مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۰۵
کد مقاله
CVL105
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه
نام انگلیسی
VALUE MANAGEMENT IN CONSTRUCTION INDUSTRY – CHAPTER 1: INTRODUCTION
تعداد صفحه به فارسی
۱۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت ارزش,  صنعت ساخت و ساز
کلمات کلیدی به انگلیسی
VALUE MANAGEMENT,  CONSTRUCTION INDUSTRY
مرجع به فارسی
کالج مهندسی راه و ساختمان
دانشگاه تکنولوژی مالزی
مرجع به انگلیسی
Faculty of Civil Engineering; Universiti Teknologi Malaysia
کشور
مالزی
 
مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز
فصل ۱: مقدمه
۱-۱- مقدمه
از استقلال مالزی در سال ۱۹۵۷، نرخ رشد توسعه اقتصادی مالزی سرعت گرفته است. فعالیت اقتصادی همیشه با صنعت ساخت و ساز توام است. همزمان با توسعه اقتصاد ملی، صنعت ساخت و ساز نیز تا یک نرخ رشد سالیانه دو رقمی در سال ۱۹۹۷ رشد داشته است. بنابراین، در چند دهه گذشته تقاضای ساختمان، پل، فرودگاه و سایر زیرساخت ها در توسعه اقتصادی مالزی رشد کرده و توسعه چشم گیری داشته است.
با این وجود، همه چیز از آگوست ۱۹۹۷ ناگهان تغییر کرد. کمی پس از آن، پروژه های ساخت و ساز بسیاری به خاطر رکود اقتصادی معلق باقی ماندند یا رها شدند (واحد برنامه ریزی اقتصادی، ۲۰۰۱). سایر مسایل ناشی از رکود اقتصادی عبارت بودند از این که سازندگان و شرکت های مشاوره توانایی کاهش هزینه پروژه، افزایش عملکرد پروژه و کوتاه کردن زمان تکمیل پروژه را نداشتند. این عوامل، به علاوه ی نبود مهارت مدیریت کارآمد و سطح تحصیلات پایین کارکنان، منجر به افزایش هزینه ها، کیفیت پایین کار و تأخیر در زمان تکمیل پروژه در بسیاری از پروژه های ساختمانی می شد.
بنابراین، دولت مالزی تشخیص داد که لازم است که صنعت ساخت و ساز را مدرنیزه کند تا این صنعت را در راستای فعالیت های بین المللی و رشد بهداشت بلندمدت نگه دارد. در نتیجه، استفاده از مهارت ها و تکنولوژی های پیشرفته مدیریت اهمیت پیدا کرد. با استقرار مؤسسه مدیریت ارزش مالزی (IVMM) در ۹ ام اکتبر سال ۲۰۰۱ ، مدیریت ارزش برجسته شد. بنا به گفته ی Tuan Haji Mohd Mazlan Bin Che Mat مدیریت ارزش در مرحله اولیه است، که پتانسیل بالایی برای توسعه دارد.
در زمینه مدیریت ارزش، افراد بسیاری درگیر می شوند؛ از جمله مهندس ارزش و تحلیلگر ارزش، می توان گفت که با به کارگیری مدیریت ارزش در طراحی و توسعه یک پروژه یا به کارگیری تحلیل ارزش هنگام یافتن راهکار بهبود برای یک محصول یا فعالیت موجود، نتایج تاکتیکی ای حاصل خواهد شد. با این حال، اهمیتی ندارد که کدام یک مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه آن چه مهم است خلق فرصت برای بهبود ارزش است.
می توان گفت مدیریت ارزش یک ابزار حل مسئله فعال و خلاق است، که یک راهکار استراتژیک برای دستیابی به حداکثر ارزش در یک پروژه مطابق با اهداف تجاری سازمان ارائه می کند. مدیریت ارزش یک راهکار تیمی ساختاریافته برای حل مسئله و کاهش هزینه ها ارائه می دهد، که می تواند در حین مراحل تنظیم هدف، مفهوم سازی، طراحی و ساخت و ساز و مدیریت جاری ساختمان ها به کار رود (SAVE,2006). هدف در فعالیت مدیریت ارزش، دستیابی به ارزش بهینه از طریق ارائه عملکردهای ضروری با حداقل هزینه بدون تأثیر بر کیفیت و عملکرد می باشد.
مزایای به کارگیری مدیریت ارزش عبارت اند از دستیابی به ارزش پولی بهتر از طریق ارضای نیاز مشتری، صرفه جویی در هزینه های غیرضروری، درک بهتر اهداف پروژه، افزایش عملکرد پروژه، بهبود کار تیمی بین متخصصین ساخت و ساز، افزایش خلاقیت از طریق تعامل بیم افراد حرفه ای مختلف و متخصصان خارجی در زمینه ساخت و ساز.
 

