مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

ار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  سنگاپور – بخش ۸ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

شماره       
۸۴
کد مقاله
MNG84
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  سنگاپور – بخش ۸ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها
نام انگلیسی
Entrepreneurship and Innovation in the Knowledge-based Economy – Singapore
تعداد صفحه به فارسی
۳۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۲۶
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy
مرجع به فارسی
سازمان بهره‌وری آسیا – کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژی‌ها – سنگاپور
مقدمه
این مقاله نگرشی مبسوطی در زمینه توسعه کارآفرینی فنی در سنگاپور، بهنگامی که این کشور به سمت اقتصاد دانش محور حرکت می‌کند، را ارائه می‌نماید. فاکتورهای کلیدی در توسعه و پرورش کارآفرینی فنی در سنگاپور مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر آن تلاش‌های مختلف نیز برای توسعه این وضعیت در شرکت‌های کوچک و متوسط و در عرصه‌های عمومی و بخش‌های خصوصی انجام شده است.
سنگاپور بعنوان یک شهر بین المللی بشمار می‌آید که اغلب خصیصه‌های اقتصاد دانش محور را دارا می‌باشد. این منطقه بعنوان یکی از مناطق آغازگر اقتصادی در ناحیه آس‌آن (ASEN) بشمار می‌آید که بخوبی به بقیه نقاط جهان مرتبط بوده و دارای زیر ساختار IT و ارتباطات می‌باشد. این کشور دارای یک جامعه اقتصادی بسیار پویا می‌باشد که معرف ۶۰۰ شرکت چند ملیتی از کلیه مناطق جهان و بیش از ۱۰۰هزار شرکت محلی متشکل از شرکت‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ محلی است. با بهره‌گیری از سرمایه‌های متهور و صنایع پیشرو و همچنین مخزن استعدادهای بین المللی بیش از ۹۰ هزار متخصص حرفه‌ای و همچنین بهره گیری از سیاست‌های دولتی در زمینه تسهیل توسعه کارآفرینی فنی، سنگاپور هم اکنون در مسیر درست انتقال خود به سمت یک کشور مبتنی بر دانش در حال حرکت می‌باشد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

کارآفرینی فنی در سنگاپور
در سنگاپور کارآفرینانی که از تهور کافی در صنایع دانش محور برخوردار می‌باشند معمولا در مشاغل دانش مدار نظیر تجارت الکترونیک،‌ تکنولوژی اطلاعات، تولیدات پیشرفته،‌ بیوتکنولوژی و لوجستیک مشغول به فعالیت می‌باشند. این کارآفرینان که اصطلاحا بدانها  کارآفرینان فنی خوانده می‌شوند و معمولا دارای آموزشهای تکنولوژیکی و فنی بالایی می‌باشند دارای خصیصه‌هایی به شرح ذیل هستند:
الف- کارآفرینان جوان که حداقل دارای ۵ الی ۸ سال تجربه در زمینه صنایع دانش مدار،  مانند IT ، تولید پیشرفته، بیوتکنولوژی و غیره می‌باشند. میانگین سنی این کارآفرینان ۳۰ تا ۴۰ سال است.
ب- مهارت‌های بالا در زمینه IT و سواد اینترنتی.
ج – داشتن حداقل مدرک دانشگاهی و مدرک مدیریت تجاری (NBA).
د- مسافرت گسترده در منطقه و تماس‌های بسیار قدرتمند منطقه‌ای، جهانی و شبکه‌ای.
ه_ دارای تمایلات بسیار قوی در رشته تکنولوژی و اعتقاد به آنکه آنها قابلیت بوجود آوردن استاندارد‌های جدید و شرکت‌های رده کلاس جهانی در زمینه تکنولوژی متهورانه را دارا می‌باشند.
و- فهم بسیار خوب مفاهیم تسطیح منابع و بهره‌گیری از اطلاعات کامل در زمینه کارهای تیمی و گروهی همراه با استفاده از تکنولوژی‌های دیگر از طریق دوستان یا همکاران در زمینه راه اندازی شرکت‌های متهور.
ز- تاکید بر بوجود آوردن ارزشهای مربوط به سهامداران متهور همراه با هدف نهایی عرضه شرکتها از طریق IPOها – به سمت بازارهای سهامی عام.
