مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  هندوستان – بخش ۵ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

شماره       
۸۱
کد مقاله
MNG81
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  هندوستان – بخش ۵ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها
نام انگلیسی
Entrepreneurship and Innovation in the Knowledge-based Economy – India
تعداد صفحه به فارسی
۴۲
تعداد صفحه به انگلیسی
۳۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy
مرجع به فارسی
سازمان بهره‌وری آسیا – کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

 

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژی‌ها – هندوستان
مقدمه
با شروع عصر اطلاعات، تغییراتی بوجود آمد که بر روی شرکتهای هند تاثیر گذاشت. بر این اساس، پدیده‌های مرتبط با اینترنت و تجارت الکترونیک به سمت شرکتهای هند راه خود را باز نمودند و این شرکتها در برخی از موارد از چنین توسعه‌هایی سود برده‌اند. با توجه بدین موارد، صنعت سرمایه گذاری متهور رشد خود را جهت پشتیبانی سرمایه‌های بدیع تازه تشکیل شده آغاز نمود و همچنین مراکز خاص پرورش تکنولوژی یا بسترسازها نیز شروع به رشد نمودند. این مقاله برخی از خط مشی‌های مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهد.
اینترنت- سناریوی هندوستان
با  افزایش تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات خصوصی در سراسر کشور، یک شادمانی ناگهانی در جبهه اینترنت در هندوستان پدیدار گشت. با وجود آنکه هند هنوز دارای تنومندی یا ستبری کشورهایی مانند ژاپن، و جمهوری چین برحسب کاربرد اینترنت نیست، رشد تدریجی اینترنت را می‌توان از این حقیقت استنباط نمود که از تنها ۸/۱ میلیون مشترک (و بیش از ۵/۵ کاربر) در سال ۲۰۰۰ ارقام مشترکین بر اساس ارزیابی‌ها محقق شده به میزان ۵۰ میلیون تا سال ۲۰۰۳ افزایش می‌یابد. بر این اساس، با نشر اینترنت، می‌توان انتظار داشت که تجارت الکترونیک ومشاغل الکترونیک نیز با آن رشد و ارتقا یابند – که این امر بعنوان یک حقیقت شناخته شده بین المللی مطرح می‌باشد. گروه مشاوره بوستون – انجمن ملی نرم افزار و شرکتهای خدماتی BCG-NASSCOM)) گزارشی را که بر مبنای تحقیقات بازاری انجام گرفته در زمینه تجارت الکترونیک در هند می‌باشد،  منتشر نمودند.
میزان نفوذ تجارت الکترونیک در هندوستان
 به هنگامی که تجارت الکترونیک در هند هنوز در مرحله پیدایش خود می‌باشد، مجموع کل حجم معاملات تجارت الکترونیک سال ۱۹۹۹ هند در حدود ۴۵۰۰ میلیون روپیه (۹۰ میلیون دلار آمریکا) بوده است. بر این اساس اینگونه ارزیابی می‌شود که این میزان تا سال ۲۰۰۵ به ۱۹۵۰ بیلیون روپیه (۳۹ بیلیون دلار آمریکا) ارتقا یابد (البته بواسطه موانع مختلف پیشبرد پذیرش سیاست‌های تجارت الکترونیک، ارزیابی‌های کلی برای یکسال از میزان اندک ۱۲۰۰ بیلیون روپیه تا میزان قابل ملاحظه‌ ۲۷۰۰ بیلیون روپیه متغیر می‌باشد). همانند کشورهای دیگر، حجم مبادلات از معاملات تجاری بر اساس انتظارات قابل افزایش خواهد بود.
فاکتورهای بازدارنده تدابیر تجارت الکترونیک در صنعت هندوستان
دو گروه از عوامل باعث ممانعت از اتخاذ تدابیر مرتبط با تجارت الکترونیک در شرکتهای هندوستان می‌شوند.
