مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 48000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

شماره      
۱۸۰
کد مقاله
MNG180
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
ارزیابی قابلیت مدیریت ریسک مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی در سرزمین اصلی چین
نام انگلیسی
Assessing Risk Management Capability of Contractors in Subway Projects in Mainland China
تعداد صفحه به فارسی
۴۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۹
کلمات کلیدی به فارسی
ظرفیت مدیریت ریسک, پروژه قطار زیرزمینی / مترو, مقاطعه کاران, ارزیابی فازی ترکیبی, سرزمین اصلی چین
کلمات کلیدی به انگلیسی
Risk management Capability, Subway Project, Contractor, Fuzzy Synthetic Evaluation, Mainland China
مرجع به فارسی
ژونال بین المللی مدیریت پروژه
دپارتمان مدیریت ساخت و ساز و املاک، دانشگاه ساف ایست، چین
کالج اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تونگی، چین
الزویر
مرجع به انگلیسی
Dept. Construction Management, Southeast University, China; Elsevier
کشور        
چین

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

ارزیابی قابلیت مدیریت ریسک مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی / مترو در سرزمین اصلی چین
چکیده
قابلیت مدیریت ریسک مقاطعه کاران (RMC) بازتاب دهنده پیچیدگی درک پورتفولیوی ریسک مقاطعه کاران و چگونگی مدیریت ریسک های مربوط بدان ها می باشد. هدف این مقاله ایجاد نوعی مدل ارزیابی RMC برای مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی و ارزیابی وضعیت کلی RMC مقاطعه کاران پروژه های زیرزمینی در سرزمین اصلی چین میباشد. به منظور حصول اهداف، یک تحقیق پرسشنامه ای انجام و داده ها از ۵۸ پاسخ دهنده جمع آوری شد. یافته های تجربی نشان دهنده مجموع RMC مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی است که میتوان آن را بین سطوح پایین تا متوسط جمع بندی نمود. بعلاوه، هم اکنون در آن دسته از ناحیه هایی که پروژه های ساخت مترو / قطار زیرزمینی در جریان می باشند، قابلیت آنالیز ریسک مقاطعه کاران از بلوغ نسبی بیشتری در مقایسه با قابلیت های منطقه ای دیگر برخوردار میباشد. با این وجود، نگرش مدیریت ریسک مقاطعه کاران نسبتاً از بلوغ کمتری در مقایسه با قابلیت های موجود برخوردار میباشد. ارزیابی RMC کنونی مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی را میتوان جهت مشخص سازی اولویت ها و همچنین آن دسته از ناحیه هایی که جزء ضعیف ترین بخش ها  بشمار می آیند بکار گرفت.

کلمات کلیدی: ظرفیت مدیریت ریسک، پروژه قطار زیرزمینی / مترو، مقاطعه کاران، ارزیابی فازی ترکیبی، سرزمین اصلی چین

