مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

الیاف پشمی عایق صوتی

الیاف پشمی عایق صوتی

الیاف پشمی عایق صوتی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  نساجی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده نساجی - ایران ترجمه - irantarjomeh

شماره      
۲۲
کد مقاله
TXT22
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مطالعه بر روی عایق صوتی در مجموعه بافته های (الیاف) پشمی
نام انگلیسی
  Study on the Acoustic Insulation of wool fiber Assembly
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
عایق صوتی- بافته های پشمی – الیاف پشمی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Acoustic Insulation- wool fiber
مرجع به فارسی
کالج نساجی دانشگاه دونگوا
مرجع به انگلیسی
Collage of Textiles- Donghua University
کشور        
چین

 

مطالعه بر روی عایق صوتی[۱] در مجموعه الیاف پشمی[۲]

[۱] Acoustic Insulation
[۲] Wool Fiber Assembly
۱- مقدمه
مواد و محصولات نساجی را می توان مجموعه هایی مرکب از الیاف  در نظر گرفت. مجموعه فیبر را می توان بصورت نوعی ماده متخلخل[۱] مورد بررسی قرار داد و ساختار متخلل ساختاری پیچده می باشد. خاصیت ممانعت از عبور امواج صوتی در مجموعه فیبر / الیاف بواسطه این ساختار متغیر دستخوش تغییر شده است. بنابراین در این مقاله تنها رابطه بین عایق صوتی و چگالی را برای مجموعه الیاف  مورد مطالعه قرار می دهیم.
[۱] Porous Medium

الیاف پشمی عایق صوتی

 

۲- آزمایش های علمی
در این جا دستگاهی جدید[۱] برای اندازه گیری میزان عایقکاری صوتی در مجموعه الیاف  نمایش داده می شود. قانون علمی اندازه گیری دستگاه[۲] فشرده نمودن الیاف  در یک سیلندر با یک پیستون می باشد. پیستون هم محور[۳] با سیلندر می باشد. قطر پیستون mm 30 و کمی کوچکتر از قطر سیلندر می باشد. با حرکت پیستون به سمت پایین چگالی مجموعه الیاف  تغییر می کند. یک دستگاه صوتی[۴] در بالای مجموعه و یک میکروفن در انتهای مجموعه نصب شده و توانایی دریافت امواج صوتی مختلف را در چگالی های مختلف مجموعه دارند. صداهای دریافت شده توسط میکروفن به کامپیوتر فرستاده شده اند. قالب کاری دستگاه در شکل ۱ نشان داده شده است.
[۱] New Apparatus
[۲] The Measure Principle of The Apparatus
[۳] Coaxial
[۴] Phonation Equipment
در ابتدا کامپیوتر به ترتیب اصوات Hz 125 ، Hz 250 ، Hz 500 ، Hz 1000 ، Hz 2000 و Hz 4000 را ایجاد می کند و سپس این اصوات از طریق دستگاه صوتی در بالای مجموعه به خارج فرستاده می شود. میکروفن در انتهای مجموعه اصوات را دریافت و سپس آن ها را وارد کامپیوتر می کند. نتایجی در مورد مجموعه الیاف پشمی وجود دارند.

الیاف پشمی عایق صوتی

 

۳- نتایج و بحث و بررسی
با مقایسه انتقال انرژی صوتی[۱] صدا در داخل مجموعه الیاف  با صدای اصلی به نتایج نشان داده شده در شکل های ۲ و ۳ می رسیم.
[۱] Transmission Acoustic Energy
در مجموعه الیاف پشمی ، انتقال اصوات در آن ها تنها برای اصواتی با فرکانس Hz 250 و Hz 500 به چگالی مجموعه حساس می باشد. با افزایش چگالی مجموعه ها انتقال انرژی صوتی به سرعت کاهش می یابد. در حالیکه برای اصوات با فرکانس های Hz 125 ، Hz 1000 ، Hz 2000 و Hz 4000  میرایی در انتقال انرژی صوتی[۱] همچنان شدید می باشد. هنگامیکه چگالی مجموعه فیبر هنوز کوچک است و بنابراین تنوع انتقال انرژی صوتی بسیار کوچک می باشد دراین هنگام چگالی های مجموعه به افزایش خود ادامه می دهند.
[۱] The Transmission Acoustic Energy Attenuation
برای هر چگالی مجموعه فیبر ، میرایی در انتقال انرژی صوتی با افزایش فرکانس بطور مداوم در نوسان می باشد. مجموعه الیاف  با چگالی بیشتر نوسان های کمتری دارند.

الیاف پشمی عایق صوتی

 

۴- نتیجه گیری
این منحنی ها نشان می دهند که روابطی غیرخطی بین انتقال انرژی صوتی و چگالی مجموعه ها  و نیز بین انتقال انرژی صوتی و فرکانس وجود دارند. برای این که مجموعه عایق بهتری در برابر صوت باشد از یک سو چگالی های مجموعه فیبر را باید مورد بررسی قرار داد. از سوی دیگر تحت شرایط یکسان چگالی مجموعه فیبر همه اصوات فرکانسی با درجه یکسان میرا نمی شوند. بنابراین برای عایقکاری صوتی ماده فیبر[۱] ، تنها چگالی مجموعه فیبر را باید برای فرکانسی در یک رنج معین انتخاب کنیم.
[۱] Sound-Proof Fiber Material

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.