مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نمایشگر گسیل میدانی نانو لوله کربنی

نمایشگر گسیل میدانی نانو لوله کربنی

نمایشگر گسیل میدانی نانو لوله کربنی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق – الکترونیک

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده آماده گروه برق - الکترونیک - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۹۹
کد مقاله
ELC99
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نمایشگر گسیل میدانی نانو لوله کربنی
نام انگلیسی
CARBON NANOTUBE FIELD-EMISSION-DISPLAY
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۵
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
مرجع به فارسی
چکیده
مرجع به انگلیسی
کشور
ژاپن

 

 نمایشگر گسیل میدانی  نانو لوله کربنی
در سال ۱۹۹۸، ما به طور موفقیت آمیزی اقدام به تولید اولین ابزار تجربی با استفاده از ساطع کننده نانو لوله کربنی (CNT) نمودیم. بعلاوه ابزاره های حقیقی نیز در این عرصه با موفقیت در ابتدا تحت عناوین اجزای- نور دهنده و پانل های – مسطح با استفاده از کاتدهای نانو لوله صفحه – چاپی تولید شدند. اولین صفحات نمایشگر گسیل میدانی ( FEDها) با توجه به رویکرد صنعتی از قابلیت هایی چون گسیل الکترون ثابت، درخشندگی مکفی و طول عمر دراز در خصوص ساطع کننده ها برخوردار بودند. نتایج مرتبط موکد آن هستند که ماده نانو مقیاس CNT قابلیت گسیل میدانی جهت بکارگیری در ابزاره های نمایشی را خواهد داشت. پارامترهایی چون نسبت تصویری بالا و شعاع اندک شکستگی در نواحی فوقانی، همراه با ثبات بالای شیمیایی و استحکام بالای مکانیکی CNT ها، را می توان جزء موارد قابل توجه و مفید جهت استفاده در ساطع کننده های میدانی به شمار آورد. برای بکارگیری در پانل های رنگی با درخشندگی بالا، ما در ابتدا سعی در ساخت پانل سازه لامپ سه قطبی نمودیم که قابلیت آدرس دهی مختصات x-y با توجه به درخشندگی بالا در پنل های FED در سال ۱۹۹۸ را دارا باشد. پانل نشان داده شده معرف یک حالت خوانایی متناسب و درخشندگی ممتاز می باشد. روش چاپ – اسکرین برای ساخت یک کاتد با سطح مقطع بزرگ مناسب بوده است، اما ما مشخص نمودیم که چنین موردی جهت ساخت یک ساطع کننده یکنواخت مناسب نمی باشد. برای نمایشگرهای تصویری، یک صدور یکنواخت تر در ولتاژ کاربردی ضعیف تر مورد نیاز خواهد بود.

نمایشگر گسیل میدانی نانو لوله کربنی

 

به عنوان اولین آزمایش جهت ساخت یک کاتد CNT یکپارچه با استفاده از فناوری CVD، ما اقدام به مهیا سازی یک لایه CNT همراستا بر روی یک زیر لایه فلزی با استفاده CVD ارتقا یافته پلاسما نمودیم. با وجود آنکه CNT های مهیا شده دارای همراستایی عمودی بودند، چگالی گسیل- الکترون و یکپارچگی بصورت موفقیت آمیز حاصل نشد. چنین موردی احتمالا به واسطه تراکم غیر یکنواخت میدان الکتریکی بر فراز CNT های واحد بوده است. یک میدان الکتریکی یکنواخت تر بر روی سطح کاتد به هنگامی شکل گرفت که سطح لایه CNT صاف بوده و اطراف لبه های الکترود گرد گزارش شده و بعلاوه به هنگامی که مقاومت ویژه سطح به صورت یکپارچه حاصل شده باشد. ما در خصوص حاصل آوردن مورفولوژی سطح متناسب برای ساطع کننده های میدانی CNT با استفاده از CVD حرارتی جدیدا توسعه یافته موفق بوده ایم. CNT ها بر روی قالب های فلزی- الکترودی با استفاده از یک روش جدید رشد نموده و بر این مبنا یک ساختار شبکه مانند را شکل دادند و نقاط راس CNT ها نیز در امتداد یک ساختار شبکه مانند دارای مش کوچک مشخص شدند. توزیع فضایی گسیل الکترون از ساطع کننده CNT جدید نیز به صورت نسبتا یکنواخت حاصل آمد که خود موکد آن می باشد که یک میدان الکتریکی یکپارچه بر فراز الکترود CNT تشکیل می شود. این فناوری همچنین قابلیت کاربرد در یک سطح بزرگ / مساحت بزرگ تا ۴۰ اینچ، با آرایش یافتگی قالب های فلزی زیاد بر روی یک زیر بستر شیشه ای، را خواهد داشت (شکل ۱).
لایه CNT نیز با استفاده از ابزار CVD– حرارتی، بر روی یک صفحه الگو دار یا مدرج آلیاژ- ۴۲۶، فراهم شد. عامل فعل و انفعال فلزی مورد نیاز جهت رشد CNT نیز در این آلیاژ شامل گردیده است. این آلیاژ دارای یک ویژگی حرارتی خاص می باشد، یعنی آنکه ضریب انبساط حرارتی آن منطبق با ضریب حرارتی شیشه ای است که می توان از آن به عنوان یک ماده مرتبط با لوله های خلا استفاده نمود.
CNT-FED با توجه به حصول درخشندگی بالا و مصرف اندک نیرو در زمینه استفاده بعنوان نمایشگر، با اندازه صفحه بزرگ، با ارزش می باشد.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.