مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند – ایران ترجمه – Irantarjomeh

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  تایلند – بخش ۹ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

شماره      
۸۵
کد مقاله
MNG85
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژیها –  تایلند – بخش ۹ کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالشها و استراتژیها
نام انگلیسی
Entrepreneurship and Innovation in the Knowledge-based Economy – Thailand
تعداد صفحه به فارسی
۵۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۴۲
کلمات کلیدی به فارسی
کارآفرینی ، نوآوری ، اقتصاد دانش محور
کلمات کلیدی به انگلیسی
Entrepreneurship , Innovation , Knowledge-based Economy
مرجع به فارسی
سازمان بهره‌وری آسیا – کتاب کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور
مرجع به انگلیسی
Asian Productivity Organization
کشور
ژاپن

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

 

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: چالش‌ها و استراتژی‌ها – تایلند
مقدمه
تغییرات جهان در انتهای قرن بیستم شامل تجارت آزاد نیز شده است، آزادی مسائل مالی بعنوان چالش‌هایی مطرح شده‌اند که علیرغم قرار دادن فرصت‌هایی در اختیار کشورها، تهدید‌هایی را نیز فراروی آنها در کلیه مناطق دنیا قرار داده است. بر  این اساس،‌ تایلند نیازمند تعدیل مسیر توسعه اقتصادی خود و داشتن راهکارهایی در زمینه ارتقای رقابت پذیری کشور می‌باشد. علاوه بر این، تغییرات فوق الذکر بمعنای آن است که تایلند می‌بایست نسبت به توسعه قابلیت‌های تکنولوژیکی خود و روحیه کارآفرینی در تلاش برای آنکه بتواند بر روی پای خود در دراز مدت بایستد اقدام نماید.
با توجه به تغییرات در اقتصاد، تغییراتی در زمینه تبادل اقتصاد از وضعیت اقتصاد کشاورزی به سمت اقتصاد صنعتی دیده شده است که خود  بر استفاده از مواد خام و نیروی کار مورد نیاز جهت ارتقای بهره‌وری تاکید دارد. با این وجود،‌ این حرکت هم اکنون به سمت اقتصاد دانش محور تغییر مسیر داده است، که در آن کلیه صنایع بطور مستقیم بر مبنای تولید،‌ توزیع و استفاده از دانش و اطلاعات می‌باشند (OECD 1996 2001). حرکت به سمت داشتن صنعتی دانش محور و بر مبنای تکنولوژی نیازمند بوجود آوردن سزاواری‌ها و موارد مرتبط با مدیریت خلاقانه و نوآوری می‌باشد. این فصل نگاه خود را به مدیریت تکنولوژی بر مبنای نوآوری درتایلند معطوف می‌سازد. بر این اساس تمرکز این مقوله بر روی فرآیندهای توسعه نوآوری و انتشار آن (مرحله تجاری سازی) است. مرزهایی که بوسیله بکار گیری مفاهیم چارچوب سیکل زندگی نوآوری تعریف شده است و همچنین بر مبنای سیکل حیات صنعتی بوده که خود در فرآیند نوآوری مورد بحث قرار خواهد گرفت.
تایلند اهمیت علم و تکنولوژی برای توسعه اقتصادی، بوجود آوردن ثروت و ارتقا در کیفیت زندگی را کاملاً درک نموده است. بر این اساس این کشور نسبت به تنظیم مسیر و انجام تعهدات لازم جهت حرکت به سمت اقتصاد دانش محور از طریق برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و همچنین برنامه‌های مرحله‌ای اقدام نموده است. در تلاشی جهت تحصیل این هدف، موسسه علوم و توسعه تکنولوژی ملی (NSTDA) نقش مهمی را در نشر و انتشار مسائل مرتبط با سزاواری‌های دانش ملی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی بر عهده گرفته است. این مقاله تلاش‌های دولت تایی در زمینه مدیریت فرآیند نوآوری را مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این،‌ این مقوله در زمینه سرمایه‌های متهور در مقوله تکمیل تجاری سازی نوآوری و تاثیر نوآوری مواردی را ذکر خواهد نمود. ساختار این مقاله پس از توضیح چنین مقدمه‌ای بشرح ذیل می‌باشد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

 