عوامل خارجی
دسترسی محدود به اینترنت در بین مشتریان و شرکتهای کوچک و متوسط: سطح جاری کاربرد اینترنت در هندوستان در بین مشاغل و افراد شخصی اندک می‌باشد. میزان نفوذ جاری رایانه‌های شخصی و دیگر اداوات جهت دسترسی به شبکه برای افراد کمتر از ۱% در کشور است. بر اساس گزارش نشست اقتصاد جهانی، هند از نظر آماده بودن شبکه در مقام ۵۴ می‌باشد، که در حقیقت این معیار بعنوان شاخص آماده بودن ملتها جهت کار با شبکه بین المللی می‌باشد. این گزارش نشان دهنده میزان دسترسی ۷۵ کشور به فرصتها و امکانات ارائه شده بوسیله بخش اطلاعات، ارتباطات و تکنولوژی می‌باشد.
  • میزان نفوذ خط تلفن محدود به کمتر از ۳% از جمعیت هند می‌شود.
  • ارتباطات تلفنی و زیرساختهای ضعیف مخابراتی برای برقراری یک ارتباط مطمئن: این زیر ساختار بصورت کامل جهت ایجاد تسهیلات لازم به منظور اتخاذ تدابیر گسترده تجارت الکترونیک گسترش نیافته است. زیر ساختار موجود ارتباطات هنوز قابل اطمینان نمی‌باشد و ارتباط با اینترنت نیز آهسته بوده و هزینه دسترسی نیز بسیار بالا می‌باشد.
  • شکاف‌های چندگانه در چارچوب مسائل قانونی و قواعد جاری: قواعد نوشته شده هندوستان نمی‌تواند پوشش دهنده قواعد مرتبط با IT باشد و بر این اساس چالشهای زیادی پیش روی موارد مرتبط با قواعد یا مقررات الکترونیک و اعمال آنها قرار دارد. حوزه قضایی و قانونی معاملات و قراردادهایی که در بر دارنده شرکای بین المللی ‌باشد نیز بخوبی تعریف نگردیده است. معاهده IT بطور کامل مشخص کننده کلیه موارد مرتبط با مالیات معاملات الکترونیک نبوده و همچنین در زمینه محافظت حقوق معنوی همانند (ثبت اختراعات، مارکهای تجاری و حق کپی) در فضای اینترنت نیز حرفی برای گفتن ندارد. مسئله کنترل بزه‌های فضای مجازی بصورت کامل بوسیله معاهده IT تحت پوشش قرار نگرفته است چراکه اعمال بزه مرتبط با این موارد و جرایم آن فراگیر نمی‌باشند.
  • مسائل مختلف در رابطه با اعتبار، عدم وجود گیت‌وی‌ها یا دروازه‌های پرداخت: محافظت از حق اشخاص و داده‌های تجاری جمع‌‌آوری شده در اینترنت در موقعیت خاص خود قرار نداشته و مراکز مختلف صنایع در زمینه امنیت و محرمانه بودن داده‌های خود از نگرانی‌هایی برخوردار می‌باشند.
  • معاملات را نمی‌توان بوسیله اطلاعات آنلاین تکمیل نمود چرا که راه‌حل‌های پرداخت مطمئنی وجود ندارد و جریان اطلاعات بین بانکها نیز هنوز بصورت کامل آنلاین نیست. بر این اساس حتی امکانات تجهیزات دیجیتال نیز محدود می‌باشد.
عوامل داخلی
بسیاری از قواعد بازدارنده داخلی در حقیقت نقش یک محافظ یا دربان را بازی نموده و از ورود و درک ارزشهای تجارت الکترونیک جلوگیری می‌کنند.
