مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  فلیپین – بخش ۷ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 68000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

شماره       
۸۳
کد مقاله
MNG83
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  فلیپین – بخش ۷ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها
نام انگلیسی
Entrepreneurship and Innovation in the Knowledge-based Economy – Philippines
تعداد صفحه به فارسی
۶۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۵۰
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy
مرجع به فارسی
سازمان بهره‌وری آسیا – کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژی‌ها – فلیپین
فیلیپین در اقتصاد دانش محور: تغییرات و چالش‌ها
همانند دیگر همسایگان عضو گروه آس‌آن (ASAN)، فیلیپین در مرکز این گروه قرار گرفته است. کشورهای ASAN دارای معاملاتی با اتحادیه اروپا می‌باشند و بر این اساس استرالیا و نیوزلند درخواستی را برای پیوستن به اتحادیه افتا (AFTA) صادر نموده که در حقیقت چگونگی شکل یافتن یک اتحادیه ASAN جدید به اضافه سه کشور عضو این گروه شامل چین، ژاپن و جمهوری کره شکل گرفته است.
دولت فیلیپین هم اکنون بطور کامل طلوع اقتصاد دانش محور یا اقتصاد جدید را درک نموده است. اداره تجارت و صنایع (DTI) دولت بر این اساس اعتقاد دارد که اقتصاد جدید می‌بایست بعنوان یک نیروی دارای قدرت کامل برای تداوم رشد و توسعه فیلیپین مطرح شود و با توجه بدین موضوع بر روی ارتقا، انتشار و پشتیبانی از این خصیصه‌ها متمرکز شده است. این کشور بعنوان یکی از بهترین کشورهایی در جهان مطرح است که دارای کارکنان یا کارگران دانش محور کره زمین می‌باشد. این کارکنان دانش مدار دارای مهارت‌های لازم برای  انجام عملیات خاص در جهت سوق اقتصاد جدید به سمت جلو می‌باشند. درخلال ده سال ‌آتی، بازار برای خدمات IT و تجارت الکترونیک در سطح جهانی دارای ارزشی بالغ بر بیلیونها دلار خواهد بود و بر این اساس کاربران اینترنت در هر ۵ سال ده برابر می‌گردند. شرکت مشاوره‌ای آندرسون اینگونه ارزیابی نموده است که سطح معاملات تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۱۹۹۹ به تا ۱۵۰ بیلیون دلار نایل می‌شود. این بازار بر اساس پیش بینی‌های این سازمان به میزان ۷۰۰ بیلیون دلار در طی ۵ سال آتی خواهد رسید که ۸۰% از حجم در زمینه معاملات تجاری به تجاری (B2B) خواهد بود.
در ناحیه آسیا – پاسفیک B2B و هزینه‌های مرتبط با آن در حدود ۳۰ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۰ برآورد شده است که این آمار تا میزان برآورد سال ۲۰۰۴، یک تریلیون دلار، می‌بایست پیشرفتی برابر با ۳۰۰ درصد در سال را تجربه نماید. مجله فورچون اینگونه پیش بینی می‌نماید که بازار B2B جهانی قابلیت دسترسی به ۷ بیلیون دلار تا سال ۲۰۰۴ را خواهد داشت که از این میزان کشورهای آسیا – پاسفیک در حدود ۱۴% از این مبلغ را در اختیار دارند.
