۵/۴ ۱۷ میلیون Baht برای ایجاد پروژه جدید کارآفرینی (NEC)  دریافت کرد. اخیرا کابینه برنامه‌ای را به نام «ایجاد کارآفرینی جدید ملی» در می‌۲۰۰۳ به تایید رسانده است.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

مرکز رشد یا مراکز بسترساز در تایلند
  BUSINESS INCUBATION IN THAILAND
 
تایلند از زمان تولد برنامه‌های توسعه ملی تایلند در دهه ۱۹۷۰، در پروژه‌های رشد SME شرکت داشته است. گرچه تمرکز دقیق بر موارد و در نتیجه تکمیل سیاست فعال برای کارهای کوچکتر تا بعد از بحران اقتصادی منطقه‌ای در سال ۱۹۹۷ مورد توجه قرار نگرفته است.
اصل و توسعه مراکز رشد تجاری در تایلند
ORIGIN AND DEVELOPMENT OF BUSINESS INCUBATORS IN THAILAND
 
 
توسعه و پذیرش مراکز رشد تجاری تایلند در ابتدا هدف موسسات آکادمیک و دولتی بوده‌اند نه بخش خصوصی. چون آمار و ادبیات در مراکز رشد تجاری تایلندی پراکنده هستند، مثالهای قابل توجه‌تر عبارتند از: دولت متفق و پروژه‌های پارک صنعتی مثل پارک‌های نرم‌افرار، پارک‌های علم و واحدهای مراکز رشد موسسات آکادمیک.
از طرف دولت، بخش ارتقای صنعتی (DIP)، وزارت صنایع نقش رهبری در     برنامه‌های رشد کاری را دارد. DIP در ۱۹۸۴ شروع به تحصیل دانش رشد کاری کرد یعنی زمانیکه دولت آلمان در توسعه پروژه‌های صنعتی به تایلند کمک کرد. متخصصانی از مرجع توسعه صنعتی ایرلند (IDA) به تایلند دعوت شدند تا دانش توسعه SME را در بین مدیران دولتی تقسیم کنند. این متخصصان برنامه‌های بسیاری در زمینه توسعه صنعتی داشتند از قبیل ایجاد مراکز فرصت شغلی (BOC)، فعالیتهای کلینیکی صنعتی و غیره. علاوه بر این مدیران DIP فرصت بازدید از ایرلند را هم داشتند تا تجربیاتی دست اول در زمینه توسعه SME مثل مرکز رشد کاری، بدست آورند. گرچه عدم وجود بودجه و منابع مانع از انجام پروژه شد.
مدلهای مراکز رشد یا بسترسازها  Models of incubators
مدلهای مراکز رشد متفاوتی در تایلند وجود دارد. می‌توان آنها را از نظر استفاده از فضا به دو گروه تقسیم‌بندی کرد:
درونی: مراکز رشد درونی به زیرساختار‌ی فیزیکی واقعی گفته می‌شود که راه‌اندازی کار را به عهده دارند. چون ارائه خدمات در بین واحدهای مراکز رشد متفاوت است، یک بسترساز خدمات کامل مرتبط با هر چیزی که یک بنگاه اقتصادی نیاز دارد را فراهم می‌کند از قبیل فضای اداری و زیرساختار‌، دسترسی به شبکه‌های تماس، منابع تکنولوژیکی، منابع انسانی، تخصص‌های کاربردی و حمایت قانونی و حسابداری. این زیرساختار‌ معمولا محدوده‌ای با وسعت ۱۶۰۰- ۱۲۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد.
تعداد مراکز رشد در تایلند NUMBER OF INCUBATORS IN THAILAND
دو نوع مرکز رشد در تایلند وجود دارد، سازمانهای مربوط به دولت و سازمان‌های خصوصی. اکنون ۱۹ مرکز رشد خصوصی و دولتی در تایلند وجود دارد که ۱۸ تای آن سازمانهای دولتی و تنها یکی خصوصی است. طبق اطلاعات بدست آمده از بخش ارتقاء صنعتی (DIP)، وزارت صنایع تایلند: از سال ۲۰۰۳، تعداد سازمانهای شرکت کننده در پروژه NEC افزایش یافته است. ۱۱ دانشگاه دولتی دیگر و ۸ سازمان مستقل در پروژه NEC شرکت می‌کنند.
انتظار می‌رود که تعداد مراکز رشد مطابق با راه‌اندازی‌های جدید افزایش خواهد یافت.
 
انواع مراکز رشد Types of Incubators
تقریبا همه مراکز رشد دولتی، صنعتی هستند به جز پارک نرم‌افزار و پارک علم که به ترتیب مراکز رشد تکنولوژی اطلاعات (IT) و تکنولوژی بالا هستند.
مراکز رشد صنعتی معمولا فضایی برای عملکردهای تجاری، خدمات مشاوره‌ای در مدیریت کار و اجرا فراهم می‌کند ولی در موارد مربوط به تکنولوژی محصول زیاد شرکت نمی‌کند. شرکتهای تحت رشد مسیر خودشان را در صنعت طبق آنچه که انتخاب کرده‌اند، تعیین می‌کنند.
فرصتهایی برای خلاقیت تجاری و رشد در تایلند
OPPORTUNITIES FOR BUSINESS INNOVATION AND INCUBATION IN THAILAND
 
هم اکنون میزان رشد شرکتها هنوز کم است. در سال ۲۰۰۱ میزان رشد شرکتهای کوچک ۶/۳ بود در حالیکه شرکتهای متوسط میزان رشد ۸/۹% را نشان دادند. (در مورد تعداد شرکتها) بعضی منابع اطلاعات (مجلات) اذعان کردند که تعداد SMES موفق هنوز کم است زیرا پس از چندین سال فعالیت در سطح بازرگانی، آنها با مشکلات متعددی رو به رو می‌شوند و سرانجام از بین می‌روند. بنابراین سطح رقابت در بین SMES ایجاد شده زیاد نیست. برای بازیگران جدید تحت رشد در هر شرکت یا صنعتی در تایلند فضایی برای رشد وجود دارد.