  • حالت بلا تکلیفی درک شده در زمینه سودها و مزیت‌های مربوطه: به هنگامی که بسیاری از شرکتها برخی از راهکارهای مرتبط با تجارت الکترونیک را آغاز نمودند، تعداد اندکی از شرکتها اینگونه استنباط نموده‌اند که بازگشت سودهای ناشی از سرمایه‌گذاری چندان قابل توجیه نمی‌باشد. تعداد اندکی دیگری نیز هیچ گونه الزامی را جهت اتخاذ تجارت الکترونیک پیش روی خود نمی‌بینند چرا که آنها اینگونه تصور می‌نمایند که بدست آوری سود تنها از طریق روال‌های دراز مدت امکان پذیر بوده و بر این اساس فشار رقابتی اندکی جهت پیاده سازی تجارت الکترونیک وجود دارد. برخی از شرکتها هم اکنون نسبت به اتمام برنامه‌ ریزی منابع شرکتی گسترده (ERP) و سرمایه گذاری‌های مرتبط با آن اقدام نموده و تا میزان مشخص بازدهی یا سود ناشی از سرمایه گذاری‌ها اثبات نشود، تمایلی جهت سرمایه گذاری در تکنولوژی بیشتر ندارند.
سازمانهای هند – پذیرش تجارت الکترونیک و نتایج اولیه آن
بسیاری از شرکتهای دارای اندازه بزرگ و متوسط یک یا چند مولفه از زیر ساختارهای مرتبط با تجارت الکترونیک را پیاده نموده‌اند. الگوی پذیرش تجارت الکترونیک در هند تقریباَ با دیگر الگوهای دنیا برابر می‌باشد، و بر این اساس می‌توان گفت که تولید کنندگان خودرو، FMCG و شرکتهای نفتی و همچنین موسسات مالی (بانکها و بازارهای بورس) بعنوان اولین شرکتها یا سازمانهایی می‌باشند که نسبت به پذیرش این مهم اقدام نموده‌اند. لیست این شرکتها عبارتند از: هندوستان لور، پپپسی، کوک، BPCL ،IOCL، بازار بورس بمبه‌ای، بانک HDFC، ماروتی، TELCO، فورد، سامسونگ، هندوستان موتورز، L&T، گوجریج و بویز،HCL اینفو سیستم ،ماهیدرا و ماهینرا، صنایع بالار پور و بسیاری از شرکتهای دیگر هندوستان.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

 

سیکل زمانی‌ کاهش یافته، انبار داری کاهش یافته، هزینه‌های معاملات کمتر
شرکت سامسونگ هند اینگونه اذعان داشته است که سیکل سفارش خود را از ۴۰ به ۱۵ روز پس از پذیرش تجارت الکترونیک تعدیل نموده است و بر این اساس گردش معادلات سریعتر بمعنای حصول دستاوردهای تجاری اساسی می‌باشد. علاوه بر این شرکت تولید کننده ادوات الکترونیک LG، توانسته است نسبت به پس انداز ۳۰% از طریق SCM الکترونیکی (مدیریت زنجیره تامین) و راهکارهای مرتبط با آن اقدام نماید که بر این اساس هزینه‌های این شرکت برحسب هزینه‌های انبارداری، محصول وهزینه‌های معاملات کاهش یافته است. بازگشت سریع سرمایه گذاری بعنوان یک نکته قابل توجه برای پذیرش تجارت الکترونیک بوسیله این سازمانها می‌باشد و به همین دلیل، یک سری از شرکتهایی که دارای حرکت سریعی در امر مبادلات و تجارت‌های خود می‌باشند همانند مبادلات مربوط به مشتریان کالاها (FMCG) و همچنین شرکتهای پایدار یا توانا‌تر هند، که با داشتن سودهای بسیار اندکی عمل می‌نمودند، به سمت اتخاذ رویه‌های تجارت الکترونیک روی آورده‌اند. برحسب ارزیابی‌های مربوطه، شرکتهای FMCG توانسته اند نسبت به تحصیل حدود دو درصد افزایش در سود خود از طریق ارتباطات با توزیع کنندگان و فروشندگان و خرید اینترنتی تحصیل نمایند و علاوه بر این ارتباط با تامین کنندگان نیز افزایش سود  را تا میزان سه درصد رسانیده است. شرکت هندوستان لور توانست با مشخص نمودن و لیست کردن کلیه توزیع کنندگان و فروشندگان خود بصورت آنلاین رو‌ال‌های کاری خود را از ۴۵ روز به ۵ روز تقلیل دهد. بطور آشکار این تاثیر بر روی خطوط نهایی نیز می‌بایست قابل توجه و مهم باشد.