این کارآفرینان فنی کاملاً از همتایان خود در صنایع سنتی متفاوت می‌باشند چرا که آنها دارای اطلاعات قابل قبولی در زمینه تکنولوژی و عملیات مدیریت سبک غربی هستند. آنها همچنین آمادگی بیشتری را در برابر تغییرات داشته و شجاعت بیشتری نیز در زمینه اجرای استراتژی‌های جدید و فرآیندهای مرتبط با آن را دارند. با این وجود،‌ اغلب این کارآفرینان فنی دارای درک بسیار مناسبی از تکنولوژی بوده  اما ممکن است از توانایی لازم در جهت تداوم حیات مشاغل پیچیده در جهان کنونی برخوردار نباشند. کارآفرینان فنی نیازمند آنند تا کاملاً در مشاغل جدید نظیر مدیریت، مشاغل مالی،‌ بودجه،‌ بازاریابی، برنامه‌های تجاری و دیگر برنامه‌ها و مسائل بازاریابی و مدیریتی درخشیده و بر این اساس بتوانند مسائل مختلف و مشکل را درک نموده و آنرا به خوبی حل نمایند. از اینرو جهت تسهیل این دسته از افراد و به منظور فایق آمدن به مشکلات پیش رو و همچنین ترغیب آنها در جهت روی آوردن به کارآفرینی،‌ دولت نسبت به اجرای راهکار کارآفرینی فنی در سنگاپور اقدام نموده است.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

نقش دولت در توسعه کارآفرینی فنی
با توجه بدانکه بخشی از راهکار دولت توسعه و پرورش کارآفرینی فنی در سنگاپور می‌باشد، بنابر این دولت نسبت به راه اندازی این راهکار در آوریل ۱۹۹۹ اقدام نموده است. راهکار کارآفرینی فنی قرن ۲۱ یک تلاش سطح بالای بین دولت وبخش خصوصی جهت آماده ساختن زیرساختها و فندانسیون‌های لازم به منظور توسعه موفق بخش کارآفرینی فنی در سنگاپور می‌باشد. این راهکار ۴ ناحیه کاری را تحت پوشش قرار می‌دهد که برای توسعه این تکنولوژی حیاتی می‌باشند. این بخش‌ها عبارتند از:
آموزش، تسهیلات،‌ قواعد و تامین مالی.
این ۴ ناحیه بصورت یک چارچوب کلی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و بر این اساس دولت نسبت به درک زیرساختهای سخت و نرم و آماده سازی پتانسیل کارآفرینان فنی و فراهم ساختن بودجه برای این موارد بعنوان فاکتورهای مهم در زمینه پرورش محیط مربوطه جهت توسعه کارآفرینی فنی در سنگاپور اقدام نموده است.
راهکار T21 بوسیله معاونت کمیته T21 تحت سرپرستی معاون نخست وزیر آقای تنی‌‌تن تعیین گردیده که نسبت به انجام تسهیلات لازم در زمینه استراتژی‌های اقتصادی جهت پرورش و توسعه شرکت‌های تکنولوژیکی و همچنین نظارت بر اعمال آنها اقدام نموده است. این کمیته همچنین نسبت به نظارت بر توصیه‌های T21 بواسطه آژانس‌های مختلف دولتی تحت یک برنامه چندسازمانی اقدام نموده است که توسط هیئت توسعه اقتصادی مدیریت می‌گردد. این کمیته خود نقش هیئت علم و تکنولوژی ملی را در این زمینه ایفا نموده است و تمرکز کافی را در جهت تکنولوژی مربوطه و کارآفرینی تکنولوژیکی ایفا کرده است. با پشتیبانی  این کمیته و دو کمیته کاری فوق، بخشهای اجرایی و خصوصی در این برنامه مشارکت ورزیده‌اند. کمیته اجرایی به ریاست مدیر اجرایی آقای تومینگ‌کیانگ سرپرستی می‌شود و کمیته بخش خصوصی نیز به وسیله رئیس شرکت  تکنولوژی سنگاپور، که بعنوان یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه تکنولوژی کارت صوتی مطرح است، رهبری و هدایت می‌گردد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