چارچوب مفهومی
این بخش نسبت به معرفی مدل نوآوری بعنوان یک چارچوب برای مطالعه فرآیند نوآوری و بررسی مفاهیم استراتژی اقدام می‌نماید. علی‌الخصوص،‌ محاسبات در زمینه بوجود آوردن صنعت دانش محور، در حول استراتژی‌های مربوطه در زمینه مدیریت نوآوری‌ها متمرکز می‌باشد. مفهوم رقابت و استراتژی مشارکتی بر این اساس هم تراز با توضیح دینامیک نوآوری مطرح می‌گردد. بهنگامی که اقتصاد از حالت تمرکز سرمایه به سمت تمرکز بر روی اطلاعات تولید در حرکت می‌باشد،‌ این مورد دارای تلویحات خاصی برای فراگیری تکنولوژیکی می‌باشد. بررسی مکانیزم‌های فراگیری باعث می‌شود تا زمینه لازم برای بحث در بخش‌های آتی فراهم شود.
بحث‌هایی در زمینه مدیریت نوآوری به سمت صنعت دانش محور
این بحث مقوله مرتبط با موسسه ملی توسعه علوم و تکنولوژی در خصوص انجام پروژه پارک علمی به منظور ارتقای توسعه تکنولوژی،‌ بوجود آوردن سزاواری‌ها برای ایجاد مشاغل تکنولوژیکی موفق را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مطالعه مباحثی در خصوص سیاست‌های دولت در زمینه کمک به شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی (TBFها) همراه با اشاره‌ای به اقتصاد ملی و برنامه‌های مربوط به آن و همچنین برنامه توسعه اجتماعی به شماره ۹(۲۰۰۲-۲۰۰۶) را مورد مطالعه قرار می‌دهد. همچنین توجهات مربوطه بر روی تلاش‌های قابل ملاحظه دولت تایی در زمینه کمک به شرکت‌های دارای اندازه کوچک و متوسط در بوجود آوردن کارآفرینی فنی از طریق  استراتژی‌های علمی و تکنولوژیکی معطوف خواهد شد.
نتیجه‌گیری‌ها و تلویحات سیاسی
 این بخش‌ نتیجه‌گیریها را مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین سیاست‌های مربوط به عملکرد موارد مرتبط با تعدیلات ساختار توسعه ملی برای پیشرفت به سمت اقتصاد دانش محور نیز مورد توجه و توصیه قرار می‌گیرند.
چارچوب مفهومی
به منظور کشف میزانی که بر اساس آن چارچوب مفهومی را می‌توان بکار برد تا آنکه مبنای مطالعه جاری شکل پذیرد، این بخش نسبت به بررسی مفهوم «نوآوری» و مدل‌های آن اقدام نموده است تا آنکه فهم بهتری از روش‌های نشر نوآوری‌ها در بازار امروزی به دست آید. این مطالعه همچنین مفهوم استراتژی‌ها در تولید و  انتشار نوآوری‌ها و همچنین نگرش این  مفهوم جهت نگاه به نواحی تحقیقاتی در آینده را مورد تحلیل قرار می‌دهد.
مفهوم نوآوری و مدل‌های نوآوری به سمت تغییر تکنولوژیکی
مفاهیم جایگزینی برای نوآوری در تشریح تغییرات تکنولوژیکی وجود دارند. جدول ۱ نشان دهنده مفاهیم مختلف نوآوری تعریف شده در این مقوله می‌باشد.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

 

