مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه شیمی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده شیمی - ایران ترجمه - irantarjomeh

 

شماره
۳۳
کد مقاله
CHEM33
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی
نام انگلیسی
First-principles study of the electronic transport properties of the carbon nanobuds
تعداد صفحه به فارسی
۱۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
نانوباد (nanobud), نانو لوله کربنی تک دیواره, تئوری تابع چگالی, تابع گرین غیر تعادلی , انتقال الکترونیکی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Carbon nanobud, Single-walled carbon nanotube
Density functional theory, Non-equilibrium Green’s function, Electronic transport
مرجع به فارسی
کالج علوم, دانشگاه جینان, چین
کالج فیزیک, لابراتوار مواد بلوری, دانشگاه شندانگ, چین
کالج فیزیک, دانشگاه جینینگ, چین, الزویر
مرجع به انگلیسی
School of Science, University of Jinan, Jinan 250022, China, School of Physics, State Key Laboratory of Crystal Materials, Shandong University, Jinan China; Department of Physics, Jining University,  China; Elsevier
کشور
چین

 

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونیکی  نانوبادهای کربنی

چکیده
ما خواص انتقالی الکترونیکی  نانوباد (nanobud)های کربنی (CNBها) با پیکربندی‌های مختلف، با استفاده از روش تابع گرین غیر تعادلی بر پایه تابع چگالی اصول اول، را بررسی کرده‌ایم. نتایج ما نشان می‌دهند که عبور الکترون در تمام محدوده‌ انرژی تا حد زیادی کاهش می‌یابد که علت آن پراکنده‌سازی قوی به عقب می‌باشد که از حالات مستقر در ناحیه جوانه (bud) در هر دو ساختار مورد نظر حاصل شده است اما CNBها خصوصیات فلزی/ نیم رسانایی پایه نانو لوله‌های کربنی تک دیواره‌ (SWCNT) اولیه خود را تغییر نمی‌دهند. ضمناً، توزیع بار می‌تواند از لوله به ناحیه جوانه گسترش یابد که این پدیده، نشر میدانی سرد الکترون را افزایش می‌دهد. ما بر این باوریم که CNBها کاندیدهای مناسبی برای علوم نانوالکترونیک هستند و در آینده‌ای نزدیک مفید واقع خواهند شد.

کلمات کلیدی: نانوباد (nanobud)، نانو لوله کربنی تک دیواره، تئوری تابع چگالی، تابع گرین غیر تعادلی ، انتقال الکترونیکی

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی

 

۱- مقدمه
در دهه گذشته، نانوساختارهای کربنی کم بعد اولیه نظیر نانولوله‌های کربنی (CNTها) و فولرن C60 «باکی بال» به واسطه داشتن خواص فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی زیاد خود، توجه تحقیقاتی شدیدی را به خود جلب کرده‌اند [۶-۱]. به عنوان مثال، یک CNT تک دیواره (SWCNT) می‌تواند بسته به زاویه و قطر مارپیچ خود، فلزی یا نیم رسانا باشد [۷]. انتقالات میان فلز و نیم رسانا می‌تواند به وسیله یک عامل خارجی نظیر فشار [۸ و ۹] و نور [۱۰] حاصل شود. فولرن C60 تحت شرایط معین می‌تواند رسانایی الکتریکی مشابهی با اتمهای فلزی داشته باشد [۱۱]. عقیده بر این است که این نانوساختارهای کربنی کم بعد بخاطر داشتن چندین کاربرد بالقوه، در نانوالکترونیک آینده نقش‌های مهمی را ایفا می‌کنند.
در چند سال گذشته، تلاش‌هایی برای ساخت نانو ساختارهای کربنی ترکیبی که از ترکیب فولرنهای C60 و CNTها حاصل می‌شوند، انجام شده است تا خواص جدیدی به دست آید. اولین نانو ساختار کربنی ترکیبی ساخته شده، نانو پیپود کربنی است که در آن، فولرنهای C60 در میان CNTها قرار می‌گیرند [۱۴-۱۲]. اخیراً نوع دیگری از نانو ساختارهای کربنی ترکیبی با موفقیت سنتز شده است که نانوباد (nanobud) کربنی (CNB) می‌باشد. نانوباد کربنی شامل یک یا چند فولرن C60 است که به صورت کووالانسی با دیواره‌ی جانبی یک SWCNT پیوند یافته است [۱۸-۱۵]. مطالعات تجربی و تئوری قبلی نشان داده است که CNBها می‌توانند مزایای خاص C60 و CNT، هر دو، را فراهم نمایند. به عنوان مثال، واکنش‌پذیری شیمیایی بالاتر فولرنها می‌تواند در CNBهای دارای عامل شیمیایی برای کاربرد در حسگرها به کار گرفته شود [۲۰ و ۱۹].
این نکته کاملاً معلوم شده که خواص رسانایی در هر کاربرد دلخواه از اهمیت اساسی برخوردارند. در این مقاله، خواص انتقالی الکترونیکی  CNBها را به وسیله شبیه‌سازی تئوری که تئوری تابع چگالی اصول اول (PFT) و روش تابع گرین غیر تعادلی (NEGF) را با هم ترکیب می‌کند، بررسی کرده‌ایم.
 