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

موانع موجود در «خلاقیت تجاری و رشد» در تایلند
BARRIERS TO “BUSINESS INNOVATION AND INCUBATION” IN THAILAND
 
دولت تایلند هیچ بودجه اولیه‌ای برای مراکز رشد یا سازمانهای رشد تجاری دولتی و خصوصی تعیین نکرده است. بودجه مخصوص فعالیت‌های رشد به همراه بودجه‌های دیگر جمع شده‌اند تا بخش‌های صنعتی را توسعه دهند و حمایت کنند.
 
فرهنگ و مفاهیم تایلندی با ایده رشد در تضاد است. تایوانی‌ها دیدگاه‌های انفرادی دارند و بسیار مستقل هستند. بنابراین، گاهی اوقات بعضی کارآفرینان تصمیم می‌گیرند که از فضای رشد فراهم شده توسط سازمان‌های دولتی یا رشد «درونی» استفاده نکنند بلکه دفاتر «خارجی» خودشان را که به درآمد بالاتری منجر می‌شود راه بیندازند. همزمان آنها در مشورت با مشاورین دولتی احساس ترس می‌کنند زیرا آنان تمام معاملات آنها را بطور دقیق بررسی می‌کنند.
 
توسعه ارتباط نزدیک در خصوص مراکز رشد در بین کشورهای مختلف
THE DEVELOPMENT OF A CLOSE TIE IN INCUBATORS AMONG DIFFERENT COUNTRIES
 
تایلند کشوری کوچک می‌باشد که در مرحله توسعه بخشهای اقتصادی، صنعتی و اجتماعی است. بنابراین حمایت و همکاری از طرف کشورهای توسعه یافته ضروری است. سمیناری بین‌المللی می‌تواند روابط را نزدیک‌تر سازد و شبکه‌ای بسازد که می‌تواند همکاری را بین تایلند و مراکز رشد بین‌المللی حمایت کند.
روش‌های ممکن برای همکاری در رشد تجاری عبارتند از:
  • تبادل تجربه و دانش در رشد از مراکز رشد صنعتی در بخش‌های دولتی و خصوصی. این مورد می‌تواند از طریق سمیناری بین‌المللی محقق شود.
  • تبادل کارکنان بین مراکز رشد در تایلند و کشورهای موفق مثل تایوان و آمریکا. هدف این تبادلات، تقسیم و تبادل مشکلات رشد بین مراکز رشد و تحت رشد. مشکلاتی کلی و کار کردن در سطح همکاری به منظور حل مشکلات است.
  • تنظیم برنامه‌ای ویژه برای آموزش کارآفرینان SME در تایلند. عناوین این برنامه احتمالا شامل داستانهای موفقیت رشد در کشورهای مختلف و انواع رشد متفاوت و ایجاد فرصتهایی برای آنان است تا رشد تجاری را در کشورهای خارجی ببینند.
  • سمینارهای منظم بین مراکز رشد و تحت رشد که باید در هر کشوری برگزار شود. هدف این سمینارها جمع‌آوری اطلاعات برای توسعه رشد تجاری، آموختن مراکز رشد درباره کارایی و مشکلات رشد بین مراکز رشد و تحت رشد است.
  • ایجاد وسیله‌ای مثل وب سایت برای مراکز رشد و کارآفرینان SME به منظور بحث و تبادل اطلاعات و نیز دریافت دیدگاه‌های مختلف. علاوه بر این وب سایت می‌تواند مرکز اطلاعات مرکزی رشد باشد که بعنوان نقطه مرجعی برای مراکز رشد و کارآفرینان SME عمل می‌کند و در استراتژی توسعه رشد بکار می‌رود.
 

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

 
نتیجه گیری CONCLUSION
NIS تایلند هنوز در مرحله ابتدایی توسعه است. نشانه‌های اولیه تشویق کننده است. گرچه فقط زمان موفقیت برنامه‌های مختلف را آشکار خواهد کرد. مشخص است که باید موارد بیشتری را درباره موفقیت مراکز رشد در کشورهای دیگر آموخت. امید است که SMEها تایلند با تعدادی از آنها که نامشان در مرحله جهانی است رشد خواهد کرد.
 
 
منابع اطلاعات SOURCES OF INFORMATION
بخش ارتقای صنعتی (DIP) ، وزارت دفاع
دفتر ارتقای موسسات اقتصادی کوچک و متوسط (OSMEP)
موسسه توسعه شرکتهای کوچک و متوسط (ISMED)
آژانس علم طبیعی و توسعه تکنولوژی (NSTDA)

کارآفرینی خلاقانه در آسیا – تایلند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.