مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش

مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش

مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۲
کد مقاله
CVL12
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش
نام انگلیسی
Fire Resistance of Concrete Homes
تعداد صفحه به فارسی
۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
خانه‌های بتونی، آتش
کلمات کلیدی به انگلیسی
Concrete homes, fire
مرجع به فارسی
کانکریت هوم ، الینویز، ایالات متحده
مرجع به انگلیسی
concretehomes, Skokie, Illinois
کشور
ایالات متحده
  
مقاوم سازی خانه‌های بتونی
از میان تمامی مصالح ساختمانی، بتون یکی از مقاوم‌ترین آنها در برابر گرما و آتش می‌باشد. خاصیت مقاوم بودن بتون در برابر آتش فواید مطمئن و سودمندی را برای خانه‌های ساخته شده با دیوارهای بتونی به همراه دارد. این مزایا همچنین به سازندگان و خریداران امکان می‌دهد که در ساخت پروژه‌های بعدی استفاده از دیوارهای بتونی را در نظر داشته باشند. دیوارهای بتونی دربرگیرنده مصالح بنائی، قالب‌های بتونی، عایق (ICFSAAC، قالب‌های موقت، وسایل پیش‌ساخته و ادوات پوششی می‌باشند.
 
دیوارهای بتونی در یک آتش‌سوزی چگونه عمل می‌کنند؟
تجربه‌ نشان می‌دهد که ساختمان‌های بتونی نسبت به ساختمان‌های ایجاد شده از مواد دیگر از لحاظ مقاومت در برابر آتش مناسب‌ترند. برخلاف چوب، بتون نمی‌سوزد و برخلاف فولاد، نرم و قابل انعطاف نیست. بتون از بین نمی‌رود مگر اینکه در معرض هزاران درجه فارنهایت قرار داده شود، حرارتی بسیار بیشتر از آنچه که در آتش‌سوزی خانگی عادی، وجود دارد.
این مسئله در آزمایشات «دیوار آتش» فایروال به اثبات رسیده است. در این آزمایشات، قالب‌های بتونی عایق ICFS  و دیوارهای بتونی برای مدت زمان ۴ ساعت در معرض شعله‌های متوالی گاز و حرارتی بالغ بر ۲۰۰۰ درجه فارنهایت قرار داده شدند. هیچیک از قالب‌های بتونی عایق ICFS  و دیوارهای بتونی، از لحاظ ساختاری فرو نریختند و دچار مشکل نشدند. در مقابل، دیوارهای چوبی نوعا ظرف یک ساعت یا کمتر سقوط کرده و فرو می‌ریزند. تمامی قالب‌های بتونی عایق ICFS  مورد آزمایش از نوع «صاف» یا     «توری یکدست» بودند و هیچ شکستگی چشمگیری در لایه بتونی به چشم نمی‌خورد. دیوارهای بتونی نیز دارای یک لایه بتونی یکدست و پیوسته بودند.

مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش

 

آیا بتن از گسترش آتش جلوگیری بعمل می‌آورد؟
اثبات شده است که دیوارهای بتونی در برابر عبور آتش که از یک سمت به سمت دیگر دیوار سرایت می‌کند مقاومتر می‌باشند. بخصوص در مناطقی که آتش‌سوزیهای جنگلی قادرند تا درون خانه‌ها گسترش یابند و یا مکان‌هایی که آتش می‌تواند از ساختمان‌های مجاور به خانه‌های دیگر منتقل شود، دیوارهای بتونی بسیار مورد توجه و مفید هستند.
آزمایشات «دیوار آتش» بار دیگر این قاعده را برای بتون و قالب‌های بتونی عایق به اثبات رساند. برخی آزمایشات بررسی کردند که چگونه یک دیوار، عبور حرارت و آتش موجود در یک طرف را به طرف دیگر کاهش می‌دهد. ICF (قالب‌های بتونی عایق) و دیوارهای بتونی مورد آزمایش، اجازه ندادند که شعله‌های آتش مستقیما از میانشان عبور کنند. آنها همچنین برای مدت ۴_۲ ساعت، اجازه عبور گرمای کافی برای شروع یک آتش‌سوزی در طرف سرد دیوار (طرفی که آتش وجود نداشت) را ندادند(دیوارهای بتونی ۵ اینچ یا ضخیم‌تر). در مقابل، شعله‌های آتش، همراه با گرمای آتش‌زا ظرف مدت یک ساعت یا کمتر از بین دیوارهای چوبی عبور نمودند.
 
