مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

نگاهی بر سازه های بادی

نگاهی بر سازه های بادی

نگاهی بر سازه های بادی – ایران ترجمه – Irantarjomeh

مقالات ترجمه شده آماده گروه راه – ساختمان، معماری، عمران
مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده راه و ساختمان، معماری، عمران، ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۹
کد مقاله
CVL19
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
نگاهی بر سازه های بادی
نام انگلیسی
Pneumatic Structure Overview
تعداد صفحه به فارسی
۶
تعداد صفحه به انگلیسی
۴
کلمات کلیدی به فارسی
سازه‌های بادی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Pneumatic Structure
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور
  
نگاهی بر سازه‌های بادی
 مقدمه
رد انواع مختلف تکنیکهای ساخت و ساز را می‌توان در عهد مصر باستان در حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد دنبال نمود. از آن زمان به بعد، تکنیکهای ساخت و ساز و مواد مربوطه توسعه یافته و در نهایت هم اکنون به مواد و تکنیکهایی تبدیل شده‌اند که ما امروزه از آنها استفاده می‌کنیم. با توجه به هزینه‌های بالای ساخت و ساز در دنیای امروز می‌توان از تکنیکهای ساختمانی مختلفی بهره جست. یکی از روشهای مشهور جهت پایین نگه داشن هزینه‌های ساختمانی استفاده از هوا بجای بتن و فولاد جهت نگهداری سقف در جای خود می‌باشد. تکنیک اصلی چنین پدیده‌ای بنام «ساخت و ساز بادی» معروفیت دارد. به هنگامی که بحث استحکام سازه پیش می‌آید، هوا در مقایسه با غالب مواد دیگر ارزانتر می‌باشد. هوا قابلیت پشتیبانی پوششی از یک ساخته یا ماده پلاستیکی را خواهد داشت که در برابر عناصر مقاومت می‌کند.
یک دانشمند فرانسوی در قرن ۱۷ اصل ارسال نیرو از طریق یک سیال را ارتقا داد. در ساخت و سازهای بادی، هوا بعنوان سیالی مد نظر می‌باشد که به هنگامی که در یک ناحیه محدود تحت فشار قرار می‌گیرد، بصورت فوری قابلیت وارد ساختن فشار در نقطه تماس را خواهد داشت. این اصل تحت عنوان قانون پاسکال خوانده شده است. فشار هوا در سطح دریا به میزان ۷/۱۴ پوند در اینچ مربع است. به منظور پر کردن هر گونه سازه‌ای با باد، لازم است تا از فشار هوای بیشتر داخلی، در مقایسه با فشار خارجی ۷/۱۴ پوند در اینچ، بهره گرفته شود. به هنگامی که تایری را با فشاری بیش از ۲۰ پوند پر می‌کنیم، در حقیقت فشار داخلی را به میزان ۷/۳۴ در مقایسه با فشار خارجی ۷/۱۴ پوند افزایش می‌دهیم. تفاوت فشار اجازه می‌دهد تا یک سازه (بطور مثال تایر مورد اشاره) بتواند شکل خود را بدست آورد.
امروزه از ادواتی که بوسیله باد پر می‌شوند استفاده زیادی می‌کنیم. سازه‌های بزرگ را می‌توان بوسیله باد تقویت نمود. اولین ساختمانهای بادی همانند بالون بودند. یک غشا (لایه نازکی از یک ماده) از طریق کاربرد یک فن باد می‌گردد. لبه‌های چنین غشایی به زمین متصل شده است و از یک دریچه هوابند به منظور ورود و خروج از ساختمان، بدون آنکه اجازه دهیم تا هوا از ساختمان بیرون رود، استفاده می‌شود. به منظور تشکیل چنین دریچه‌های هوایی از دربهای چرخشی کاملا کیپ و اتاقهای کوچک (راهروها) همراه با ورودی‌ها و خروجیهای مجزا استفاده شده است. چنین ساختمانی بواسطه تفاوت بین فشار هوا داخل و خارج ساختمان در سطح بالایی قرار می‌گیرد.
 