توسعه استعداد‌های مربوط به تکنولوژی
توسعه استعدادهای خلاق و نوآورانه که بعداً بعنوان کارآفرینان فنی جوان مطرح خواهد شد، بعنوان یکی از اصول شناخته شده در نظر می‌باشد. دولت هم اکنون در حال بازنگری سیستم آموزشی در مدارس و توسعه دانشگا‌ه‌ها به سمت موسساتی است که قابلیت رقابت با موسسات و آموزشگاه‌های رده جهانی را داشته باشند، بگونه‌ای که این موسسات نه تنها نیروی انسانی آموزش دیده را تربیت نمایند بلکه قابلیت تربیت متخصصین تجاری تمام عیار را نیز داشته باشند. برنامه درسی مدارس از ابتدا مورد بازنگری قرار گرفته است تا آنکه تمرکز بیشتری بر روی خلاقیت،‌ نوآوری و بوجود آوردن دانش‌ آموزان جوان و ممتاز با قابلیت کارآفرینی و ریسک پذیری اعمال گردد. در سطح ملی هیئت علوم ملی و تکنولوژی (NSTB) نیز بعنوان یکی از موسساتی که در زمینه دانش و تکنولوژی و تحقیقات فعالیت دارد  از اول آوریل ۲۰۰۲ نقش جدید را جهت پرورش دانش آموختگان رده کلاس جهانی در زمینه اقتصاد دانش محور به عهده گرفته است. هدف این هیئت بوجود آوردن ستارگان پیشرو در زمینه راهنمایی افراد جوان بمنظور تبدیل آنها به کارآفرینان فنی و مهندسین و محققین جامعه خود می‌باشد تا بدین وسیله آنها بدنبال کسب علم بوده و بر این اساس بتوانند نسبت به وجود آوردن فعالیت‌های دانش محور دارای ارزش افزوده در سنگاپور اقدام نمایند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دو شورای مرتبط گروهی از ۱۳ موسسه تحقیقاتی و شرکت انتقال تکنولوژی که بنام شرکت اکس‌پلوتکنولوژیز خوانده می‌شود نسبت به بررسی مخازن علمی و مهندسی در رشته‌های بیولوژی، مواد پیشرفته و تولید، عملکرد بالای محاسباتی و میکرو الکترونیک  اقدام نمودند. این گروه تحقیقات مرتبط صنعتی گسترده‌ای را انجام داده و نتیجه تحقیقات آنها بوسیله بازوی اجرایی آنها که همانا شرکت انتقال تکنولوژی فوق الذکر می‌باشد مورد پیاده سازی قرار گرفته است. اخیراً، به منظور بوجود آوردن ارتباط قویتر بین جامعه علمی و تحقیقاتی و بخش‌های صنعتی،‌ این کمیته برنامه‌ای را پایه گذاری کرده است تابر اساس آن بخش‌های خصوصی همراه با دیگر شرکت‌ها در امور تحقیقاتی مشارکت ورزند. تحت این برنامه، این هیئت ۷۰% از هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌نماید درحالی که ۳۰% باقیمانده توسط بقیه شرکتها پرداخت خواهد شد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

توسعه زیر ساختار سخت
دولت یک زیرساختار مشخص، که شامل RIها، مراکز تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز پلی تکنیک می‌باشد، را جهت مهیا ساختن پشتیبانی فنی و تحقیقاتی برای کارآفرینان فنی و شرکت‌های تکنولوژیکی ارائه داشته است. این موسسات تحقیقاتی و مراکز همگی بخوبی مجهز به کلیه لوازم کاربردی و تحقیقات اساسی برای صنایع، مخصوصاً در رشته تولید پیشرفته،‌  اتوماسیون،‌ میکرو الکترونیک،‌ بیوتکنولوژی و فن‌آوری اطلاعات یا IT، می‌باشند.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

توسعه زیر ساختار نرم