هزینه کاهش یافته و سودهای بیشتر از طریق تدارکات الکترونیک و حراج الکترونیک
خریداران بزرگ هم اکنون به درک این نکته نایل آمده‌اند که چگونه منابع الکترونیک حیاتی موجب رشد کلی یک شرکت می‌‌شود. بر حسب روال‌های مرتبط با بازارهای آزاد، پتانسیل صرفه جویی‌های اقتصادی مرتبط با امور تجاری، تقریبا به میزان ۷۰ تا ۸۰% حجم معادلات یک شرکت، که برای خرید کالاها عرضه می‌گردد، را در بر می‌گیرد، که می‌توان آنرا از طریق حراج‌های الکتریکی به دست آورد. در هندوستان، شرکتها نسبت به برگزاری حراج‌ها یا مناقصات به صورت موثر جهت کاهش قیمت‌ها اقدام می‌‌نمایند. شرکت سینس کلاین بیچام از طریق  انجام حراج‌های و عرضه مواد مستقیم خود توانست بین ۱۷ تا ۲۰% صرفه جویی داشته باشد. شرکت لور هند نیز از طریق برگزاری حراج برای یک معامله کابل‌کشی- الکتریکی جهت ساخت یک کارخانه محصولات شخصی توانست ۳۵% صرفه جویی کسب نماید. همچنین حراج ماروتی برای تبدیل سوخت بنزینی به گاز CNG برای ۱۷ لیفتراک نیز منجر به ۴۰% صرفه جویی گردید. گروه L&T در چنایی برای تدرکات کامپیوترهای رومیزی موفق به صرفه جویی ۱۷% از طریق اعمال مذاکرات قیمت از طریق ۹ تامین کننده شرکت کننده در حراج نمود. برای گروه موهان میکینگ،حراج‌ها برای خرید کراون به وسیله شرکت چینی و ۸ تامین کننده شرکت‌ کننده در گوشه و کنار کشور انجام پذیرفت، برای این مزایده که ارزش تقریبی ۲۳/۱ میلیون RS را شامل می‌شد، در مقایسه با آخرین سفارش خرید که به وسیله این شرکت به تامین کنندگان داده شده بود، صرفه جویی نزدیک ۴% به دست آمد.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

 

کاهش هزینه به وسیله قطع واسطه‌ها
سایت مزایده یا حراج گل بنگلور که بنام رز بازار خوانده می‌شود نسبت به حراج کلیه گل‌ها از اقصا نقاط جهان اقدام می‌نماید. خریداران معمولاً در این سایت دست به خرید هزاران شاخه گل می‌زنند این خریداران خود پس از آن اقدام به فروش این گل‌ها به گل‌فروشها و شهرهایی نظیر دهلی و مومبایی می‌زنند. تحویل به هر جای کره زمین در طول ۲۴ ساعت تضمین شده است. کاهش واسطه‌ها و هزینه‌های بازاریابی از جمله مزیت‌های این سیستم می‌باشد.
در هندوستان، با وجود آنکه آگهی و اطلاعات در زمینه تجارت الکترونیک در حال افزایش می‌باشد، هنوز فاصله زیادی تا پذیرش عمومی این سیستم وجود دارد. البته میزان درآمد در هند و ایالات متحده دارای تفاوت‌های بالایی می‌باشد. بطور مثال در صورتی که چیزی را بتوان به قیمت ۱۰۰Rs در آمریکا بفروش رساند، قیمت حقیقی آن ممکن است ۶۰RS باشد که بقیه این تفاوت برای هزینه کارگر و هزینه‌های مالیاتی مد نظر است. اما در هند هزینه کارگر پایین می‌باشد، تفاوت بین هزینه مواد و هزینه واقعی چندان بالا نیست. از اینرو‌ پتانسیل تقلیل هزینه‌ها در زمینه مسائل کار یا کارگری کمتر از بازاری همچون ایالت متحده می‌باشد.