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه

 

۱-۲- تعریف مسئله
صنعت ساخت و ساز مالزی حدود ۳٫۲ درصد تولید ناخالص ملی این کشور، در کل ۲۰۹٫۲۷RM میلیارد مشارکت دارد (واحد برنامه ریزی اقتصادی، ۲۰۰۱). تأثیر احتمالی اجرای مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز می تواند قابل توجه باشد؛ چرا که پتانسیل ۱۰ درصدی در صرفه جویی در صنعت با سرمایه گذاری ۲۲ میلیون RM با فرض بازگشت سرمایه ۳۰:۱، می تواند منجر به صرفه جویی تا ۶۷۰RM می شود (Ong,2003). 
با این وجود، همزمان مدیریت ارزش به طور گسترده در کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا (USA)، ایالات کینگ دام، استرالیا و هنگ کنگ اجرا شده است. حتی شواهدی دال بر به کارگیری مدیریت ارزش  در صنعت ساخت و ساز مالزی هم وجود دارد؛ هرچند در مالزی به خاطر نبود دانش و آگاهی از وجود و به کارگیری آن هنوز خیلی رایج نیست. می توان گفت مدیریت ارزش در مالزی هنوز در مرحله طفولیت است؛ چرا که تاکنون تنها حجم اندکی از پروژه های ساخت وساز از مدیریت ارزش استفاده کرده اند (Ong, 2003).
به طور سنتی پروژه های ساخت وساز در مالزی از طریق ایجاد یک برنامه از نیازها، استخدام مشاورین برای توسعه طراحی و ترسیم های ضروری، و سپس آغاز پروژه های ساخت و ساز توسط سازنده اجرای می شده اند. با این وجود، در اکثر فرایندها در پروژه ساخت و ساز هیچ برنامه ای برای اجرای هیچ نوع تضمین ارزشی وجود ندارد. برای شرکت های ساخت و ساز دولتی و خصوصی در مالزی، برنامه های رسمی مشابه اندکی اجرا شده است.
علاوه بر این، از تحقیقات قبلی توسط Mohd Zainadin (2000)  مشاهده می شود که تنها کمتر از ۱۰ % شرکتهای ساخت وساز به خاطر نبود دانش مدیریت ارزش را برای کاهش هزینه ها به کار برده اند.  شرکت های ممیزی که مدیریت ارزش را به کار برده اند نیز کمتر از ۱۵% هستند. اغلب توسعه دهندگان محلی و دولت با مفهوم مدیریت ارزش ناآشنا هستند. این امر به این خاطر است که تعریف و کاربرد مدیریت ارزش برای آنها واضح و روشن نیست.
علاوه بر آن، Choe (1998) بیان کرده است که اغلب سازندگان در مالزی علاقه مند به اجرای مدیریت ارزش نیستند. آنها ترجیح می دهند هزینه ها را بدون در نظر گرفتن کیفیت عملکرد و امنیت ساختاری که ساخته می شد حذف کنند.
بنابراین، هزینه های غیرضروری هم در شرکت های ساخت وساز خصوصی و هم دولتی وجود دارد، که این امر به خاطر عوامل بسیاری از جمله نبود اطلاعات، نبود ایده، صداقت،  و  در عوض عقاید، عادت ها و گرایش های اشتباه ، نبود ارتباطات و هماهنگی و استانداردها، کدها و مشخصه های نامناسب تاریخ گذشته می باشد. بدون اجرای مدیریت ارزش، هزینه های غیرضروری شناسایی و حذف نخواهند شد. در نتیجه، هزینه پروژه ساخت و ساز بالا خواهد بود.
این بدین معنی است که از تحقیقات قبلی می دانیم که آگاهی از مدیریت ارزش در رشته صنعت ساخت و ساز نسبتا پایین است. این عوامل مانعی برای به دست آوردن ارزش خوبی از پول هستند. بهترین راه برای غلبه بر این مانع، استفاده از راهکار تیمی مدیریت ارزش می باشد. تلاش در تصمیم گیری می تواند هزینه بر و ناکارآمد باشد، اما ثابت شده است که با درگیر شدن افراد حرفه ای  متخصص بیشتری در فرایند تصمیم گیری، بهبود قابل توجهی حاصل خواهد شد.
بنابراین، لازم است درجه آگاهی و به کارگیری مدیریت ارزش بررسی شود تا ارزش افزایش یابد و در هزینه های صنعت ساخت و ساز صرفه جویی شود؛ چرا که این راهکار در صنعت ساخت و ساز مالزی به ندرت به کار گرفته می شود. همچنین باید بررسی شود عواملی که ممکن است اجرای آن را تشویق کنند چه چیزهایی هستند.
 

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه

 

۱-۳- اهداف تحقیق
اهداف این مطالعه عبارت اند از:
  • مطالعه نوعی روش برنامه ریزی شغلی مدیریت ارزش برای صنعت ساخت و ساز.
  • شناسایی درجه درک مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز.
  • شناسایی عوامل اصلی که مانع به کارگیری مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز می شوند.
  • شناسایی عوامل اصلی که به کارگیری مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز را تشویق می کنند.
 
۱-۴- حوزه تحقیق
– این مطالعه بر مرور ادبیات (برای هدف اول) و جمع آوری داده از طریق توزیع پرسشنامه (برای اهداف دوم، سوم و چهارم) تمرکز خواهد کرد.
– پرسشنامه های این تحقیق به شرکتهای ساخت و ساز در پنانگ، کووالالامپور و جوهور پست خواهد شد.
– پاسخ دهندگان هدف پرسشنامه ها عبارت اند از توسعه دهندگان، مدیریت پروژه، مهندسین عمرانی و ساخت و ساز، ممیز، سازندگان، مشاوران مدیریت ارزش، JKR و هرکسی که در صنعت ساخت و ساز درگیر است.

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۱: مقدمه

 

۱-۵- روش تحقیق
این تحقیق در ۶ مرحله انجام خواهد شد؛ بیان مسئله و اهداف تحقیق، مروری بر ادبیات، جمع آوری داده، انجام مصاحبات، تحلیل و بررسی، نتیجه گیری، خلاصه و ارائه و مرحله نهایی بازخورد گرفتن از ناظر و پانل ها برای اطمینان از این که اهداف تحقیق محقق شده اند.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.