بخش خدمات IT که بعنوان بخش برجسته بازار فیلیپین مد نظر می‌باشد بر اساس انتظارات و بر حسب نقطه نظرات مک کینسی و کو کسب به میزان ۲/۱۴۲ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۸ درآمد خواهد داشت. خدمات فعال IT به آن دسته از خطوط مشاغلی اشاره دارد که بتوان آن را از طریق تکنولوژی اطلاعات انتقال داد. این دسته از مشاغل عبارتند از:
خدمات منابع انسانی (۴۴ بیلیون دلار)
تعاملات با مشتری (۳۳ بیلیون دلار)
جستجوی داده، جامعیت و مدیریت و معدن (۱۸ بیلیون دلار)
آموزش از راه دور (۱۵ بیلیون دلار)
خدمات مالی و حسابداری (۱۵ بیلیون دلار)

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

مشاغل منبع یابی سرویس الکترونیک جهانی
شغل منبع یابی خدمات الکترونیکی جهانی بر حسب انتظارات رشدی به میزان ۱۶۶ بیلیون دلار در سال ۲۰۰۲، در مقایسه با ۳۳ بیلیون دلار سال ۱۹۹۳، خواهد داشت. بر حسب نقطه نظرات موسسه تامین منابع آنسوی سازمانی ایالات متحده این حجم قابل تحصیل می‌باشد. اداره بازرگانی و صنایع نسبت به مشخص نمودن مشاغل منبع یابی خدمات الکترونیک اصلی ذیل که در آن این کشور دارای مزیت‌های قابل توجهی می‌باشد اقدام نموده است:
  • خدمات مرکز تلفن یا مکالمه
در فیلیپین ۲۳ مرکز ارائه دهنده خدمات تلفنی عمده خارجی وجود دارند. بر اساس داده‌هایی که بوسیله فدارسیون مکالمات فیلیپین گرد‌آوری شده است، (نوامبر ۲۰۰۱) فدراسیون IT  و خدمات الکترونیکی همراه با مراکز تلفن و بخش‌های مربوط بدان، هم اکنون ۳۰۰۰ صندلی موجود می‌باشند که در مقایسه با ۲ سال قبل این میزان تنها ۱۰۰۰ صندلی می‌بود.
در طی آغاز بکار این فدراسیون مراکز تلفنی سرویس‌های ایمیل و پشتیبانی از مکالمه را ارائه نمودند که همراه با سرویس‌های پشتیبانی فنی می‌بود. این خدمات نهایتاً بگونه‌ای گسترده شد که در کلیه نقاط کشور قابل دسترسی بود بر این اساس این خدمات شامل موارد ذیل می‌باشند: خدمات صوتی، ایمیل و خدمات مربوط به وب سایتهای اینترنتی. مراکز تماس فیلیپین از آن موقع به بعد  نسبت به توسعه امکانات خود برای هر موضوع و هرگونه تعامل با مشتری اقدام نمودند که حوزه‌های کاری آنها با گسترش در حوزه‌های سرویس‌های مسافرتی، سرویس‌های مالی و پشتیبانی مشتریان و همچنین پشتیبانی‌های تجاری به تجاری بصورت آنلاین به حیات خود ادامه می‌دادند.
تکنولوژی‌های رده جهانی نیز در تعاملات مرتبط با خدمات صوتی، مدیریت ایمیل و معاملات وبی بکار گرفته شده‌اند. برخی از این تکنولوژی‌ها عبارتند از:
تکنولوژی‌های CRM
سیستم‌های پاسخ‌گویی صدای محاوره‌ای (IVRS)
تکنولوژی‌های جامعیت تلفنی کامپیوتری ‌(CTI)
سیستم‌های مدیریت مکالمه
سیستم‌های نظارت و ثبت کیفیت بصورت اتوماتیک
بیش از ۸۰ % از مشتریان خارجی در ایالات متحده مستقر می‌باشند و بقیه آنها در کشورهای مختلف اروپایی استقرار دارند ( عمدتاً انگلستان، استرلیا و سنگاپور).
شرکتهایی که هم اکنون در لیست ورود به مکالمه فیلیپین به سر می‌برند متعلق به شرکتهای رده جهانی که شامل ۵۰۰ شرکت سطح بالا می‌باشند بوده که خود بعنوان بزرگترین بازیگران عرصه جهانی در بخش تکنولوژی سطح بالا هستند.
  • نسخه برداری پزشکی
نسخه برداری پزشکی (MT) و مشاغل مربوط بدان در ایالات متحده هم اکنون دارای ارزش ۱۰ میلیون دلار تا ۲۵ میلیون دلار بطور سالیانه همراه با رشد ۱۵% می‌باشند. هم اکنون شرکتهای بیشتری در آمریکا تلاش دارند تا نسبت به راه اندازی دفاتر ماهواره‌ای خود در فیلیپین اقدام نمایند.
