مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

شماره      
۱۳۷
کد مقاله
MNG137
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مشارکت و همکاری تامین کننده – راهکار تغییر دهنده روش بازی در اکوسیستم تامین
نام انگلیسی
Supplier Collaboration – The Game Changer in Supply Ecosystem
تعداد صفحه به فارسی
۲۰
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
مشارکت، تامین کننده، تامین، مدیریت
کلمات کلیدی به انگلیسی
Collaboration, Supplier , Supply, Management
مرجع به فارسی
CGN
مرجع به انگلیسی
CGN
کشور
ایالات متحده

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

 

مشارکت و همکاری تامین کننده
راهکار تغییر دهنده روش بازی در اکوسیستم تامین
با توجه بدانکه بیش از ۵۰% درآمدهای تولید کنندگان صرف زنجیره تامین می گردد، شرکت ها دارای یک خط مشی آتشین می باشند تا در حد توان از ارتباط با تامین کنندگان خود حداکثر ارزش را حاصل نمایند. در بازار جهانی رقابتی امروزی، حاصل آوردن بهترین قیمت بیش از این بعنوان یک پارامتر مکفی مد نظر نخواهد بود. محدوده بین تولید کنندگان و تامین کنندگان دیگر از نوعی فشردگی خاص برخوردار شده و اتخاذ یک خط مشی متقابل و خصمانه دیگر قابلیت ارتقای موقعیت رقابتی هر یک از طرفین را نخواهد داشت. بر این مبنا می باشد که یک مدل تجاری با نظم و انضباط خاص و در قالب مشارکتی را می توان به عنوان عامل تغییر دهنده بازی به حساب آورد.

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

 

سابقه
تولید کنندگان بزرگ تجهیزات اصلی (OEM ها)، مخصوصا در غرب، از نقطه نظر تاریخی اهمیت «خانواده تامین کنندگان»  خود را مورد بحث قرار داده اما رفتار آنها بر مبنای خصیصه های سازگار با این ویژگی و اصطلاحات فنی آن نمی باشد. در حقیقت، ارتباط بین تولید کنندگان و تامین کنندگان خود غالبا به صورت تقابلی بوده است، البته اگر این ارتباط را به صورت ظاهری مدنظر قرار ندهیم، ارتباطی که آنها را در پشت دربهای بسته نگه می داشت. متاسفانه برای طرفین ذینفع، در پس همین دربهای بسته بوده است که تصمیمات به وسیله تامین کنندگان گرفته می شود، تصمیماتی که در بردارنده مباحثی چون موضوعات ذیل است: کدامیک از مشتریان می بایست اقدام به سرمایه گذاری در تکنولوژی نمایند، تسهیلات و امکانات جدید در بازارهای نوظهور چیست، مباحث مشارکتی تجاری کدامند و آنکه کدامیک از این موارد اصطلاحا گاو نه من شیرده هستند.
موفقیت های اولیه
شرکت های تویوتا و هوندا به عنوان دو شرکتی بشمار می آیند که به هنگام تفکر در خصوص مزیت های مشارکت با تامین کنندگان فورا به ذهنمان خطور می کنند. با مشارکت با تامین کنندگان کلیدی، این دو شرکت تولیدی، برای دهه های متوالی، قابلیت حصول سهم بازاری خود و افزایش میزان سود دهی، از طریق تولید محصولاتی با کیفیت بهتر و مزیت رقابتی بهتر، را ارتقا بخشیده اند.
شرکت های غربی برای مدت های مدیدی است که این عذر را به کار گرفته اند که فرهنگ غربی از نوعی ساختار مشارکتی بین شرکتی تحت عنوان  «keiretsu»  که شرکت های  ژاپنی از آن بهره می جویند، برخوردار نمی باشد  و  از اینرو پتانسیل کسب سود از یک  تعامل  مشارکتی  محدود می گردد. با این وجود،Thomas Stallkamp  به عنوان مدیر ارشد فروش شرکت ماشین سازی کرایسلر (Chrysler)  (۱۹۹۱ الی ۱۹۹۸) این موضوع را اثبات نمود که چنین شک هایی در حقیقت اشتباه می باشند.
هزینه پایدار و مزیت رقابتی
در نتیجه تلاش های مشارکتی تامین کننده خود، Stallkamp به مقام ریاست شرکت کرایسلر انتخاب شد. در سال ۱۹۹۸، شرکت دایملر با مشاهده موفقیت شرکت کرایسلر این شرکت را خریداری نمود. متاسفانه پس از این خرید، شرکت دایملر برنامه SCORE و Chrysler’s را متوقف ساخته و این عملیات به پایان رسید.
به طور قابل توجه، شرکت فورد به عنوان شرکتی به حساب می آید که هم اکنون در خط مقدم حوزه مشارکت تامین کننده قدم بر می دارد که برای این کار از راهکار چارچوب تجاری هم راستا (ABF) استفاده نموده است. رهنمودهای ABF’s برای کار با تامین کنندگان در سطح جهانی سبب توسعه توام با موفقیت نسل جدیدی از ماشین های جهانی گردیده است. بر این مبنا و بدون تعجب می توان اذعان داشت که شرکت هایی که رهروی مشارکت با تامین کنندگان بوده اند نیز در این بازار سود کسب نموده و در آن اشتراک دارند. [مرجع «شرکت فورد هم اکنون تمرکز خود را بر روی برنامه جهانی تولید محصول گذاشته است» ENP Newswire، ENPNEW، Electronic News Publishing].

