مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه  مدیریت – بازرگانی
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده مدیریت - بازرگانی - ایران ترجمه - irantarjomeh

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

شماره      
۹۲
کد مقاله
MNG92
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
مهارت های شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری در اعضای تیمهای دارای عملکرد بالا
نام انگلیسی
Personal Skills, Job Satisfaction, and Productivity in Members of High Performance Teams
تعداد صفحه به فارسی
۱۷
تعداد صفحه به انگلیسی
۶
کلمات کلیدی به فارسی
تیم های خود مدیریتی، رضایت شغلی، بهره وری و مهارت های فردی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Self-managed teams, job satisfaction, productivity and personal skills
مرجع به فارسی
تیم های خود مدیریتی، رضایت شغلی، بهره وری و مهارت های فردی
مرجع به انگلیسی
College Teaching Methods & Styles Journal
کشور
مکزیک

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

مهارت های شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری در اعضای تیمهای دارای عملکرد بالا
چکیده
هدف از این مطالعه مشخص نمودن توسعه مهارت های فردی  همراه با افزایش رضایت شغلی و بهره وری کارکنان، در نتیجه مشارکت آنها در تیم های دارای عملکرد بالا می‌باشد. ۱۳۹ نفر از اعضای تیم های خود مدیریتی در این مطالعه شرکت داشته‌اند که از این بین ۳۹ نفر عضو تیم های مدیریت اجرایی، ۱۹ نفر عضو تیم های میان کاربردی و ۶ نفر نیز از پروژه ۶- سیگما انتخاب شده و همگی آنها متعلق به شرکت صنعتی مارکوایلادورا در تی‌جوآنا مکزیک می‌باشند. این بررسی نشان دهنده آن است که ۱۰۰% اعضای تیمهای تولیدی و تیمهای مدیریت اجرایی نسبت به توسعه مهارت های فردی اقدام نموده و در عین حال رضایت خود یا بهره بری وابسته به امور شغلی را در نتیجه مشارکت در چنین تیم های خود مدیریتی ارتقا بخشیده اند. در اعضای تیم های چند کاربردی، این تغییرات در ۳/۹۴ درصد موارد محقق شده است و در تیم های ۶- سیگما میزان تحقق ۹۷% ثبت شده است. علاوه بر این تفاوت متمایزی بین نتایج ۴ گونه از تیمهای خود مدیریت شده در این بررسی محرز گردید. این مطالعه اطلاعات لازم را برای مدیران اجرایی ارشد فراهم آورده و اهمیت طراحی و اجرای برنامه های کاری برای تیم های خود مدیریتی را یادآور شده است. این مضامین نه تنها باعث ارتقای سطوح دستاوردهای کارکنان در زمینه رضایت شغلی بیشتر و بهره وری بالاتر شده است، بلکه به افراد اجازه می‌دهند تا بتوانند مهارت های فردی را نیز به خوبی توسعه دهند.
کلمات کلیدی:  تیم های خود مدیریتی، رضایت شغلی، بهره وری و مهارت های فردی

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

مقدمه
با توجه به مطلوبیت بهینه سازی منابع و حاصل آوردن رقابت پذیری داخلی و خارجی نیرومند، مضمون عملکرد بالا به عنوان یکی از الزامات قابل توجه در سازمانها مطرح شده است و بر این اساس ثبت نام کارکنان در تیم های خودمدیریتی به عنوان یکی از وظایف دارای اولویت مشخص گردیده است.
تیم های خود مدیریتی متشکل از تعداد اندکی از افرادی می‌باشند که از قدرت راهنمایی قابل توجهی برخوردارند. گروه های کاری طبیعی، استقلال قابل توجهی را برای آنها به ارمغان آورده و بر این اساس از آنها درخواست شده است تا با کنترل رفتار خود نتایج قابل توجهی را بدست آورند.
اعضای تیم های خودمدیریتی نسبت به برنامه‌ریزی فعالیتها، تصمیم گیریها، حل مشکلات و دیگر پارامترهای تاثیرگذار در زمینه مدیریت و اعمال مضامین نظارتی اقدام می‌کنند.
برای انجام این مطالعه، تیم های خودمدیریتی باید به صورت تیم هایی باشند که از عملکرد بالایی برخوردار باشند، به گونه ای که فردی به نام پارس (۲۰۰۶) این گونه اذعان داشته است که، “تیم های دارای عملکرد بالا، الزاماً از توان کاری بیشتری برخوردار نمی‌باشند و یا الزاماً از هوش بیشتری در مقایسه با دیگران برخوردار نخواهند بود، بلکه تفاوت اصلی قابلیت آنها در سازماندهی خود و در نتیجه حاصل آوردن نتایج قابل توجه و استثنایی می‌باشد که خود باعث تجمع قدرت آنها شده و بر این اساس باعث بوجود آوردن قدرت سازمان داخلی آنها می‌شود.”

