مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۰۷
کد مقاله
CVL107
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق
نام انگلیسی
VALUE MANAGEMENT IN CONSTRUCTION INDUSTRY – CHAPTER 3: RESEARCH METHODOLOGY
تعداد صفحه به فارسی
۱۳
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۰
کلمات کلیدی به فارسی
مدیریت ارزش,  صنعت ساخت و ساز
کلمات کلیدی به انگلیسی
VALUE MANAGEMENT,  CONSTRUCTION INDUSTRY
مرجع به فارسی
کالج مهندسی راه و ساختمان
دانشگاه تکنولوژی مالزی
مرجع به انگلیسی
Faculty of Civil Engineering; Universiti Teknologi Malaysia
کشور
مالزی

 

 مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز
فصل ۳: روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
یافته های مروری بر ادبیات در بخش قبل صرفا دیدگاهی از مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز ارائه می دهد. یک مرور کلی بر ادبیات اطلاعات زیاد از به کارگیری مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز مالزی ارائه نمیدهد. بنابراین، بهترین روش برای به دست آوردن اطلاعات در مورد درجه فعلی درک و استفاده از مدیریت ارزش و نیز شناسایی عواملی که مانع به کارگیری مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز می شوند یا به کارگیری آن را تشویق می کنند، انجام یک مطالعه از طریق پرسشنامه و انجام مصاحبه می باشد. این نوع اطلاعات به عنوان داده های مقدماتی دسته بندی می شوند.
هرچند، مروری بر ادبیات می تواند اطلاعاتی در مورد روش برنامه ریزی شغلی مدیریت ارزش جمع آوری کند. اطلاعات جمع آوری شده از این روش اطلاعات ثانویه به حساب می آیند. این اطلاعات را می توان از مقالات، ژورنال ها، کتاب های مرجع؛ مقالات کنفرانسی، وب سایت های اینترنتی و سایر مقالات تحقیقاتی چاپ شده به دست آورد. از نتایج مروری بر ادبیات یک قالب کاری واضح تری از این تحقیق تبیین شد.

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق

 

۳-۲- روش تحقیق
این تحقیق در ۶ مرحله انجام شد، که عبارت اند از: شناسایی مسئله، مروری بر ادبیات، جمع آوری داده های اولیه و ثانویه، ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده ها، نتیجه گیری و توصیه های تحقیق، و در نهایت بازخورد گرفتن از ناظران و پانل ها. روش این تحقیق در ادامه توصیف می شود:
۳-۲-۱- بیان مسئله و اهداف تحقیق
برای توجیه دلیل شروع انجام تحقیق باید یک بیانیه از مسئله شناسایی شود. پس از این که مسئله شناسایی شد؛ اهداف تحقیق باید تنظیم شوند و حوزه مطالعه برای انجام تحقیق باید مشخص شود.