کاربرد فشار هوا در امر ساخت و ساز دارای چندین مزیت در مقایسه با ساختمانهای متعارف می‌باشد. آنها سبک‌تر بوده و همچنین از قابلیت استفاده مجدد بهره‌مند می‌باشند و علاوه بر این می‌توان آنها را بسرعت نصب و پیاده نمود. یکی از معایب  این سیستم بروز نشتی یا منفذ می‌باشدکه باید بسرعت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.
سقفهای مستقر بر روی استادیومها از جمله معروف‌ترین کاربردهای سازه‌های بادی می‌باشد. برخی از بزرگترین استادیومهای جهان دارای سقفهای بادی می‌باشند، همانند لوئیزیانا سوپر‌دوم در نیواورلئان، پونتیاک سیلوردوم در میشیگان و هوبرت اچ هامفری مترودوم در مینسوتا. مترودوم بزرگترین استادیوم چند منظوره بادی در جهان می‌باشد. یک رابط هواناپذیر بین دیوارها و سقف استادیوم ساخته شده است. کابلهای فولادی نیز، بواسطه دهنه وسیع سازه، پشتیبانی بیشتری را برای این سیستم بوجود می‌آورند. با وجود آنکه تعمیرات گاه و بیگاه برای این سیستم لازم است، سقف از قدرت کافی در برابر بارش برف سنگینی که هر ساله می‌بارد برخوردار است.
یکی از اهداف این بررسی طراحی و ساخت یک سازه بادی مدل می‌باشد. کل سازه می‌تواند بادی باشد و یا آنکه مدلی طراحی شود که از سقف بادی بهره‌مند باشد.
 

نگاهی بر سازه های بادی

 

ابزارآلات / مواد
  • ورق پلاستیکی (کیسه زباله/ کیسه خشک شویی)
  • چاقو
  • مقوا
  • نوارپیچی
  • فن/ جارو برقی/ مو خشک کن
  • قیچی
 
مشکل
گروهی از محققین در ناحیه فونیکس به ساخت تاسیسات ورزشی چند منظوره علاقه نشان دادند که ظرفیت تیم فوتبال کاردینال و تیم بیس‌بال دایموندبک داشته باشد. بر این اساس، آنها نسبت به طراحی و ساخت یک سازه بادی مدل که بتواند نیازهای آنها را پاسخ دهد اقدام نمودند.
 

نگاهی بر سازه های بادی

 

ملاحضات
  • سازه‌های بادی بوسیله باد پر می‌شود. بر این اساس، ساخت سازه‌هایی که بتوان آنها را از باد پر نمود مشکل‌تر می‌باشد، چرا که غشا یا لایه (پلاستیکی) می‌بایست در داخل سازه قرار گرفته و از هوا پر شود. در عین حال، سازه‌های بادی را می‌توان با آسانی بیشتری تولید کرد، چرا که دیوارهای سازه با مواد دیگری بوجود آمده و لایه پلاستیکی نیر بوجود آورنده سقف می‌باشد.
  • ورقهای پلاستیکی ساخته شده از ضایعات یا آشغال و یا کیسه‌های خشک شویی احتمال بعنوان آسان‌ترین و ارزانترین مواد برای ساخت سازه‌های بادی مد نظر می‌باشند. مواد نایلونی یا پلی‌استر در صورت وجود می‌توانند کارایی خوبی داشته باشند.
  • ورقهای پلاستیکی را می‌توان با استفاده از تکنیکهای مختلف بصورت محکمی پوشاند،‌ نظیر پوشش‌دهی گرمایی، ته دوزی، یا تازدگی و بست زنی یا رزه. استفاده از چسب یا نوارپیچی می‌تواند کاملا کارساز باشد و درزگیری مناسبی را برای اتصالات ارائه خواهد نمود. ممکن است لازم باشد تا مواد دیگر را بهم دوخت.
  • سازه‌های بادی می‌توانند اشکال مختلفی را بخود گیرند. آسان‌ترین طراحی بر مبنای اشکال هندسی می‌باشد.
  • از این امر متعجب خواهید شد که فشار هوای بوجود آمده بوسیله خشک کن مو یا فن به چه میزان می‌توان قوی باشد. ورش پیوسته جریان هوا در یک لایه درزگیری شده می‌تواند سبب ایجاد درزها و در نهایت انفجار شود. بر این اساس، اطمینان یابید که سازه شما بیش از خد معمول باد نشود.
  • ممکن است خواسته باشید وجود دربهای دوبل یا دربهای مدور را جهت بوجود آوردن دریچه هوابند و جلوگیری از به هدر رفتن فشار هوا مد نظر قرار دهید.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.