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

 

چالش های کلیدی
بسیاری از شرکت ها دریافته اند که تغییر موضع به سمت یک دیدگاه مشارکتی با استفاده از تامین کنندگان کلیدی موضوعی است که بیان آن بسیار آسانتر از انجام آن می باشد. ده ها سال تمرین دیدگاه پیروزی – شکست موجب کسب برخی از موفقیت هایی شده است که خود سبب گردیده تا شرکت ها با یک احساس نادرست مواجه شوند که راهکار کنونی تعامل با تامین کنندگان کفایت دارد.
مشارکت تامین کنندگان در امر تولید دقیقا همانند فن ارسال به جلوی توپ در فوتبال آمریکایی می باشد. در سال ۱۹۰۶ به هنگامی که مربی دانشگاه استیلوییز به نام Eddie Cochems دستور داد تا بازیکن خط حمله اولین پاس به جلوی خود (به صورت پرتابی) را ارسال دارد ، بسیاری از اشخاصی که در آنجا حضور داشتند این موضوع را مشاهده کردند که به چه میزان چنین دستوری سبب تغییر شکل بازی فوتبال شد، چرا که برای مدت های مدید تنها شکل بازی فوتبال یک بازی کنترل شده زمینی بود.
تغییر جهت به سمت یک دیدگاه مشارکتی
غالبا، تولید کنندگان اقدام به  انجام مطالعات منبع یابی گسترده ای می نمایند تا این اطمینان را حاصل نمایند که تامین کنندگان مناسبی را برگزیده اند، و یا آنکه حداقل دسته ای که دارای کمترین قیمت ها بوده اند را انتخاب کرده اند. آنها همچنین زمان و منابع قابل ملاحظه ای را صرف مجزا سازی مبانی تامینی خود نموده تا آنکه مشخص سازند که کدامیک از تامین کنندگان برای کسب موفقیت (به صورت استراتژیک) حیاتی هستند و کدامیک به راحتی (به صورت تراکنشی و تعاملی) قابلیت جایگزین شدن را خواهند داشت. آنها حتی برنامه های مدیریت عملکرد تامین کننده را اجرا نموده تا آنکه اطمینان یابند که تامین کنندگان دارای اهدافی جهت ارتقای کیفیت، هزینه و تحویل می باشند.
راه حل
تولید کنندگان از طریق پیاده سازی یک مدل مشارکتی و نوآوری با تامین کنندگان به طور سریعی قابلیت تسریع جهت گیری خود به سمت یک دیدگاه مشارکتی با تامین کنندگان اصلی را خواهند داشت.
مدل مشارکت و نوآوری تامین کنندگان شرکت CGN  بر مبنای ۵ مورد ذیل خواهد بود:
  • استراتژی ارتباطات
  • رقابت مدیریت شده
  • ارتقای پیوسته
  • پاداش بر مبنای ارزش
  • فرآیندهای مشارکتی [BTA]
 استراتژی ارتباطات بر مبنای ایجاد یک استراتژی شرکتی، یک برنامه ارتباطاتی برای کلیه افراد ذینفع داخلی و خارجی، برنامه مدیریت فرهنگی و تغییر، جهت اطمینان از یکنواختی و همترازی، و راهکارهای تاکتیکی (نشست های تامین کنندگان) جهت آغاز به کار این استراتژی می باشد.
پاداش بر مبنای ارزش این اطمینان را حاصل می آورد که تامین کنندگان به درستی بر مبنای حاصل آوردن اهداف سود بخش دو سویه، هم برای تامین کننده و هم برای تولید کننده، پاداش داده شده باشند. این امر اطمینان حاصل خواهد آورد که تلاش های تامین کنندگان به صورت همتراز و همراستا با اهداف تولید کنندگان خواهد بود به گونه ای که مجموع زنجیره تامین در یک جهت امتداد داشته باشد.