مشاغل MT، که برای مواردی نظیر بیمه و دادخواستهای مربوط به انجام عمل سوء در ایالات متحده می‌باشند شامل مستند سازی تاریخچه پزشکی بیماران هستند. از آنجایی که هیئت سرمایه گذاری فیلیپین این مشاغل را بعنوان صنعت پیشرو طبقه‌بندی نموده است، بر این اساس از یک مالیات ده ساله معاف بوده و همچنین از مشوق‌های مالیاتی دیگری نیز برخوردار می‌باشند.
پروژه‌های فیلیپین نشان دهنده رشد قابل ملاحظه‌ای بواسطه وجود منابع انسانی غنی می‌باشد.
  • انیمیشن
اداره تجارت و صنایع فیلیپین یک افزایش قابل ملاحظه در صنعت انیمشن در خلال ده سال گذشته را گزارش نموده است. شرکتهای خارجی صادر کننده صنعت انیمشن نه تنها نیازمند ساخت فیلم می‌باشند بلکه نیاز به صنایع تلویزیونی، ادوات آموزشی و بازی‌های رایانه‌ای نیز در تجارت آنها وجود دارد. متخصصین امر انیمیشن فیلیپین قابلیت کار بصورت زمان حقیقی در اینترنت را دارا می‌باشند.
  • فرآیند تجاری یافتن منابع خارج از سازمانی
شرکتهای بزرگ خارجی فرآیندهای تجاری یافتن منابع خارج از سازمان را بصورت یکنواخت و آهسته پی‌گیری می‌کنند و بر این اساس سعی دارند تا موقعیت‌های ارزانتر برای تولید محصولات خود، نظیر کشور فیلیپین، را دریابند. این رو‌ال‌های تجاری شامل مدیریت منابع انسانی، حسابداری، تبدیل داده، خرید و کنترل انبار می‌باشد.
  • توسعه نرم افزار
شرکت‌های خارجی از عملکرد ارائه خدمات یافتن منابع خارج از سازمانی در فیلپین اظهار رضایت می‌نماید. فیلیپین دارای فرصت قدرتمندی در زمینه توسعه نرم افزاری با استفاده از منبع یابی خارجی می‌‌باشد.
فیلیپین قابلیت حفظ رهبری بازار در زمینه خدمات IT بواسطه دلایل ذیل را دارا می‌باشد:
این کشور بعنوان سومین کشور بزرگ انگلیسی زبان مطرح می‌باشد که پس از هند دارای رتبه دوم در زمینه مهارت IT است. هزینه کارگران رشته تکنولوژی در فیلیپین تنها در حدود ۱۶% الی ۲۵% در مقایسه با هزینه‌های ایالات متحده است.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

وضعیت مدیریت دانش در سازمانهای مستقر در فیلیپین
بهنگامی که هیچ گونه اجماعی در زمینه تعریف مدیریت دانش وجود ندارد، معنی مرتبط با آن را می‌توان از آنچه قبلاً در انجام آن تلاش شده است به دست آورد (سوپان اسکو، ۲۰۰۲).
بعنوان یک فرآیند، مدیریت دانش فعالیت‌های زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:
روال تولید، که شامل ساخت، تطبیق، اکتساب و ترکیب می‌باشد.
کد گذاری، که شامل تحصیل دانش است بصورتی که دیگران بتوانند از آن بهره جویند.
انتقال، بصورتی که دانش طبقه بندی شده را بتوان از یک منبع به منبع دیگر انتقال داده و یا از یک نقطه به یک نقطه دیگر جابجا نمود.
با توجه بدین تعریف، وضعیت مدیریت دانش در شرکتهای فیلیپین چگونه می‌باشد؟ در سپتامبر ۲۰۰۱، انجمن مدیریت شخصی فیلیپین نسبت به انجام برخی از مطالعات در این خصوص اقدام نمود که هدف از آنها تعیین میزانی می‌باشد که در آن شرکتهای فیلیپینی بصورت آشکار قادر به مدیریت دانش بوده و ارتباط بین مدیریت دانش و عملکرد مشخص می‌گردد.