علاوه  بر وجود یک استراتژی بلند مدت سرمایه گذاری و توسعه زیرساختار جدید جهت برآورده سازی نیازهای صنایع دانش محور، دولت همچنین نسبت به تعمیم روال‌های مربوط به زیر ساختار خود به سمت کلیه مناطق و تحت پوشش قرار دادن کارآفرینان فنی تحت برنامه EDB-HOTSPOT اقدام  نموده است، که این برنامه اخیراً در می ۲۰۰۲ شروع به کار کرده است. این برنامه بعنوان یک مرکز ثقل کارآفرینی فنی بشمار می‌آید و متشکل از ۷ مرکز عمده کارآفرینی فنی در گوشه کنار این سرزمین می‌باشد و همراه با برنامه‌های خاص منطبق شده با نیازهای کارآفرینان و شرکت‌های مربوطه می‌باشد. برنامه هات اسپات یک پروژه زیرساختار نرم می‌باشد که هدف از آن پشتیبانی و ارتقای رشد کارآفرینان همراه با توجه به رخدادهای خاص و برنامه‌های مشخص شده بر حسب موارد ذیل می‌باشد:
۱- بوجود آوردن و تعمیم توانایی‌ها
۲- بوجود آوردن پلت‌فرمها یا ایستگاه‌های بزرگتر در خصوص چشم اندازه‌های مرتبط با تامین بودجه
۳- افزایش فرصت‌های شبکه‌ای
۴- نشان دادن موارد نوآوری و سرمایه گذاری
۵- تقویت تعامل با صنعت
 
مثالهایی از برنامه هات اسپات عبارتند از:
۱- برنامه‌های تعلیمی همانند کمپ‌های تقویت کارآفرینی فنی و قصه‌های جنگی که اجازه می‌دهد تا کارآفرینان فنی موفق نسبت به مشارکت اطلاعات، تعلیم و داشتن مهارت‌های حیاتی جهت تقویت بنیه کارآفرینی اقدام نمایند.
۲- فعالیت‌های تحصیل بودجه همانند فعالیت «الویتور پیچ» که ارائه دهنده دیدگاه قبل توجهی برای کارآفرینان در جهت ارائه موارد تجاری خود و کسب سرمایه‌های متهور در مضمونی بنام «فروش‌های یک دقیقه‌ای» و همچنین کنفرانسهای سرمایه گذارای می‌باشد.
سیاست‌های مورد پسند کارآفرینی فنی
دولت علاوه بر این نسبت به بررسی و حذف قوانین دست و پاگیر و مقررات اضافی در جهت توسعه کارآفرینی فنی در سنگاپور اقدام نموده است. این موارد عبارتند از:
۱- قوانین ورشکستگی مورد بازنگری قرار گرفته‌اند تا بدین وسیله عملکرد‌های مربوط به بدهی و مقروض گشتن بدون احتساب موارد ورشکستگی مورد بازبینی قرار گیرند و بدین وسیله به برخی از افرادی که اعلام ورشکستگی نموده‌اند اجازه بدهند تا بتوانند نسبت به تداوم کار شرکتهای خود اقدام نموده و از این طریق از حالت ورشکستگی نجات یابند.
۲- این قوانین جدید خواستار ارتقای محیطی است که در آن کارآفرینان فنی، با مشکلات و قواعد پیچیده ورشکستگی بواسطه شکست در مسائل تجاری خود روبرو نگردند و بر این اساس روال ارتقای کارآفرینی فنی در سنگاپور بصورت یک روال تسهیل شده تداوم یابد.
۳- تسهیل قواعد مهاجرت نظیر صدور ویزا برای کارآفرینان فنی خارجی بدون درخواست ضمانت نامه اشتغال معتبر جهت انجام مشاغل تجاری خود در سنگاپور برای مدت ۶ ماه.
۴- قواعد مربوط به مجلس به کارآفرینان فنی اجازه می‌دهد تا از دفتر قانون گذاری HDB تحت لوایح برنامه دفتر مجلس استفاده نمایند.
۵- سیاست‌های به حداقل رسانی ریسک نظیر سرمایه گذاری کارآفرینان فنی و برنامه‌های انگیزه بخشیدن بدانها (TII) که موجب می‌شود تا سرمایه گذاران معتبر بتوانند نسبت به کاهش کسورات خود در زمینه درآمدهای مالیاتی تا حداکثر سرمایه گذاری ۳ میلیون دلار در زمینه فعالیت‌های تکنولوژی بالا، و در صورت شکست این موارد، اقدام نمایند.