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق

 
۳-۲-۲- مروری بر مقالات
تمام اطلاعات مربوط به مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز از طریق مرور بر مقالات جمع آوری شدند. این مرحله یک مرحله مهم است؛ زیرا در این مرحله، تمام اطلاعات مربوطه که برای ارائه دانش عمیق در مورد موضوعی که برای این پروژه تحقیقاتی انتخاب شده است، جمع آوری می شود.
۳-۲-۳- جمع آوری داده های اولیه و ثانویه
داده های این تحقیق از طریق انجام مصاحبات، مروری بر ادبیات و پرسشنامه جمع آوری می شوند. لازم است یک پرسشنامه طراحی شود، که عمدتا بر روی ادراک عمومی، دانش، درک و تجربه در زمینه به کارگیری مدیریت ارزش متمرکز باشد. مصاحبه و پرسشنامه به طور گسترده دیدگاه های متخصصین ساخت و ساز (شامل مشاورین، سازندگان و توسعه دهندگان) در مورد عواملی که اجرای مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز را تشویق می کنند یا مانع آن می شوند را به دست می آورد.
در این مرحله از پاسخ های حاصل از پرسشنامه ها اطلاعات عملی بیشتری به دست می آید، از طریق مصاحبه با افراد مربوطه نیز اطلاعاتی به دست می آید. اما قبل از طراحی پرسشنامه، یک نکته مهم باید در نظر گرفته شود، و آن این که پرسشنامه باید کوتاه و ساده باشد و مباحث حساس و توهین آمیزی نداشته باشد تا برگشت داده نشود.
۳-۲-۳-۱- مصاحبه
انجام مصاحبه مشکل ترین قسمت کل تحقیق است؛ چرا که تمام افرادی که باید به پرسشنامه پاسخ دهند، نمی خواهند مصاحبه کنند. هدف اصلی برای انجام مصاحبه یافتن دانش بیشتر و درک جزئیات در مورد مدیریت ارزش می باشد. علاوه بر آن، پاسخ های مصاحبه شوندگان از مباحث تئوری ای که از متن های ژورنال ها به دست آمده است عملی تر هستند. این بدین معنی است که اطلاعات جمع آوری شده با موجودیت واقعی صنعت ساخت و ساز بیشتر مرتبط است.
مصاحبه با دو نفر متخصص در زمینه مدیریت ارزش انجام می شود؛ از جمله رئیس مؤسه مدیریت ارزش مالزی،  Tuan Haji Mohd Mazlan Che Mat  و دستیار مدیر JKR  ، آقای  Zulkarnail . با کمک متخصصین محلی مدیریت ارزش، نویسنده می تواند نظرات و توضیحات بیشتری از نتایج مصاحبه جمع آوری کند. نتایج بررسی ها و تحلیل های مربوطه ممکن است یک تصویر کلی از به کارگیری مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز مالزی ترسیم کند.
۳-۲-۳-۲- پرسشنامه
در پرسشنامه، سه گروه پرسش وجود دارد. یک گروه از سؤالات با جواب های ممکن به صورت چند حالته پاسخ داده می شوند و پاسخ دهنده باید مناسب ترین پاسخ را با یک تیک علامت بزند. در صورتی که پاسخ از قلم افتاده باشد، جای خالی برای پاسخ دهنده فراهم شده تا اطلاعات مورد نظرش را بیان کند.
در گروه دیگر پرسشها، لیستی از جمله های مربوط به به کارگیری مدیریت ارزش و عواملی که مانع به کارگیری آن می شوند یا آن را تشویق می کنند به پاسخ دهندگان ارائه شده است. از پاسخ دهندگان خواسته شده است که بر اساس موافقت خود به هر جمله با استفاده از طیف لیکرت از مقیاس ۱ تا ۵ امتیاز دهد. هر مقیاس از ۱ تا ۵ رتبه بندی زیر را نشان می دهد:
مقیاس ترتیبی
سطح موافقت/ اهمیت
۱
بسیار مخالف/ کم ترین اهمیت
۲
مخالف/ کم اهمیت
۳
بی نظر/ متوسط
۴
موافق/ مهم
۵
بسیار موافق/ بسیار مهم
در گروه آخر، از پاسخ دهندگان خواسته می شود هرگونه پیشنهاد یا توصیه ای برای افزایش آگاهی از اجرای مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز دارند را مطرح کنند.

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق

 

۳-۲-۴- تحلیل داده ها
تمام داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS (پکیج آماری برای علوم اجتماعی) ذخیره سازی و تحلیل می شود، همانطور که در شکل ۳-۱ و شکل ۳-۲ نشان داده شده است.
شکل ۳-۱- تمام داده های پرسشنامه ها در ویرایشگر داده ای SPSS ذخیره شده اند.
شکل ۳-۲- خروجی تحلیل با استفاده از SPSS.
 

مدیریت ارزش در صنعت ساخت و ساز – فصل ۳: روش تحقیق

 

۳-۲-۵- نتیجه گیری و خلاصه
بعد از انجام تمام مراحل، نتیجه گیری و خلاصه ای از یافته های تحقیق ارائه می شود. در آن جا تمام اطلاعات جمع آوری شده بررسی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. سپس، با زبان هر فرد بازتولید شده و به فرد مربوطه ارائه می شود.
۳-۲-۶- بازخورد
پس از ارائه تحقیق، از هرگونه بازخورد از استاد، ناظر و پانل استقبال می شود. این بخش جزء مهمی هست؛ چرا که در ارائه یک پروژه تحقیقاتی بهتر کمک خواهد کرد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.