مقالات ترجمه شده دانشگاهی ایران

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای – ایران ترجمه – Irantarjomeh

 

مقالات ترجمه شده آماده گروه آموزش

مقالات ترجمه شده آماده کل گروه های دانشگاهی

 

مقالات

چگونگی سفارش مقاله

الف – پرداخت وجه بحساب وب سایت ایران ترجمه(شماره حساب)ب- اطلاع جزئیات به ایمیل irantarjomeh@gmail.comشامل: مبلغ پرداختی – شماره فیش / ارجاع و تاریخ پرداخت – مقاله مورد نظر --مقالات آماده سفارش داده شده پس از تایید به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

قیمت

قیمت این مقاله: 38000 تومان (ایران ترجمه - Irantarjomeh)

توضیح

بخش زیادی از این مقاله بصورت رایگان ذیلا قابل مطالعه می باشد.

مقالات ترجمه شده گروه امنیت - ایران ترجمه - Irantarjomeh

شماره
۳
کد مقاله
SEC03
مترجم
گروه مترجمین ایران ترجمه – irantarjomeh
نام فارسی
کتاب تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: تلاش های اتحادیه اروپا جهت پیشگیری حملات تروریستی مرتبط با مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای (CBRN)
نام انگلیسی
Nuclear Threats and Security Challenges – Chapter Chapter 11: EU Efforts in Managing CBRN Terror Attacks
تعداد صفحه به فارسی
۲۴
تعداد صفحه به انگلیسی
۱۱
کلمات کلیدی به فارسی
تهدید هسته ای, چالش امنیتی
کلمات کلیدی به انگلیسی
Nuclear Threat, Security Challenge
مرجع به فارسی
کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای، واشنگتن، ایالات متحده، سری کتاب های علوم ناتو برای صلح و امنیت، اسپرینگر
مرجع به انگلیسی
Samuel Apikyan, David Diamond; NATO Science for Peace and Security Series; Series B: Physics and Biophysics; Springer
کشور
ایالات متحده
کتاب تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی
 
فصل ۱۱
تلاش های اتحادیه اروپا جهت پیشگیری حملات تروریستی مرتبط با مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای (CBRN)
چکیده
جامعه تخصصی امنیت بین المللی اقدام به پیش بینی یکسری از احتمالات فزاینده در خصوص حملات تروریستی با استفاده از مواد شیمیایی (C)، بیولوژیکی (B)، رادیولوژیکی (R) و هسته ای (N) نموده است. علیرغم تأثیر بالای چنین رخدادهایی بر روی جامعه هدف، احتمال اندک بروز آنها سبب کاهش تمایل برخی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) جهت سرمایه گذاری برای حصول یک سطح فزاینده از آمادگی CBRN فراتر از یک قدر مطلق حداقلی شده است. کمیسیون اروپا اقدام به تخصیص ۱۳۵۰ میلیون یورو برای تحقیق در خصوص مسایل امنیتی در یک دوره ۲۰۰۷ ـ ۲۰۱۳ نموده است، که می توان آن را به طور نسبی در مواجهه با خطرات مرتبط با CBRN نیز در نظر گرفت. این مقاله موارد ذیل را گزارش می نماید: (۱) نتایج یک تحلیل در خصوص وجود نوعی شکاف جامع بین ۸۰ سازمان پاسخ دهنده اولیه اروپایی (شامل مؤسسات پلیس، آتش نشانی، خدمات پزشکی اضطراری) مستقر در ۲۵ کشور عضو در ارتباط با مدیریت بحران های بزرگ، همراه با موارد دیگر که نگرانی های مرتبط با CBRN را به دنبال دارند، و (۲) تحلیل دستاوردهای تحقیقاتی ضد تروریستی اصلی در زمینه CBRN در اتحادیه اروپا.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای

 