استفاده از مشاغل اینترنتی جهت  افزایش میزان درآمد و سود از طریق اکتشاف مشتریان جدید
اینترنت نه تنها به مشاغل فرصتهای جدیدی را جهت کاهش هزینه‌های خود عرضه می‌دارد بلکه باعث افزایش درآمد و ارتقای سود دهی آنها می‌گردد. افزایش دسترسی مشاغل از طریق کاربرد اینترنت می‌تواند باعث اکتشاف خریداران جدید برای محصولات و خدمات آنها شود. وب سایت میزان قابل توجهی از افزایش در خرید‌های فرامنطقه‌ای بوسیله اینترنت را گزارش نموده است. شرکت ماروتی نیز قیمت بالاتری را در زمینه حراج‌های اینترنتی، مرتبط با پیشنهادات خرید- فروش آهن قراضه، تحصیل نموده است. شرکت اس‌استیل نیز نسبت به حراج بخشی از تولیدات یا محصولات فولاد خود به میزان ۴۰۰RS بر حسب تن، بیش از حد معمول، اقدام نموده است و بر این اساس توانسته است میزان اضافه ارزش ۳% را به دست آورد. همچنین شرکت بین المللی تاتا نیز یک کاتالوگ آنلاین را برای بوجود آورده است که از این طریق محصولات خود را عرضه نموده و با نمایش آنها پتانسیل خریداران بین المللی را افزایش داده است که خود منجر به افزایش سود حاصله شده است.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

 

کانال کم هزینه برای مشتریان مشاغل خدماتی
CISCO هند کلیه سفارشات مشتریان خود را از طریق آنلاین قبول می‌نماید. بر این اساس این شرکت اینگونه ارزیابی می‌کند که فرآیند ثبت سفارش آنلاین باعث افزایش دقت انجام امور به میزان تقریبا صد درصد در مقایسه با قبل از کاربرد فرآیندهای آنلاین که میزان دقت ۴۰% می‌بود.  علاوه بر این وب سایت CISCO یک راهنمای زمان حقیقی را برای مشترکین ارائه نموده است که در آن توانایی انجام روال‌های پرس وجو امکان پذیر شده است و بدین وسیله ۸% از سوالات غیر فنی، از طریق مستندات آنلاین واطلاعات محصول، پاسخ داده می‌شود. بنابر این چنین پروسه‌ای باعث می‌شود تا زمان و هزینه‌ای که می‌بایست صرف کمک به مشتریان  CISCO شود کاهش یابد.
حجم معاملات مورد انتظار B2C به میزان ۳۰ بیلیون RS تا سال ۲۰۰۵
روشی که در هندوستان برای خرید  اعمال می‌شود دستخوش تغییرات اساسی گردیده است. در حدود ۱۲ سال قبل برلینگ‌تونز کاتالوگ‌های فروش را به هندوستان آورد. این کاتالوگ‌های رنگی باعث جذب فروشگاه‌ها و مشتریان خاصی گردیده ولی آنها بصورت ناگهانی مفقود گردیدند. پس از کاتالوگ‌ها نوبت تبلیغات تلویزیونی فرا رسید که بصورت اندک اندک جای خود را به تبلیغات اینترنتی می‌دهند. در کشورهای غربی، ۳۹% از اشخاصی که به اینترنت دسترسی دارند اظهار می‌دارند که آنها کمتر به فروشگا‌ه‌ها مراجعه می‌نمایند، چرا که هم اکنون آنها می‌توانند محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند. با توجه بدانکه، بر اساس انتظارات، میزان کاربران آنلاین تا سال ۲۰۰۵ به ۳۵ میلیون نفر خواهد رسید، انتظار نمی‌رود که اینترنت بعنوان یک کانال فروشگاهی در هند مطرح گردد، چرا که مراحل کلی نفوذ این رسانه هنوز کمتر از ۱% می‌باشد. عوامل فرهنگی و راحتی کنونی خرید به صورت آفلاین بعنوان عوامل کلیدی محسوب می‌شوند که باعث محدود شدن خرید و فروشهای آنلاین گردیده است. زنان هندی از خرید بیش از مردان لذت می‌برند و در صورتی که وقت داشته باشند، آنها ترجیح می‌دهند تا به فروشگاه‌ها سری بزنند. خدمات ارتباطات، خدمات الکترونیکی مشتریان، مسافرت، محصولات اتوماتیک و سرویس‌های مالی بعنوان مهمترین دسته بندی‌ها بشمار می‌آیند.