مفهوم استراتژی‌ها جهت تولید و انتشار نوآوری
تا جایی که مربوط به آنالیز استراتژی می‌شود،‌ پذیرش استراتژی‌ها (چه بصورت استراتژی مشارکتی یا استراتژی رقابتی) در مدیریت نوآوری در پروه ایجاد نوآوری مهم می‌باشند. بهنگامی که منابع و توانایی برای انتشار نوآوری دارای محدودیت بوده و بصورت کامل در چارچوب اقتصادی مهیا نمی‌باشند،‌ این احتمال وجود دارد که افراد خلاق و نوآور استراتژی مشارکتی و بالعکس را اختیار نمایند. با این وجود،‌ استراتژی‌های خلاقانه که به وسیله افراد خلاق در مراحل نوآوری بکار گرفته می‌شود ممکن است در خلال زمان تغییر یابند. تغییرات استراتژی‌های افراد خلاق در فراروی رقابت‌های بازاری که به صورت همیشگی تغییر می‌یابند،‌ در مقابل، ‌بر روی پیشرفت نوآوری تاثیر خواهد داشت.
مباحثی در زمینه مدیریت نوآوری و حرکت به سمت صنعت دانش محور
به منظور پشتیبانی از تغییرات فنی در سطح ملی و انتقال تکنولوژی (نوآوری) به سمت روال‌های نوآورانه (محصولات تجاری شده)، نیازی به تعامل بین بخش‌های عمومی و خصوصی وجود دارد( کمیته اقتصادی،‌۲۰۰۰ (APEC . برنامه شماره ۹ توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی که محدوده سالهای ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۶ را تحت پوشش قرار می‌دهد مسیر مد نظر که بخش‌های عمومی و خصوصی می‌بایست همراه با هم آن را طی نموده تا آنکه پشتیبانی تولید دانش،‌ انتقال دانش و روال‌های مربوط بدان در اقتصاد طی شود را مشخص نموده است. پس از مباحث مفهومی اولیه، این بخش معرف تحلیل سیاست‌ دولت تایی جهت کمک به شرکتهای کوچک و متوسط از طریق مرکز  توسعه علوم و تکنولوژی ملی (NSTDA) می‌باشد که بعنوان یک مطالعه تحقیقاتی یا موردی مد نظر است. ما نسبت به بررسی دیدگاه ساختاری NSTDA در اکتشاف تکنولوژی و مدیریت نوآوری‌ها به منظور تحصیل اقتصاد دانش محور اقدام می‌کنیم.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

 