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

روش
موضوعات
در بین جمعیت متغییری از ۲۰۸۷ نفر از کارکنان که در تیم های خود مدیریتی در زمان مطالعه مشغول کار بودند، یک جمعیت اختیاری به تعداد ۱۳۹ نفر از تیم های تولیدی، ۳۹ نفر از تیمهای مدیریت اجرایی، ۱۹ نفر از تیم های میان کاربردی و ۶ نفر از تیم های ۶- سیگما انتخاب گردیدند.
گروه داوطلبین تیم های تولیدی خود مدیریتی شامل ۸۷% زن، ۹% مرد و ۴% نیز بدون احراز جنسیت بودند. ۱۷% جزء فارغ التحصیلان مدارس ابتدایی، ۲۸% مدارس راهنمایی یا مدارس تجاری، ۲۸% دبیرستان، ۶% مطالعات کالج های تجاری، ۴% دانشجویان دانشگاهی و ۲% دارای درجه کارشناسی ارشد بودند و همچنین ۱۴% از آکادمیک بی‌بهره بودند.
در بین داوطلبین تیم های مدیریت کاربردی خود مدیریتی، ما دریافتیم که ۳۸% از زنان در این مطالعه شرکت داشته و تعداد مردان نیز ۵۹% بوده است و ۳% نیز بدون احراز هویت شرکت داشته اند. از این بین ۲% دارای مدرک ابتدایی، ۳% مدارس راهنمایی یا مدارس تجاری، ۸% دبیرستان، ۱۰% کالج های تجاری،۱۳% دانشجوی دانشگاهی، ۵۶% نیز با  مدارک دانشگاهی و ۸% نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند.
اعضای تیم های خودمدیریتی میان کاربردی متشکل از ۴۲% زن، ۵۸% مرد  می‌باشند. از این بین ۱۵% تحصیلات ابتدایی یا مدارس تجاری، ۱۱% دارای مدرک کالج تجاری، ۲۱% دانشجویان دانشگاهها و ۵۳% نیز دارای مدارک دانشگاهی می‌باشند.

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

ادوات
یک پرسشنامه سه گزینه ای که دارای ۳۵ قلم اطلاعاتی بر حسب مقیاس عملکرد می‌باشد انتخاب گردید.این پرسشنامه اجازه می‌دهد تا نسبت به سنجش سطح توسعه مهارت های شخصی نظیر موارد ذیل اقدام شود: قابلیت دستاورد، تحمل، تصمیم گیری، ارتباطات، رهبری و عزت نفس و همچنین افزایش رضایت شغلی و بهره بری کارکنان نیز در نتیجه مشارکت آنها در تیم های دارای عملکرد بالا  (خودمدیریتی) مورد کنکاش قرار گرفت.
رویه ها
ادوات نهایی در نهایت بر مبنای ۶۰ قلم اطلاعاتی اولیه مشخص شد که هدف از آن شناسایی مهارت های فردی در ارتباط با دستاوردها، تحمل، عزت نفس، تصمیم سازی، ارتباطات و رهبری وهمچنین رضایت و بهره وری کارکنان می‌باشد.
پرسشنامه اولیه به یک گروه متشکل از ۱۵ نفر از افراد قضاوت کننده، مدیران یا رهبران دپارتمانها و همچنین بخش های زیردست آنها که قابلیت انتخاب موارد را داشته اند واگذار گردید. افراد قضاوت کننده نسبت به آنالیز موارد اقدام نمودند و کاربرد پذیری مضامین مرتبط را مشخص نموده و نقطه نظراتی را در این زمینه ابراز داشتند.

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

نتایج
در نهایت این نکته مشخص گردید که ۱۰۰% از اعضای تیم های تولیدی و تیم های مدیریتی عملیاتی نسبت به توسعه برخی از مضامین مرتبط با مهارت ها یا افزایش رضایت شغلی و بهره وری در نتیجه مشارکت آنها در تیم خودمدیریتی اقدام نموده اند. در مورد اعضای تیم های میان کاربردی، این میزان ۳/۹۴% بوده است و برای اعضای تیم های ۶- سیگما این میزان ۹۷% مشخص گردید.
به طور کلی، مشارکت کنندگان این ۴ گروه در حقیقت دارای سطح پیشرفته ای از مضامین مهارت های فردی بوده و علاوه بر این معرف سطح بالایی از رضایت شغلی و بهره وری در نتیجه مشارکت  خود در تیم های خودمدیریتی می‌باشند.
شرکت کنندگانی که توسعه بیشتری را از نظر مهارت نشان دادند، اعضای تیم های ۶- سیگما بودند که به میزان ۴۶% حائز رتبه گردیدند. حداقل میزان توسعه برای تیم های میان کاربردی به میزان ۳۶% در مقایسه  با ۴۱% برای اعضای تیم های تولیدی و ۳۸% برای اعضای تیم های مدیریتی عملیاتی بوده است.
مهارت هایی که اعضا توسعه بیشتری را در آنها نشان داده اند در حقیقت جزء آن دسته از مهارت هایی به شمار می‌آید که کلیه اعضای تیم در آن مشارکت داشته اند و سعی دارند نسبت به حل مشکل مربوطه اقدام نمایند و چسبندگی لازم اعضای تیم در این مضامین حفظ گردیده است و علاوه بر این منافع کارکنان نیز به عنوان ایده های قابل توجه در شرکت و رشد آن حفظ شده است. در حالیکه موردی که حداقل میزان پیشرفت را نشان داده است باید قابلیت حاصل آوردن موفقیت را در آنچه که اجرا شده و تصمیمات مربوطه را اعمال دارد تا آنکه بتوان پروژه های جدید را در طول دوره حیات کاری خود بدست آورد.