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

۱-  مقدمه
فرآیند ساخت مترو در غالب شهرهای اصلی در امتداد سرزمین اصلی چین جهت فایق آمدن بر مشکلات حمل و نقل در ارتباط با فرآیند شهرنشینی تداوم دارد. تا جولای ۲۰۰۷، داده های آماری فراهم شده به وسیله وزارت ساخت و ساز چین نشان دهنده آن میباشند که ۱۰ شهر اقدام به ایجاد قطار زیرزمینی / مترو یا سیستم های انتقال ریلی سبک نموده و در این عملیات موفق بوده اند. بعلاوه، برنامه های ساخت سیستم های ریلی شهری در پکن، شانگهای، تیان جین، چونگ کوئینگ، کوآن زا، شنزن، ناجینگ، هانگهو، ووهان، چنددو، هاربین، چانگ چان، شلی آنگ، زیان، سوزهو و چانگ شا به وسیله شورای ایالتی چین تصویب شده است. تا سال ۲۰۲۰، مجموع طول خطوط ریلی شهری در شهرهای فوق در حدود ۲۵۰۰ کیلومتر ارزیابی می شود (NDRC، ۲۰۰۷).
ترانزیت ریلی شهری را میتوان به بخش های مترو، ترانزیت ریلی سبک، تراموا، قطارهای زیرزمینی حومه مناطق شهری و موارد دیگر برحسب ویژگی های ترافیکی و نوع وسیله نقلیه تقسیم نمود. انجمن بین المللی تونل سازان (ITA، ۲۰۰۴) قطار زیرزمینی را بعنوان یک سیستم ترافیک ترانزیت ریلی شهری تعریف نموده اند که بار ریلی ناخالص آن بر روی یک محور مشخص نسبتاً سنگینتر و ظرفیت پوششی آن در یک مسیر واحد بیش از ۳۰۰۰۰  نفر در ساعت میباشد. بطور کلی بخش های زیرزمینی در حدود ۷۰% از ساخت و ساز قطار زیرزمینی مترو را شامل میشوند در حالی که بخش های زمینی و موارد ارزیابی شده در حدود ۳۰% بقیه را تشکیل می دهند. در چین، غالب سیستم های ترانزیت ریلی شهری به صورت زیرزمینی است (Xue و همکاران، ۲۰۰۱). بنابراین، پروژه های زیرزمینی جزء آن دسته از مواردی می باشند که ما بر روی آن تمرکز داریم.
در این ارتباط، اهداف این مقاله را میتوان به شرح ذیل مشخص ساخت: (۱) مشخص سازی شاخص های مناسب جهت ارزیابی RMC مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی، (۲) ایجاد وزن های مناسب برای هر شاخص، (۳) ایجاد یک مدل ارزیابی RMC برای مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی و (۴) ارزیابی کلی مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی RMC کنونی در سرزمین اصلی چین. بنابراین، یافته های این مطالعه سبب می شود تا شرکت کنندگان در این عرصه از درک مناسبی در خصوص ویژگی های RMC خود برخوردار شوند. بعلاوه این مورد تشکیل دهنده مبنای مناسبی برای افراد دخیل در امور صنعتی به منظور ارزیابی، برآورد و ارتقای عملکرد جاری RMC خود می باشد. همچنین، مطالعات کنونی تا اندازه ای بر روی RMC در ارتباط با مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی تمرکز داشته اند، بر این مبنا مطالعه جاری در تعامل با مجموعه ای از اطلاعات مرتبط با RMC مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی به فعالیت های مرتبط با این عرصه می پردازد.

در پی مقدمه این بررسی، بخش دوم فراهم آورنده اطلاعات مربوط به سابقه RM در سرزمین اصلی چین، همراه با RMC و ارزیابی های آن می باشد. در بخش سوم، شاخص های RMC مشخص می شود. متعاقباً روش های تحقیقاتی در بخش چهارم ارائه می گردند. سپس، با استفاده از تحلیل عاملی، تکنیک رتبه بندی نمرات به صورت میانگین و ارزیابی سیستم فازی ترکیبی به عنوان ابزارهای کمی برای تحلیل داده ها ارائه می شوند، که به عنوان یک مدل ارزیابی RMC برای مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی ایجاد شده و بر این مبنا ویژگی های مقاطعه کاران این پروژه در سرزمین اصلی چین ارزیابی می گردد و نتایج در بخش پنجم مورد بحث قرار می گیرند. در نهایت، بخش ششم به نتیجه گیری این مطالعه و توصیه مواردی برای تحقیقاتی آتی می پردازد.