ارائه دهندگان راه‌ حل‌های الکترونیکی در هند
برای بسیاری از شرکتها پیاده سازی راه حل‌های الکترونیکی بعنوان سفر اکتشافی محسوب می‌شود، چرا که آنها در حقیقت طبیعت مرتبط با تحصیل سود را در نظر داشته اما در عین حال چگونگی گسترش این مقوله را هنوز در نظر ندارند. آنها به شرکتهای IT جهت انجام مشارکت‌های لازم در این سفر چشم دوخته‌اند، تا بتوانند آموزش‌های لازم را کسب نموده و خود را با موقعیت‌های متناسب با این تکنولوژی‌ها منطبق سازند. این امر به شرکتهای IT فرصتی را جهت بوجود آوردن  ظرفیت‌های لازم در صنایع و تکنولوژی فراهم می‌آورد. بطور خاص فراهم آوردن این نکته که چگونه می‌توان نسبت به درک ارزش تکنولوژی‌های مرتبط با راه‌حل‌های الکترونیک اقدام نمود، خود بعنوان یک نقطه شروع مناسب بشمار می‌آید.
توسعه محصول جدید
بهنگامی که شرکتهای IT هندوستان نسبت به تحصیل شهرت صدرالاشاره، بعنوان یک ارائه دهنده خدمات اعتباری، اقدام نمودند، هیچ یک از آنها شهرت قابل توجهی را در زمینه توسعه محصولات جدید در اختیار نداشتند.
از نقطه نظر تاریخی، سهم قابل ملاحظه شرکتهای خدمات IT و اقدامات انجام شده بوسیله آنها متمرکز بر ارتقای سیستم‌های توارثی و توسعه سیستم‌های کاربردی مشتریان بوده است. این اقدامات مربوط به پیاده‌سازی سیستم‌ها دارای ارتباط مستقیمی با فرآیندهای تجاری مشتریان نمی‌باشد و بر این اساس امر شناسایی خط مشی‌ها و متقاعد ساختن فرصتهای مربوط برای نیل به محصولات جدید از سوی این شرکتها مشکل می‌باشد. علاوه بر این، در مقایسه با کشورهای در حال توسعه، بازار کاربران نهایی داخلی در پذیرش IT و تکنولوژی‌های جدید با تاخیر و واماندگی روبرو بوده که بر این اساس بصورت جدی محدود کننده فرصتهای پیشرو شرکتهای IT هندوستان جهت توسعه و افزایش محصولات داخلی بوده است.
