مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

چرخه عمر HIV

چرخه عمر HIV

چرخه عمر HIV  – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه پزشکی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده پزشکی - ایران ترجمه - Irantarjomeh
شماره
۱۲
کد مقاله
MDSN12
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
چرخه عمر HIV
نام انگلیسی
The HIV Life Cycle
تعداد صفحه به فارسی
۹
تعداد صفحه به انگلیسی
۸
کلمات کلیدی به فارسی
کلمات کلیدی به انگلیسی
HIV
مرجع به فارسی
تحقیقات پزشکی
مرجع به انگلیسی
کشور
 سیکل حیات HIV
مقدمه
برای آنکه ویروسها تکثیر یابند می بایست سلول را آلوده نمایند. ویروسها از نظر تکنیکی زنده نیستند. آنها مانند عقلی هستند که بدن ندارند. برای ساخت یک ویروس جدید آنها باید سلولی را بربایند، و از آن جهت ساخت ویروسهای جدید استفاده کنند. این عمل درست مانند بدن شما می‌باشد که بطور مداوم سلول پوست جدید یا سلول خون جدید می‌سازد. هر سلول معمولا برای زنده ماندن و تکثیر می‌بایست پروتئین جدید بسازد. ویروسها DNA  خود را در DNA سلول مخفی می‌کنند و پس از آن، به هنگامی که سلول سعی می‌کند پروتئین جدید بسازد به همراه آن و بطور تصادفی ویروسهای جدید را نیز تولید می‌نماید . HIV غالبا سلولهای سیستم ایمنی بدن را آلوده می‌سازد.
 

چرخه عمر HIV

 

آلودگی
 انواع مختلف سلولها بر روی سطح خود دارای پروتئین هستند و بنام گیرنده‌های CD4 شناخته می‌شوند. HIV سلولهایی را که گیرنده CD4 سطحی دارند را جستجو می نماید، چرا که اینگونه پروتئین خاص ویروس را قادر می‌سازد تا خود را به سلول بچسباند. با وجود آنکه HIV سلولهای گوناگونی را آلوده می‌کند هدف اصلی آن لیمفوسیت T4-(همچنین بنام سلول کمک کننده T- خوانده  می‌شود) می‌باشد. این سلول نوعی از سلول سفید خون بوده که گیرنده‌های زیاد CD4 دارد. سلول T4 مسئول هشدار دهی به سیستم ایمنی به هنگام حمله مهاجمین به این سیستم می‌باشد.
تکثیر 
به هنگامی که HIV  به سلول متصل شده HIV DNA  خود را در DNA  سلول مخفی می‌سازد:‌ این عمل سلول را به یک کارخانه تولید کننده HIV  تبدیل می‌نماید.
 
سیکل حیات HIV
مرحله یک :‌ مشخصات پیوندی
یک ویروس شامل یک پوشش خارجی پروتئین، چربی و ماده قندی می‌باشد که اطراف آنرا یکسری از ژنها قرار گرفته است. در مورد HIV اطلاعات ژنتیکی بجای DNA بوسیله RNA  و آنزیمهای خاص منتقل می‌گردد.
HIV دارای پروتئینهایی می‌باشد که بشدت جذب گیرنده سطح CD4+ بر روی قسمت خارجی سلول T4 می شود . به هنگامی که HIV به گیرنده سطح CD4+ می چسبد، باعث فعال شدن پروتئینهای دیگر در سطح سلول می شود و در نتیجه سبب انتشار HIV به بیرون سلول می‌گردد.
این مرحله را می‌توان توسطه بازدارنده‌های مربوطه بلوکه نمود.
سیکل حیات HIV
مرحله دو :‌ نسخه‌برداری معکوس
ژنهای HIV در دو رشته RNA منتقل می‌شوند. این در حالی است که مواد ژنتیک سلولهای انسان در DNA یافت  می‌شود. برای آنکه ویروس سلول را آلوده کند،‌ فرآیندی که بنام ”نسخه‌برداری معکوس“ نامیده می‌شود باعث ساخت کپی DNA ویروس RNA می‌گردد.
پس از مراحل پیوند،‌ ویروس وارانه (داخل ویروس که در بردارنده RNA و آنزیمهای مهم است) در سلول میزبان منتشر می‌گردد.
آنزیم ویروسی که بنام نسخه‌بردار معکوس خوانده می شود باعث ساخت کپی DNA ویروس RNA می‌گردد. این DNA جدید بنام ”DNA ویروسی“ خوانده می‌شود.
نسخه ‌برداری معکوس را می توان توسط بازدارنده‌های نسخه‌برداری معکوس نوکلئوساید(NRTls ) و بازدارنده‌های معکوس نسخه‌برداری معکوس غیر نوکلئوساید(NNRTls ) بلوکه نمود .