این مطالعه وجود شکاف بین شناسایی موارد مهم مدیریت دانش و تلاش‌های حقیقی به سمت تحصیل این مورد را مشخص نموده است. بیش از ۷۵% از شرکتهای تحت مطالعه اهمیت مدیریت دانش در سازمانهای خود را ذکر نمود‌ه‌اند، با این حال تنها ۶۲% گزارش نمود‌ه‌اند که شرکتهای آنها در این زمینه تلاش‌هایی را انجام داده‌اند (سابپنکو، ۲۰۰۱).

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

کابردهای مدیریت دانش محور – تجارت الکترونیک در فیلیپین
بخش دولتی
تکنولوژی اطلاعات و شورای تجارت الکترونیک (ITECC)
شورای تکنولوژی اطلاعات و تجارت الکترونیک در سال ۲۰۰۱ بعنوان مجموعه‌ سیاست گذار و تنظیم کننده دستورالعمل‌ها مشغول به کار گردیده تا بر این اساس اطمینان لازم در خصوص اعمال رویه‌های یکسان در بین کلیه بخش‌های تولیدی با توجه به IT  حاصل شود. این شورا به وسیله رئیس جمهور فیلیپین رهبری شده که وی مسئول نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های ITECC و توسعه ICT در کشور می‌باشد.
نگرش شورای فوق الذکر در فیلیپین اجرای سیاست‌های تجارت الکترونیک  و ابقای یک جامعه الکترونیک می‌باشد که در آن شهروندان در محیطی زندگی ‌کنند که دسترسی به تکنولوژی‌های دارای کیفیت بالا را داشته و در عین حال از تحصیلات شایسته، خدمات کارآمد دولتی، موفقیت‌ها، منابع بالاتر و مورد نیاز زندگی بهره‌مند گردیده و در نهایت روش بهتر زندگی انسانها در آن ترغیب و تشریح ‌گردد.
نگرش یک فیلیپین الکترونیکی بر مبنای ۵ استراتژی که دارای اهمیت یکسان می‌باشد استوار است:
توسعه کشور به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ICT در رده جهانی
ارائه خدمات دولتی به سهامداران ‌آنلاین
بوجود آوردن دسترسی اینترنتی قابل حصول برای کلیه بخش‌های جامعه
توسعه یک نیروی کار دارای  توان و مهارت ICT
بوجود آوردن یک محیط دارای قاعده و مقررات مرتبط با تجارت الکترونیک
همراه با این استراتژی‌ها،‌ITECC نسبت به بوجود آوردن ۵ کمیته جهت تمرکز بر روی هر یک از این استراتژی‌ها اقدام نموده است و برای این کار دست به بوجود آوردن سیاست‌ها و رویه‌های نظارتی، جهت نیل به هر یک از این اهداف، زده است. این ۵ کمیته عبارتند از کمیته توسعه تجارت، کمیته پیاده سازی دولت الکترونیک، کمیته زیر ساختار اطلاعاتی، کمیته توسعه منابع انسانی و کمیته قواعد و مقررات مربوطه. یک کمیته جانبی ششمی نیز وجود دارد که بنام کمیته ارتباطات خوانده شده و مسئول اشاعه اطلاعات و پشتیبانی از مقوله‌های مربوط به ITECC و ICT می‌باشد.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

دولت الکترونیک
قانون تجارت الکترونیک یا معاهده ۸۷۹۲، کلیه موسسات  دولتی را وادار می‌نماید تا نسبت به اعمال و انطباق موسسات خود با تجارت الکترونیک در ظرف دو سال اقدام نمایند. در اینجا برخی از رهنمودهای تجارت الکترونیک موسسات مختلف ذکر می‌گردد:
ثبت از طریق کمیسیون امنیتی و تبادل فیلیپین (SEC- IREGISTER)
کمیسیون روابط امنیتی و تبادلات فیلیپین (SEC) راحتی ثبت آنلاین را از طریق SEC- IREGISTER و از طریق سیستم ثبت شرکت بر پایه وب عرضه نموده است.
همیاری مشتریان و سیستم شبکه اطلاعات
این سایت به منظور ارائه تعاملات بین مشتریان، تولید کنندگان و سازمانهای مربوطه بعنوان بخشی از هدف BTRCP توسعه یافته است.