 آیا فوم باعث تشدید سوخت آتش می‌شود؟
فوم استفاده شده در قالب‌های عایق بتونی ICFS  و سایر دیوارهای بتونی با استفاده از افزودنی‌های کند کننده شعله آتش ساخته می‌شوند. این مواد، فوم‌ها را از سوختن توسط خودشان محافظت می‌کنند. اگر شما کبریتی را نزدیک این ماده نگه ‌دارید، ذوب خواهد شد.
 
مقاومت خانه‌های بتونی در برابر آتش
البته، در آتش‌سوزی خانگی ممکن است فوم در معرض شعله‌های سایر مواد در حال سوختن قرار بگیرد (مثل سطح چوبی، پارچه‌ها و … ). آزمایش تونل استیز نشان می‌دهد که یک ماده تا چه اندازه می‌تواند آتش را از یک منبع خارجی دریافت دارد. در این آزمایش، تکنسین‌ها تونل را با ماده‌ای می‌پوشانند، و آتش را از یک سر آن هدایت می‌کنند، سپس بررسی می‌کنند که شعله آتش تا چه فاصله‌ای گسترش می‌یابد. در این آزمایش، آتشی که از فوم  ICF  متصاعد گردید، در حدود ۵/۱ آتش چوب می‌باشد.

مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش

 

آیا فوم قادر است پرتوهای زیانبار از خود متصاعد کند؟
تقریبا، هر ماده آلی مثل چوب و پلاستیک، هنگامیکه در معرض گرما یا آتش شدید قرار می‌گیرد پرتوهایی را از خود متصاعد می‌کند. موسسه تحقیقاتی جنوب غربی تعداد زیادی از مطالعات موجود در مورد پرتوهای آتش را مورد بررسی دوباره قرار داد و بدین ترتیب نتیجه‌گیری کرد که پرتوهای ناشی از فوم‌های پلاستیکی بیش‌تر از پرتوهای ناشی از  چوب، سمی و زیانبار نیستند.
برای ساختن خانه‌ای مقاوم در برابر آتش، چه اقدامات احتیاطی را می‌بایست انجام دهیم؟
مهم نیست که دیوارهای شما از چه چیزی ساخته شده‌اند، به هر حال اهمیت ندادن به آتش و به بازی گرفته آن کار عاقلانه‌ای نیست. ساختماها نیازمند پوشش دادن عایق‌بندی فوم بر روی سطح داخلی دیوارهای خارجی‌شان با ماده‌ای غیر آتش‌زا، مثل پوشش‌های گچی یا یک نوع پلاستیک ضخیم هستند. در مناطقی که مستعد آتش‌سوزیهای بیرونی هستند، عاقلانه است که فوم موجود بر روی سطح بیرونی قسمت خارجی دیوار را با ماده‌ای ضد حریق، بپوشانند. بهترین آنها نوعی سیمان انگلیسی، سیمان مخصوص گچ‌بری، دیوار فیبری _ سیمانی و مصالح بتونی می‌باشند.
البته هرچه شما بیشتر بتوانید خانه‌تان را به گونه‌ای طراحی کنید که حفاظت بیشتری در برابر آتش و مواد قابل اشتعال مثل چوب و پارچه و … داشته باشد، مسلما بیشتر و بهتر از این معضل در امان خواهید بود.

مقاوم سازی خانه‌های بتونی در برابر آتش

 

نکته آخر چیست؟
در یک آتش‌سوزی، دیوارهای بتونی از بسیاری جهات نسبت به دیوارهای چوبی مطمئن‌تر هستند. طراحی خانه‌های بعدی با دیوارهای بتونی، مقاومت در برابر آتش را به نحو موثرتری برایتان فراهم خواهد نمود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.