NSTDA و نقش آن در مدیریت نوآوری
NSTDA and its Role in Innovation Management
 تغییرات در جهان در انتهای قرن بیستم باعث ترغیب دولتها جهت انجام سیاست‌هایی برای دنبال نمودن علوم و روال‌های توسعه تکنولوژی گردید. کشورهایی نظیر تایلند این تغییرات را به حساب آورده و از این رو دیدگاه خود را در زمینه مدیریت نوآوری مورد تجدید نظر قرار دادند. با توجه به دیدگاه سنتی، صنایع تایی متکی به مواد فراوان و نیروی کار ارزان در روال صنعتی شدن بود. با این وجود، این دو فاکتور بیش از این بعنوان نکته پیشرفت و مزیت مد نظر نمی‌باشد. ظهور اقتصاد به سمت استفاده از اطلاعات به عنوان فاکتور رقابت پذیری در حال حرکت بوده است. برای آنکه تایلند بتواند از نردبان چنین توسعه‌ای بالا رود، این کشور نسبت به بر پایی سازمان NSTDA که در حقیقت بعنوان یک سازمان خاص دولتی، تحت نظارت وزارت علوم، تکنولوژی و محیط بکار مشغول بود، اقدام نمود که هدف از آن پشتیبانی از امر تحقیقات، توسعه، طراحی و مهندسی RDDE)) در نواحی علمی و فنی بوده است که خود برای توسعه کشور حیاتی می‌باشد.
انتقال تکنولوژی  Technology Transfer
انتقال تکنولوژی به انتقال دانش از پروژه‌های تحقیقاتی مبتنی بر نوآوری جهت برآورده ساختن نیازهای اجتماعی در چارچوب مضامین مربوط به سیاست‌های دولتی مربوط می‌باشد.
توسعه علوم و تکنولوژی و منابع انسانی
Science and Technology (S&T) Human Resources Development
 توسعه سرمایه انسانی از طریق مهیا سازی آموزش گسترده از طریق مدارس، دانشگاه‌ها، مدارس شغلی و دیدگاه‌های آموزش از راه دور فراهم می‌گردد.
ارتقای زیر ساختهای مربوط به علوم و تکنولوژی
Enhancement of S&T Infrastructure
خدمات اصلی مربوط به ارائه تاییدیه،‌ مشورت، هماهنگی‌های آموزشی و فراگیری، مالکیت عقلانی و مسائل مربوطه همگی جهت پشتیبانی از امر تحقیقات و توسعه در نظر می‌باشد.
تامین بودجه تحقیقات و توسعه  R&D Financing
بودجه NSTDA برای تحقیقات وتوسعه از طریق بودجه سالیانه دولت تایی تامین می‌شود. که بر این اساس  بعنوان منبع اصلی تامین مسائل مالی برای پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بخش عمومی و همچنین شرکت‌های خصوصی مطرح گردیده است. در زمان حال، NSTDA نسبت به انجام سیاست‌های مالی برای شرکتهای کوچک و متوسط جهت توسعه برنامه‌های تکنولوژیکی در این شرکتها و ارائه پشتیبانی‌های مالی برای آنها اقدام نموده است تا آنکه اطمینان حاصل شود که شرکتهای خصوصی در امر تجاری سازی در RDDE سرمایه گذاری نمایند. انگیزه‌هایی جهت تحریک برنامه‌های RDDE به شکل کمک‌های مالی ارائه گردیده است که همراه با وام‌های کم بهره می‌باشد این وام‌ها دارای حداکثر محدودیت مرتبط با ۷۵% هزینه‌های پروژه بوده و بیش از ۳ میلیون تایی (THB) نمی‌باشد.
برنامه مالیات تحقیق وتوسعه   R&D Tax Scheme
NSTDA نسبت به انجام راهکارهای مالیاتی در زمینه انجام روال‌های سرمایه گذاری در تحقیقات وتوسعه در بخش خصوصی اقدام نموده است. بر این اساس این سازمان توانسته است تا نسبت به تحریک بخش‌های خصوصی در زمینه توسعه تکنولوژی اقدام نماید و بر این مبنا این سازمان انگیزه‌های مالیاتی با توجه به راه اندازی لابراتورهای تحقیق وتوسعه و واردات ماشین آلات و ادوات مربوطه جهت استفاده در فعالیت‌های ذی‌ربط و توسعه را تسهیل و فراهم آورده است.
سرمایه‌های متهور و تامین بودجه مرتبط با کمک به انتشار نوآوری
Venture Capital Financing to aid diffusion of innovation
 تلویحات آشکاری در زمینه درک مسائل مربوط به مدیریت نوآوریها وجود دارد که بر اساس آن شرکتها بودجه مالی محدودی را در زمینه نوآوری تخصیص داده و بر این اساس قادر به سرمایه گذاری در موارد نظیر تحقیق وتوسعه نمی‌باشد. درنتیجه، تحقیق گسترده‌ای برای تحصیل سرمایه در بین کارآفرینان متهور وجود دارد. در حال حاضر، NSTDA نسبت به انجام یک پروژه سرمایه گذاری متهورانه در زمینه سرمایه گذاری در رشد فزاینده یا مشاغل دارای تکنولوژی بالا اقدام نموده است. یکی از دلایل مرتبط با رشد آهسته شروع منحنی – S عدم اطمینان در خصوص شروع می‌باشد. منطقه پشت پروژه سرمایه گذاری متهور آن است که بانکها بصورت معمول بعنوان منبع مناسب سرمایه‌های ریسک پذیر برای شرکت‌های کوچک مبتنی بر تکنولوژی در مراحل اولیه آنها بشمار نمی‌آیند.
دور اندیشی برای مدیریت تکنولوژی
Foresight For Technology Management
 در زمینه آنالیز جاری، دور اندیشی یا داشتن بصیرت بعنوان یکی دیگر از ابزارهای لازم در توسعه یک استراتژی خاص برای بخش‌‌های مخصوص می‌باشد. این امر بعنوان یک فرآیند نگاه به آینده بشمار می‌آید که ارتباط بین علم، تکنولوژی، اقتصادی، محیط و جامعه را به حساب می‌آورد. انجام این عمل به صورت گسترده‌ای در کشورهای مختلف حالتی عملیاتی پیدا کرده است. بطور مثال در انگلستان،‌ این مورد منجر به برپایی یک مرکز بصیرت ملی گردیده است تا بدین وسیله دست به پشتیبانی فعالیت‌های برنامه ریزی در بخش‌های مختلف کشور زند. در ایالات متحده، عملیات مربوط به بینش و بصیرت فوق الذکر در وزارت دفاع و وزارت بازرگانی پیاده شده است. در ژاپن نیز این عملیات به وسیله وزارت تجارت بین المللی و صنایع (MITI) پیاده شده که کشور را به سمت جبهه مقدم تحقیقات و توسعه بین المللی سوق داده است.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

 