سیستم پیگیری مطالبات
این سیستم امکانات آنلاین به منظور کمک در پرس و جوها و موارد مرتبط با کاربردهای اعتباری مالیاتی را طراحی و پیاده سازی شده است.
GOV.PH محدوده ریجستری
این محدوده ثبت ریجستری برای دولت فیلیپین GOV.PH معروفیت دارد.
دهکده اطلاعات بهداشتی الکترونیکی
بهداشت الکترونیکی به منظور بوجود آوردن یک منبع اطلاعاتی در چارچوب اینترنت بوجود آمده است که هدف از آن پرورش مفاهیم مرتبط با آن در محیط الکترونیک می‌باشد. این ایده در حقیقت مهیا کننده یک فروشگاه تک مرحله‌ای برای محققین به منظور جستجوی اطلاعات کلی در زمینه بهداشت می‌باشد که آنها را قادر می‌سازد با منابع اطلاعات محلی و بین المللی در ارتباط باشند.
شبکه آنلاین علوم
این سایت برای دانشجویانی طراحی گردیده است که در صدد ثبت نام در دوره‌های علوم و تکنولوژی هستند و همچنین برای موسساتی مفید می‌باشد که عرضه کننده دروه‌های علوم و تکنولوژی می‌باشند.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

مدیریت دانش در مجلس نمایندگان
مجلس نمایندگان حاوی اطلاعات بسیار گسترده و مهمی می‌باشد. امور مرتبط با قانون گذاری، هزاران صفحه در مقوله‌های تحقیقاتی، مقوله‌های مختلف، گزینه‌های قانونی و مرسوله‌های دیگر که نمی‌توان به شرح کامل مصوبات و لوایح آن پرداخت، در کمیته‌های مختلف این مجلس تصویب می‌گردد. بر این اساس مشکلی که وجود دارد یافتن و دسترسی به این موضوعات به وسیله ذیل است:
پیگیری دستی
هر یک از گروه‌های مرتبط با کمیته‌ها و واحدهای این مجلس می‌بایست با موضوعات خاصی کار نموده  تا آنکه بتوانند فرآیندهای مختلف را به پیش ببرند. بر این اساس نسخه‌های اولیه لوایح بوسیله واحد لایحه نویسی مورد بررسی قرار گرفته و مقوله‌های آن پر می‌گردد و سپس تحت نظارت سیستم کمیته مربوطه که حاوی متخصصین و طرف‌های ذینفع در این موضوع می‌باشد تشکیل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. این  موارد پس از انجام این مرحله برای بحث و مباحثات مختلف به افراد دیگری واگذار می‌شود. افراد عضو کنگره می‌بایست کارکنان خود را به دفاتر مختلفی در باتاسان پامباسا (مجلس ملی) بفرستند تا آنکه تغییرات حقیقی بوجود آمده در خصوص پیشنهادات قانونی را دریافته و اطلاعات کافی را در این خصوص به دست آورند.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

دپارتمان تجارت و صنعت IT (HELP DESK/CONSUMERNET)
وب سایت اینترنتی HELP DESK/CONSUMERNET به آدرس اینترنتی www.IThelpdesk.ph در اواخر مارس ۲۰۰۱ در روز یادبود بکارگیری اینترنت توسط هیئت سرمایه گذاری راه اندازی شد. لزوم استفاده از چنین وب سایتی پس از برنامه کاری R.A..8792 (کانون تجارت الکترونیک) در ژوئن ۲۰۰۰ درک گردید.
این برنامه به عنوان یک سیستم تسهیلات مرکز مکالمه برای واحد تجارت و صنعت (DTI) می‌باشد که  موضوعاتی همانند موارد مرتبط با تجارت الکترونیک را تحت پوشش قرار می‌دهد و حوزه‌ای را در بر دارد که بر اساس نقطه نظرات یا موسسات دولتی تمایل چندانی در حرکت در آن عرصه ندارند. سایت HELPDESK اطلاعات مربوط به ICT را به عموم مردم ارائه می‌نماید و همچنین روال‌های پرس و جو و پاسخ‌گویی از طریق ایمیل و سیستم‌های پستی را نیز در بر دارد. این سیستم نسبت به انجام پرس و جو‌ها،‌ بررسی آنها و مراجعه و پاسخگویی به آنها اقدام می‌نماید، روال‌هایی که معمولا موسسات دیگر رغبتی برای انجام آن نشان نمی‌دهند.