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی

 

۲- مدل و روش
بر اساس روشی که در آن فولرن به دیواره‌ی جانبی SWCNT متصل می‌شود، دو نوع CNB وجود دارد [۱۶]. در نوع اول، یک فولرن کروی کامل از طریق اتمهای کربن هیبرید شده‌ SP3 به صورت کووالانسی به سطح SWCNT پیوند می‌یابد، مانند حلقه‌ افزایی [۲+۲] که در شکل ۱ نشان داده شده است. در نوع دوم، تمام اتمهای کربنی هیبریداسیون SP2 دارند و در آن یک فولرن، بخش پیوسته‌ای از یک SWCNT می‌باشد. فورست و همکارانش [۲۱] با استفاده از ترکیب تکنیک‌های اولیه و محاسبات اتصال سخت، خواص انتقالی الکترونیکی  CNB‌های گروه دوم را بررسی کرده‌اند و دریافته‌اند که یک کاهش قوی در عبور الکترون در بالای سطح فرمی EF و یک نوار عبوری قوی در زیر EF وجود دارد. در این مقاله، ما بر روی CNBهای گروه اول تمرکز می‌کنیم.
اطلاعات مفصل در مورد خواص هندسی مواد، شرط ضروری برای فهم خواص انتقالی الکترونیکی  است. بنابراین، در ابتدا شکلهای هندسی CNBهای مجزا با تمام پیوندهای متصل به آن که با استفاده از بسته‌بندی SIESTA با اتمهای هیدروژن در پیکربندی «(۵و۵)hh-s» و «(۰و۱۰)hh-p» (برای ساده‌سازی تحت عنوان CNB55 و CNB100 نامیده می‌شود). اشباع شده، بهینه می‌گردد [۲۳]. برای توصیف همبستگی تبادلی از تقریب چگالی محلی پردیو- زانگر استفاده می‌شود. از مجموعه پایه زتای دو گانه به اضافه قطبش (پلاریزاسیون) (DZP) برای توصیف اوربیتالهای اتمی مستقر استفاده می‌شود و قطع انرژی برای اندازه‌ی مش (mesh) فضای واقعی، در مقدار Ry 380 تنظیم می‌شود. چون خواص انتقالی، پس از واهلیدگیهای[۱] ساختاری محاسبه می‌شوند، مختصات تمام اتمهای هیدروژن انتهایی به اضافه اتمهای کربن در دو لایه دور دست در طی بهینه‌سازی تثبیت می‌شوند و بخش‌های باقیمانده CNB55/CNB100 با معیار همگرایی نیروی ev/Ao05/0 کاملاً واهلیده می‌شوند. 

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی

 

۳- نتایج و بحث
پس از واهلیدگی ساختاری، در می‌یابیم که یک انحراف محلی در سطح SWCNT وجود دارد که در آن بعضی از اتمهای کربن SWCNT به علت پیوند کووالانسی میان C60 و SWCNT از سطح دیوار اصلی به سمت خارج کشیده می‌شوند و سپس پیوند آنها از هیبریداسیون SP2 به SP3 تبدیل  می‌شود.

 

