مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

چگونگی مدیریت آفات – مدیریت و شناسایی آفت: زنبور پرازیتویید

چگونگی مدیریت آفات – مدیریت و شناسایی آفت: زنبور پرازیتویید

چگونگی مدیریت آفات – مدیریت و شناسایی آفت: زنبور پرازیتویید – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه حشره شناسی

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 15000 تومان (ایران ترجمه - irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده حشره شناسی - ایران ترجمه - irantarjomeh
شماره
۱۱
کد مقاله
Entom11
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
چگونگی مدیریت آفات – مدیریت و شناسایی آفت: زنبور پرازیتویید
نام انگلیسی
How to Manage Pests: Pest Management and Identification: Encarsia formosa
تعداد صفحه به فارسی
۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۲
کلمات کلیدی به فارسی
زنبور پرازیتویید
کلمات کلیدی به انگلیسی
Encarsia formosa
مرجع به فارسی
مرجع به انگلیسی
کشور

 

 چگونگی مدیریت آفات
مدیریت و شناسایی آفت
 Encarsia Formosa
نام علمی: Encarsia Formosa
 
 
                  Arthropoda شاخه:
                            Insecta  رده:
                Hymenoptera راسته:
                    Aphelinidaeخانواده:
 
 
میزبان‌های اصلی: پارازیت بسیاری از گونه‌های مگس سفید ( سفید بالک) گلخانه‌ای، مگس سفید( سفید بالک)  برگ نقره‌ای. مورد استفاده در کنترل مگس سفید گلخانه‌ای در گلخانه‌ها برای گیاهان گلده و قلمه‌ای، توت فرنگی و گوجه.
دسترسی تجارتی: بله
 

چگونگی مدیریت آفات – مدیریت و شناسایی آفت: زنبور پرازیتویید

 

توصیف  چرخه زندگی
Encarsia Formosa ، یک زنبور پارازیت داخلی، مهمترین پارازیت مگس سفید گلخانه‌ای است. ماده بالغ Encarsia Formosa ، زنبورهای ریز (کمتر از mm 1 طول) با سری به رنگ قهوه‌ای تیره تا سیاه و سینه و بدنی به رنگ زرد روشن هستند. نرها به رنگ تیره اما کمیاب می‌باشند. ماده‌های بالغ همه مراحل قبل از بلوغ را روی میزبان به تغذیه می‌پردازند. آنها به وسیله تخمریز خود، بدن میزبان را سوراخ کرده و از خون تراوش شده استفاده می‌کنند. تخم‌ها در مراحل سنین سوم و چهارم مگس سفید گذاشته می‌شوند و لاروهایی بیرون می‌آیند که از شفیره مگس سفید تغذیه کرده و پیش از آنکه میزبان را از بین ببرند، سه مرحله لاروی را طی می‌کنند. شفیره‌های مگس سفید گلخانه‌ای تقریباً یک هفته بعد از آلوده شدن به پارازیت قهوه ای تیره یا سیاه شده و پوستشان محفظه شفیرگی برای پارازیت شدن می‌شود. مگس سفید برگ نقره‌ای آلوده شده از طریق E. Formosa به صورت رنگ روشن‌تری هستند و سیاه نمی‌شوند. مانند بسیاری از پارازیتهای مگس سفید، E. Formosa یک سوراخ مدور و مدفوع سیاهی در بقایای میزبان به جای می‌گذارد. برعکس، مگس سفید بیرون آمده، سوارخ زبر یا T شکلی در پوست شفیرگی شفاف یا سفید رنگ خود بر جای می‌گذارند.  
Formosa برای کنترل مگس سفید در گلخانه‌ها بر روی گوجه، توت فرنگی، گیاهان گلده و قلمه‌ها استفاده می‌شود. کنترل بیولوژیکی مگس سفید گلخانه‌ای می‌تواند در نواحی محصور، از طریق تولید تعداد کافی E. Formosa قابل دسترس از نظر تجاری عرضه ‌شود. برنامه‌های آزادسازی E. Formosa زمانی موثرتر است که جمعیت اولیه مگس‌های سفید کاملا کم باشد (تنها تعداد کمی مگس سفید در هر گیاه) و حشره‌کش‌هایی با ماندگاری طولانی، در مرحله پیشرفت آزادسازی پارازیت به کار گرفته نشده باشد. برای آنکه کنترل بیولوژیکی موفق باشد، از حشره‌کش‌های انتخابی با پایداری کمتر باید استفاده کرد و همچنین مورچه‌هایی که باعث مختل نمودن عمل تخم‌گذاری E. Formosa می‌شوند را تحت کنترل در آورد.

 

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.