بودجه سرمایه گذاری کارآفرینی فنی
بودجه سرمایه گذاری فنی (TIF) یک بودجه یک میلیون دلاری می‌باشد که هدف از آن توسعه صنایع دارای سرمایه متهور در سنگاپور جهت تسهیل توسعه و ارتقای وضعیت این صنایع از طریق جذب سرمایه‌های متهور در سنگاپور می‌باشد. هدف از این پروژه افراد کارآفرین و مدیریت ریسک و همچنین تحصیل شبکه‌های بازارهای جهانی می‌باشد و علاوه بر آن مواردی نظیر مالکیت عقلانی و ارزشهای مربوطه نیز در نظر است. مدیریت این بودجه، شرکت‌های متهور TIF، در اختیار شعب EDB می‌باشد. اولین بودجه یک میلیون دلاری در سه زیر پروژه مربوطه با اهداف ذیل هزینه شده است:
۱- بودجه گسترده : یک بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری جهت سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های شرکتهای سرمایه‌گذاری متهور در سنگاپور. این بودجه جهت تسهیل و جذب سرمایه‌ها از مناطق محلی و شرکت‌های آنسوی دریاهای متهور درجهت سرمایه‌ گذاری در شرکت‌های واقع در سنگاپور و یا شرکتهای مرتبط با آن تعیین شده است.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

سرمایه SEEDS
در پی گسترش کامل اینترنت در مارس ۲۰۰۱ و همچنین رخداد ۱۱ سپتامبر، جریان سرمایه گذاری در شرکت‌های تکنولوژی و شرکت‌های نوپا نزول نمود و شرکت‌های سرمایه گذاری متهور تمایل چندانی جهت اجرای سرمایه گذاری‌های جدید در شرکتها، علی‌رغم وجود مدل‌های کسب درآمد تجاری مناسب، نداشتند. این امر باعث شد تا صدمه زیادی به کارآفرینان فنی وارد آمده و بر این اساس آنها نتوانند بودجه موردنظر را برای ادامه فعالیت‌های خود در اختیار داشته باشند. بمنظور احیای اطمینان در سرمایه گذاری در شرکت‌های نوآوری تازه کار برنامه EDB نسبت به شروع طرحی بنام سرمایه گذاری SEEDS که در حقیقت خود مخفف عبارت « برنامه توسعه شرکت‌های نوپا» می‌باشد، اقدام نمودند. این طرح که در اکتبر ۲۰۰۱  آغاز بکار نمود با هدف احیای سرمایه گذاری مجدد در شرکتهای طرف ثالث در زمینه‌های تکنولوژی جدید فعالیت خود را شروع کرد. تحت برنامه SEEDS،‌ اقداماتی جهت به حداکثر رسانی سرمایه گذاری تا مبلغ ۳۰۰ هزار دلار بر مبنای انطباق در زمینه مشارکت سرمایه گذاری ثالث در شرکت‌های تکنولوژی نوپا انجام شد، این مقوله قبل از آن نتوانسته بود سرمایه‌ای بیش از ۵۰۰ هزار دلار را در این زمینه کسب نماید. این برنامه بعنوان یک برنامه منحصر بفرد بحساب می‌آید که بر اساس آن کلیه موارد سرمایه گذاری اعتبارات و مقادیر را به شخص سرمایه گذاری طرف ثالث واگذار می‌نماید و بر این اساس وی قادر خواهد بود تا نسبت به مذاکره با شرکت‌های نوپا در سرمایه گذاری اقدام ورزد.