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

مباحث و نتیجه گیری
در این مقاله ما بر روی اعتبار روال بررسی تأکید نمودیم، که خود باعث مشخص نمودن این حقیقت شده است که مشارکت کارکنان در تیم های خود مدیریتی باعث بروز توسعه مهارتهای فردی نظیر قابلیتهای دستاوردهای گوناگون، تحمل، تصمیم گیری، ارتباطات، رهبری و عزت نفس و همچنین افزایش در رضایت شغلی و بهره وری کارکنان شده است.
با توجه به عدم حضور بررسی های مشابه، نمی‌توان تمایز قابل توجهی را در زمینه یافته های این مطالعه بیان داشت. با این وجود، بر اساس پیشنهادات مگ کسکی و کایزن گروپ این موارد مورد تأیید قرار گرفته اند و بر این اساس آنها گزارش نمودند که عملکرد تیم های خود مدیریتی بازتاب دهنده ارتقای بوجود آمده در امر بهره وری، رضایت شغلی و رشد پرسنلی می‌باشد.
با وجود آنکه قابلیت تصمیم گیری در زمینه توسعه پروژه های جدید در طول حیات شخصی یکی از مواردی می‌باشد که حداقل توسعه را در بین شرکت کنندگان نشان می‌دهد، برحسب نکته نظرات سانچز، کالزادا وای آگولیرا (۲۰۰۴) آنها چنین اذعان می‌دارند که تیم های خود مدیریتی نه تنها باعث ارتقای عملکرد اجرایی می‌شوند، بلکه آنها باعث ارتقای عملکرد اشخاص نیز خواهند شد. بقیه مهارت های آنالیز شده نیز در ارتباط با زندگی فردی اشخاص خواهد بود.
کنیس کلاک و جان گوداسمیس خاطر نشان نمودند که تیم های موفق دارای مهارت های ذیل هستند: خود هدایتی، ارتباطات، رهبری، حل مشکلات و لذت از کار خود ، مشابه با مواردی که به وسیله افراد داوطلب در این مطالعه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
علاوه بر این یک مجاورت و دوستی در ارتباط با منطق فرناندز و وینتر (۲۰۰۳) دیده می‌شود که بر این اساس آنها اذعان نموده اند که برخی از ویژگی های موجود تیم های دارای عملکرد بالا عبارتند از: پشتیبانی و گوش سپاری به تفاوت ها، مقابله باز و ارتباطات در زمینه رخدادها و موارد مختلف، رهبری، تصمیم گیری، ایمنی، راهکارها و ارتباطات تأثیر گذار که این موارد نیز همانگونه است که در ارتباط با مضامین مشخص شده در این مطالعه به وسیله شرکت کنندگان بوجود آمده است.
ذکر این نکته قابل توجه می‌باشد که مهارت هایی که تیم ها حداقل میزان توسعه را در آنها داشته‌اند بیشتر در ارتباط با زندگی فردی مشارکت کنندگان بوده است، در حالیکه پارامترهایی که دارای بیشترین مقدار توسعه می‌باشد در ارتباط با تجمع کارکنان به صورت تیمی‌خواهد بود همانند حل مشکلات و ایده هایی که در ارتباط با ارتقای یک شرکت بیان می‌شود، که معرف میزان دلبستگی و تعهد مشارکت کنندگان به شرکتی است که برای آن کار می‌کنند، که این تعهد بیش از تعهد به خود خواهد بود. این امر را می‌توان به خوبی در ارتباط با این حقیقت دانست که آنها جزئی از یک تیم دارای عملکرد بالا به شمار می‌آیند.
اهداف این مطالعه اطلاعاتی را جهت تجار، روسای شرکت ها و دانشکده ها فراهم آورده است که در ارتباط با اهمیت جامعیت خود مدیریتی تیم های دارای عملکرد بالا می‌باشد تا آنکه بتوان نسبت به توسعه سازمانی و همچنین توسعه فردی و پرسنلی اقدام نمود. این بررسیها همچنین به مدیران ارشد اجرایی اجازه می‌دهند تا این نکته را تصدیق کنند که آیا تکنیک ها و فرآیندهای کاری را باید برای رضایت شغلی و رشد بهره وری ارتقا داد یا خیر و آیا باید نسبت به انجام بررسی های بیشتر و کاربردهای مربوطه و توسعه مهارت های پرسنلی در تیم های دارای کارکرد بالاتر در مضمون سازمانی اقدام نمود یا خیر.

مهارت شخصی، رضایت شغلی و بهره‌وری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.