مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

میزان‌ الرطوبه های کوره خشک کن

میزان‌ الرطوبه های کوره خشک کن

میزان‌ الرطوبه های کوره خشک کن – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه صنایع چوب
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 25000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده صنایع چوب - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۳
کد مقاله
WOD13
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
میزان‌ الرطوبه های کوره خشک کن
نام انگلیسی
Hygrometers of Kiln Dry
تعداد صفحه به فارسی
۸
تعداد صفحه به انگلیسی
۷
کلمات کلیدی به فارسی
میزان‌ الرطوبه ، کوره خشک کن
کلمات کلیدی به انگلیسی
Hygrometers,  Kiln Dry
مرجع به فارسی
دپارتمان کشاورزی ایالات متحده
دانشگاه ویسکانسین
مرجع به انگلیسی
United States Department of Agriculture
University of Wisconsin
کشور
ایالات متحده

 

میزان‌ الرطوبه های کوره خشک کن

میزان‌الرطوبه /  نم‌سنج های کوره خشک کن
میزان‌الرطوبه‌ها ادوات سنجش گردش هوای خشک و مرطوب می‌باشند. این ادوات طیف گوناگونی از نم‌سنجهای چرخان دستی (شکل ۱) تا دماسنجهای هوای خشک و تر (شکل ۲) را شامل می‌شوند. ادواتی که بطور مستقیم قابلیت خواندن رطوبت نسبی را داشته باشد نیز بعنوان میزان‌الرطوبه در نظر گرفته می‌شوند.
میزان‌الرطوبه‌هایی که مشابه شکل ۳ هستند در برخی از مواقع برای کنترل دمای کوره مورد استفاده قرار می‌گیرند. چنین میزان‌الرطوبه‌هایی ممکن است از دماسنجهای مدرج و یا نوع دیگر کالیبره شده بهمراه نوارهای فلزی استفاده کنند. با استفاده از اطلاعات فراهم شده از این طریق که در ضمیمه فصل یک گنجانده شده میزان رطوبت متوازن و مقادیر نسبی رطوبت را می‌توان تعیین نمود. رطوبت سنج چرخان برای تست موضعی دمای خشک و مرطوب در کوره خشک‌کنی و مناطق ذخیره الوار می‌تواند مفید باشد (از این طریق رطوبت نسبی و میزان رطوبت بصورت الکتریکی بدست می‌آید). دستگاههای نگاشت دما و رطوبت (هایگروترموگراف) ادواتی هستند که به منظور اندازه‌گیری و ثبت دما و رطوبت نسبی از آنها استفاده می‌شود. آنها بعنوان ابزارهایی مفید جهت ثبت مداوم دما بصورت اطلاعات نوشتاری در محل ذخیره الوار و یا مناطقی که دما از ۱۲۰ درجه فارنهایت تجاوز نکند بکار می‌آیند (شکل ۴).

میزان‌ الرطوبه های کوره خشک کن

 

ادوات تعیین حرکت هوا
 از آنجائیکه مسیر و سرعت جریان هوا در عملیات کوره خشک‌کنی مهم می‌باشد، ادوات تعیین این فاکتورها الزامی هستند. نرخ جریان هوا را می‌توان بوسیله بادسنج اندازه‌گیری نمود. همچنین برای استنباط مسیر جریان هوا می‌توان از این اندازه‌گیری استفاده کرد.
بادسنجها ادواتی هستند که برای اندازه‌گیری سرعت و نیروی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. چندین نوع از باد‌سنجها که بنام هواسنج نیز خوانده می‌شوند را می‌توان برای تعیین سرعت هوا در کوره خشک کنی مورد استفاده قرار داد. یکی از انواع شایع این ادوات بنام مفتول- داغ  یا بادسنج گرمایی خوانده می‌شود (شکل ۵). مفتول قرار گرفته در این دستگاه به هنگام کار بوسیله نیروی الکتریسیته باطری داخل دستگاه داغ می‌گردد. میزان خنک سازی مفتول گرم متناسب با سرعت وزش هوایی است که به مفتول می‌خورد و از کنار آن عبور می نماید. این سرعت بطور مستقیم بر روی نمایشگر شاخص سیستم که بر اساس فوت بر دقیقه کالیبره شده است نشان داده می‌شود.
در نوع شایع دیگری از بادسنجها، هوا بوسیله یک پورت یا دریچه وارد دستگاه شده و سرعت آن بطور مستقیم بر حسب فوت بر دقیقه بر روی صفحه مدرج ثبت می‌گردد. این نوع که بنام بادسنج انکساری معروفیت دارد در شکل ۶ نشان داده شده است.
از دیگر انواع هواسنج که در برخی از مواقع در کوره خشک‌کنی مورد استفاده قرار می‌گیرد هواسنج بادنمای چرخشی می‌باشد. سنسور این دستگاه یک فن دیسکی بوده که بر روی یاطاقانهای محوری قرار گرفته و دارای یک شمارشگر چرخشی است. سرعت وزش هوا بطور مستقیم بر حسب فوت در دقیقه بر روی صفحه مدرج آن و یا در برخی از انواع بر روی نمایشگر دیجیتالی مشخص می‌شود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.