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

۲- سابقه
۲-۱٫ مدیریت ریسک در پروژه های قطار زیرزمینی در سرزمین اصلی چین
در سرزمین اصلی چین، تحقیقات بر روی RM پروژه های قطار زیرزمینی با طرح این مطلب شروع شد که چگونه می بایست نسبت به تسیکن تاثیر رسیک از طریق ارائه تضمین های کافی اقدام نمود (Chen، ۲۰۰۴). تحقیق در این ارتباط به سمت ارزیابی ریسک برحسب پارامترهایی نظیر بازار، منابع، امور مالی و مهندسی سیر داده شد (Chen، ۲۰۰۴). متعاقبا، توسعه RM برای پروژه های قطار زیرزمینی در بخش اصلی چین برمبنای تجارب کسب شده بوسیله کشورهای دیگر تداوم یافت. در این زمینه بر روی ریسک های مرتبط با هزینه، عدم قطعیت نواحی جغرافیایی، حفاری منطقه، پوشش تونل زنی و ایمنی تحقیقاتی انجام شد (Zou و همکاران، ۲۰۱۰). پس از تحلیل حوادث اخیر در منطقه اصلی چین، قابلیت ها و رفتارهای ایمنی هر یک از اشخاص به عنوان مسائل مهمی مطرح گردید که ممکن است سبب بروز حوادث متعاقب گردد (Zou و همکاران، ۲۰۱۰). به طور خلاصه، تمرکز کار در این رابطه غالبا بر روی مناطق جغرافیایی، ویژگی های فنی و شناسایی ریسک ایمن همراه با ارزیابی آن بنا نهاده شده، اما در عین حال تلاش اندکی در خصوص تحقیق در ارتباط با ارزیابی RMC انجام شد.
۲-۲٫ قابلیت مدیریت ریسک
Wang و همکاران (۲۰۰۴) مشخص نمودند که RM به عنوان یک  فرآیند رسمی و نظام مند در ارتباط با شناسایی سیستماتیک، تحلیل و پاسخگویی به مقوله های مرتبط با ریسک در طول چرخه حیات یک پروژه به منظور حصول مقدار بهینه از حذف ریسک های مرتبط، و کنترل این ریسک ها عمل می نماید. برمبنای PMI (2004)، جهت کسب موفقیت، سازمان می بایست متعهد به مخاطب سازی مدیریت ریسک به صورت فعال و پایدار در خلال انجام امور پروژه باشد، و علاوه بر این لازم است تا نوعی سطح بلوغ در ارتباط با RMC در سازمان پیاده شود که این مولفه یک موضوع بسیار مهم مخصوصا برای سازمان های ساخت و ساز به واسطه طبیعت بالای ریسک شغل آن ها می باشد.
۲-۳٫ ارزیابی قابلیت مدیریت ریسک
با توجه به ویژگی های خاص در ارتباط با ارزیابی RMC تحقیقات متعددی از سوی محققین و سازمانهای مختلف نظیر Ren و Yeo (2004)، شرکت مشورتیHVR  (۲۰۰۶)، شرکت مدیریت بیمه و ریسک (RIMI) (2006)، Loosemore و همکاران (۲۰۰۶)، Zou و همکاران (۲۰۱۰)، برنامه توسعه تحقیقات مدیریت ریسک و تعاملات مرتبط (RMRDPC) (2002) و انجمن بین المللی مدیریت امور تجاری و قراردادها (IACCM) (2003) انجام شد که همگی آنها به طور موفقی اقدام به توسعه مدل های بالغ RM نمودند. برخی از پیشرفت های چنین مدل هایی حاصل آمده از یک مدل بلوغ ریسک ژنریک می باشند که بوسیله Hillson، ۱۹۹۷ ارائه شده است. 

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

۳- مشخص سازی شاخص RMC
شاخص های ارزیابی RMC مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی در این مقاله از مباحث مختلف و موارد فوق الذکر نشأت گرفته است. شاخص های مدل های موجود و مباحث مطرح شده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته اند (Hillson، ۱۹۹۷، Hopkinson، ۲۰۱۱، IACCM، ۲۰۰۳، Loosemore و همکاران، ۲۰۰۶، Monetti و همکاران، ۲۰۰۶، Ren و Yeo، ۲۰۰۴، RIMI، ۲۰۰۶، RMRDPC، ۲۰۰۲، Zou و همکاران، ۲۰۱۰). بر مبنا این مقایسه مناسب ترین ۲۱ شاخص RMC جهت ارزیابی RMC سازمانی مد نظر قرار گرفت (جدول۱). از طریق ترکیب این ۲۱ شاخص، مجموع RMC مقاطعه کاران در پروژه قطار زیرزمینی نشان داده خواهد شد.