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

 

معماری تغییر شکل یافته تجاری (BTA)
روش معماری تغییر شکل یافته تجاری (BTA) شرکت CGN اقدام به ترکیب ابزاره های سفارشی سازی شده می نماید به گونه ای که قابلیت همترازی شرکتی و ارتباطات مشارکتی سازمان ها با تامین کنندگان کلیدی آنها فراهم آید. BTA  به شرکت ها کمک می نمایند تا از چالاکی بیشتری برخوردار گردیده و از طریق ایجاد مشارکت، اتحاد و ارتباط نزدیک با مهمترین تامین کنندگان حیاتی خود از قابلیت پاسخگویی و واکنش پذیری بالایی برخوردار گردند.
مزیت های دیدگاه مشارکتی
کار تیمی با تامین کنندگان در یک راهکار مشارکتی شرکت های بسیاری را قادر می سازد تا از مزیت های بیشمار این تعامل بهره جویند.
بهره وری و موجودی: Liker  گزارش نمود که از طریق مرکز پشتیبانی تامین کنندگان شرکت تویوتا، آنها قابلیت ارتقای بهره وری ۱۲۴ درصدی و کاهش موجودی به میزان ۷۵% از طریق کار با تامین کنندگان کلیدی بر روی ۳۱ پروژه در خلال پنج سال را حاصل آورده اند [مرجع «راهکار تویوتا»، انتشارات McGraw-Hill، ۲۰۰۴، صفحه ۲۱۲].
مدیریت ریسک: در تحقیق سال ۲۰۱۰، شرکت CGN دریافت که سه ریسک اصلی که شرکت ها در خلال سال گذشته با آن دست به گریبان بوده اند عبارتند از: هزینه (صد در صد پاسخ دهندگان)، مشکل دسترسی کلی به محصول از سوی مبانی تامینی، که عمدتا به واسطه فراریت بیش از حد تقاضا می باشد (بیش از ۸۵%) و عدم یکنواختی و همراستایی تامین کننده با اهداف شرکت ها (بیش از ۵۵%). کلیه این سه ریسک خود بازتاب دهنده نیاز جهت افزایش مشارکت بین شرکت ها و مبانی تامینی آنها می باشد.

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

 

نتیجه گیری
دلایل بسیاری وجود دارند که بر مبنای آنها شرکت های مختلف در مبحث پیاده سازی راهکارهای مشارکتی با تامین کنندگان خود عملکرد موفقیت آمیزی را تجربه نکرده اند. غالب مواقع، آنها از نتایج سطح متوسط خود که از طریق برنامه های مدیریت تامین کننده کنونی آنها حاصل آمده است راضی می باشند. در برخی از مواقع، عدم وجود فرآیندهای نظامند و یک شریک باتجربه خود از جمله عواملی است که آنها را از شروع چنین فرآیندی باز می دارد.
با این وجود همانند ارسال توپ به جلو که سبب تغییر شکل بازی فوتبال گردید، راهکارهای تغییر شکل تجاری ما نیز قابلیت تغییر ارتباطات با تامین کننده را داشته و بر این مبنا می توان سودهای فزاینده همراه با مزیت رقابتی پایدار را حاصل آورد … این موضوع در حقیقت یک راهکار تغییر دهنده روش بازی به حساب می آید.

مشارکت و همکاری تامین کننده – اکوسیستم تامین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.