بی‌انترید: بزرگترین جامعه تجاری مجازی در فیلیپین
مدیر ارشد اجرایی بی‌انترید، که یک جامعه تجاری آنلاین بشمار می‌آید، عقیده دارد که معاملات آنلاین، نظیر مزایده‌های اینترنتی، باعث تحصیل دستاوردهای بهتری‌ در مقایسه با روش‌های سنتی می‌گردد (کارئون، ۲۰۰۲).
برای سال ۲۰۰۱ – ۲۰۰۲، جامعه بی‌انترید بعنوان دریافت کننده جایزه ثانویه سالیانه اینتلیجنت ۲۰ برای سال ۲۰۰۱- ۲۰۰۲ به وسیله مجله آسیایی اینتلیجنت اینترپرایز برگزیده شد. تنها نامزد از فیلیپین،‌ موسسه بی‌انترید از بین ۴۸ شرکت ناحیه آسیا – پاسفیک بوسیله هیأت داوران بعنوان شرکت اول برگزیده شد که هیأت داوران متشکل از شرکتهای ‌ای‌تیکرنی، اسنچر، اندرسن، آتواوس، اوریجین، دلوید کانسالتین، کی‌پی‌ام جی‌کانسالتین، مرسر منجمنیت کانسالتین و پرایس واترهوس کوپرز می‌بودند.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

بخش آموزش
در بخش آموزش، تکنولوژی جدید و توانایی‌های اینترنت تحت بررسی و آموزش قرار می‌گیرد.
دانشگاه دیلاسالی (DLSU) کلاس مجازی
دو سال قبل، دانشگاه ملی سنگاپور نسبت به اعطای مجوز استفاده سیستم فراگیری آنلاین خود به دانشگاه دیلاسالی اقدام نمود که بر این اساس این دانشگاه توانست دست به توسعه یک  محیط آموزشی مجازی جامع (IVLE) بزند.
این محیط مدرسین را بر آن می‌داشت تا نسبت به ارتقای روال‌های آموزشی خود و یا تکمیل آنها از طریق دوره‌های موجود در فضای مجازی اقدام نمایند. دستیار دانشگاه آقای ای‌بی‌فوربس از دانشگاه دیلاسالی نشان می‌دهد که چگونه IVLE می‌تواند در جهت امور مربوط به دانشگاه‌ها و مدارس به طور کلی کارهای قابل توجهی را انجام دهد: « مدرسین غایب هستند و کلاسها نیز خالی می‌باشد. ولی با این وجود کلاسها همچنان تداوم می‌یابند. این پدیده در حقیقت یک سیستم آنلاین می‌باشد. دانشگاه دیلاسالی و اعضای هیئت ‌علمی آن درسهای خود را از طریق شبکه ارائه می‌دهند و بر این اساس مباحث مرتبط با مسائل یادگیری و فراگیری در کلاس را بصورت زمان حقیقی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند، دانشجویانی که ممکن است کیلومترها از محل دانشگاه خود دور باشند و یا آنکه فرسخها از خیابانهای مانیل فاصله داشته باشند. در این سیستم حتی می‌توان مباحثی را که به وسیله اعضای این کلاسها مورد بحث قرار می‌گیرد را مطرح نمود و آنها را بعنوان مباحث درسی تعمیم و مورد بررسی قرار داد».
این سیستم شامل یک تقویم دوره‌ای، گروه مباحثه، لیست توزیعی، برنامه خطابه و سخنرانی، ‌چت یا گفتگوی اینترنتی و یک سیستم بوجود آورنده سوالاتی می‌باشد. مدرسین قادرند تا برنامه‌های درسی خود را از طریق پست ارائه نمایند، و همچنین نسبت به تعیین و جمع آوری تکالیف از طریق آنلاین اقدام کنند و لینک‌های مربوطه را بر روی وب سایتهای مرتبط قرار دهند. دانشجویان حتی قادرند تا تست‌های آنلاین را جواب داده و این تست‌ها در نهایت به صورت اتوماتیک تصحیح خواهند شد.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

بخش سازمان غیر دولتی (NGO)
بخش سازمان غیر دولتی یا NGO همچنین تلاش خود را در زمینه تصحیح اطلاعات و سیستم‌های اینترنتی جهت به دست آوردن اهداف خود  انجام داده است.