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

۴- روش تحقیقاتی
۴-۱٫ چهارچوب کلی تحقیقاتی
روش بکار گرفته شده در این مطالعه تحقیقاتی از Chan و همکاران و Xu و همکاران گرفته شده است (Chan و همکاران،۲۰۰۴، Xu و همکاران، ۲۰۱۰الف، ۲۰۱۰ب). این مورد بر مبنای یک مقاله جامع می باشد که از تحقیقات پرسشنامه ای و جمع آوری داده ها، تحلیل عاملی، تکنینک میانگین رتبه بندی نمرات و ارزیابی فازی ترکیبی به عنوان ابزارهای کمی برای تحلیل داده ها برخوردار می باشد.
۴-۲٫ تحقیق پرسشنامه ای
همانگونه که در بالا تشریح شد یک بررسی جامع تحقیقاتی جهت مشخص سازی مبنایی برای این مطالعه و پشتیبانی از ایجاد یک پرسشنامه تحقیقاتی اعمال گردید. یک بررسی مقدماتی با یکسری از مدیران پروژه قطار زیرزمینی جهت مشخص نمودن اعتبار پرسشنامه انجام شد. این پرسشنامه شامل چهار بخش اصلی می باشد. بخش اول متشکل از سوالاتی درباره اطلاعات پاسخ دهندگان و شرکت های آنها می باشد در بخش دوم، از شرکت کنندگان درخواست شد که یکسری از پروژه های قطار زیرزمینی که شرکت های آنها در امر ساخت و ساز آن درگیر بودند و محل پروژه ها در طی پنج سال اخیر و همچنین تعداد آنها با توجه به ویژگی های طبقه بندی شده بر مبنای هزینه پروژه را مشخص سازند. در بخش سوم، از پاسخ دهندگان درخواست شد تا اقدام به مشخص نمودن امتیاز خود در ارتباط با اهمیت ۲۱ شاخص RMC برای پروژه های متروی زیرزمینی با استفاده از مقیاس پنج امتیازی لیکرت نمایند (۱= کمترین اهمیت و ۵= بیشترین اهمیت). در بخش چهارم از شرکت کنندگان درخواست شد تا وضعیت سطح بلوغ RMC شرکت های خود بر مبنای ۲۱ شاخص RMC و همچنین با استفاده از مقیاس پنج امتیازی لیکرت (۱= کمترین حد بلوغ و ۵= بیشترین حد بلوغ) را مشخص سازند.
۴-۳٫ تحلیل عاملی
فرضیه اصلی تحلیل عاملی (FA) آن است که ابعاد اصلی عوامل را می توان جهت توصیف پدیده های پیچیده بکار گرفت. به طورکلی، مدل مرتبط با iامین متغیر استاندارد شده به صورت معادله (۱) نوشته می شود (Norusis، ۲۰۰۸):
۴-۴٫ تکنیک رتبه بندی میانگین نمرات
Chan و Kumaraswamy  (۱۹۹۶) جهت مشخص سازی اهمیت نسبی علل تاخیر در پروژه های ساخت و ساز در هنگ کنگ، برمبنای خواست مشتریان، مشاورین و مقاطعه کاران، روش میانگین نمرات (MS) را مورد استفاده قرار دادند. داده های جمع آوری شده از تحقیقات پرسش نامه ای اخیر نیز با استفاده از تکنیک مشابه مورد تحلیل قرار گرفت. مقیاس ۵ امتیازی لیکرت (۱= کمترین اهمیت و ۵= بیشترین اهمیت) همانگونه که قبلا توصیف شد جهت محاسبه MS برای هر شاخص بکار گرفته شد، که متعاقبا جهت مشخص سازی رتبه بندی نسبی در قالب نزولی ویژگی های مهم بکار گرفته شد. این رتبه بندی ها قابلیت مثلثی سازی اهمیت نسبی شاخص های RMC را دارند. MS برای شاخص RMC برحسب فرمول (معادله ۳) محاسبه شد:

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

۵- نتایج و مباحث
۵ ـ ۱٫ تحلیل عاملی
تحلیل عاملی بر روی ۲۱ شاخص انجام شد. جهت اطمینان از تناسب انجام تحلیل عاملی، آزمون Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) کرویت بارتلت بکار گرفته شد (Ghosh و Jintanapakanont، ۲۰۰۴، Xu و همکاران، ۲۰۱۰الف، ۲۰۱۰ب) آزمون KMO قابلیت برآورد کفایت یک نمونه برحسب توزیع مقادیر برای اجرای تحلیل عاملی را خواهد داشت (Geourge و Mallery، ۱۹۹۹، Ghosh and Jintanapakanont, 2004; Xu et al., 20l0a, 201Ob) و مقادیر قابل پذیرش می بایست بزرگتر از ۵/۰ باشند (Norusis، ۲۰۰۸). جهت تقویت میزان تناسب تحلیل عاملی آزمون کرویت بارتلت مشخص کننده این موضوع می باشد که آیا ماتریس همبستگی به عنوان یک ماتریس واحد به شمار می آید یا خیر.
۵ـ ۲ . ایجاد وزن های مناسب برای شاخص های RMC مقاطعه کاران در پروژه های قطار زیرزمینی
رتبه بندی میانگین یک شاخص خاص (جدول۳) به وسیله جمع رتبه های فردی (فراهم آمده از طریق پاسخ دهندگان) یک شاخص خاص، تقسیم بر مجموع تعداد پاسخ دهندگانی که اقدام به ارائه رتبه بندی های خود با استفاده از معادله (۳) که قبلا توصیف شد نموده اند، محاسبه میشود.
۵ـ ۳٫ تعیین تابع عضویت برای حالت هر کدام از شاخص های RMC
همانگونه که قبلا ذکر شد، مجموع ۲۱ زیر شاخص RMC برای ارزیابی سطح کلی RMC مقاطعه کاران پروژه مترو زیرزمینی در سرزمین اصلی چین مشخص شد. در نظر بگیرید که مجموعه معیار اصلی در مدل RM فازی به میزان f = {f1, f2, …, f21} باشد و رتبه های مربوطه برای انتخاب حالات سطح RMC نیز به شرح ذیل تعریف گردند: E = {1; 2; 3; 4; 5} جایی که ۱= به معنی بسیار اندک، ۲= اندک، ۳= متوسط، ۴= بالا و ۵= بسیار بالا خواهد بود. برای هر سطح RMC جاری مقاطعه کاران، تابع عضویت را می توان بر مبنای نتایج تحقیقات پرسشنامه شکل داد.
۵ـ۴٫ ایجاد یک روش ارزیابی فازی ترکیبی برای مقاطعه کاران RMC در پروژه های قطار زیرزمینی
پس از ایجاد وزن های مناسب برای ۲۱ شاخص فرعی RMC و ۶ شاخص RMC برای مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی، و پس از ایجاد توابع عضویت فازی برای هر شاخص فرعی RMC، یک مدل (مدل ۱) جهت ارزیابی سطح بلوغ کلی RMC مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی در سرزمین اصلی چین ایجاد گردید.