مطالعه موردی شرکت آدیتی تکنولوژیز
شرکت نرم افزاری مستقر در بنگلور، بنام آدیتی‌تکنولوژیز، بوسیله یک آمریکایی هندی‌الاصل درسال ۱۹۹۴ بعنوان مرکز خدمات مکالمه‌ای آنسوی دریاها برای مایکروسافت راه اندازی گردید. این شرکت از آن به بعد بعنوان یک شرکت نرم افزاری  بین المللی فعالیت نموده که راه حل‌های تجارت الکترونیک و تکنولوژی‌های مشتری پسند را برای مشتریان بین المللی، شامل مایکروسافت، اسیس لپ مدیکال، سیسکو و CDSI (ژاپن)  ارائه می‌نماید.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

 

برنامه‌های آتی
جهت رشد شرکت آدیتی‌، تحصیل برنامه مشترک استراتژیک بعنوان یک انتخاب آشکار مد نظر است. این شرکت منتظر روی آوری به شرکای مربوطه و یا احتمالاً یک شرکت مشاوره‌ای و یا شرکت دارای اندازه متوسط می‌باشد که آدیتی‌ بتواند بعنوان یک بازوی کمکی برای انجام معاملات آنسوی دریاها از آن بهره جوید. با وجود آنکه راه‌ حل‌های شرکتی معمولا آن چیزی نیست که شرکت مایکروسافت انجام می‌دهد، حجم وسیع اقدامات مرتبط با صنایع به سمت چنین موردی در حرکت بوده و بر این اساس نه تنها محصولات مربوطه را در بر می‌گیرد بلکه خدمات مشتریان را نیز در حیطه خود قرار خواهد داد. علاوه بر این شرکت آدیتی‌ سرمایه گذاری صنعتی را در راهکارهای مرتبط با تجارت الکترونیک انجام داده است و بر این اساس تجربه‌های لازم را بکار گرفته و به دست‌ آوردهای تکنولوژی خود همانند بیز‌تاک سرور افتخار می‌نماید. بر این اساس این شرکت نه تنها بر روی مشاغل مرتبط با مایکروسافت تکیه دارد بلکه به دنبال جذب مشارکت با مشتریان مایکروسافت در زمینه راه حل‌های شرکتی می‌باشد.
بر این اساس آقای چوپرا دارای اهداف خاصی برای پیشبرد شرکت به سمت یک تحرک جدید می‌باشد. آقای چوپرا ۲۰ سال را در شرکت ویپرو که یکی از شرکتهای قابل تحسین هند می‌باشد گذرانده است. وی در این شرکت سمت مدیر عامل و مدیر بخش ویپرو در شمال آفریقا را داشته است. تحت مدیریت وی شعبه شمال آمریکا دارای رشدی بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار بوده است که در بر دارنده ۱۴ دفتر در گوشه کنار ایالات متحده و کانادا است. از نقطه نظر آقای چوپرا تکلیف جدید فرصتی برای انجام موارد مرتبط با حجم معاملات برای شرکت می‌باشد. بصورت بسیار آشکار ما سعی بر آن داریم تا این شرکت را بعنوان یک شرکت عام عرضه نماییم. بگونه‌ای که این شرکت جزء بهترین‌ها در هند حتی در ایالات متحده باشد آقای چوپرا بخوبی می‌داند که این شرکت در چه وضعیتی قرار دارد و بر این اساس اظهار می‌دارد «ما مطمئنا به سمت مشاغل برنامه ریزی مقاطعه کاری نخواهیم رفت، بر این اساس شعب آنسوی دریاهای ما بسیار قدرتمند بوده و ما بر این اساس روال‌های کاری خود را محقق خواهیم نمود. ما هم اکنون در جایگاه خاص خود قرار گرفته و خواستار آن می‌باشیم تا با دیگر شرکتها متمایز گردیده و بر این اساس به پیشرفت خود ادامه دهیم».