شبکه توسعه پایدار فیلیپین: سازمانهای غیر انتفاعی در فضای مجازی
PSDN یا شبکه توسعه پایدار فیلیپین یک سازمان غیر دولتی غیر انتفاعی می‌باشد که دارای منابع بسیار محدودی است. هدف از این سازمان دسترسی به اطلاعات جهت پشتیبانی از اهداف توسعه پایدار می‌باشد.
بر حسب نقطه نظرات خانم ‌امی نسیونز، مدیر اجرایی سازمان شبکه توسعه پایدار فیلیپین، این سازمان نسبت به توسعه یک وب سایت به منظور به مشارکت گذاشتن بهترین فعالیت‌های SD اقدام نموده و بر این اساس مثال‌های واقعی در زمینه آنکه چگونه مفهوم SD بطور حقیقی به وسیله مردم و جوامع بکار گرفته شده است را عنوان نموده و توضیح داده است که چگونه جوامع و اشخاص دیگر می‌توانند بدان مراجعه نموده و یا آنرا کپی نمایند. بودجه این وب سایت از طریق یک برنامه پاداش اهدایی از طریق مجلس سلطنتی اعطا شده است.
بر این اساس برای اولین بار در نوامبر ۲۰۰۰ بیست موضوع مربوطه در این وب سایت منتشر گردید که تشریح کننده استراتژی‌ها و سیاست‌هایی می‌باشد که می‌توان آنها را به راحتی بکار  گرفت بر این اساس این وب سایت یکسری از پرس و جوهایی را ارائه داشته است که می‌توان از طریق ایمیل، تلفن و یا در برخی از موارد از طریق ویزیت‌های شخصی با مسئولین PSDN انجام داد.
موارد ذیل برخی از این پرس و جوها و روش‌های بکار گرفته شده می‌باشد که به وسیله انجمن صاحبان منازل تئووایل (THA) در پروژه مرتبط مشخص شده است.
این پرس و جوها از مقامات دولتی می‌باشد که اخیراً انتخاب گشته و در انتظار پروژه‌هایی می‌باشند که قابلیت اجرای آنها را در جامعه دارند.
موارد ذیل جزء‌ بهترین عملیات به مشارکت گذاشته شده بر اساس گفته‌های فوق می‌باشد.
مراکز دانش برای زنان و کودکان – یونیسف (UNICEF)
در پی پیمان سال ۱۹۹۰ مبنی بر حقوق کودکان،‌ دولت فیلیپین و صندوق کودکان سازمان ملل (UNICEF) نسبت به پذیرش یک برنامه جامع جهت ارتقا و بسیج کودکان اقدام نمودند.
بر اساس شرکت کنندگان در این برنامه، مجموعه‌ای از اهداف جهت تحصیل دست‌آوردهای مربوطه مشخص گردید. این اهداف عبارتند از:
تداوم زیست کودکان –  بهداشت مادران، بهداشت کودک و تغذیه
توسعه کودکان،‌ دسترسی جهانی به تحصیل و سواد پایه
حفاظت از کودکان – کار کودکان،‌ کودکان جوامع بومی، بهره‌برداری تجاری و جنسی از کودکان، کودکان در شرایط خاص (در جنگ، در تعارض با قوانین،‌ کودکان دارای ایدز، قربانیان سوء استفاده از کودکان و کودکان فراموش شده)
مشارکت کودکان –  مشارکت در مسائل مربوط به جامعه،‌ عضویت در سازمانهای شهری و اجتماعی.
بخشی از استراتژی‌های وابسته جهت ارتقای جنبش مربوط به کودکان شامل تشکیل شبکه‌های پشتیبان به منظور دسترسی و ارتقای سطح اطلاعات زنان و کودکان و تسهیل بسیج اجتماعی و منابع محلی و همچنین انجام پروژه‌های وابسته در زمینه ایجاد توانایی‌ها نظارتی و ارزیابی در سطح محلی و منطقه‌ای می‌باشد.