نتیجه گیری و اشارات سیاسی
CONCLUSIONS AND POLICY IMPLICATIONS
 
در این مقاله، مبحث مد نظر نسبت به برجسته نمودن برخی از مسائل مد نظر در خصوص تلاش‌های تایلند در زمینه توسعه توانایی‌های فنی و پشتیبانی از شرکتهای کوچک و متوسط به سمت اقتصاد دانش محور اقدام نموده است. این مطالعه نسبت به بررسی مدلهای ترکیبی سیکل حیات نوآوری و سیکل حیات صنعتی اقدام کرده است. از این مبحث، این موضوع را می‌توان دریافت که، از کلیه مدل‌های نوآوری مختلف، مدل نسل پنجم راس‌ول (مفاهیم وی در زمینه «جامعیت سیستم و مدل شبکه‌ای») بهترین قابلیت جهت توزیع توسعه فرآیند نوآوری را دارا می‌باشد. چارچوب ارائه شده وی اشاراتی را برای مدیریت نوآوری فراهم نموده است:‌ تاکید بر روی پرورش شبکه در اقتصاد.
تایلند به شرط آنکه سازمانها و بخش‌های صنعتی بتوانند نسبت به فراگیری فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه (و نه فرآیندهای کپی سازی و تقلید از توسعه‌های دیگران) اقدام نمایند خواهند توانست در شرایط تغییر سریع اقتصادی به حیات خود ادامه  دهد. این امر بدین علت می‌باشد که روش فراگیری، تا اندازه‌ای، تعیین کننده تجمع توانایی‌های فنی می‌باشد. در عمل، نیازی جهت همکاری بین بخش‌های عمومی وخصوصی بر حسب توسعه ارتباطات و شبکه‌ها به منظور حرکت رو به جلو برآوردهای سیاسی دولت وجود دارد. این مقاله نقش دولت، مخصوص نقش NSTDA،  در بوجود آوردن مکانیزم‌های موثر جهت پشتیبانی از شرکت‌های خصوصی را مورد بررسی قرار می‌دهد. تمرکز این مقاله در زمینه مدیریت تکنولوژی و نوآوری می‌باشد. همانگونه که در بخش مرتبط با مباحث ذکر گردید،  سیاست NSTDA در امتداد با سیاست‌های مرتبط با برنامه نهم توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی می‌باشد و بر این اساس بر روی فعالیت‌های مربوط به تحقیقات و توسعه متمرکز می‌باشد. چشم انداز علوم وتکنولوژی ۲۰۲۰ اینگونه پیشنهاد می‌کند که دولت تایی می‌بایست اهمیت لازم در زمینه برنامه‌های ملی که پوشش دهنده بخش‌های هفت گانه اقتصادی می‌باشند را قائل شود. روشی که بر اساس آن می‌توان نسبت به پیش بینی تکنولوژی اقدام کرد همانا نیاز به تحصیل دیدگاه‌های کارآفرینانه در خصوص جوان سازی اقتصادی می‌باشد.
به منظور تحصیل موارد مرتبط با بازیافت اقتصادی و گردآوری توسعه اقتصادی بالاتر، تلویحات سیاسی به دست آمده از این مطالعه عبارتند از:
۱- دولت می‌بایست نسبت به توسعه کیفیت وضعیت پرسنلی خود در رشته علوم و تکنولوژی اقدام نماید تا بدین وسیله بتواند در این رقابت فزاینده به حیات خود ادامه دهد. علت این امر نیز بدین واسطه است که سرمایه انسانی بعنوان یک عنصر کلیدی برای رقابت ملی بشمارمی‌آید. تلاش‌هایی جهت ارتقای کیفیت نیروی انسانی می‌بایست انجام پذیرد که از طریق انتشار دانش به سمت مردم در هر یک از سطوح مربوطه با استفاده از پیشرفتهای تکنولوژی در زمینه الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات و ارتباطات از راه دور میسر خواهد شد.