توسعه صنایع سرمایه گذاری متهور
صنعت سرمایه گذاری متهور بعنوان یکی از عمده‌ترین ارائه دهندگان نقدینگی در جهت تجارت مبتنی بر اقتصاد دانش محور می‌باشد. بر این اساس و با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در این مورد سرمایه‌های متهور بعنوان یکی از اجزای با ارزش در زمینه رشد مشاغل و همچنین بوجود آوردن شبکه‌های مربوطه بشمار می‌آیند. از اینرو سرمایه متهور نه تنها بعنوان بودجه در دسترس مد نظر می‌باشد بلکه بعنوان وجه انگیزه بخش قابل توجه نیز بشمار می‌آید. بر این اساس نباید تعجب نمود که با داشتن چنین بودجه‌ای می‌توان نسبت به ارتقای صنعت متهورانه در راهکارهای مربوط به T21 اقدام نمود. همانند مورد ۲۰۰۱، بیش از ۱۱۵ شرکت دارای سرمایه متهور در سنگاپور بیش از ۵/۱۱ بیلیون دلار را از بودجه تخصیصی در سال ۲۰۰۰ که به میزان ۲/۱۰ بیلیون دلار بود را به خود اختصاص دادند. از سال ۱۹۹۳، صنعت متهور سرمایه گذاری با نرخ قابل توجه ۱۰% بصورت سالیانه رشد نموده و میزان بودجه ۶/۲ بیلیون دلاری تا ۱۳ بیلیون دلار امروزی ارتقا یافت. شرکتهای سرمایه گذاری متهور در سنگاپور هم اکنون در بیش از ۳۰۰ شرکت محلی در بخش‌های ذیل سرمایه گذاری نموده است:
صنعت متهورانه شرکتی
علاوه بر شرکت‌های دارای سرمایه متهور بخش خصوصی،‌ شرکتهای بزرگ محلی نیز همچنین نسبت به سرمایه گذاری در شرکت‌های تکنولوژیکی از طریق بازوهای متهورانه شرکتی خود اقدام نموده‌اند. بر این اساس دو نوع از سرمایه گذاری متهورانه شرکتی وجود دارد که اولین آن جایی است که شرکتی نسبت به سرمایه گذاری در مشاغل جدید اقدام می‌نماید و آنها بعنوان رقبای مستقیم شرکتهای سرمایه گذاری  متهورانه بشمار می‌آیند. برخی از شرکت‌های متهورانه پیشرو در سنگاپور شامل شرکتهای محلی نظیر سینگ‌تلورچز، کی‌یک ورچنز،‌ کپال کورپریشن،‌ هاوپارک‌کورپیشن، شرکت مدیریت سرمایه‌ای اوسی‌بی‌سی و موارد دیگر می‌باشد. نوع دوم شرکت‌های متهور اقتصادی شامل شرکت‌هایی هستند که بروی چیزی بیش از سرمایه یا نقدینگی در شرکت سرمایه گذاری می‌نمایند. این نوع از شرکت‌های متهور بیشتر بر روی مشارکت در زمینه بوجود آوردن مشاغل تجاری تاکید دارند که متکی به گروه‌های متمرکز به روش‌های متفاوتی می‌باشد. سرمایه گذاری شرکتی از این نوع بصورت فزاینده در ایالات متحده معروفیت یافته و انتظار می‌رود که این موج جدید سرمایه گذاری و فلسفه مربوط بدان بسرعت به سمت آسیا جریان یابد و بر این اساس در سنگاپور نیز نفوذ یافته و بعنوان بخش قابل توجهی از منابع سرمایه کارآفرینان فنی و شرکت‌های تکنولوژی در سنگاپور مطرح گردد. در آسیا شرکت‌هایی نظیر هاک‌تینسون، وان‌پوآ،‌ هونگ کونگ بعنوان پیشروان بازاری در این نوع از سرمایه گذاری شرکتی بشمار می‌آیند.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

عملکرد شرکتهای متهور اقتصادی در سنگاپور
رشد سریع صنایع متهور در سنگاپور در دهه ۹۰ و سرمایه‌های مربوطه که آنها درشرکتهای تکنولوژیکی محلی هزینه نموده‌اند باعث شد تا آنکه شرکتهای موفق بسیاری پا به عرصه وجود نهاده و بر این اساس سودهای قابل توجهی نصیب این شرکتها گردد. برحسب مطالعه‌ای که بوسیله دانشگاه ملی سنگاپور در زمینه مکانیزم‌های سال ۱۹۹۰ تا۱۹۹۸ انجام پذیرفت که بر مبنای تحقیقات و مصاحبه‌های انجام شده توسط شرکت‌های متهور اقتصادی قرن ۲۱ و همچنین ۱۰۰ سرمایه گذار شرکتی از دهه ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸ از روال سرمایه گذاری خارجی  انجام پذیرفت،‌ آنها دارای چهارمین رده سرمایه گذاران متهور می‌باشند که بصورت ذیل تشریح گردیده  است:
۱- سرمایه گذاری ارائه شده بصورت سهام عمومی (IPO)
۲- فروش تجاری یعنی فروش شرکتهای سرمایه گذاری شده به افراد ثالث
۳- بازخرید شرکت
۴- حذف یا استهلاک
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که از مجموع ۱۰۰مورد مستهلک شده سرمایه‌های شرکتی،‌۶۵% از این موارد جزء شرکتهای دارای تکنولوژی بالا و ۵۵/۴% از این شرکتها به شرکتهای سهامی عام تبدیل شده‌اند. همچنین بر این اساس مشخص گردید که شرکت‌های دارای تکنولوژی بالا از تجربه بالاتری در تناسب با فروش  تجاری (۲۰%) در مقایسه با همتایان غیر تکنولوژی خود برخوردار هستند.