به منظور عملیاتی نمودن این برنامه، مرکز دانش زنان و کودکان تاسیس گردید. این مرکز که بعنوان یکی از مراکز منابع تک مرحله‌ای می‌باشد دارای اطلاعات و موادی مرتبط با موضوع مربوطه (شامل مراجع، تصاویر، اعلامیه‌ها،‌ ویدئوها،‌ عکس‌ها ، جداول آماری، نقشه‌های مرتبط و غیره) در زمینه موارد مربوط به کودکان و زنان جهت استفاده به وسیله مدیران برنامه،‌ مجریان، مربیان و محققین می‌باشد.
این مرکز همچنین نسبت به ایجاد هماهنگی و فعالیت‌های مرتبط با زنان و کودکان اقدام نموده است. در اینجا کارکنان پروژه قادرند نسبت به دسترسی و دانلود نمودن اطلاعات از اینترنت و ارسال ایمیل و تماس با دیگر گروه‌های ذینفع در امور مربوط به کودکان اقدام نمایند.
هم اکنون ۱۶ مرکز دانش در ۲۵ استان و شهر وجود دارند. آنها در سطح ملی فعالیت می‌کنند. حدود ۵ استان نیز مراکز خاص خود را با توجه به راهکارهای مربوطه راه اندازی نموده‌اند.
با وجود آنکه این مراکز به صورت ابتدایی برای استفاده مجریان برنامه می‌باشد، برخی از مراکز همچنین بعنوان محل‌های اجتماع کودکان جهت بازدید و لذت بردن از کتابها، ویدئوها و دیگر ادوات آموزشی نیز بکار گرفته می‌شوند. این مراکز همچنین مجهز به کامپیوتر، تلفن،‌ فکس، فتوکپی و ادوات ویدئویی به منظور تسهیل جمع‌آوری اطلاعات، پردازش، و ذخیره سازی دانش می‌باشند.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

نتیجه گیری
اقتصاد دانش محور بعنوان یک نیروی قدرتمند برای تداوم رشد و توسعه فیلیپین مد نظر می‌باشد و این اقتصاد بعنوان یکی از مراجع ذی‌صلاح در جهان  امروز مطرح است.      با درک این موضوع، بخش‌های مختلف جامعه فیلیپین باهم کار نموده تا بدین وسیله چالش‌های مربوطه را طی کرده و راه خود را به سمت روال‌های توسعه و بهینه سازی طی نمایند. با توجه به پشتیبانی کامل از طرف  دولت،‌ سازمان‌های خصوصی و غیر دولتی (NGO ها) دارای راهکارهای اصلی می‌باشند تا آنکه بدین وسیله اطمینان حاصل شود که زیرساختهای مورد نیاز در جای خاص خود تهیه و بکار گرفته شده است.
در خلال ۱۰ سال آینده،‌ باتوجه به پروژه رشد بازار جهانی ارزش این پدیده  بالغ بر ۷۰۰ بیلیون دلار آمریکا برای خدمات IT و تجارت الکترونیک می‌شود. دولت با توجه به شورای تکنولوژی اطلاعات و تجارت  الکترونیک، بعنوان یکی از بازیگران مهم در این عرصه، نقش مهم خود را بر روی ۵ استراتژی کلیدی متمرکز نموده تا از اجرای موفق برنامه‌های دارای اولویت اطمینان حاصل شود.
این برنامه‌ها بعنوان فرآیندهای کلیدی در زمینه چشم اندازهای کشور فییلیپین در عرصه تجارت الکترونیک بشمار می‌آیند. چشم اندازهایی که هم اکنون توسط رئیس جمهور فیلیپین اعلام گردیده است. چشم انداز فیلیپین الکترونیک بعنوان یکی محیط فعال در عرصه الکترونیک، جائیکه شهروندان دارای دسترسی آسان به تکنولوژی‌های الکترونیک در زمینه تحصیلات دارای کیفیت،‌ خدمات دولتی کارآ، منابع بالاتر زندگی و نهایتاً روش بهتر زندگی می‌باشند، بعنوان موردی کامل در  این عرصه مطرح است.

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: فلیپین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.