۲- در پیاده سازی اهداف ملی دولت می‌بایست نگاه خود را به خط مشی‌های بین المللی انداخته و از این طریق نسبت به تحصیل موقعیت خود همراه با تعیین موارد مرتبط با تغییرات سیاسی جهت حرکت به سمت اقتصاد دانش محور اقدام نماید. بر این اساس لازم است تا نسبت به تعدیل سیستم آموزشی بر حسب انگیزه بخشیدن در زمینه خودفراگیری دانش اقدامات مقتضی به عمل آید. به عبارت دیگر، سیستم‌ آموزشی می‌‌بایست از حالت سیستم تدریس – مدرسی به حالت فراگیری – فراگیرنده تغییر یابد. تعدیلات مربوط به این برنامه و فرآیند یادگیری می‌بایست به گونه‌ای باشد تا اطمینان حاصل شود که فعالیت‌های علمی و فنی بعنوان بخشی از سیستم آموزشی مد نظر می‌باشد. آموزش مجازی از طریق دوره‌های مبتنی بر وب، می‌بایست از طریق کمک آکادمی‌های موسسات آموزشی  مختلف توسعه یابد.
۳- همانگونه که حقوق مربوط به مالیکت عقلانی به عنوان مکانیزم مهمی برای ارتقای اقتصاد دانش محور به حساب می‌آید، دولت می‌بایست سیاست‌های خود در خصوص محافظت از حقوق مختلف که به سود شرکت‌های کوچک ومتوسط می‌باشد را مورد بازنگری قرار دهد.
۴- شناسایی نیاز جهت تجدید حیات اقدامات اقتصادی، که بر این اساس دولت می‌بایست نقش رهبری در آغاز پروژه‌های تحقیقاتی به سود شرکتهای کوچک و متوسط را بعهده داشته باشد. بودجه دولتی نیز می‌بایست جهت سرمایه گذاری در تحقیقاتی صرف شود که می‌تواند در زمینه بازسازی اقتصادی و حل مشکلات مربوط بدان و مشکلات اجتماعی و محیطی بکار گرفته مثمرثمر واقع شود. بهنگامی که یک دیدگاه دراز مدت به حساب آورده شود،‌ این امر مد نظر می‌باشد تا منابع به سمت پروژه‌هایی هدایت شود که شرکتهای کوچک و متوسط قادر به انجام آنها نمی‌باشند و یا آنکه حتی درصورت توانایی انجام این پروژه‌ها بازده با ارزشی را در مقایسه با سرمایه گذاری برای آنها به بار نخواهد آورد.
۵- دولت می‌بایست برآوردهای مرتبط با حذف یا ریشه کنی فقر را مورد تجدید نظر و برنامه ریزی مجدد قرار دهد. همچنین لازم است تا سیاست‌هایی را که می‌توانند ثبات اقتصادی را افزایش دهند،‌ و زیر ساخت‌های اولیه اقتصادی را به وجود آورند مورد حمایت قرار دهد و همچنین نسبت به تدبیر سیستم مدیریتی کارا برای صنایع اقدام ورزد. به جز آنکه برآوردهای سیاسی مورد پذیرش قرار گرفته و  به وسیله تمامی بخش‌های اقتصادی به کار گرفته شوند، فرآیند صنعتی سازی قابل تحصیل نبوده و همچنین مشکلاتی که صنایع با آن روبرو می‌باشند را نمی‌توان حل نمود.
۶- در زمینه انجام سیاست‌هایی جهت پشتیبانی از شرکتهای کوچک ومتوسط جهت توسعه اقتصادی، دولت می‌بایست نسبت به تسهیل فرآیند اعطای وام و ارائه قوانین مالکیت عقلانی جهت محافظت از تخصص و فوت و فن‌های حرفه‌ای اقدام نماید. بر حسب مکانیزم‌هایی جهت کمک به تایلند به منظور فراهم آوردن امکانات لازم برای انجام نوآوری‌های بیشتر،‌ لازم است تا فرآیندهای مربوطه مورد پالایش قرار گرفته و هزینه‌های نگهداری با توجه به حقوق مالکیت عقلانی در حد نسبتاً ارزانی تامین گردد.
۷- دولت می‌بایست تا با کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط نسبت به مدیریت کیفی موفق اقدام نماید. به منظور انجام این مهم، لازم است تا تحصیلات لازم برای شرکت‌های کوچک ومتوسط فراهم شده تا آنکه آنها قدرت فهم ملزومات این سیستم را داشته باشند بگونه‌ای که بتوانند بر حسب موارد منفعت آفرین شرکتهای خود به سمت جلو حرکت نمایند. استاندارد ISO 9000 می‌تواند در زمینه توسعه رقابت پذیری بدین شرکتها کمک نماید. بر این اساس شرکتهای کوچک و متوسط سزاواریهای کافی را در رقابت‌های صنعتی به دست خواهند آورد. علاوه بر این، اجرای موفق سیستم مدیریت کیفیت مبنایی در جهت تحصیل اقتصاد پایدار خواهد بود.

کار آفرینی و نوآوری در اقتصاد دانش محور: تایلند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.