چرخه عمر HIV

 

سیکل حیات HIV
مرحله سه : تکامل
پس از آن HIV DNA  به داخل هسته سلول نفوذ می‌کند، یعنی جایی که DNA  سلولی نگهداری می‌شود. بعد، آنزیم ویروسی دیگری که بنام ”مکمل“ خوانده می‌شود DNA ویروسی را در سلول DNA مخفی می‌سازد. پس از آن به هنگامی که سلول تلاش می کند تا پروتئنهای جدید بسازد، می تواند بطور اتفاقی HIVهای جدید تولید کند.
مرحله تکامل را می‌توان بوسیله بازدارنده‌های مکمل که کلاس جدیدی از داروها هستند که هنوز در مراحل اولیه تحقیقات می‌باشند، بلوکه کرد.
مرحله چهار :‌ نسخه‌برداری
به هنگامی که مواد ژنتیک HIV داخل هسته‌های سلول قرار گرفت، به سلول دستور می دهد تا HIV جدید بسازد.
رشته‌های DNA ویروسی در هسته‌ها جدا گشته و آنزیمهای مخصوص باعث ساخت رشته مکمل ماده ژنتیکی بنام پیام بر RNA یا m RNA می‌گردند(که دستورالعمل‌های ساخت HIV جدید است) .
نسخه‌برداری را می‌توان بوسیله بازدارنده‌های ضد حس و ضد ویروس یا بازدارنده‌های نسخه‌برداری (Tls ) بلوکه کرد. کلاس جدیدی از داروها که در مراحل اولیه تحقیقات می‌باشد.
مرحله پنج : انتقال
m RNA دستورالعملهای ساخت پروتئینهای ویروسی جدید را به همراه دارد و این ویروسها در داخل هسته‌ها مانند کارگاهی در هر سلول ساخته می‌شوند. هر بخش m RNA مترادف بلوک ساخت پروتئین برای ساخت بخشی از HIV  می‌باشد.
به هنگامی که هر رشته از m RNA تکمیل می‌گردد، رشته مترادف پروتئین آن ساخته می‌شود. این فرآیند ادامه یافته تا آنکه رشته m RNA به یک پروتئین ویروسی جدید تبدیل گردد. این پروتئین ویروسی برای ساخت ویروس جدید بکار می‌آید.
 

چرخه عمر HIV

 

مرحله شش : ترکیب ویروس
نهایتا، ویروس جدید ترکیب می‌گردد. رشته‌های بلند پروتئین بوسیله آنزیمهای ویروسی که بنام پروتئاز خوانده می‌شوند بریده شده و به پروتئینهای کوچکتری تبدیل می‌گردند. این پروتئینها عملکردهای مختلفی می‌توانند داشته باشند. برخی از آنها عناصر ساختاری HIV جدید را تشکیل داده،‌ در حالیکه برخی دیگر آنزیمهایی نظیر نسخه‌برداری معکوس را بوجود می‌آورند.
به هنگامی که ذرات رقیب ترکیب شدند، آنها از سلول میزبان استفاده نموده و ویروس جدیدی می‌سازند. این ویروس سپس قابلیت آلوده ساختن سلولهای جدید را دارا می‌باشد. هر یک از سلولهای آلوده می‌توانند ویروسهای جدید زیادی را تولید کنند.
ترکیب ویروس را می‌توان توسط بازدارنده‌های پروتئاز بلوکه نمود.
Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.