۱۱ـ۱٫ تحلیل شکاف
جامعه امنیتی بین المللی بکارگیری سلاح های کشتار جمعی (نظیر کاربرد هواپیماهای مسافربری پر شده از مسافر به عنوان سلاح های هدایت شونده)، سلاح های دارای قدرت مختل کنندگی انبوه (نظیر ارائه اسکناس های آلوده به مواد رادیواکتیویته) و موارد دیگر، با وجود آنکه از احتمال وقوع کمتری برخوردار است، همانند سلاح های کشتار جمعی (نظیر کاربرد بمب های هسته ای خام، [۱، ۲]) را به عنوان یک مؤلفه محتمل در نظر دارد. احتمال فزاینده ای در خصوص حملات تروریستی با استفاده از مواد شیمیایی (C) بیولوژیکی (B) رادیولوژیکی (R) یا هسته ای (N) با توجه به موارد ذیل وجود دارد: (الف) تروریست ها دیگر واهمه ای از انجام حملاتی که منجر به بروز صدمات جدی و تلفات سنگین می شوند ندارند، (ب) متخاصمین به طور فزاینده ای به سمت بکارگیری سلاح های غیرمتعارف، نظیر CBRN، روی آورده اند، (ج) تروریست ها حمله به تأسیسات هسته ای را نیز مدنظر قرار داده اند (حملات به نیروگاه های برق هسته ای) که می تواند به عنوان یک هدف مطلوب برای آنها به شمار آید. با این حال، علیرغم تأثیر بالایی که چنین رخدادی می تواند بر روی جامعه هدف داشته باشد، احتمال اندک بروز آن سبب کاهش تمایل برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) جهت سرمایه گذاری مطلوب در ارتباط با تحصیل سطوح آمادگی بیشتر، فراتر از حدی جاری آن، در مواجهه با CBRN شده است. برخی از ۲۸ عضو این اتحادیه از تجارب گسترده ای به صورت فردی در مواجهه با تروریست ها در خلال دهه های اخیر، با توجه به جنگ آنها با گروه های کاملاً سازمان یافته، برخوردار می باشند. با این وجود، تاکنون هیچ گونه حملات تروریستی مربوط به ـ CBRN در هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام نشده است.

 

۱۱ـ۲٫ راهکارهای امنیتی اتحادیه اروپا
کمیسیون اروپا (EC) اقدام به تخصیص ۱۳۵۰ میلیون یورو برای تحقیقات در خصوص مسایل امنیتی در بودجه گسترده تر تحقیق و توسعه خود نموده که خود به برنامه هفتم تحقیقاتی (FP7-SECURITY) ـ برای دوره ۲۰۰۷ ـ ۲۰۱۳ اشاره دارد. مؤلفه های اصلی عبارتند از: امنیت و شهروندی، امنیت برای زیرساختارها و تأسیسات، نظارت هوشمندانه و امنیت مرزی، بازیابی امنیت و ایمنی در ارتباط با بروز یک بحران، جامعیت سیستم های امنیتی، ویژگی های اتصال پذیری بینابینی و قابلیت بکارگیری متقابل، امنیت و اجتماع، تحقیقات امنیتی، هماهنگی و ساختاربندی. این موارد خود شامل تحقیقات پیشرفته در ارتباط با ابعاد اجتماعی امنیت، محافظت از شهروندان در برابر بلایای طبیعی یا بلایای ایجادی به واسطه بشر، محافظت در برابر ساختارهای حیاتی، قابلیت های مدیریت بحران، نظارت های هوشمندانه در مرزهای دریایی و زمینی، پیش استانداردسازی و کاربردپذیری متقابل سیستم ها و موارد مرتبط می باشند. با این وجود، از بین بیش از ۴۰۰ پروژه تحقیق و توسعه مربوط به امنیت تنها ۱۳ پروژه خطرات CBRN را مورد خطاب قرار داده اند [۴]. جدول ۱۱ـ۱ نشان دهنده خلاصه ویژگی های اصلی پروژه های ـ FP7 می باشد که بودجه آن توسط کمیسیون اروپا تأمین شده است. هزینه کلی این پروژه ها به میزان ۹۸۲/۳۰۸/۸۴ یورو تخمین زده شده است.

 

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای

 