بصورت میانگین،‌ مجموع کل موارد مسلم شده و دارایی‌های مربوطه با توجه به سود و میزان فروش بالغ بر ۶۵ میلیون دلار می‌گردد که علاوه بر این میزان ۴/۶ میلیون دلار و ۸۷ میلیون دلار برای میزان بازگشتی و دارایی این شرکت‌ها مد نظر می‌باشد که بر این اساس مقادیر میانگین شرکتهای سرمایه گذار در نقطه خروج ۱۷% و ۱۱/۸% خواهد بود. علاوه بر این میانگین شرکت‌های سرمایه گذاری متهور قبل از آنکه آنها بعنوان شرکت مستهلک شده عنوان گردند ۶ سال می‌باشد و این شرکت‌ها بطور میانگین ۲/۴ میلیون دلار در شرکت سرمایه گذاری نموده بودند. این مطالعه همچنین نشان دهنده آن  است که اغلب سرمایه‌های متهور مربوط به شرکت‌ها در امر مسائل توسعه مالی (۶۱/۹ %) و بخش ساخت خانه یا آشکوب (۳۸/۱ %) هزینه نموده که با توجه به بودجه ادغام ۹/۱% سرمایه گذاری شده در بخش شرکت‌های نوپا می‌باشد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

راهکار بخش خصوصی در توسعه کارآفرینی فنی
کارآفرینان فنی که تمایل به تحصیل بودجه برای اقدامات متهورانه خود دارند ممکن است تحصیل این امر را در شرایط بازار جاری بسیار مشکل بیابند،‌ که دلایل این امر به شرح ذیل می‌باشد:
۱- صنایع متهور جهانی پس از فروپاشی (DOT.COM) در سال ۲۰۰۱ دچار یک نوع رکود گردید. بسیاری از شرکت‌های دارای سرمایه متهورانه سرمایه گذاری سنگینی را در زمینه تکنولوژی و شرکت‌های اینترنتی انجام داده و شاهد آن بودند که سرمایه‌های آنها در حالت رکود و ورشکستگی می‌باشد. این مورد مخصوصاً در زمینه سرمایه‌های متهورانه‌ای که در طی سال ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ سرمایه گذاری شده بودند بیشتر مشهود بود.
۲- شرکت‌های متهور سعی در تحصیل سرمایه‌هایی دارند که اطمینان از سوددهی آنها زیاد می‌باشد. بطور مثال این شرکتها در صنایع ساختمانی یا موارد مرتبط با سهامی فعالیت دارند تا آنکه بتوانند بسرعت از این گردونه ظرف مدت شش ماه تا یک سال خارج شوند.