سرمایه‌های متهور اقتصادی
اهداف و چشم اندازه‌های سرمایه‌های متهور اقتصادی در هندوستان
سرمایه‌های متهور اقتصادی از منابع سرمایه‌ای سنتی متفاوت می‌باشند. نوآوری مالی و ایده‌های مرتبط با آن پتانسیل لازم جهت رشد کافی را داشته اما در عین حال دارای موارد ناشناخته ذاتی می‌باشد. این خصیصه چنین سرمایه گذاری‌هایی را با ریسک بالا مواجه می‌سازد ولی در عین حال میزان بازگشت سرمایه در این گونه فعالیت‌ها زیاد می‌باشد. صرفنظر از مسائل مالی، سرمایه گذاری متهور اقتصادی ارائه دهنده پشتیبانی از خدمات مدیریتی و شبکه‌ای می‌باشد. با این وجود، در یک مفهوم گسترده، سرمایه گذاری متهور در بر دارنده موارد مرتبط با ریسک و خطرات ناشی از سرمایه گذاری می‌باشد و در عین حال پشتیبانی مدیریتی را نیز شامل می‌شود.
سرمایه متهور- و سرمایه گذاری‌های اساسی برای بخش IT
در هندوستان، فرآیند بوجود آوردن سرمایه متهور آغاز گردیده است که با توجه به ۴ مرحله ذیل اعمال می‌گردد:
  • بوجود آوردن ایده
  • شروع به کار
  • رشد تولید
  • فرآیندهای خروجی
با این وجود، اقدامات بسیار بیشتری را می‌بایست انجام داد.
نمودار ذیل معرف رشد سرمایه‌های متهور و سرمایه‌های اساسی در نرم افزار IT و بخش‌های خدمات هند می‌باشد:
مراکز تخصصی تکنولوژی و توسعه مراکز مربوطه
شرکتهای متهور نوظهور تکنولوژیکی و دانش مدار روال جستجوی پرورش ایده‌ها از متخصصین مربوطه را آغاز نموده‌اند و بر این اساس سعی داشته تا به سمت ماورای فعالیت‌های سرمایه‌ گذاری سنتی حرکت نمایند. چنین ایده‌های کارآفرینی می‌بایست در یک محیط پشتیبان، قبل از آنکه بعنوان سرمایه‌های جذاب مطرح شوند، مورد حمایت و مقبولیت قرار گیرند. بر این اساس نیاز به وجود مراکز توسعه احساس شده است. در هندوستان یکی از این مراکز در موسسه تکنولوژی کاکنور متمرکز می‌باشد. با توجه بدین مورد، دولت نیازمند آن است تا نسبت به راه اندازی مراکز مختلف پرورش و توسعه در سراسر کشور اقدام نماید. انتظارات بالایی در هندوستان از صنعت IT به چشم می‌خورد. بر این اساس تا سال ۲۰۰۵ اینگونه درخواست شده است که ۱۰%از تولید ناخالص ملی کشور همراه با موارد مرتبط با خدمات به امر صنعت IT تخصیص داده شود. بسیاری از شرکتهای IT شرکتهای جهانی نظیر مایکروسافت، ادوب (Adobe) و غیره مشغول سرمایه گذاری در هندوستان برای توسعه پروژه‌های تحقیقاتی و  توسعه خود می‌باشند.
علاوه بر IT ناحیه دیگری که می‌بایست در هند مورد تمرکز قرار گیرد خدمات پزشکی می‌باشد. هزینه‌های تفاضلی عمل قلب یا هر یک از خدمات بهداشتی در هندوستان در مقایسه با ایالات متحده فرصتهای بالایی را دراختیار کارآفرینان هندی قرار می‌دهد تا به سمت جلو حرکت نموده و نسبت به برپایی بیمارستانهای کلاس جهانی اقدام نمایند.
نتیجه گیری
راه‌هایی که بر اساس آنها مسائل تجاری در آینده تحقق خواهند یافت بسرعت در حال تغییر و تحول می‌باشند. سازمانهایی که بدین نکته پی برده‌اند که دنیا تبدیل به یک دهکده کوچک شده است و خود را با این تغییرات منطبق ساخته‌اند، در محیط رقابتی آینده قابلیت زیست و تداوم حیات را دارا می‌باشند. هندوستان دارای صنعت IT می‌باشد اما از تسهیلات لازم و چارچوبهای قانونی بی بهره می‌باشد.
 

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: هندوستان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.