مهمترین کمیت فیزیکی در محاسبات NEGF-DFT برای انتقال الکترونیکی  از میان یک اتصال مولکولی، تابع عبور T(E) می‌باشد. مقدار آن در سطح فرمی EF، رسانایی متمایل به صفر را تعریف می‌کند و انتگرال آن در محدوده‌ انرژی وابسته به این تمایل، جریان را به دست می‌دهد. بنابراین، ما تابع عبور T(E) را تحت تمایل به صفر برای CNB55 و CNB100 محاسبه می‌کنیم. همانگونه که در شکل‌های ۲ و ۳ نشان داده شده، T(E) برای لوله‌های اولیه (۵ و۵) و (۰ و۱۰) جهت مقایسه رسم شده‌اند. به این نکته توجه کنید که در تمام این مقاله، موقعیت سطح فرمی EF دقیقاً همانند لوله اولیه تنظیم می‌شود. این امر لازم است زیرا لوله (الکترود) در ناحیه‌ای بسیار دور از ناحیه مورد نظر، از نظر بار کاملاً خنثی است.
ما بر روی T(E) اتصال CNB55 تمرکز می‌کنیم. همانگونه که در شکل ۲ (الف) نشان داده شده، منحنی عبور CNT فرم صندلی راحتی اولیه، ویژگی پله‌ای واضحی نشان می‌دهد. مقدار عبور در اطراف EF، ۲ می‌باشد که از نوارهای غیر مستقر TT و TT* نزدیک EF نانولوله‌ی فرم صندلی راحتی مجزا حاصل می‌شود. این دو نوار به عنوان راههای رسانایی عمل می‌کنند و بر اساس فرمول لاندور، دو کوانتای رسانایی () در رسانایی متمایل به پایین مشارکت دارند [۲۹]. در همین زمان CNB55 ویژگی عبور پله‌ای پیچیده‌تری نشان می‌دهد اما احتمال تونل‌زنی الکترونیکی  در تمام محدوده انرژی به وضوح کاهش می‌یابد که از مورد CNBهای گروه دوم متفاوت است [۲۱]. کاهش عبور به وسیله روش مؤثری که در آن‌‌ هامیلتونی خودسازگار اتصال مولکولی بر روی مولکول اعمال می‌شود، توضیح داده می‌شود و ماتریس‌ هامیلتونی خودسازگار اعمال شده بر روی مولکول  (MPSH) قطری است [۳۰]. 

 

اکنون به اتصال CNB100 بر می‌گردیم. همانگونه که در شکل ۳ (الف) نشان داده شده، احتمال تونل‌زنی الکترونیکی  در تمام ناحیه انرژی در مقایسه با CNT فرم زیگزاگی اولیه، به وضوح کاهش می‌یابد. ضمناً، این نکته مشاهده می‌شود که توزیع بار از لوله به ناحیه جوانه (bud) گسترش می‌یابد (LUMO را در شکل ۳ (ب) ببینید) بنابراین نشر میدانی سرد الکترون افزایش خواهد یافت. در واقع، طیف‌های عبور با بایاس صفر برای توصیف کامل خواص انتقالی الکترونیکی  اتصالات مولکولی کافی نیستند. انحراف در بزرگی و موقعیت پیک عبور، هر دو، در بایاس بزرگ اهمیت پیدا می‌کند.
بررسی تغییرات خصوصیات عبور تحت ولتاژ بایاس بکار رفته ضروری است. وابستگی خصوصیات عبور به بایاس در بایاس های ۰، ۴/۰، ۸/۰، ۲/۱ و V6/1 در اتصالات CNB55 و CNB100 در شکل ۴ ارائه شده‌اند. در شکل ۴ مشاهده می‌شود که خصوصیات عبور پله‌ای هنوز وجود دارند در حالی که پله‌ها با افزایش بایاس بکار رفته برای هر دو اتصال، به سمت دور از سطح فرمی EF حرکت می‌کند. در نزدیکی EF، تغییر خصوصیات عبور تحت بایاس بکار رفته برای اتصال CNB55 قابل صرفنظر کردن است اما برای اتصال CNB100، هنگامی که بایاس از V0/1 تجاوز می کند، خصوصیات عبور تا حد زیادی تغییر می‌کنند یعنی عبور آشکاری در حوالی EF ظاهر می‌شود.

مطالعه اصول اول خواص انتقالی الکترونی نانوبادهای کربنی

 

۴- خلاصه
به طور خلاصه، ما خواص انتقالی الکترونیکی  CNBهای گروه اول با پیکربندی‌های مختلف را با استفاده از قاعده NEGF همراه با DFT اصول اول بررسی کرده‌ایم. نتایج نشان می‌دهند که عبور الکترون در تمام محدوده‌ انرژی تا حد زیادی کاهش می‌یابد که این امر به علت پراکنده سازی  قوی به عقب می‌باشد که به وسیله حالات مستقر در ناحیه جوانه (bud) در هر دو ساختار مورد نظر حاصل می‌شود اما CNBها خصوصیات فلزی/ نیم رسانایی پایه SWCNT اولیه خود را تغییر نمی‌دهند. ضمناً، توزیع بار از لوله به ناحیه جوانه (bud) گسترش می‌یابد که این امر برای نشر میدانی سرد الکترون مفید است. ما بر این باوریم که CNBها یکی از نمایندگان خوب برای نانوالکترونیک هستند و در آینده‌ای نزدیک مفید واقع خواهند شد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.