مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

کوره های خشک کن

کوره های خشک کن

کوره های خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۰
کد مقاله
WOD10
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کوره های خشک کن
نام انگلیسی
Drying Ovens
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
کوره های خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Drying Ovens
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

 کوره های خشک کن

کوره‌های خشک کن الوار  
 چندین نوع از کوره برای خشک نمودن بخشخای مربوط به تعیین رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوره‌های خشک سازی می‌بایست به میزان کفایت بزرگ باشند تا فضای کافی را بین بخشهای چوب در حال خشک شدن فراهم آورند.دمای کوره نیز می‌بایست با استفاده از دماسنجها یا دیگر ادوات موجود کنترل نمود بگونه‌ای که دمای داخل کوره در حد مطلوب باشد (۲۱۲ تا ۲۱۸ درجه فارنهایت، ۲۱۵  ۳ درجه فارنهایت). دمای بیش از حد ممکن است باعث نیمسوز شدن الوار شده و یا آنکه سبب آتش سوزی شود. دمای زیر ۲۱۲ درجه فارنهایت کلیه آبهای داخل چوب را نمی‌گیرد. کوره می‌بایست بر روی ناحیه بالایی یا کناری و پایینی دارای سیستم تهویه باشد تا آنکه رطوبت تبخیر شده بتواند از آن خارج شود.
 
کوره‌های گرمایش الکتریکی
کوره‌های گرمایش الکتریکی بطور شایع در روال خشک نمودن الوار مورد استفاده قرار می‌گیرند (شکل ۱). این کوره‌های شامل فنهایی بوده تا هوای داخلی را بجریان انداخته و بدین طریق روال خشک سازی را تسریع سازد. این کوره‌ها معمولا به هنگامی که بخشهای بزرگی از قطعات مربوط به تعیین رطوبت بصورت مکرر خشک می‌شوند مورد نیاز می‌باشند. اجاقها یا کوره‌های نوع درافت طبیعی، مواردی که نیازمند افزایش گرما برای بوجود آوردن گردش هوایی می‌باشند، معمولا دارای اهمیت و تاثیر کمتری بوده و نیاز به وقت بیشتری برای حذف کلیه رطوبت داخل الوار دارند. تنظیمات ترموستات به هنگامی که کوره خالی می‌باشد، با استفاده از دماسنج نصب شده در سوراخی که در ناحیه سقف کوره تعبیه شده است، را کنترل کنید. به هنگامی که چوب مرطوب در داخل کوره قرار داده شد، در ابتدا دما افت کرده و سپس در حالیکه چوب خشک می‌شود دوباره افزایش می‌یابد. هرگز پس از قرار دادن چوب در داخل کوره ترموستات را مجددا بیش از حد راه اندازی نکنید.
اخیرا تعداد فزاینده‌ای از اپراتورها نسبت به خشک نمودن بخشهای کنترل رطوبت کوره در اجاقهای میکروویو خانگی اقدام نموده‌اند. به هنگامی که نسبت به خشک نمودن بخشهای کنترلی رطوبت در این اجاقها اقدام می‌شود باید اقدامات قابل توجه مد نظر قرار گرفته شود. با وجود آنکه، این بخشها را می‌توان بجای صرف ساعتها وقت در ظرف دقایقی خشک نمود، باید مراقب بود که الوار ممکن است بسادگی بیش از حد خشک شده و یا آنکه کمتر از حد مد نظر خشک گردند (کلیه رطوبت آنها از بین نرود). یکی از راههای حل این مشکل استفاده از تنظیمات برقی حد متوسط به پایین و یا استفاده از کوره‌ای است که دارای سینی چرخنده می‌باشد تا بدینوسیله از حالت عدم یکنواختی در روال خشک شازی پرهیز شود (ونگرت ۱۹۸۴). زمان پیشنهادی برای خشک نمودن قطعات ۱۰ دقیقه و برای خشک نمودن قطعات الوار تازه و بزرگتر ۲۰ دقیقه می‌باشد.

کوره های خشک کن

 
کوره‌های گرمایش بخاری
 
در صورتی که منبع مدوام و مناسب بخار مهیا باشد کوره‌های گرمایش بخاری نقش رضایت بخشی را ایفا خواهند نمود. اینگونه از کوره‌ها معمولا خانگی بوده و ممکن است به سیستم هوای طبیعی یا هوای فشرده مجهز شده باشند. دمای داخل کوره معمولا بوسیله یک سوپاپ کاهنده قرار گرفته بر روی خط بخار کنترل و تنظیم می‌شود. این سوپاپ بگونه‌ای تنظیم می‌شود تا دمای مطلوب تحصیل گردد (معمولا   ۳   ۲۱۵ درجه فارنهایت) بر حسب دماسنج تعبیه شده در قسمت بالای کوره. همانند کوره گرمایش الکتریکی، این کوره را نیز زمانی تنظیم نمائید که خالی باشد و نه هنگامی که الوار مرطوب در داخل آن قرار گرفته است. قفسه‌های مرتبط با بخشهای کنترلی رطوبت را می‌بایست بوسیله فلز سوراخدار یا غربالهای بزرگ و یا مفتول سنگین درست نمود.  برای حذف یا زدودن هوای مرطوب سیستم تهویه را فراهم نموده و از آن استفاده کنید.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.