۳- اغلب سرمایه‌‌های متهور علاقمند به  ایجاد شرکت‌های جدید نمی‌باشند حتی با وجود آنکه آنها می‌توانند تجارت بسیار خوب و درآمد قابل توجهی داشته باشند. با این وجود برنامه EDBCSEEDS نسبت به  ارائه بودجه‌های جایگزین اقدام نموده است که بر اساس آن کارآفرینان نیازمند یافتن یک شریک ثالث در زمینه بهره‌گیری از این برنامه‌ها می‌باشند. همانند شرکت‌های سرمایه‌ گذار متهور،‌ افراد زیادی نیز قادر به تداوم کار خود بواسطه حساسیت‌های ضعیف بازار نمی‌باشند.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

دیدگاه سرمایه گذاری فنی شرکت‌های کوچک و متوسط در سرمایه‌های متهور
درک وضعیت جهانی سرمایه گذاری متهورانه صنعتی و نیاز کارآفرینان فنی جهت تحصیل سرمایه و همچنین پشتیبانی مربوطه که به وسیله دولت برای پرورش و توسعه کارآفرینان مورد نیاز می‌باشد به مواردی اشاره دارد که همگی جزء محرک‌های لازم برای پیشرفت تکنولوژیکی می‌باشد. بر این اساس این موارد ممکن است منجر به تولید یا فروش محصولات تکنولوژیکی یا تولید محصولی گردد که نیازمند کاربرد تکنولوژی پیشرفته دارد. جهت تحصیل سرمایه لازم یک گروه متشکل از ده کارآفرین فنی شرکت‌های کوچک و متوسط منابع مالی خود را جمع نموده تا نسبت به برپایی یک شرکت سرمایه گذاری متهور فنی (PTE) اقدام نمایند. هدف این شرکت بوجود آوردن منابع مالی لازم از طریق مشارکت در زمینه سرمایه گذاری با کارآفرینان فنی در تکنولوژی‌های جدید و مشاغل مربوطه در سنگاپور و آسیا می‌باشد. علاوه بر این یک از واکنشهای بخش خصوصی به فراخوان دولتی برای خود یاری در چارچوب جامعه شرکت‌های کوچک و متوسط می‌باشد که در بردارند ۱۰۰ هزار شرکت از این دست است. از آنجایی که سرمایه گذاری متهور شرکت‌های کوچک و متوسط نه تنها مکمل تلاش‌های دولت در جهت توسعه سرمایه‌های متهور صنعتی در سنگاپور بشمار می‌آید بلکه شفایت لازم را نیز به جامعه سرمایه‌ متهور با توجه به سرمایه گذاری کارآفرینان فنی در این دیدگاه و بر  اساس سرمایه‌گذاری اقتصادی فراهم می‌‌آورد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

نتیجه‌گیری
کارآفرینان فنی و متخصصین فنی شرکتها نقش مهمی را در توسعه استراتژی سنگاپور بعهده داشته و تلاش می‌کنند تا خود را به سمت اقتصاد دانش محور هدایت نمایند. بخش عمومی قبلاً از یک نقش کاتالیزوری در تسهیل توسعه کارآفرینی فنی در سنگاپور از طریق توسعه زیر ساختهای نرم و سخت و سرمایه گذاری در زمینه پشتیبانی مالی بهره برده است. هم اکنون لازم است تا نقش گسترده بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دانش محور در نظر گرفته شود. در  این اقتصاد جدید،‌ بخش خصوصی می‌تواند نقش کاملاً مهمی را در پیش بینی خط مشی‌های بازار و توسعه آن بازی نماید. البته این موضوع به صورت یک نکته غامض و دشوار مد نظر می‌باشد، اما در عین حال ناممکن نیست،‌ چرا که دولت می‌تواند نسبت به پر نمودن نقاط و فواصل موجود در زمینه تاثیر موفق صنایع و تکنولوژی‌ها اقدام کند، چرا که خود این گروه‌ها یا شرکتهای مربوطه چندان اطلاعات قابل توجهی در زمینه فهم وضعیت بازار و نیازهای آن ندارند. با این حال دولت می‌تواند بر این اساس زیر ساختهای تجاری، در زمینه خط ‌مشی‌های مربوط به صنایع دانش محور و کمک به بخش خصوصی در زمینه ایفای نقش بزرگتر در زمینه تصمیم‌گیری برای صنایع دانش محور و تکنولوژی‌های مربوط بدان و داشتن تمرکز بر روی آن، را بخوبی فراهم آورد. توسعه متوالی و بروز رسانی سرمایه متهوارنه سنگاپور و ظهور گروه‌های شرکت‌های کوچک و متوسط همانند اس‌ام‌ای تک‌ونچر بعنوان یک رویه صرف زمانی بشمار نیامده بلکه بعنوان عنصری مد نظر می‌باشد که قابلیت بمشارکت گذاری مسئولیت‌های شرکتی و اجتماعی را دارا بوده و می‌تواند در رشد و توسعه بخش کارآفرینی فنی در سنگاپور و ایجاد موارد مطلوب و سودهای ناشی از آن اقدامات مقتضی و متناسبی را معمول دارد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: سنگاپور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.