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

۶- نتیجه گیری
این مطالعه تحقیقاتی اقدام به اتخاذ یک رویکرد نوین جهت ایجاد یک مدل ارزیابی RMC عملی برای مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی نموده است که بر مبنای داده های حاصله از سرزمین اصلی چین می باشد. از طریق انجام این کار، این مطالعه فرصتی را برای مقاطعه کاران در زمینه شناسایی نقاط قوت و ضعف RM به وجود آورده است و علاوه بر این قابلیت شناسایی آن بخش از ناحیه هایی که نیازمند ارتقای ضروری هستند تا عملکرد آنها افزایش یابد نیز مشخص گردیده است. این تحقیق ۶ شاخص را جهت تست ویژگی های مختلف RMC مقاطعه کاران مشخص ساخت: وضعیت RM، فرهنگRM، قابلیت شناسایی ریسک، قابلیت آنالیز ریسک، قابلیت پاسخ به ریسک و ایجاد و کاربرد  فرآیند استاندارد شده RM. یافته های این تحقیق نشان می دهد که سطوح کلی RMC مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی در سرزمین اصلی چین را می توان به عنوان موارد در حد “پایین” و “متوسط” مورد توجه قرار داد. علاوه بر این در بین ۶ ویژگی مختلف، دو سطح بالایی RMC مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی عبارتند از: (۱) ظرفیت تحلیل ریسک مقاطعه کاران، (۲) قابلیت شناسایی ریسک مقاطعه کاران. هر دوی آنها در محدوده “قابل تکرار” و “مدیریت شده” هستند. این یافته ها همچنین مشخص می سازند که حالت و وضعیت RM به عنوان کمترین مورد بلوغ یافته ویژگی RMC تلقی می شود که خود سبب ایجاد موانع جدی برای مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی در زمینه کسب موفقیت در RM می گردد.
این تحقیق اقدام به ایجاد یک مدل ارزیابی جامع، هدفمند، مطمئن و با قابلیت ارزیابی عملی جهت برآورد سطح RMC مقاطعه کاران پروژه قطار زیرزمینی در سرزمین اصلی چین با استفاده از تکنیک تحقیقات پرسشنامه ای و رویکرد ارزیابی فازی ترکیبی نموده است. ایجاد شاخص RMC نه تنها سبب ارتقای درک مقاطعه کاران و اجرای  فرآیند توأم با موفقیت RM گردیده است، بلکه این مورد همچنین تشکیل دهنده یک مبنای جامع برای متخصصین صنعتی جهت اندازه گیری، ارزیابی و ارتقای عملکرد جاری خود در RMC میباشد. با این وجود، برخی از محدودیت ها وجود داشته اند. در ابتدا، اندازه نمونه در این مطالعه کوچک بود، بنابراین لازم است تا احتیاط های مورد نظر را به هنگام بررسی نتایج تحلیل بکار گرفت. به علاوه، اهمیت ۲۱ زیر شاخص RMC برای مقاطعه کاران پروژه های قطار زیرزمینی و وضعیت سطح بلوغ RMC شرکتهای آنها بر مبنای ۲۱ شاخص فرعی RMC به وسیله پاسخ دهندگان بر مبنای تجربه و ادراک آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. بنابراین، این داده ها ناچارا در قالب نوعی بعنوان اطلاعات ذهنیتی تلقی می شوند. در حقیقت، این مورد را می توان یک مشکل شایع برای غالب مطالعاتی دانست که از پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده می نمایند و غالب رویه ارزیابی آنها در ارتباط با RM بر مبنای تجربه و قضاوتهای فردی و ذهنی استوار بوده است ( Raz و Michael، ۲۰۰۱) .
مطالعات دیگری نیز می بایست جهت ارزیابی RMC مقاطعه کاران در پروژه های دیگر یا در کشورهای دیگر جهت مشخص سازی ارتباط بین RMC و پیشرفت در عملکرد انجام گیرد (همانند بررسیهای کیفیت، هزینه، زمانبندی، ایمنی، بهره وری و رضایت مشتری). به علاوه نکته قابل توجه دیگر مطالعاتی چگونگی ارتقای RMC می باشد.

مدیریت ریسک مقاطعه کاران قطار زیرزمینی چین

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.