۱۱ـ۲ـ۲٫ محافظت از آب آشامیدنی
ما بدون غذا می توانیم تا سه هفته زندگی کنیم، اما بدون آب آشامیدنی صرفاً تا سه روز می توانیم دوام آوریم [۵]. بر این مبنا، EC تأکید ویژه ای را بر روی این مسئله نهاده است. تأمین آب آشامیدنی به عنوان یک سیستم کاملاً مهم تلقی می شود که متشکل از چندین حوزه آبخیز با ویژگی های مختلف و به حساب آوردن احتمال آسیب پذیری و ویژگی های سیستمی مختلف، نظیر سیستم های انتقال آب تصفیه نشده، تأسیسات تصفیه آب، مخازن آب تصفیه شده و شبکه های توزیع آب می باشد. در اروپا، این سیستم ها از قابلیت هایی نظیر تشخیص کارآمد، سیستم های هشدار آلودگی سریع، و همچنین سیستم های پشتیبانی از تصمیم گیری (DSS) برخوردار نمی باشند. در حدود ۱۵ درصد از مجموع بودجه تأمین شده CBRN به وسیله کمسیون اروپا در ارتباط با این مسئله است.
پروژه SECUREAU سه رویکرد را دنبال می نماید: (۱) شناسایی منابع آلایندگی و ناحیه های آلوده شده، (۲) توسعه و پیاده سازی سیستم های حسگری جدید و شناسایی و استفاده از فرآیندهای توزیع سیستم های حسگر نوری، (۳) مدل سازی جذب و واجذب، تمیزکردن جداره های خط لوله و آلایندگی زدایی و زدودن لجن های موجود.
SAFEWATER چالش های مدیریت کلیدی آب آشامیدنی را در یک سطح بزرگ مورد خطاب قرار می دهد و کار خود را با بهترین فناوری های موجود شروع کرده است که شامل یک سیستم تشخیص EPA می باشد. از این به بعد، پروژه مربوطه اقدام به ایجاد یک DSS صرف برای پشتیبانی زمان واقعی از فرآیندهای تصمیم گیری نموده است. DSS عرضه کننده موارد ذیل می باشد: (۱) مدل های تفسیرکننده و نتایج مرتبط با قابلیت ارائه هشدارهای لازم در زمان واقعی با توجه به شدت رخدادها و ارائه یک سری از برآوردهای بازیافتی، (۲) مدل های فضایی خاص جهت مشخص سازی موارد آلایندگی و پراکندگی آن با استفاده از “هشدارهای مجازی”، همانند شبکه های بزرگ حسگرهای خانگی.

 

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای

 

۱۱ـ۳٫ راه رو به جلو
تروریسم مرتبط با CBRN و مباحث مربوط به آن به عنوان مؤلفه ای به شمار می آید که درک مناسبی در بین اعضای اتحادیه اروپا برای آن وجود نداشته و به طور کلی بازتاب دهنده فعالیت هایی است که بودجه کافی برای آنها در سطح ملی تخصیص داده نشده است. با وجود آنکه توجه مشخصی در بسیاری از کشورها در زمینه پشتیبانی از فرآیندهای آموزشی ارائه شده است، آمادگی جهت تأمین بودجه چنین فعالیت هایی به طور کلی اندک می باشد، موضوعی که به وسیله اینترپل (INTERPOL) در زمینه عضویت جهانی ۱۹۰ کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است [۷]. کمیسیون اروپا قبل از آغاز به کار پروژه FP7 و با توجه به حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ ایالات متحده شش سال را تلف نمود تا نهایتاً اقدام به تأمین بودجه مشارکتی یکسری از پروژه های مربوط به CBRN در سطح نسبتاً متوسط آن نماید. این بودجه برای دنبال نمودن برنامه HORIZON 2020 (H2020) در حدود ۸۰ بیلیون دلار تخمین زده می شود [۸]. به علاوه، در اکتبر ۲۰۱۴، کمیسیون اروپا اقدام به ایجاد یک گروه کاربران داخلی جهت ارتقای خط مشی مرتبط، همراه با رویه های قانونگذاری و هماهنگی های عملیاتی در زمینه بلایای بزرگ مقیاس نمود. چنین موردی را می توان در ارتباط با این حقیقت در نظر گرفت که تقریباً ۳۰ درصد از ۳۳ بخش کمیسیون اروپا (دپارتمان های مختلف این کمیسیون) در ارتباط با فعالیت های ضد ـ CBRN یا مسایل مرتبط با پاسخ دهی در برابر بلایا  بوده و از تعاملاتی در این زمینه برخوردار می باشند. بنابراین باید به انتظار تصویب بودجه اختصاص یافته H2020 در بین اعضای اتحادیه اروپا در زمینه قابلیت های مبارزه با فعالیت های CBRN و انجام فرآیندهای مرتبط در این زمینه بود، تا آنکه شاهد ایجاد پیوندهای قویتری بین تصمیمات عملیاتی مرتبط با ـ CBRN و خط مشی های ارائه شده به وسیله کمیسیون اروپا و کشورهای عضو باشیم.

تهدید های هسته ای و چالش های امنیتی – فصل ۱۱: پیشگیری حملات تروریستی مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Irantarjomeh
لطفا به جای کپی مقالات با خرید آنها به قیمتی بسیار متناسب مشخص شده ما را در ارانه هر چه بیشتر مقالات و مضامین ترجمه شده علمی و بهبود محتویات سایت ایران ترجمه یاری دهید.